Vodafone

Vodafone

3.3 reviewscore • 51 reviews
C

Vodafone in combinatie met Ziggo goede prijs

Nooit klachten gehad over Vodafone. Vaak getwijfeld of ik niet beter kon overstappen naar HollandsNieuwe of zelfs 50+ mobiel omdat die hetzelfde netwerk gebruiken (Vodafone) en toch een stuk goedkoper zijn. Heb nu Vodafone in combinatie met Ziggo waardoor ik pakket M heb inclusief dubbele data. Heb ik voor een tientje per maand 5GB internet. Wat naar mijn idee voor een A provider een zeer fair bedrag is. Heb wel eens meer betaald maar nu in combinatie met Ziggo is het top.

Caroline 4 mrt 2024
Reageer
J

Ondoorzichtig verdienmodel Vodafone

Ik heb sinds 19 juli een nieuw abonnement bij Vodafone, onbeperkt data en bellen.
In combinatie met Ziggo Euro 22,50 per maand.
Per 1 oktober krijg ik een factuur van Euro 23,63 vanwege een prijsverhoging vlg. CBS.

*Als je op de site van Vodafone kijkt naar de veel gestelde vragen hierover, staat vermeld:
Waarom geldt de indexatie alleen voor abonnementen afgesloten voor 1 juli.
Vodafone mag de tarieven een keer per jaar op 1 oktober aanpassen aan de hand van de consumentenprijsindex van het CBS.
Voor particuliere klanten geldt de indexering alleen als je op 1 oktober 2024 langer dan 3 maanden klant bent of langer dan 3 maanden geleden hebt verlengd.
*In de algemene voorwaarden "Artikel 8- tarieven staat bij punt 2:
Vodafone mag de tarieven een keer per jaar op 1 oktober aanpassen aan de hand van de prijsindex van het CBS.
Als Vodafone dit doet binnen 3 maanden nadat je met Vodafone jouw overeenkomst bent aangegaan, mag je de overeenkomst kosteloos beeindigen.
*
Ik heb i.v.m. deze verhoging een klacht ingediend, waarvoor een case is aangemaakt.
Na 14 dagen niets gehoord en toen maar weer gebeld.
Heb zeker 6 verschillende medewerkers aan de lijn gehad en heb bijna 2 uur aan de lijn gehangen.
Al deze medewerkers mogen het alleen aanhoren, maar mogen zelf helemaal niets beslissen en als je dan vraagt naar iemand die dat wel kan, is dat niet mogelijk.
Kortom komt bij mij over als een heel klantonvriendelijke benadering
Vlg. hun klopt de verhoging, omdat ik voor 1 juli het contract heb afgesloten, maar dat contract heeft een ingangsdatum van 19 juli en een einddatum van 18 juli 2026 en ook de betalingen gaan per die datum in!!!
Ook kosteloos opzeggen is dus vlg. hun niet mogelijk.
Maar ik heb helemaal niets afgenomen voor 19 juli!!!
Is vergelijkbaar met een auto (of ander product) die je besteld, maar waar de levering later geschied i.v.m. levertermijnen.
Dan is de leverdatum de datum voor aanvang van de garantie periode, etc..
Ook kan je bij Vodafone-Ziggo geen schriftelijke klacht indienen.
Als je op de site van Vodafone kijkt naar de prijs van nieuwe abonnementen, dan is deze nog steeds 22,50 Euro is in combinatie met Ziggo; dus zonder de prijsverhoging van 1 oktober.
Dus let op met afsluiten van contracten: dit is het “kortzichtig klantonvriendelijke” verdienmodel van Vodafone.
Bij de gesprekken voor het afsluiten van het contract heeft geen enkele medewerker mij gewezen op de inflatie verhoging.
Ook bij het afsluiten van contracten wordt er geen woord gerept over de inflatieverhoging; alleen te vinden in de leveringsvoorwaarden; tactiek? Dan wel een kostzichtige.
Ik voel me dan ook zeer benadeeld en onbehoorlijk behandeld door Vodafone.
Ik voel dit als misleiding en een onbehoorlijke behandeling door Vodafone.
Gelukkig heb ik deze week een glasvezelkabel aansluiting gekregen; en zoals een ieder kan begrijpen, is het eerste wat ik ga doen na het eindigen van de contracttermijnen, mijn abonnementen bij Ziggo en Vodafone beeindigen.

