Pas geleden heb ik contact gehad met Vattenfall omdat ik een vraag had over de prijsstijging van gas. Ik vroeg mij namelijk af waarom de prijzen van alle energieleveranciers omhoog gaan als er ook lokaal groene energie wordt geproduceerd. Het gas wordt duurder, maar groene energie toch niet? Zij vertelden mij dat het aandeel groene stroom in Nederland nog lang niet op het niveau is om prijsbepalend te kunnen zijn. Ze vertelden mij ook dat ze blijven investeren in groene energie. Dat verklaarde voor mij waarom de prijzen zo stijgen, ondanks dat je al die bedrijven hoort over groene energie. Ze zijn allemaal nog afhankelijk van gas.
Bij Vattenfall kan ik altijd terecht met mijn vragen. Ze zijn heel vriendelijk en nemen echt de tijd voor je. Dat is wat ik onder andere zo fijn vindt aan Vattenfall. Ik ben zelf al jaren klant bij Vattenfall en ik zie mij niet zo snel overstappen naar een andere energieleverancier.
Vattenfall kwam voor mij als goedkoopste uit de test. Ik heb een 1-jarig contract afgesloten en daarna zien we wel weer. Als ze er een cadeau bij doen loont het zeker om elk jaar over te stappen. Je komt nooit zonder stroom te zitten dus het kan probleemloos en dat is wel heel mooi. Sommige mensen ondervinden wel problemen, maar ik heb nooit ergens last van gehad. Ik blijf gewoon elk jaar overstappen!
Dan heb je nu pech, want nu zijn de prijzen super hoog en moet je waarschijnlijk snel weer overstappen. Mensen die een paar maanden geleden de prijzen hebben vastgezet zijn nu spekkoper. Ben het deels met je eens dat overstappen kan lonen maar het is wel degelijk een gok om niet lang de variabelen vast te zetten.
ik probeer steeds bewuster te leven.. een groene energieleverancier hoort daar zeker bij. Vattenfall is niet de goedkoopste energieleverancier maar hun motto spreekt mij heel erg aan.. wij gaan niet alle klimaatproblemen binnen een paar jaar oplossen maar binnen een generatie misschien wel. daar vertrouw ik dan maar op. tot nu toe ben ik gewoon een tevreden klant bij Vattenfall.
Ik ben al een paar jaar tevreden klant bij Vattenfall. Dankzij de blijven loont korting wordt de korting elk jaar een beetje meer. Elk jaar krijg je 5% korting tot een blijvend voordeel van 25%. Dit is de belangrijkste reden waarom ik bij Vattenfall blijf. Op den duur krijg je zoveel korting dat het niet meer loont om over te stappen naar een andere energieleverancier. Vattenfall is in het eerste jaar misschien niet de goedkoopste maar dit bouw je dus wel op. Dat is het mooie aan Vattenfall. Dat trouwe klanten beloont worden. Meer een lange termijn visie in plaats van elk jaar naar de goedkoopste energieleverancier over te stappen.
Bij Vattenfall zetten ze ook groot in op groene energie. Dit kan ik wel waarderen. Ze willen helemaal van fossiele bronnen af. Ik weet niet hoe ze dit willen bereiken met alleen wind en zonne-energie maar het is wel een mooi streven. Hier sta ik zeker achter. Als je wil overstappen naar een andere energieleverancier zal ik Vattenfall zeker overwegen. Ik ga er zelf niet weg.
Ik ben overgestapt naar een andere energieleverancier omdat ik Vattenfall best duur vond worden. Los van de prijs is het een goede energieleverancier maar ik heb ervoor gekozen om over te stappen naar Budget Energie. Ik heb wel zo'n 10 jaar bij Nuon/Vattenfall gezeten maar in deze tijd moet ik meer letten op de kosten.
Energiekosten worden steeds duurder helaas. Ik ben mijzelf ook al aan het oriënteren waar het wellicht goedkoper kan. Budget Energie lijkt mij ook wel interessant.
