Youfone

Youfone

2.4 reviewscore • 70 reviews
T

Even goed als KPN

Op de tv zie ik vaak Youfone reclames voorbij komen en na 100 reclames gezien te hebben, begon het toch mijn nieuwsgierigheid te prikkelen. Even op hun site gekeken en het bleek dat ik toch voordeliger uit kon zijn bij Youfone, dan dat ik was bij KPN. Ik ben wel iemand die altijd op safe speelt, dus overstappen naar een provider als Youfone vond ik wel spannend. Straks zitten er addertjes onder het gras of blijkt het toch tegen te vallen. Wel de stoute schoenen aangetrokken en overgestapt naar Youfone met een abonnement van een jaartje, indien het tegen zou vallen. Ik moet zeggen dat het alles behalve tegenvalt. Ik baal er nu van dat ik dit niet eerder heb gedaan, want ik merk echt helemaal geen verschil. Ik merk alleen verschil in de bankafschrijving elke maand. Hoe kan dit even goed zijn als KPN? Ik snap het niet, maar ik neem het graag voor lief.

Tim 4 apr 2024
Reageer
V

LET OP: Youfone zijn FRAUDERS!

Ik heb eind vorig jaar een 2-jarig contract getekend omdat de prijs van zo’n lang contract aantrekkelijk leek en de reclame beloofde dat ik tussentijds het internetgebruik zo nodig maandelijks kon gratis verhogen of verlagen. Deze maand moest ik op reis en heb daarvoor tijdelijk mijn internetbundel naar boven aangepast. Maar toen ik terugkwam en wilde terugkeren naar mijn oorspronkelijke contract, stond Youfone dat niet toe. Nu rekent Youfone 3 keer (!!!) de oorspronkelijke prijs voor hetzelfde abonnement en eist dat ik nog 2 jaar lang blijf vastzitten. Volgens mij is dit puur bedrog.

Vlad 27 mrt 2025
Reageer
J

Eenzijdig je abonnementskosten verhogen

Youfone verhoogt zo maar de abonnementskosten onder het mom van inflatiecorrectie. Hierbij mag je niet het contract opzeggen omdat je met deze voorwaarden akkoord bent gegaan. Echt nog nooit meegemaakt. Was hiervoor 10 jaar klant bij Simyo en deze hebben nog nooit verhoging van dergelijke aard doorgevoerd. Geef de klant dan minstens de mogelijkheid om het contract op te zeggen als je het contract aanpast. Vervolgens bel je met de klantenservice en krijg je iemand te spreken die gewoon niet te verstaan is en slecht Nederlands spreekt. Dit helpt dan ook niet echt mee. Mij zijn ze kwijt als klant zodra mijn abonnement afloopt ga ik naar een ander en zal ook nooit meer terugkomen.

Jeroen 19 mrt 2025
Reageer
A

Slechte klantenservice

Klantenservice beneden de maat 👎. Reactie op email duurt dagenlang! 🐌 Overeengekomen abonnement niet nagekomen; 6 maanden korting werd ineens 4 maanden! 🤬 Bewijs gestuurd, maar Youfone doet alsof ze op vakantie zijn 🌴 of geeft nutteloze antwoorden. Bankrekeningnummer wijzigen via hun site werkt niet, zelfs niet na email met bewijs! 😡 Tv en internet vallen regelmatig uit. 📺 📶 Na 4/5 jaar is het genoeg! Ik ga weg bij Youfone. Teveel tijd en energie kwijt aan slechte klantenservice. #Youfone #Telecom #Klantenservice #Problemen #Internet #Televisie #Frustratie #Tijdverspilling

A de Vries 15 mrt 2025
Reageer
E

Heb nu al spijt...slechtste transitie ooit

Contractueel zou mijn overstap op 2-1-2025 zijn. DUS NIET. Het werd 3-1--2025.
Ik kreeg vroeg in de ochtend een paar mails dat ik kon installeren en dat mijn internet geactiveerd zou worden. DUS NIET.
De hele dag geprobeerd om mijn tv, laptop en mobiel te verbinden.
Resetten, opnieuw opstarten etc...diverse keren. Netwerk van Youfone kon
ik helemaal niet traceren. Youfone had het dus nog helemaal niet geactiveerd.
Contact gezocht, eerst via chat, niet echt adequaat en accuraat. Toen via whatsapp, dat is helemaal een lachertje. Kreeg als antwoord, rond 16 uur wordt het geactiveerd. We zijn inmiddels 1,5 uren verder. Bel maar deze nummer. Natuurlijk, je weet wat er gaat gebeuren...uren in de wacht. Goede service Youfone...DUS NIET.
Heb nu al spijt dat ik bij Youfone ben.