Jaap 28 okt 2024
Reageer
J

Duur maar kwaliteit

Ik heb jarenlang Vodafone gehad. Sinds kort ben ik overgestapt naar Simpel, maar ik verlang stiekem wel een beetje terug naar Vodafone. Ik ben overgestapt, omdat Vodafone best duur is, maar nu begrijp ik waarom. De service is bij Vodafone toch wel een stuk beter. Het bereik dat ik bij Vodafone had was ook een stuk beter. Ik heb stiekem wel een klein beetje spijt dat ik ben overgestapt naar Simpel, waar ik nu nog twee jaar aan vast zit.

Jasmijn 20 aug 2024
Reageer
M

Opgelicht door Vodafone

Opgelicht
Ik kocht een gloednieuwe iPhone bij Vodafone, dacht ik en zeggen ze maar! Blijkt dat ze me nooit een nieuw toestel hebben geleverd maar een ‘gerepareerd’ toestel!

NIEUW? Nee!
Ik betaalde de volle mep voor een fonkelnieuw toestel maar ik ben dus echt opgelicht door Vodafone. En ze doen alsof ze gek zijn en het niet hun schuld is.

NON-REPLY email
Kan ook nergens een emailadres van ze krijgen voor een klacht. Dat weigeren ze te geven bij de klantenservice. Uren in de wacht voor niks. Waardeloos!!! En klachten doen ze telefonisch, daarna krijg je een reactie via een NON-reply emailadres… en begint het hele circus weer opnieuw.

Let goed op wat je koopt bij Vodafone, zelfs als het nieuw zou moeten zijn, is Vodafone in staat je een toestel te leveren waar wat mee is. Nieuw in de verpakking.

Check ALTIJD de waarde van je toestel online via serienummer en imei. Zelfs bij je nieuwe toestel kan je dus gewoon opgelicht zijn door Vodafone. Dat overkwam mij. En ze doen alsof hun neus bloedt en zijn niet bereid hun ‘fout’ recht te zetten en mij alsnog dat ECHTE nieuwe toestel te geven waar ik voor had betaald. Waardeloos!!

M. Bosscher 3 jan 2024
Reageer
M

Prijs toch verhoogd

Ik werd november 22 gebeld door Vodafone om een contract af te sluiten. Schappelijke meneer, hadden een gesprek dat Tele 2 inflatie correctie toepaste tijdens de looptijd en dat ik dit maar stom vond omdat nieuwe contracten gewoon aan de afgesproken prijs werden aangeboden. Meneer gaf me de garantie dat tijdens mijn looptijd het bedrag hetzelfde bleef. Maar nee hoor inflatie correctie kwam gewoon en bij klagen kreeg ik droog het antwoord dat ze alle klanten gelijk behandelen. Bij deze bent u gewaarschuwd.

Michael 8 dec 2023
Reageer
S

Stap snel over naar KPN!!!

Door dat Ziggo en Vodafone met 10% inflatie kosten zijn gestegen, betaal ik nu €90 ipv €72.

Bij KPN betaal ik voor de zelfde dienst het eerste halfjaar €55 en daarna €72, dan is de keus snel gemaakt!

Daarnaast was de service bij vodafone om te huilen. Waar collega’s elkaar de schuld geven in de winkel van vodafone in Groningen. Met name de leidinggevende was erg onaardig. Wilde mij niet face to face spreken in de winkel. En na lang aandringen moest ik in een afgesloten kantoortje gaan zitten, wilde hij mijn verhaal aan horen. Vond het onprettig.