Vroeger zat ik altijd bij Nuon, toen een uitstapje gemaakt naar energiedirect.nl vanwege een leuke actie en nu ben ik weer terug op het oude nest. Weliswaar geen Nuon, maar Vattenfall. Het is niet dat ik zo ontevreden was over energiedirect.nl, dat ik terug ben gegaan naar Vattenfall. Ze waren best goedkoop, maar toch wou ik terug naar mijn oude vertrouwde Vattenfall. Hier heb ik ook geen rationele verklaring voor. Het is meer een gevoel. Ik heb gekozen voor een contract met een vaste prijs vanwege de stijgende gasprijzen. Dit wil ik niet afwachten, ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben. Dan maar wat meer betalen op dit moment, maar op de lange termijn goedkoper uit zijn.
Aan de ene kant wil ik wel duurzamere keuzes maken maar aan de andere kant kijk ik ook naar mijn portemonnee. Ik wil graag mijn steentje bijdragen om de planeet te redden maar het word mij niet makkelijk gemaakt. Alles wat goed is voor de planeet is vaak ook duurder dan minder goede alternatieven. Ik wil graag Vattenfall nemen en ik sta achter hun gedachtegoed maar waarom moet ik dan meer betalen? Ik heb maar een bepaald budget per maand en ik wil zelf ook leuke dingen willen doen. Waarom kan het niet beide? Vattenfall, verlaag alsjeblieft jullie prijzen zodat ik een energiecontract bij jullie kan afsluiten. Ik steun jullie missie.
Omdat ik mij redelijk zorgen maak over de stijging van de energietarieven die er aan zitten te komen, heb ik gekozen voor een energiecontract met een vaste prijs. Dit energiecontract heb ik bij Vattenfall afgesloten. Dit lijkt mij een zeer degelijk bedrijf en hier heb ik wel vertrouwen in. Ik heb met ze gebeld en wij hebben het ook gehad over een vaste prijs en variabele prijs, maar ik heb toch gekozen voor een vaste prijs. Dan betaal ik op dit moment misschien wel wat meer, maar dan weet ik wel waar ik aan toe ben. Straks stijgen de energietarieven wel heel erg en dan ben ik blij dat ik nu heb gekozen voor een vaste prijs. Per 1 januari zullen de energietarieven al stijgen, dus voor die tijd moest ik een energiecontract afsluiten. Je kunt via Mijn Vattenfall precies zien wat voor contract je hebt, dat is wel heel handig, want zelf vergeet ik het ook wel eens. Ik ben niet dagelijks bezig met mijn energiecontract. Ik ben gewoon heel blij dat ik nu een contract heb met een vaste prijs. Het is misschien wel wat duurder, maar dan heb ik in ieder geval wat zekerheid over de toekomst. Dat is voor mij veel waard in deze onzekere tijden.
Ik was al vele jaren klant bij Nuon en nu bij Vattenfall. In totaal al 25 jaar. Pas geleden heb ik er weer 3 jaar vaste energie bij onderhandeld. Dat moet wel want het gaat niet meer dalen door dat ze het gas moeten importeren. Ik zeg altijd dat er van ruilen huilen komt, dus ik ga nooit meer naar een andere energieleverancier overstappen. De rekeningen van Nuon/Vattenfall kloppen altijd en als je belt krijg je gelijk de goede afdeling en krijg je gelijk de goede mensen aan de lijn. Ik vind het alleen jammer dat Vattenfall niet reageert op reviews hier. Dit lijkt mij toch de meest gerenommeerde site als het gaat om reviews, dan verwacht je wel dat ze op klachten reageren. Als tip kan ik meegeven om naar de energieprijzen te kijken en niet naar de cadeau's, want die zijn meestal verpakt in de leveringsprijs. Laat je daar dus niet door verleiden, want die cadeau's betaal je gewoon terug.
