Wij hebben een hele fijne vakantie gehad naar Portugal. Wij zaten in de plaats Albufeira in de Algarve. Hele leuke en gezellige plaats met prachtige stranden. Veel barretjes en restaurantjes.
Temperatuur was heerlijk en het hotel was gewoon super. Prachtige kamer en mooi zwembad. Vriendelijk personeel. Echt niks op aan te merken en super voordelig.
Boek hier niet mensen!!! Dit bedrijfje heeft niets met een normaal reisbureau te maken, maar is er puur op gericht om makkelijk en snel geld te verdienen over de rug van goedwillende reizigers (vaak met een kleine portemonnee). Klik niet hun advertenties of op hun Facebook of Instagram profiel, want voor je het weet hebben ze je en zit je vast aan een bak ellende. Boek je hier wel bewust goedkoop een reis, dan komen er vaak nog gigantische extra kosten bij. Je leest de meest bizarre reviews hierover. Gelukkig zijn ze al bekend bij diverse instanties en mocht u ook problemen met ze hebben, met ze dan vooral aan bij het ECC en ACM. Het ECC heeft zelfs een hele pagina aan ze besteed (ik mag hier geen link plaatsen, maar google gerust ECC reizendeals). Hoe meer mensen zich melden, hoe beter. Het lijkt me niet meer dan logisch dat dit soort bedrijfjes hard worden aangepakt. Als je hun gegevens opvraagt bij de KVK, blijken ze een piepklein bedrijfje te zijn. Een piepklein bedrijf, dat zoveel ellende veroorzaakt. Bizar!
Wij dachten ah leuke reis tegemoet te komen alles zou geregeld worden en we zouden van Amsterdam vertrekken werd ons verteld aan de telefoon. Nu hadden we alle betalingen gedaan zonder te weten waar we naartoe zouden gaan en met het idee dat we vanaf Amsterdam zouden vertrekken. Kregen we vandaag een mail dat het vanuit Brussel zouden vertrekken dit is voor ons meer dan 6 uur reistijd wij wonen in Nederland.. ik had ze gemaild en konden ons niet helpen en willen niet even het anders boeken. Zwaar rot je kan ook je geld niet terugkrijgen dit is 600+ euro
Dit is geen misleiding maar een kwestie van niet goed lezen van u. In de teksten staat vanaf welke luchthaven je kan vertrekken, dit kunnen meerdere luchthavens zijn. Zeker bij een verrassingsreis. Tegen een meerprijs kan je ook luchthavens uitsluiten. Dat heeft u niet gedaan of niet willen betalen, maar dan wel achteraf klagen. Lezen is voor veel mensen toch erg moeilijk blijkbaar.
Via deze review wil ik het volgen de onder de aandacht brengen.
Mijn vrouw wilde mij verrassen voor mijn 60st verjaardag met een klein reisje voor samen.
Nu naar wat googelen was ze al gauw terecht gekomen bij Reizendeals.nl achteraf gezien een foute beslissing.
Nu na het een en ander bekeken te hebben was de bestemming al gevonden.
Alleen nog de deal maken zou je denken, en na wat vragen en enige gegevens te hebben ingevuld is de deal rond.
Nu blijk na de deal te hebben gemaakt dat er allerlei bijkomende kosten om de hoek komen kijken en is de deal is al lang niet meer zo voordelig!
Mijn vrouw kreeg toen te horen een ander vliegveld of een ander reistijdstip vallen onder extra kosten / opties.
Aansluitend heeft mijn vrouw besloten om meteen af te zien van deze deal.
Echter dit blijkt niet meer mogelijk te zijn, zo wordt gezegd.
Ik zou zeggen dit is puur misleiding, en door 1 druk op een knop had ze onbewust een koopovereenkomst verbonden terwijl dit gezien de oplopende kosten helemaal niet de bedoeling was.
Op de website is de prijsindicatie heel vaag aangegeven, waardoor iemand geen indicatie van de totale boekingsprijs.
De eerste factuur is middels de deal dan ook een feit.
Een verdere tweede factuur volgt dan binnen 5 dagen (de zogenoemde extra opties die niet meteen zichtbaar zijn.)
Verder wordt aangegeven dat een eventueel annuleren niet zo maar mogelijk blijkt te zijn, tenzij je de reis voor 100% betaalt en je moet dan maar kijken of je dit eventueel kunt verhalen bij de annulerings- verzekeraar.
Normaal gesproken heeft elke reisorganisatie die aangesloten is bij een reisbranche organisatie ANVR of SRG een annulering mogelijkheid.
Artikel 14 herroepingsrecht.