Sophia 28 okt 2023
Reageer
M

Al jaren klant bij Vodafone

Wij zitten al jaren bij Vodafone en nemen die kortingen van eerder nog steeds mee volgens mij want we betalen nu minder als dat we een nieuw abonnement zouden nemen. Werd laatst gebeld door een medewerker van Vodafone of ik niet weer vast wil voor 1 of 2 jaar. Nee, dankje. Ik krijg nu hetzelfde voor minder geld in de maand. De medewerker ging kijken en gaf me gelijk. Soms kan het dus uit om lang bij 1 en hetzelfde bedrijf te blijven om zo kortingen te vergaren. Overigens in al die jaren nooit problemen gehad. Bellen gaat altijd goed, internet snel en heb overal bereik. Staat nu zelfs een 5G icoontje op mijn scherm in plaats van 4G.

Maurice 30 aug 2023
Reageer
J

Vodafone/Ziggo winkel Nijmegen Zwanenveld

Pieter is een engel die mij met engelengeduld, inzicht, overzicht, begrip en kundigheid door Ziggo account geloodsd heeft. Er is weer rust in mij hoe hij met geduld alle gegevens overgezet heeft van kapotte IPhone 6 S naar andere IPhone S6. Ik heb gistermiddag uit frustratie na twee uur Ziggo aan de telefoon te hebben gehad IPhone kapot gesmeten. Mijn advies: ga naar de Ziggo/Vodafone winkel daar wordt je door een Engel geholpen. Met vriendelijke groet, SuiVoh

J H Hovius 16 aug 2023
Reageer
M

Wees gewaarschuwd

Als je buiten Europa gaat vliegen. En je zit in het vliegtuig in Nederland. Kan het zijn dat je automatisch wordt gekoppeld aan het netwerk van het vliegtuig. Dit kan een maritiem netwerk zijn, valt dus niet in de EU. Dus hoge kosten!!!

Vodafone legt dit nergens uit...... en komt heeft ook geen begrip voor deze situatie...

Principieel: ik stap over met 4 telefoonnummer en ziggo naar de concurrent. Wellicht wordt ik daar wel als klant behandeld!

Marco de Koning 14 aug 2023
J

Volgens mij moet je ook gewoon je telefoon in vliegtuigmodus zetten als je in het vliegtuig zit. Althans, dat is principieel...

Jobke 26 aug 2023
E

Het zelfde meegemaakt met een Vodafone abonnement .
Ik heb vaker de vliegtuigmodus aan laten staan toen ik bij en ander provider zat en ik ben nooit op deze manier opgelicht zo voelt dat in ider geval.
Tijdens het vlucht van Amsterdam naar Istanbul 8mb €50 (land NOR)
Konden ze mij geen uitleg geven?

E 9 dec 2023
S

Hele goede mobiele provider

Zal een kort maar bondige review schrijven over Vodafone. Ik heb het nu al jaren aangesloten en ik kwam via via op Reviews.nl terecht dus dacht laat ik mijn ervaring eens met jullie delen. Heb nooit dat het signaal wegvalt, bellen gaat super goed zonder enige hapering en ook heb ik een goede internetverbinding overal. Kan dus alleen maar positief zijn en zeker andere mensen aanraden om Vodafone te gebruiken als mobiele provider.

Simon 31 jul 2023
Reageer
W

Red together

Ik heb een een red together groep bij Vodafobe. Ik heb vodafone gebeld en een abonnement voor mijn dochter afgesloten zodat ze ook bij mij in de groep kan. Alles geregeld dacht ik maar mijn dochter heeft geen internet. Blijkt dat ze een eigen klantnummer heeft gekregen en problemen. Ze heeft een lening gesloten voor een nieuw toestel maar ik kan het abonnement niet overnemen. Ze maken een fout maar helpen niet om hun fout te corrigeren. Ja, kennelijk even de lening afbetalen en dan zou het kunnen. Je moet het allemaal zelf maat uitzoeken. Nu kreeg ik het advies om online een verzoek in te dienen om het abonnement over te nemen. Maar dat kan dus helemaal niet Wat een slechte service bij Vodafone voor trouw leden.

