Zalando

Zalando

1.5 reviewscore • 15 reviews
L

Top bedrijf

Van uit hier toch ook een positief bericht.
Al jaren erg blij met Zalando. Snel geleverd, snel verwerkt. Nooit problemen gehad met terug sturen.
Ik ben een tevreden klant

Linda 21 apr 2025
Reageer
Y

Klantenservice is ondermaats !

Goederen en (klanten-) service zijn ondermaats!
Helaas een zeer teleurstellende ervaring.
Allereerst was mijn bestelling foutief, het stemde niet overeen met het bestelde product. Toen ik dit meldde, werd er geen passende oplossing geboden. In plaats van een simpele waardebon, terugbetaling of een fatsoenlijke rechtzetting van de fout zoals in de mail meegedeeld, kreeg ik een zeer kleine kortingscode — met het duidelijke doel om mij nogmaals te laten bestellen. Deze korting was bovendien minimaal en kwam met een waslijst aan voorwaarden [ minimum bestelbedrag, maximum bestelbedrag en vervaldatum!], waardoor het weinig waard was.

Ik werd telkens met een andere werknemer in contact gebracht; Mandy Hoop, Jason Kluivert, Tamira Veld; Kathleen Best, Bekil Mukadder, ... BELACHELIJK!

Daarbovenop blijkt mijn zogenoemde Shine level-account totaal geen meerwaarde te hebben. De beloofde voordelen en kortingen zijn in de praktijk nergens te bekennen, wat het concept ronduit misleidend maakt.

Voor mij reden genoeg om voortaan elders te bestellen. Erg jammer dat dit zo moest verlopen.

Yasmin 17 apr 2025
Reageer
R

Retourpakket is volgens hun leeg

Ik ben nog nooit zo onbeschofd behandeld door een bedrijf! Ze maken mij voor leugenaar uit. Ik bestelde best vaak bij Zalando en was tevreden. Ik had nu sneakers teruggestuurd (had meer dingen besteld die ik wel gehouden heb), maar ze zeggen nu dat mijn retourpakket leeg was en dat ze uitgebreid onderzoek hebben gedaan en dat ze mij niet geloven. Hoe hebben ze dan uitgebreid onderzoek gedaan? Ja, dat willen ze niet zeggen. Mij hebben ze niet gesproken in ieder geval... Er kan nog geen telefoontje af. Krijg nu alllemaal aanmaningen om te betalen. Wat een &*$@^ bedrijf!!

Renate 9 apr 2025
Reageer
D

Zalando weigert retour terug te betalen

Zalando beweert dat mijn retour gebruikssporen bevat. Na 4x over en weer mailen vertellen ze plots dat ik een verkeerd artikel heb geretourneerd. Zalando laakt de laatste maanden enorm veel (bewuste) fouten en laat de klanten er voor opdraaien.

Mijn vrouw heeft voor een andere bestelling vooraf betaald, toch blijft Zalando betaalherinneringen sturen met bijkomende herinneringskosten, dreigmails voor incasso bureaus, het blijft duren, bende ongeregeld!

Schande ! Dieven zijn het!

Koop er niets meer!
Dit bedrijf gaat vroeg of laat failliet!

Dimitri 6 apr 2025
Reageer
L

Dieven!!!!!

Dieven!! DIEVEN!! Ook hier een gedupeerde. Pakket aangekomen volgens hun leeg. Ik vraag om de camera beelden, kan niet? Ooh? Ik moet wel bewijzen wat ik gedaan heb, maar Zalando hoeft dit niet? Bijzonder. Dus zo worden ze rijk. De ene na de andere is gedupeerden laten zich van hun horen. ACM bellen mensen en ook Kassa, Radar en BOOS benaderen. Nogmaals niet bestellen want ze bestelen de klanten. Het is pas een ramp als het jou ook overkomt!

Lorraine 19 mrt 2025
Reageer
P

Vreselijke bejegening

Sinds kort holt dit bedrijf achteruit. Onlangs bestelde ik een paar schoenen bij Zalando. De schoenen waren te klein en dus stuurde ik ze terug. Nu krijg ik een mail van Zalando dat ze de schoenen niet retour willen nemen omdat de maat niet klopt! Nu blijkt dat Zalando mij een paar schoenen in de verkeerde maat heeft gestuurd en ik ben verplicht om ze te betalen. Niemand van de klantenservice accepteert de reden dat Zalando een fout heeft gemaakt. Ik heb bij retour niet aangegeven dat de maat niet klopt, alleen de schoenen te klein waren en daarmee houdt het voor Zalando op.