Eric L. 3 jan 2025
Reageer
E

Youfone Android TV box HEEL matig

Mocht je overwegen over te stappen naar YouFone en ben je net als ons verwente opnemer van lineaire TV om de reclames te skippen, of series op andere tijdstippen te volgen, Weet dan wel dat de Android-TV box van Youfone je waarschijnlijk ook zwaar gaat irriteren.
Want (in vergelijk met KPN):
- Tijdens snel voor/achteruit spoelen heb je GEEN beeld. Super irritant!
- Je kan NIET het programma in opname al afspelen. Je moet wachten tot 15 minuten -NA- einde van de opname.
- Stop je het afspelen (straks/morgen verder of zo) dan onthoud hij NIET waar hij is. Dus dan moet je weer van voor af aan met BLIND snel spoelen het punt zien vinden.
- "live" TV kijken en stukje terugspoelen kan alleen op NPO123. Op de commercieele kanalen springt hij dan naar het begin van het programma. Ook als je bij "live" TV kijken even gepauzeerd hebt en je dus vooruit zou moeten kunnen spoelen gaat dat NIET op de commercieele zenders
- Terugkijken van een dus niet opgenomen programma kan maar tot 5 dagen terug. Het zoeken het desbetreffende programma is HEEL onhandig.
- Een programma dat net beeindigd is, is niet direct beschikbaar om terug te kijken. Dus heb je net het journaal gemist; helaas pindakaas.
- Beeld en geluid lopen regelmatig uit Sync om dan weer ineens in sync te springen.
- Gemaakt opnames bijven maar 90 dagen beschikbaar
- Regelmatig is afspelen van opnames hakkelig; je moet dan alles resetten

Youfone klantenservice doet NIETS met mijn klacht melding hierover

Edwin 2 jan 2025
N

bedankt voor je info , dan weet ik dat ik voorlopig niet moet overstappen van Ziggo naar Youfone , die opzicht prima is , ware het niet dat de abonnementsprijzen belachelijk snel duurder worden per jaar , dat verziekt een heleboel

Nico 30 jan 2025
s

Tijd rekken om boetes op facturen te zetten

Ik ben weg gegaan bij youfone op 20 oktober maar de laatste factuur liep door tot 31 oktober. Ik heb dit toen ook direct aangekaart en diverse mails gestuurd maar alles bleven ze negeren, de aanmaningen konden ze daarentegen dan wel weer versturen. Ik heb zelf weinig tijd om overdag te bellen omdat ik dan aan het werkben (em de wachttijden 20 minuten zijn gemiddeld). Uiteindelijk iemand gesproken en die zei dat het op de factuur van september ging en ze zou alles opsturen. Ik heb gezegd dat als dit klopt ik uiteraard betaal maar dit bleek dus niet het geval te zijn, laatste factuur was toch echt oktober, toen ik hierop reageerde werd ik weer genegeerd. Toen ik de volgende aanmaning weer kreeg heb ik opnieuw gebeld en erkende ze wel de fout, ze zou dit doorzetten naar de juiste afdeling en die zouden het aanpassen.
Vervolgens kreeg ik weer een mail dat het om de betaling van oktober ging maar heel verassend, onaangepast. Opnieuw werd ik weer genegeerd toen ik op de mail reageerde.
Na diverse dreigingen van incasso's door youfone heb ik weer gebeld en ze zouden het nu echt aanpassen waarop ik 2 weken weer niks hoorde, toen ik tussendoor belde zeiden ze dat hij nog in behandeling was. Uiteindelijk hebben ze een credit aangemaakt waarop ik netjes de vraag stond hoe dit nu verwerkt wordt, moet ik het verschil handmatig overmaken, zo ja hoe en waar naartoe of wordt dit op mijn rekening gestoord en moet ik het volledige bedrag betalen? Het was weekend dus bellen ging niet, dus ik heb toen alleen een mail kunnen sturen en afgewacht of ik iets op mijn rekening zag komen. Ik heb echter nog niks gezien en nu doen ze de administratiekosten verhogen met €40,- euro terwijl ik nog steeds geen uitleg kreeg en zelfs ook wou betalen. Toen weer gebeld, dezelfde dag nog, en kreeg ik te horen dat ze de €40,- er niet meer af konden halen maar ze gaven wel een rekeningnummer zodat ik het handmatig over kan boeken.
Ik heb nu het totaal minus de €40,- betaald omdat deze kosten zijn ontstaan omdat zij al mijn vragen per mail negeren en telefonisch eigenlijk tijdrekken waardoor de termijn verstreken is. Dit had makkelijk in 2 weken (dat is al ruim) opgelost moeten en kunnen zijn.