Wirtjo Venema 1 jul 2023
S

Heb precies dezelfde ervaring gehad. Ze maken fouten, geven elkaar de schuld en lossen het probleem niet op.

Heb huilend aan de telefoon gezeten

Sophia 28 okt 2023
R

Vodafone is goed

Al klant sinds dat ik het huis uit ben gegaan en heb nog nooit klachten gehad. Sterker nog ik weet nog dat ik een tijdje Ziggo Mobiel had, wat toen automatisch over ging naar een Vodafone abonnement. Deze prijzen hanteer ik nog steeds. Ik betaal maar 9 euro per maand en heb voldoende GB per maand om van rond te komen. Wel gezegd dat ik vaak thuis ben en daar natuurlijk Wi-Fi heb aangesloten. Het bereik is overal super dus kan niet anders dan positief zijn, zeker voor minder dan een tientje per maand is het top!!

Raas 22 feb 2023
Reageer
T

Vodafone kan best goedkoop

Wij hebben bijna een zendmast van Vodafone in onze voortuin staan dus qua bereik heel goed. Ik weet dat Vodafone een van de duurdere telecombedrijven is maar als je gewoon een klein GB pakket neemt dan kan het wel uit. Ik betaal iets minder dan 10 euro en krijg 3 GB internet per maand. Hiervoor moet je wel Ziggo als internet en tv aanbieder hebben omdat je dan dubbele data krijgt en wat korting her en der. Dus het beste bereik voor een klein prijsje. Tip van 2023! ;-)

Tinus 3 jan 2023
Reageer
A

Waardeloze service al 90 uur geen bereik

Een paar maanden geleden opeens geen data, slechte ontvangst etc. opgebeld, niks bekend, alles nagezocht. Week later weer gebeld, zelfde verhaal. Niks aan de hand.

Wat blijkt: Onderhoud aan de zendmast, dag later opgelost...

Maar nu is het nog gekker, nieuwe sim besteld, nummerbehoud aangevraagd. Op een gegeven moment krijg je bericht dat het binnen een uur omgaat. We zijn 90 uur verder, heb geen bereik kan niet bellen niks. De klantenservice roept dingen als
- het werkt, je sim is actief (emergency only)
- het wordt vanzelf opgelost
- het kan 24 uur duren
- het kan 72 uur duren
- het kan 5 tot 10 werkdagen duren
- we kunnen niks voor je doen het is afwachten
- medewerker neemt op met een jankend kind op de achtergrond, na wat vragen wordt ik in de wacht gezet, 10 minuten later wordt de verbinding gewoon verbroken.

En dat bij helemaal niks, geen bereik, niet kunnen bellen, niet gebeld kunnen worden. Waardeloos, wat is Vodafone afgegleden!

Arno 2 jan 2023
Reageer
H

In het algemeen ben ik tevreden

Ik ben al enige tijd klant bij Vodafone en in het algemeen ben ik tevreden met hun diensten. Hun netwerk dekking is goed, ik heb zelden problemen met verbindingen of oproepen die niet doorkomen. Hun abonnementen zijn ook redelijk geprijsd en bieden een goede waarde voor het geld.

Een van de dingen waar ik minder tevreden over ben, is hun klantenservice. Soms kan het moeilijk zijn om door te dringen tot iemand die kan helpen met problemen of vragen die ik heb. Ik heb ook het gevoel dat de medewerkers van de klantenservice soms niet voldoende op de hoogte zijn van de producten en diensten van Vodafone, wat kan leiden tot frustratie.

In het algemeen ben ik echter tevreden met Vodafone en zou ik ze aanbevelen als een betrouwbare keuze voor mobiele diensten.

Harry Broeksma 29 dec 2022
Reageer
N

Meest klantonvriendelijke Winkel in Doetinchem

Manager is niet echt behulpzaam en zeker niet vriendelijk.