Petra Oevermans 10 mrt 2025
D

Ik heb hetzelfde probleem, ik gaf als reden dat de schoenen te klein waren. En Zalando beweerde eerst gebruikssporen, na paar keer bij vragen werd het plots dat ik een verkeerd artikel heb geretourneerd dat niet overeenstemt met mijn bestelling. Nogtans na 5min terug ingepakt wat ik ontvangen heb. Er wordt daar bij Zalando bewust misbruik gemaakt en klanten worden opgelicht!

Dimitri 6 apr 2025
D

Oplichters

Grootste oplichters ooit! Dwingen een klant 114 eur te betalen terwijl zij mij zelf 189,90 EUR moeten terugbetalen, wanneer ik vraag waarom dat bedrag niet teruggestort wordt, krijg ik als antwoord zoo veel verschillende smoesjes. Technische fout, u had een ander item gekocht (geven een bestelnummer en denken dat ik achterlijk ben en het niet ga controleren, blijkt niet eens mijn bestelling te zijn), dan heeft iemand mijn gegevens gestolen om iets toevallig maar 1x te betalen, dan gingen ze terugstorten, dan was het teruggestort maar er kwam maar niks op mijn rekening en wanneer ik het vroeg waar deze terugbetaling is koppelen ze terug aan een leugen van dat ik items heb betaald maar WELKE ITEMS ALS IK VRAAG OM BEWIJS TONEN ZE NIKS. En dit van een grote bedrijf dat correct hoort te werken. Ik hoop dat jullie failliet gaan 190 keer financiële en juridische problemen gaan hebben maar met de reviews hier denk ik dat dat cijfer al behaald is. Ps: ik betaal geen cent meer aan jullie net zoals jullie mijn 189,90 EUR niet storten.

Dina 6 mrt 2025
Reageer
L

Slechte service

Pakket kwijt , ze doen er niks aan !!
55 euro die ik nooit meer terug krijg.
Aantoonbaar aangekomen ( dhl )
Koop hier dus niks zou ik zeggen.
Genoeg concurrentie op de markt

Linda 5 mrt 2025
Reageer
D

Diefstal van Zalando

Pakket geretourneerd, maar ze beweren dat ze 1 artikel niet hebben ontvangen. Ik heb dit wel degelijk teruggestuurd. Ook bewijs aangeleverd.

Ze doen niets. De gehele klantenservice heeft gezamenlijk 1 hersencel, dus daar heb je ook niets aan.

Pure diefstal.

Daan 25 feb 2025
Reageer
S

Slechte ervaring met Zalando en DHL

Slechte ervaring met Zalando en DHL

Ik heb een bestelling geplaatst bij Zalando, maar het pakket is nooit geleverd. Ondanks dat ik dit direct heb gemeld, krijg ik alleen maar vage antwoorden en moet ik eindeloos wachten op een “onderzoek”. Ondertussen eist Zalando dat ik betaal voor een product dat ik niet eens heb ontvangen!

Dit is totaal onacceptabel. Als verkoper moet Zalando mij beschermen en verantwoordelijkheid nemen voor het pakket, zeker als het door hun bezorgpartner DHL kwijtraakt. Helaas lijkt klanttevredenheid voor hen geen prioriteit te zijn.

Deze ervaring heeft mijn vertrouwen volledig beschadigd. Ik raad anderen aan om goed na te denken voordat ze hier iets bestellen.

Sunny 24 jan 2025
Reageer
M

Schoolklasje

Schoenen van het merk Armani gekocht bij zalando voor 220€ na 3 maanden ,terug gestuurd vanwege ,het niet verwachte kwaliteit ,na 4 maanden en 80 telefoon gesprekken verder ,nog steeds geen geld terug ontvangen ,waardeloos bedrijf !

Michel w 18 dec 2024
Reageer
L

Klant van 12 jaar kwijt

Zalando is een trouwe klant van ruim 12 jaar kwijt!

Mijn bestelling is zonder mijn toestemming door DHL voor mijn deur gezet terwijl ik niet thuis was. Het pakket is voor mijn deur geplaatst, open en beschadigd. Na melding van deze slechte bezorging bleek dat de twee bestelde jassen in 1 pakket had moeten zitten.

Op het moment van bezorging was ik niet thuis, wat ik met een screenshot van mijn inlogtijd bij de sportschool kan aantonen. Daarnaast heb ik geen toestemming gegeven om het pakket (open en beschadigd…!!) voor mijn deur achter te laten. Foto’s en situatie allemaal bekend bij Zalando. Beide artikelen zijn volgens Zalando in het magazijn gescand en zouden dus in mijn bezit moeten zijn.