stijn burgers 6 dec 2024
Reageer
R

Bespaar jezelf een fortuin

Mijn ervaring met Youfone is absoluut teleurstellend. Ik sloot een abonnement af waabij ik slechts €7 per maand zou betalen. Dat klonk geweldig, maar de realiteit is heel anders. Youfone maakt het ongelooflijk eenvoudig om over je databundel heen te gaan, en dat leidt tot torenhoge kosten voor elk extra megabyte.

Pas wanneer je een absurd hoge rekening ontvangt, besef je hoeveel je werkelijk hebt verbruikt. Deze maand ging ik maar 622 MB over mijn bundel, wat nu resulteert in een rekening van €62,30. Aangezien ik een sim-only abonnement heb, ontdekte ik de 28e dat mijn data bijna op was. Toen ik data wilde bijkopen, kwam ik erachter dat dit alleen mogelijk is als je een dataplafond hebt ingesteld.

Kortom, denk goed na voordat je met Youfone in zee gaat!

Roelof 28 okt 2024
Reageer
M

Spookrekeningen ontvangen

Diverse spookkosten in rekening gebracht. Bij klagen geven ze niet thuis. Zeer slechte klantenservice als je belt! Mensen abonneer je nooit bij deze provider. Dit zijn dieven. Zodra je klant bent wordt je ban alle kanten genaaid. Goedkoop is hier echt duurkoop!

M 21 okt 2024
Reageer
N

Niet aan beginnen!

Zeer slechte service. Op email wordt niet of nauwelijks gereageerd. De buitenlandse medewerkers van de klantenservice stellen alleen steeds opnieuw dezelfde vragen maar lossen niets op. Dat is: als de medewerker überhaupt te verstaan is. Op het verzoek om het contract voortijdig te beëindigen wegens wanprestatie komt alleen de reactie dat dat kan als je alle resttermijnen betaald plus administratiekosten. Zelden zo'n flutbedrijf meegemaakt.

Nick 14 okt 2024
Reageer
R

waardeloos

Vandaag zou ik overstappen van Simpel naar Youfone. Keurig een berichtje dat de overstap zou plaatsvinden, maar helaas. Vier keer naar klantenservice gebeld, telkens dezelfde lange wachttijd met het tergende muziekje. Vervolgens smoezen dat ik nog maar even moet wachten, ze niet in het systeem kunnen en dat ik later nog maar eens moet terugbellen.... Of je nu via het menu naar de technische dienst gaat of een andere keuze, telkens dezelfde mevrouw die een duidelijke instructie heeft: pappen en nathouden. Echt drie keer waardeloos!

Ruud van der Meer 1 okt 2024
Reageer
C

Geen internet

Al voor de derde keer hebben we geen internet. Is al twee keer een kpn monteur geweest. Nu is er vrijdag een 24 uurs check gedaan. Youfone heeft nog geen nieuws. Zit al 3 weken zonder internet interesseert ze bij de klantenservice echt geen reet. Hele belbundel er door heen. Lever mij gewoon goed internet en een goede service!! Vind dit te belachelijk voor woorden.

Coby 23 sep 2024
Reageer
K

Vieze geldwolven Neem hier geen abbo!!!

Ik heb een sim only abbo en kwam de 31e erachter dat ik bijna geen data meer had. dus ik wou data bijkopen, dit kan bij youphone alleen als je een dataplafond a 0.50 cent de maand hebt ingesteld. Dit had ik niet dus ik moet mijn abbo wijzigen. Uiteindelijk en gedaan en extra data gekocht voor 12.50 3GB. prima denk je, echter kreeg ik de volgende maand een factuur van 75 eu waarvan 50 euro voor 400mb die ik extra heb verbruikt voor het instellen van het dataplafond. Echt een vieze streek. 50eu voor 400mb belachelijk! abbo direct opgezegd

Kai 19 sep 2024
Reageer
K

Overgang van KPN naar Youfone misselijkmakend

Goede technische overgang van een andere provider naar Youfone. Echter!