Ik begrijp dat ze niet alles kunnen inzien maar een vriendelijk 'sorry ik kan u niet helpen' kan er niet vanaf. In plaats daarvan maar volhouden dat ze klantvriendelijk bezig zijn en dat hij verder bang is om zijn baan te verliezen... joh, als dat je drijfveer is!

Gevraagd wie mij dan wel zou kunnen helpen en daar kwam geen antwoord op....tja ....wat doe je dan in zo'n winkel?

Niels 29 dec 2022
Reageer
A

Klantenservice zonder service

De klantenservice betreft medewerkers die onvriendelijk, onbeschoft zijn en klanten graag van het kastje naar de muur sturen én doelbewust ophangen... zoals medewerker Mathilde bij mij deed op 20-12-2022. Ook heeft Vodafone mijn abonnement twee keer achter elkaar opgezegd terwijl ik geen toestemming gaf, laat staan op de hoogte was gebracht.

Aniek 21 dec 2022
Reageer
o

Onverwachte kosten slechte service en netwerk

EUR 4,57 voor betalen per overschrijving
EUR 20- voor het wijzigen van je abonnement
Onduidelijke facturatie, onverwachte kosten.
Nadat wij drie van de vier nummers hebben overgezet van Vodafone Red Together naar KPN, blijft er een wees nummer over waar geen data bij zit. Het is niet mogelijk om dit abonnement van dertig euro per maand om te zetten naar een abonnement met internet. De klantenservice zegt: Vodafone kan toch niet voor al haar klanten bijhouden welke abonnementen er zijn afgesloten.... Dit zegt eigenlijk wel genoeg over Vodafone.

ownwise 6 dec 2022
Reageer
A

oplichters

Als je achternaam niet puur Nederlands is - bespaar je tijd, geld en stress en kies een andere aanbieder!!!! :(
IK RAAD HET NIET AAN!!!!!!
Dit is mijn verhaal: ik had een telefoon nodig met het nieuwe zakelijke nummer, dus 1.11.22 nam ik contact op met Vodafone, BETAALDE EERSTE KOSTEN VOOR TELEFOON en bestelde er een. Tijdens het lange wachten (3 dagen) vond ik dezelfde telefoon met een goedkoper en beter abonnement, dus belde ik Vodafone om de bestelling te annuleren. Ik kreeg het advies om het bij de deur te annuleren, wat ik deed en 4.11.22 Ik kreeg een e-mail met een bevestiging van het annuleren van de bestelling en informatie dat het betaalde bedrag binnen 5 werkdagen zal worden terugbetaald. Ik heb mijn geld na 5 dagen nog niet teruggekregen. Dus weer gebeld met de klantenservice om beleefd te vragen wanneer ik mijn geld terug krijg? Ze wilden dat ik een e-mail stuurde met alle bestelgegevens en een bankbevestiging dat ik voor de telefoon had betaald (wat ik deed 15.11.22). En... 2 dagen geen reactie! Ik heb ze opnieuw gebeld en ik kreeg de verzekering dat ze contact zullen opnemen. Dat deden ze niet... Het is vandaag 21.11.22 en het geld is nog niet terug, terugkoppeling voor e-mail ook niet. Ik moet weer bellen ...

Anna Akondo-Szczesna 21 nov 2022
Reageer
B

Prima provider met goede service

Onlangs overgestapt van kpn naar vodafone. Zelfde bundel voor minder en veel voordelen in combinatie met Ziggo. Snel telefonisch contact met aardige medewerkster over nota en aansluitkosten. Snel opgelost en goed geholpen. Dekking is ook prima! Simkaart werd per koerier opgestuurd en informatie hierover ook goed. Wel wat verwarring met 1e besteloverzicht en contract. Maar naar tevredenheid opgelost.