Verder zie u eigen site onder de voorwaarden;
7. Betaling van extra opties met een vertrekdatum binnen 10 weken na het plaatsen van het hoogste bod:
1. Ná het betalen van de factuur van het geboden bedrag voor één reiziger ontvang je van ons formulier om jouw reis te personaliseren. Ligt de door jou gekozen vertrekdatum binnen 10 weken dan dien je dit personalisatieformulier binnen 24 uur na het plaatsen van het hoogste bod in te vullen. Je bent verplicht om dit formulier binnen 24 uur ná het plaatsen van het hoogste bod in te vullen om jouw reis te personaliseren.
2. Indien je hier extra reizigers of extra opties bijboekt dan ontvang je van Reizendeals binnen 5 dagen een bevestiging en nog een tweede factuur. Indien je alleen reist ontvang je van Reizendeals een tweede factuur voor de éénpersoonstoeslag Indien jouw reis binnen 10 weken plaatsvindt dien je deze factuur binnen 24 uur te voldoen en ons een print screen van de betaling toe te sturen naar info@reizendeals.nl. Indien de betaling binnen 24 uur uitblijft, is de reiziger in verzuim en wordt de overeenkomst geacht te zijn geannuleerd op de dag van verzuim. Reizendeals heeft het recht om de daarvoor verschuldigde annuleringskosten zoals omschreven in artikel 14 in rekening te brengen. De reiziger die niet tijdig aan een geldelijke verplichting jegens Reizendeals heeft voldaan, is over het nog verschuldigde bedrag wettelijke rente verschuldigd. Voorts is hij gehouden tot vergoeding van het in redelijkheid door Reizendeals gemaakte buitenrechtelijke kosten. In dat geval draagt Reizendeals de vordering over naar een incassobureau. Je bent dan extra kosten verschuldigd, waaronder administratie- en invorderingskosten. Voor Nederlandse klanten zijn deze administratie- en invorderingskosten tenminste 15% met een minimum van €40,-. Voor Belgische klanten zijn deze administratie- en invorderingskosten tenminste 15% met een minimum van €70,- en 12% intresten.
Dus in ons geval hebben wij tot nu toe geen tweede factuur betaald om de eenvoudige reden dat er geen aannemelijk bedrag buiten de genoemde totale reissom, van 100%
Deze 100% lijkt ons inziens onmogelijk.
Eventuele annuleringskosten zouden voor ons 15% van het totaal verschuldigde bedrag zijn.
Dus graag spoedigst u tegenbericht ander geven wij deze klacht uit handen.
Met vriendelijke groet,
Familie Meijers Buschgens.
Had via een vriendin hier over gehoord en het kwam toevallig voorbij op fb
Dus ik dacht ik ga even kijken. Wilde een bot doen maar kreeg de melding eerst account aanmaken. Dat heb ik gedaan en me telefoon weg gelegt. Niet goed afgesloten gehad met het vervolg dat me kleine meid op die site heeft gezeten en bij thuiskomt zie ik ineens 2 vakantie die ik gewonnen heb. Dacht huh hoe dan ik heb geen eens iets gedaan en ik had me account ook geen eens bevestigd via de bevestigingslink. Maar heb nu wel 2 weekendjes weg die ik moet gaan betalen. Nou zover ik weet als je de bevestiginglink nooit hebt aangeklikt want die komt dus in je spambox aan kwam ik achter is je account nog geen eens actief. Want je bent verplicht eerst daar op te klikken voordat die actief word. Dus aub mensen pas pp met deze vreselijke oplichters
Komt je allemaal wel goed uit of niet dat je nog niet op de bevestigingsmail hebt geklikt? Je hebt wel degelijk een account aangemaakt, enkel de mail was nog niet bevestigd, dit kan ook in een later stadium. Dat daarna jullie 'dochter?' allerlei dingen uitvoert op dit account kan Reizendeals natuurlijk niets aan doen. Dit is 100% jullie eigen verantwoording. Vind de review dan ook heel erg gek om te lezen. Even in de spiegel kijken zal je niet misstaan. Om daarom een bedrijf oplichters te noemen, zucht. Zo, dit moest er even uit. Fijne vakantie! :-)
Nou harm ik heb zwart op wit van hun zelf dat ze zeggen zonder dat je die link niet hebt aangeklikt je account niet actief is. Pas wanneer je die link aanklikt en je dus je email verifieert dat dan pas je account actief is en dan pas een bod kan doen. Dus je kan wel zo stoer lopen praten maar het zijn hun eigen woorden. Maar goed het is te zien in hun systeem volgens mijn advocaat of de link gebruikt is geweest en dat is dus niet het geval
Heeft weinig met 'stoer praten' te maken hoor. Ik vind gewoon dat als je zelf een account aanmaakt (geverifieerd of niet), en je eigen kind gaat dingen doen op dit account, dat je hier zelf voor aansprakelijk bent. Het klopt inderdaad wel dat als je inderdaad niet op de link in de mail hebt geklikt, dat Reizendeals dat kan zien. Als ik jou was had ik Reizendeals gemaild in plaats van commotie maken op zulke forums.