Zowel mijn vrouw als ik hebben gebruik gemaakt van de vriendendienst via een vriendin voor de overstap naar Youfone. Allen zouden dan 10 euro krijgen.

Het wachten was daar op. Twee maanden na de eerste factuur aan de bel getrokken bij de klantenservice en die zegt eenvoudig dat we eerder hadden moeten klagen en dat het nu te laat is. Echt waar, je gelooft het niet!
Mocht wel een klacht indienen bij de klachtendienst. Na een week beweren die nu hetzelfde!
Kortom hun fout, ze hebben hun systemen of de organisatie niet op orde, wordt niet hersteld en de klant is de dupe!

Het gaat natuurlijk om niks. Echter dit noem ik behoorlijk onbetrouwbaar. De door ons geplande overstap naar tv en internet gaat nu sowieso niet door. Wat voor truc halen ze daar dan uit?

Klaas Munneke 21 jun 2024
Reageer
D

Waardeloze service-waardeloos bedrijf

Er wordt spookdata verbruik gerekend. In geen 10 jaar boven de 10 gb aan gebruik gekomen per maand, en bij Youfone ineens op 20+....klantenservice slecht bereikbaar. Wat een aanfluiting. Niet doen! Afrader! Oplichters! Data plafond melding, is er wel, maar klopt eigenlijk niet. Youfone turft met een vork! IK ben zeer ontevreden. Daarnaast werkt de TV app ook echt waardeloos. Dit al meerdere keren aangegeven maar blijkbaar lukt het hen niet om dit te verhelpen!

Djordi 26 apr 2024
Reageer
J

Waarom zo negatief?

K was best huiverig om over te stappen naar youfone vanwege al die negatieve reviews.. Toch heb k het gedaan en ik moet zeggen dat die negatieve reviews echt onzin zijn. K heb helemaal geen problemen met youfone en alles werkt prima. Toegegeven heb k geen contact gehad met de klantenservice, was ook helemaal niet nodig. Alles werkte gewoon gelijk. Het werkt ook als een trein. K ben nu een stuk goedkoper uit dus gewoon doen!!

Jari 18 mrt 2024
Reageer
P

Kpn netwerk

Ik zocht naar een budget provider die gebruikt maakt van het Kpn netwerk. Via Google kwam ik op de blog van Reviews.nl terecht die hier speciaal aan is gewijd. Precies wat ik zocht, een complete lijst met alle providers op het Kpn netwerk. Zelf had ik nog wat providers met elkaar vergeleken en de keus is uiteindelijk gevallen op Youfone. Geen slechte keus! Ter verduidelijking, van KPN ben ik naar Youfone gegaan. Qua netwerk merk ik helemaal geen verschil. Daar ging het mij om. Verder ook helemaal tevreden met Youfone. In de app kan ik mijn verbruik zien en verder is alles prima.

Paul 14 mrt 2024
Reageer
R

Nieuwe Youfone klant

Sinds kort ben ik een nieuwe klant bij Youfone. Eigenlijk altijd Vodafone gehad maar nu eens Youfone proberen. De overstap ging heel eenvoudig. Begin februari ben ik overgestapt en mijn sim only abonnement ging begin maart in. Nummerbehoud en alles goed geregeld, hoefde ik niks voor te doen. Ik kreeg een brief van Youfone wanneer mijn abonnement in zou gaan. Op die dag mijn simkaart gewisseld en het werkte direct. Wel had ik de simkaart al een paar keer eerder geprobeerd, maar toen werkte het uiteraard niet. Youfone app is wel wat minder mooi dan de Vodafone app, maar je verbruik en extra MBs bestellen is allemaal mogelijk. Dat maakt dus weinig uit. De reden om voor Youfone te kiezen was de goedkope prijs in combinatie met veel data, dataplafond en het 5G netwerk van KPN. Alleen maar positieve punten. Met de klantenservice heb ik geen contact gehad en ik hoop dat dat zo blijft. Mijn Vodafone abonnement is automatisch beëindigd, hoefde ik niks voor te doen. Ik heb een jaarabonnement genomen, zodat ik altijd nog kan overstappen na een jaar indien het tegenvalt, maar tot nu toe ben ik positief verrast. Ik merk geen verschil met Vodafone, alleen houd ik meer geld over elke maand.