Bij Vattenfall weet je altijd waar je aan toe bent. Geen verborgen kosten en geen verrassingen. Dit is wat ik erg kan waarderen aan Vattenfall. Bij goedkopere energieleveranciers weet ik nog niet zo zeker of ze altijd transparant over de kosten zijn. Wanneer je klant ben bij Vattenfall krijg je elk jaar ook een beetje voordeel. Dit kunnen cadeau's zijn of korting op stroom. Hoe langer klant, hoe meer voordeel. Dat is ook leuk aan Vattenfall, dat je ergens naar toe werkt. Net als dat je bij je autoverzekeringen schadevrije jaren opbouwt. Je kunt je verbruik en kosten ook terugvinden in de app en als je vragen hebt staan ze je altijd vriendelijke te woord. Vattenfall is gewoon een hele goede energieleverancier. Geen verassingen en je weet altijd waar je aan toe bent.
De titel van mijn review is de slogan van Vattenfall. Hier kan ik mij helemaal in vinden. Ik vind het persoonlijk heel belangrijk dat we naar een fossielvrije wereld toe werken. Het is onrealistisch om te denken dat dit binnen 10 jaar kan, maar het kan zeker binnen een generatie. Ik wil graag dat mijn kinderen opgroeien in een schonere wereld. Dit is goed voor hun, maar ook voor de planeet. Hier wil ik graag mijn steentje aan bijdragen, daarom gebruik ik energie van Vattenfall. Zij staan voor duurzame energie en hier sta ik ook voor. Daarnaast valt de prijs ook heel erg mee, vergeleken bij andere energieleveranciers. Op de website van Vattenfall kun je precies lezen wat hun doelstellingen zijn en hoe ze dit willen bereiken. Ook staan er handige artikelen op hun website met betrekking tot je eigen zonnepanelen, warmtepomp en laadpaal aan huis voor je auto. Allemaal gericht op een duurzamere toekomst. Het liefst ook zoveel mogelijk je eigen energie opwekken. Ik hoop dat meer mensen net als ik kiezen voor Vattenval of een andere groene energieleverancier. Gelukkig zie je het steeds meer, dus mensen vinden het echt belangrijk.
Omdat ik veel voor mijn werk moet reizen (auto en soms ook vliegtuig) vind ik het altijd lastig dat dit zoveel uitstoot geeft. Daarom vind ik het bij Nuon Vattenfall heel mooi dat wanneer je gas moet gebruiken in een huis, en dat moeten wij, ervoor kunt kiezen om voor een CO2-compensatie te kiezen. Deze CO2-compensatie wordt dan weer op een goede manier ingezet om het milieu te helpen. Niet perse de goedkoopste keuze die je kunt nemen dus, maar in mijn geval wel de keuze waar ik mij het prettigst bij voel.
Ook hebben wij ervoor gekozen om bij Nuon Vattenfall niet meteen de zonnepanelen te kopen, zoals je bij de meeste energie leveranciers moet doen. Maar om deze eerst te huren en te kijken hoe dit bevalt. Dit is een hele goede keus geweest waar ik nog steeds blij mee ben. Ondanks dat wij heel tevreden zijn over het gebruik van de zonnepanelen die wij hebben, ben ik toch blij dat we geen overhaaste keus hebben gemaakt. En we hebben in ons contract staan dat Vattenfall ook voor de verzekering en het onderhoud van deze panelen zorgt, dus dat scheelt ons dan weer zorgen en geld.
In een wereld waar zoveel mis gaat in het kader van een goed milieu (denk aan uitlaatgassen en dergelijke) ben ik heel blij dat er ook steeds meer bedrijven als deze komen die hier echt iets aan willen doen. Laten we hier allemaal ons steentje in bijdragen en zo voor een beter milieu zorgen.