Een onderzoek bij DHL is niet gedaan. Nadat ik mijn ingevulde document om 21.00 uur had teruggestuurd, kreeg ik de volgende ochtend rond 9.00 uur al te horen dat alles was onderzocht en mijn klacht was afgewezen. Dit snelle verloop wekt natuurlijk de indruk dat er geen grondig onderzoek heeft plaatsgevonden.

Daarnaast begrijp ik niet waarom het ontbrekende artikel niet opnieuw naar mij wordt verstuurd. Ik moet nu betalen (€245,- euro!!!) voor iets wat ik niet heb ontvangen.

Ondanks mijn pogingen om contact op te nemen en mijn situatie meerdere malen uit te leggen, krijg ik niet de indruk dat mijn e-mails daadwerkelijk gelezen worden. Ik krijg standaard het antwoord dat het is onderzocht is en afgewezen. Dit maakt de situatie des te frustrerender. Ook telefonisch contact heeft niets opgeleverd, deze afdeling heeft namelijk geen telefoon.

Die mensen die op deze afdeling werken hebben waarschijnlijk niet de wenselijke jeugd gehad en hoorde vroeger op school nergens bij, hoogstwaarschijnlijk ook gepest in hun jeugd. Thuis hebben ze nog steeds niets te vertellen, dus vol rancune en frustratie zitten ze mailtjes te typen en durven de confrontatie zelfs telefonisch niet aan.

Walgelijk…!!!

Leone 6 dec 2024
Reageer
M

Pakket verdwenen, maar geen geld terug

Ik heb op 26 november 2024 bij Zalando.nl een bestelling geplaatst. Deze bestelling is in verschillende pakketten verstuurd. Eén van de pakketten is niet bij mij aangekomen. Ik heb Zalando hiervan op de hoogte gesteld. Zij hebben overleg gehad met de vervoerder, DHL. DHL verklaart dat zij
het pakket overhandigd hebben aan mij. Op het moment waarop dat volgens de verklaring van DHL plaats heeft gevonden was ik (aantoonbaar) afwezig en niemand anders heeft toegang tot mijn woning. Zalando weigert echter tot terugbetaling over te gaan. Aangezien het om een aanzienlijk bedrag gaat heb ik mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld en heb ik tevens de Autoriteit Consument en Markt en Thuiswinkel.org op de hoogte gesteld van deze wanprestatie.

Michel 6 dec 2024
Reageer
s

Zo een schamelijk bedrijf

Zo een schamelijk bedrijf hahaha, de klantenservice op live chat beschermen elkaar allemaal en ze zijn echt dramatisch discriminerend en zo ne drama queens. Ik raad je ZEKER af om van hier te shoppen. Eerlijk gezegd was zalando niet zo slecht, ze waren echt vriendelijker en klantgericht. Blijf gewoon weg, tot dat er iets gebeurt ben je goed, als er iets gebeurt ben je de slachtoffer.

Zo een respectloze discriminerende bedrijf dat zalando geworden is tegenover zijn klanten. Een pakket dat besteld is door m'n ma met 6 stuks dat €343 kost is zogezegd geleverd aan een mevrouw. Wij hebben niets ontvangen. Klantenservice op live chat sluit de chat af op ons gezicht. 2 keer. Ik zeg tegen Selin dat ik een klacht wil indienen tegen Hesdey en ze zegt dat ze een notitie gaat doen maar ik geloof er niks van ze wilt gewoon van me af dat is gewoon een leugen, ze beschermt haar collega terwijl de klant hier de slachtoffer is. Klachten worden ook niet bekeken dus verdoe je tijd er niet aan.

sss 24 okt 2024
Reageer
R

Zalando voor het hele gezin

Zalando is echt de perfecte webshop voor het hele gezin als je het mij vraagt.
Voor mijn man, mijzelf en voor mijn drie kinderen koop ik het grootste deel van onze garderobe online bij Zalando.
Past het niet dan kun je het gewoon retourneren, ik vind het ideaal werkelijk waar.
Je hebt er veel leuke merk kleding, maar erbij ook een groot aanbod aal wat meer betaalbare kleding.
Jongens of meisjes dat maakt niet uit en ook de schoenen hebben ze in alle soorten, kleuren en maten.
Dit online shoppen bij Zalando scheelt mij in ieder geval heel veel tijd en frustraties, want zo hoef ik niet met een stel kleine kinderen op pad te gaan om kleding te kopen.

Rianne 4 aug 2020
Reageer
Beste webshops

Dit zijn de beste webshops van april 2025.

Over Zalando

Er zijn 15 reviews geschreven over Zalando op Reviews.nl. Met een 1.5 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Matig.

  • Nog niet geverifieerd
  • Webshops
  • https://www.zalando.nl
  • service@zalando.nl