Bianca 8 nov 2022
Reageer
B

Al jaren positief klant van Vodafone

Wij hebben al jaren Vodafone en zijn een paar jaar geleden meegegaan van Ziggo Mobiel naar Vodafone. Nu na al die jaren mogen we nog steeds die korting gebruiken door de overstap. We betalen 9 euro voor 3GB internet (wat meer dan voldoende is voor ons). Het bereik is altijd heel goed en internet snel dus eigenlijk alleen maar positief over Vodafone. Moet wel eerlijk erbij zeggen dat wij het geluk hebben van de korting en dat we ook Ziggo hebben waardoor we nog meer korting en extra's krijgen. Dit is dan ook zeker aan te raden als je een telecomprovider zoekt, dat je kijkt met welke alles-in-1 pakketten zij samenwerken. Wij krijgen namelijk dubbele data en nog meer voordelen volledig gratis!

Bert 17 okt 2022
Reageer
E

Vodafone Red Unlimited review

Ik heb Vodafone Red Unlimited met 5G. Dit is het beste abonnement van Vodafone en krijg je onbeperkt data en kun je onbeperkt bellen en sms'en. In combinatie met Ziggo krijg je nog 5 euro korting op je abonnement en betaal je zo'n 25 euro per maand. Dat vind ik heel erg redelijk voor alles onbeperkt. Helemaal voor Vodafone begrippen, wat toch wel gezien wordt als een premium telecomprovider.

Het abonnement heb ik nu een jaar in gebruik en ik ben er zeer tevreden mee. Overal goed en snel bereik en nooit problemen gehad.

Elena 6 mei 2022
Reageer
I

Prijzig maar wel goed

Inmiddels ben ik al vele jaren klant bij Vodafone en ik heb vrijwel nooit problemen ondervonden. Ze zijn altijd goed bereikbaar, het netwerk is één van de beste en je krijgt echt waarvoor je betaald. Het enige nadeel is dat het niet de goedkoopste provider is. Aan de andere kant staan ze wel garant voor kwaliteit. Ik weet niet of je altijd krijgt wat je verwacht bij prijsvechters. Die maken het vaak mooier dan dat het werkelijk is. Althans, dat zijn de geluiden die ik een beetje opvang vanuit mijn omgeving. Daarom blijf ik gewoon lekker bij Vodafone en weet ik altijd waar ik aan toe ben.

Ida 30 mrt 2022
Reageer
A

Had ineens 5G internet met Vodafone

Ik ben niet echt in de mobiele apparaten maar had vanochtend ineens 5G op mijn beeldscherm staan, dat is het snelste internet wat je op het moment kan krijgen. Ik heb al jarenlang Vodafone en had altijd 4G! Dus wel heel fijn dat Vodafone dat blijkbaar gewoon voor iedereen update. Had het eerst niet door want hij schakelde ook vrij snel weer over naar Wifi omdat ik thuis was. Ik betaal nog steeds hetzelfde wat ik wel heel fijn vind. 9 euro per maand voor 3GB internet, meer heb ik ook niet nodig.

Alfie 20 feb 2022
Reageer
R

Vodafone 3500 zendmasten overal goed 4G signaal

Dit is echt 100% de beste telecom provider van NL. Je hebt overal goed 4G signaal, inclusief in gebouwen. Las ergens dat ze 3500 zendmasten door het land hebben dus dat is wel logisch dan dat je overal goed signaal hebt. Prijs valt ook reuze mee als je niet teveel GB neemt. Kan je zelfs voor onder de 10 euro klaar zijn en je krijgt korting als je Ziggo hebt aangesloten thuis. Wij zijn al jaren klant en hebben nog nooit problemen ondervonden. Het gekke is trouwens wel dat als we nu ons abonnement verlengen dat we iets meer gaan betalen voor hetzelfde pakket. We gaan dus niet verlengen en houden het zoals het is.

Rene 10 jan 2022
Reageer
Beste telecomproviders

Dit zijn de beste telecomproviders van november 2024.

Over Vodafone

Er zijn 51 reviews geschreven over Vodafone op Reviews.nl. Met een 3.3 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Goed.

  • Nog niet geverifieerd
  • Telecomproviders
  • https://www.vodafone.nl
  • klantenservice@vodafone.nl