Nadat ik was overgestapt naar Vattenfall heb ik er goed op gelet en in het contract staat dat Vattenfall de boete betaald van mijn vorige energieleverancier. KOUDE DOUCHE ALERT! Vattenfall hanteert een zogenaamde ontmoedigingsbeleid zodat het onmogelijk is dat ze die boete ook daadwerkelijk betalen, wat er op neer komt dat ik die boete betaal. Lekkere overstap dus, nieuwe energieleverancier en een boete van mijn oude betalen. Belachelijke eindafrekening naar mijn mening!
Mijn hele leven was ik klant van Nuon en was erg tevreden, nu is het Vattenfall en zou ik héél graag weg willen! , dat zou me veel geld besparen !Het begon in Oktober 2019 toen ze met welkom cadeautjes je wilde lokken om bij hun te blijven en ik ben zo stom geweest!, ik heb niet één cadeautje gehad! en overmaat van ramp ben ik toen een 3 jarig contract aangegaan terwijl nu de gas en licht prijzen flink zijn gedaald!, als je wil overstappen moet je 250 euro boete betalen! dus ik zit mooi vast aan die zooi! Het zou netjes zijn om vaste klanten te compenseren omdat die Corona crisis roet in het eten heeft gegooid en veel mensen waaronder ikzelf financieel worden getroffen! Er zijn energiebedrijven die een boete vergoeden dus zal toch eens informeren hoe dat zit!
Ben jaren overal op bezuinigen, wordt alleen niet bevorderd want prijzen blijven stijgen, mogen we ook nog leven. Douche nooit lang en zo kort mogelijk, wil ik spoelbak met besparingsknop om niet onnodig water te verspillen weigerd de woningstichting. Iemand met geld en eigen woning kan dingen aanschaffen en profiteren van subsidies maar huurders zijn afhankelijk van hun huurbazen. Waterbesparende douchekop, kranen, niemand is blij met dure eindafrekening, dus velen moeten wel besparen want aleen al de nutsvoorzieningen zijn elk jaar steeds duurder en met ook nog belastingen erg absurd aan het worden vooral voor mensen die afhankelijk zijn van 1 inkomen omdat partner ernstig beperkt en ziek is.
Wij zaten altijd bij Essent voor onze energie, maar nu zijn we overgestapt naar Vattenfall. Dit ging allemaal goed en snel, ik heb hier geen klachten over.
Vooraf was ik lichtelijk sceptisch, omdat ik altijd bang ben dat je één of meerdere dagen moet overbruggen, maar dat was hier helemaal niet het geval. We hebben gewoon de hele tijd energie gehouden, op het moment dat Essent stopte hadden we al van Vattenfall dus er was gelukkig geen enkel probleem aan de orde wat dit betreft.
De reden van onze overstap was de aanbieding die op dat moment geldde, ik weet niet of dat nu nog steeds zo is. Maar dat zou ons zo veel geld besparen per jaar, dat we dit niet konden laten liggen.
Goede energieleverancier met een laag tarief per maand.
Wij zijn hier heel tevreden over en zijn blij dat we de overstap hebben gemaakt om hier naar over te stappen.
Jammer dat we hier pas zo laat achter zijn gekomen, anders hadden we er voor gekozen om deze overstap veel eerder te maken.
Ik zie om mij heen dat alle nieuwe klanten korting en een kado bon ( Bol.com)krijgen. Ik ben meer dan 40 jaar klant. Geen kado bon , geen korting . Ik ben nu aan het kijken wat het scheelt om over te stappen. Jammer maar ‘vaste’ klanten belonen op de manier zoals nieuwe klanten zou wel gepast zijn . Ik ben meerdere keren door div gebeld om over te stappen, altijd afgewimpeld. Maar ik ben nooit door u gebeld om mij op voordelen te wijzen. Dat had ik zeker in de kleine letters zelf moeten ontdekken. Ik plaats dit niet om overal tegenaan te schoppen , maar wil het wel kwijt. Mvg Hans
Vatten Fal heeft wel degelijk een beloning systeem voor vaste klanten . Iedere maand spaar je een aantal punten. In ons geval 25 punten per mand. Ja kan daar voor leuke dingen sparen . bv Podium kaarten , energie dingen, enz
Dit is een maatschappij die je wil afsluiten voor 110,87! Omdat je bedrijf kapot is door de maatregelen corona?