Rijk 8 mrt 2024
Reageer
M

Slecht, slechter, slechts

Bij een probleem laat Youfone je zitten en wil niet helpen.
Nu al 7 weken geen tv kijken mogelijk ondanks vele beloftes om het op te lossen.
Al ruim twee uur met de ondeskundige medewerkers gebeld en talloze mails gestuurd. Reageren doen ze alleen door gelden af te schrijven,

Ga nooit met deze boevenclub in zee.

Marcel 10 dec 2023
Reageer
M

Nummerbehoud werkt niet

Als je nummerbehoud niet goed gaat, en je activeert toch je sim only? Zit je met de gebakken peren. Abonnement gewoon uitzitten want niet bruikbaar omdat je nummer niet is overgedragen. Klantenservice geeft geen mogelijkheid daar nog iets mee te doen. Eigen schuld, je hebt pech! Ik wil echt wel klant blijven maar niet met een abonnement waar ik door een technisch mankement ik niks aan heb.

Marco 9 dec 2023
Reageer
Y

Nieuwe klant

Overgestapt met nummerbehoud. Dit ging zonder problemen en was in korte tijd afgehandeld. Wel problemen gehad met de levering van de simkaart. Contact opgenomen met youfone en 1-2 dagen later de simkaart alsnog ontvangen. İn principe is de bereikbaarheid wel goed maar interne communicatie kan wel beter. Voorkomt onnodige misverstanden.

YE 21 okt 2023
Reageer
J

Gaat iets fout in het contract

Heb een contract met de eerste twee maanden gratis. Maar moet nu ook de eerste twee maanden betalen. In mijn jaarcontract staat duidelijk dat ik de eerste twee maanden niet hoef te betalen. Klantenservice kan niets regelen. Bovendien zijn het volgens mij ook niet de meest intelligente mensen.En zeker niet taalvaardig.

Jan 8 okt 2023
Reageer
S

Zeer slechte bereikbare klantenservice

Krijg niemand van de klantenservice te pakken. Een robot geeft aan de hoeveelste ik ben in de chat wacht. Maar de robot heeft verder geen verstand van zaken.
Mailen is onmogelijk omdat hij mijn klantennummer geweigerd wordt ; zogenaamd niet kloppend. Nu een hele ochtend bezig geweest om hun te spreken maar 0 op het request. Nog een jaar er aan vast zitten. Waardeloos

Sylvia 5 sep 2023
Reageer
M

Frauduleus

Boeven zijn het. Ik heb 15GB per maand en nog eens 8GB als pakket deal. Als de 15GB op is krijg je een mail met de communicatie dat je data verbinding is geblokkeerd voor de rest van de maand tenzij je extra aanschaft. In goed vertrouwen doe ik dit maar kom er later achter dat ik dus nog 8GB marge had. Ik had geen 100% verbruikt maar 67%.

Jammer voor je zegt youfone en bedankt voor de € 12,50 maar die kun je echt niet terug krijgen, ondanks dat we je valselijk informeren over je data gebruik.

Jongens, wees blij met je € 12,50 en haal er een lekker ijsje van. Jullie hebben de discussie gewonnen en een klant verloren.

Maurice Van eijden 30 jun 2023
Reageer
R

Slecht bereik/internet zonder oplossing.

Een bedrijf zonder goede oplossing/die afspraken niet nakomen, ontzettend bot zijn per mail, zelf contractuele afspreken niet nakomt en echt helemaal niet mee denkt met je als klant. Het is puur geld vangen voor dit bedrijf. Kies voor een andere provider, echt! Ik kom er maar niet uit en op de dag van vandaag meerdere keren per dag geen bereik en youfone geeft maar aan mij te mailen met een oplossing maar helaas ontvang ik maar geen mail.

Roos 24 mei 2023
Reageer
Beste telecomproviders

Dit zijn de beste telecomproviders van april 2025.

Over Youfone

Er zijn 70 reviews geschreven over Youfone op Reviews.nl. Met een 2.4 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Gemiddeld.

  • Nog niet geverifieerd
  • Telecomproviders
  • https://www.youfone.nl
  • support@youfone.nl