Ik kan mij volledig bij deze reviews aansluiten. Na plaatsing zonnepanelen zeer sterke radiostoring door gebruik maken van een goedkope omvormer(kunsstof kast) .Gelijk gereageerd maar helaas.Onlangs ben ik er achter gekomen dat al deze omvormers van Solar Edge dit euvel vertonen .Soly hiermee geconfronteerd maar geen effect ze reageren niet eens,terwijl andere leveranciers dit in samenwerking met solar edge wel oplosten.Ik denk er over om de RCD ook maar in te schakelen.(ben geliscenseerd radio amateur)
Wij hebben begin augustus zonnepanelen gekregen. Na 1,5 maand lekkage. Dakdekker laten komen die zei: het ligt aan de zonnepanelen, want dit is natuurlijk wel heel toevallig. Soly laten komen, toen hadden we ze 3 maanden. Zij zeiden: we hebben alles gecontroleerd, maar het ligt niet aan de zonnepanelen. Nu moeten we 800!! euro betalen omdat zij zeggen dat het niet aan de zonnepanelen ligt. Ik vind dat zo'n controle bij lekkage bij de garantie in moet zitten. En dan nog is de lekkage voorbij sinds ze geweest zijn. Toevallig? Ze hebben waarschijnlijk wel iets gedaan maar dat zeggen ze niet zodat wij de rekening krijgen.
Soly monteur heeft de meterkast compleet verkeerd aangesloten. Een van de kabels is daardoor losgeraakt (onder stroom!). Gevolg: 3 zomermaanden geen teruglevering. Moet mu ruim 1.500 euro bijbetalen. Schadevergoeding doen ze niet aan. Monteur van Soly heeft de schade hersteld, maar daarbij iets anders in de meterkast kapot gemaakt!! Gevolg: Weekendmonteur in moeten schakelen. Kosten meer dan 800 euro. Ook hier geen compensatie. Ga niet met Soly in zee. Gelukkig is er meer keuze
Na meer dan een jaar en 10 keer niet komen opdagen zonder iets te laten weten. Is de installatie zeer slecht uitgevoerd. Elektrisch gevaarlijk niet goed aangesloten! Dakpannen niet goed terug gelegd waardoor daklekkage. De panelen lagen scheef en hoe ze mijn huis door zijn gebanjerd met gruis aan de schoenen wat krassen veroorzaakte in de vloer is diep triest. Tevens waren ze vergeten om de BTW terug te vragen via de Belastingdienst waardoor ik echt een boete heb gekregen.
Klantenservice: zie ook andere reacties. Die behandelen je respectloos en poeieren je af. Er kan nog geen sorry vanaf na alles wat is gebeurd. Door daklekkage 400 euro extra kwijt aan externe dakdekker want Soly gaf niet thuis/kwam niet opdagen terwijl het water mijn huis inliep. Belastingdienst na veel brieven en telefoontjes weggekomen met 100 euro boete
Dus als je kiest voor Soly reken dan bij voorbaat extra kosten mee en megaveel vrije dagen opnemen voor niks want ze komen toch niet opdagen.
Zeldzaam slecht bedrijf. Slechte service en aftersales. Nog nooit meegemaakt klanten zo respectloos behandeld. Ik zou niet mijn geld aan dit bedrijf uitgeven mocht ik het overdoen. Lees de reviews er maar goed op na, het is een patroon van slecht presteren. En daarna zeer slechte service verlening. Geen idee hoe ze hier mee denken weg te komen.
Dit had ook mijn review kunnen zijn. Slechte communicatie, foute beoordelingen van hun kant , die voor mij uiteindelijk tot extra kosten leiden. Problemen na installatie slechts deels verholpen. (waarschijnlijk voor het deel dat ze op de gecontracteerde installateur konden verhalen...) Voor de rest geeft Soly niet thuis.
Klantenservice = Afpoeiercentrale
Mijn ervaring verwoordt ik als volgt:
S chandalig
O nsympatiek
L iegen
Y skoud
De offerte (prijs kwaliteit) was goed. Alleen proberen ze veel goedkopere spullen te plaatsen. (Je kijkt immers toch niet op je dak) Daarna proberen ze je onder druk te zetten dat alle extra kosten voor jou zijn. En nu hoor ik als het goed is over 2 weken wat. Totaal mis ik 4 weken mooie zon. Dit hebben ze ook bij de buren gedaan. Advies (als je al getekend hebt) Controleer alles en betaal pas als het naar tevredenheid is.
Komen tot vier keer toe niet opdagen voor een afspraak…wederom is er vandaag weer niet gebeld, gemaild of wat dan ook dat de afspraak niet door kon gaan. niet aan beginnen dit bedrijf hier kun je dus geen afspraken mee maken en op bouwen. Inmiddels dus vele uren verder en een half jaar en nog 0,0 bereikt met dit bedrijf zo jammer dit
Dat is ook bekend hier helaas ;-(. Bij de buren zijn de drie keer niet komen opdagen. Daarna goedkopere zonnepanelen geplaatst. Bij mij probeerden ze heel goedkoop installatiemateriaal te plaatsen ipv de juiste, veel steverige van de offerte
Al drie keer een afspraak gehad. Zeggen afspraken na afgesproken tijd af en lieten bij de derde afspraak helemaal niks meer horen en kwamen niet opdagen. We zijn al weer een half jaar verder. Wat een slecht bedrijf en hoe ze met mensen omgaan. Ik heb er geen woorden voor.
In juni 2022 een goed advies en offerte gekregen. Getekend en aanbetaald. Helaas 2 dagen voor installatie waren de materialen niet voorhanden..
Na vele pogingen een nieuwe datum te ontvangen, verschoof de reden van omvormer naar montage materiaal naar meterkast (naar het nu schijnt).
Kortom drama en ik heb nog steeds niets
We hebben zonnepanelen gekocht via Soly.nl. De hele procedure ging zeer goed en ik werd gebeld door een medewerker van Soly om de offerte definitief samen te stellen. Ze gaven aan dat het 16 weken zal duren dus rond de zomer zullen ze geplaatst worden. Duurt wel een poosje dus maar ze hebben het heel druk. Uiteraard ook nog bij andere zonnepaneelbedrijven gekeken maar deze hadden ongeveer dezelfde levertijden.
Er zijn 10 reviews geschreven over Soly op Reviews.nl. Met een 1.3 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Matig.