19e worden we afgesloten. Een mede ondernemer heeft de 110,87 betaald. Sluit ons af en Vattenfall krijgt zoveel top advocaten op hun dak en daar gaat een schadeclaim uitkomen die zijn weerga niet kent.
Die mensen van de afdeling incasso moeten zich na laten kijken!!!
110,87 en je maakt een bedrijf aan huis helemaal onmogelijk om ook Maar iets te kunnen!!! Altijd netjes betaald.
Krijg je te horen, ja mevrouw maar veel kleine ondernemers betalen niet. Vattenfall is bang dat ze helemaal niets meer krijgen bij fallissementen.
Uhm we zijn niet failliet alleen we kunnen niet meer verder. Buffer is op en na 1 sept pas open is te lang.
Bovendien is partner ongeneeslijk ziek en afhankelijk van elektra... bot koud en kill werd er gezegd.. ja daar kunnen wij niks aan doen. Dan zal u een brief van u huisarts moeten vragen. Wat blijkt? Huisarts is zelfs strafbaar als hij dit doet. Maar jullie mochten contact opnemen met de huisarts. Dus ik toestemmingsformulier opgesteld....kreeg e horen
. Doet u geen moeite, daar beginnen wij niet aan.
Het is nu de 10e. Geld is vanmorgen overgemaakt. En smoesjes s duurt 3 werkdagen is bullshit. Dat is lang niet meer. Trouwens abn naar abn is echt direct bij jullie. Zit 5 seconde tussen.
Als jullie het toch afsluiten dan brengen jullie de gezondheid verder in gevaar. En dan slepen we Vattenfall voor de rechter, schadeclaims en alle media die bestaat.
Jullie zijn knetter!!!
Liepen we nou 3, 4 of 5 maand achter zou ik zeggen...ja oké ik snap het... Maar 110,87!!!!
Als contract bij jullie voorbij is, ga ik mooi naar een ander!!!
Diep triest. Ze moeten het schaamrood op hun kaken krijgen. Hun Hart is bevroren. En hun denkwijze is ziekmakend. Over verbinding gesproken.
In uw situatie is het al vernederend genoeg om dit door te moeten maken. Ze hadden veel voor U kunnen betekenen,maar daar ging hun keuze niet naar uit. Er komt genoeg geld binnen om iemand in nood bij te kunnen staan. Ik wens u alle sterkte toe en hoop dat het inmiddels beter met u gaat.
Bij Vattenfall heb je nu een hele mooie aanbieding, dit heeft ons over de streep getrokken om hier naar over te stappen.
Als je daar nu naar overstapt, mag je een cadeau uitzoeken met een waarde die oploopt tot €350,- dit kan een tablet zijn, een tv een laptop of zoals wij hadden gekozen een airfryer. En tot nu toe is die airfryer al regelmatig gebruikt, nu kiezen we er vaker voor om s avonds iets van snacks te maken. Lekker en niet zo vet als wanneer je het uit de frituur doet, wat wij overigens niet eens hebben. En veel goedkoper dan wanneer je het koopt bij een snackbar.
Hele goede optie voor een energie maatschappij, doen ook veel aan het op de goede manier opwekken van energie.
Dus dat alleen al is een goede opsteker voor Vattenfall.
Maar wat ze nog wel heel erg missen is dat stukje naamsbekendheid die hier ontbreekt.
En nu hebben ze dan een tijdje een leuke aanbieding, maar verder vind ik dit behoorlijk aan de dure kant, hier mogen ze best wat mee doen als het aan mij ligt.
Dit zijn de beste energieleveranciers van december 2024.
Er zijn 43 reviews geschreven over Vattenfall op Reviews.nl. Met een 3.2 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Goed.