Mijn zoontje heeft per ongeluk mijn telefoon uit mn hand getrokken en toen was er ineens een reis gekocht.
Ik wilde meteen annuleren, maar dat ging niet.
Ik heb 130 euro betaald en gezegd geen gebruik van de reis te willen maken. Nu krijk een brief van een incassobureau dat ik nog even 300 euro moet betalen! Belachelijk, dit kan toch niet waar zijn dat zulke oplichterspraktijken grwoon door mogen gaan!
Zelfs als je keurig betaald.. doen ze er alles aan zodat de betaling niet doorgaat.. en ze je teis kunnen annuleren!! Weten zelfs dat je er niks kan tegen doen! De Nederlandse overheid moet hier dringend komaf mee maken! Nooit ga ik nog reizen boeken bij zulke sites.. zijn gewiekst om je geld af te nemen.. en je kan er niks tegen beginnen.. binnenkort doe ik aangifte bij politie! Voor mij kan dat niet!!
Ik zit nu hetzelfde. Maar dan met 2 vakanties in me maag. En het mooie is ik heb me account nog nooit bevestigd via de bevestiging mail want die kwam ik net tegen in me spambox. Dus officeel zou ik geen eend een vakantie kunnen boeken daar. Maar dochterlief heeft het toch voor elkaar gekregen
Het is vreselijk hoe hun te werk gaan. Ik heb n account gemaakt om te onderzoeken en te kijken hoe e.e.a. werkt en dan voor eventueel oktober. Want ik heb nu geen tijd en geen geld.
Ik heb per ongeluk op dat bod knopje gedrukt en toen stond er n bod. Ik heb gelijk gebeld met hun met het verzoek dat bod in te trekken.. Dat kon niet/deden ze niet en ik moest maar wachten op een overbod. Na 5 minuten was ik dus de pineut want er kwam geen overbod. Nu zit ik volgens hen vast aan een reis die ( zie ik nu ) 10 juli zou zijn. Het wordt steeds erger.. Ik heb alle info opgevraagd nu want er klopt e.e.a niet en ik stap naar mijn advocaat. Wat een praktijken... :-(
Wij zijn heel goed geholpen door het team van Reizendeals. Als je een vraag hebt krijg je heel snel antwoord, ook tijdens de vakantie trouwens. Ook werden we snel teruggebeld als ze even niet konden opnemen. Het was voor de rest super geregeld, inclusief vervoer van het hotel in Albufeira naar het vliegveld. Ook een heerlijk ontbijt met mooi hotel dus we konden ons geen betere vakantie wensen. Bedankt team van Reizendeals
Ja ja zeker 100 mensen klachten over deze boeven en bij jouw is alles oke geloof zelf
Zij zijn een oplichter andere woorden of betere ken ik niet in nederland 🇳🇱
Beste
Ik kreeg een bevestiging e-mail met een factuur voor de reis die ik niet geboekt heb. Eerst dacht ik dat mijn minderjarig kind op de knop ‘bied nu’ gedrukt heeft, het blijkt niet waar te zijn…
Ik stuurde e-mail naar reizendeals om deze boeking te annuleren maar ze willen het niet doen. Ik schreef dat we voor de reis die we niet geboekt hebben geen cent willen betalen, maar dan begonnen ze met de bedreigende e-mails.
Het is precies pushen wat ze doen!
Ik ben meest waarschijnlijk gehecht, want ik kan zelfs niet in de account inloggen.
Ze komen af met de ‘verrassing’ reis en met een factuur die binnen 5 dagen moet betaald worden.
Zo werkt toch niet!
Mvg
Mag ik vragen hoe dit is afgelopen. Want ik heb dankzij dochter lief ook 2 reizen aan me broek hangen terwijl ik me account nog nooit bevestigd heb want die stond blijkbaar in me spambox. Dus ik neem aan als je je account nog niet bevestigd hebt dat je dan ook geen reis kan boeken toch
Beste,
Ik heb ook the same shit probleem met dit bedrijf,Mag ik vragen hoe gaat het met jou situatie? Moet u toch betalen?
Mvg.
Koop nooit een reis hier!! Na alle recensies gelezen te hebben (te laat) ben ik ook de mist in gegaan met deze organisatie.
Het begon zoals velen al melden met een paar klikken heb je wat gekocht. Daarna begon het, je hebt een reis voor 2 personen gekocht die €400-, kost, ik wilde graag mn 2 kleine kinderen meenemen en upgrade krijgen naar een 4 ster hotel, wat denk je uiteindelijk €1300-, afgetikt voor een 4 daagse reis naar Barcelona waarbij je niet weet met welke maatschappij, welk hotel je zit dus alles is een verrassing. Als je niet optijd betaald krijg je nog een deurwaarder op de stoep want daarmee kunnen ze heel goed dreigen. Prima betaald en vandaag 16-12-2022 zou ik gaan vliegen maar dat ging helaas niet door omdat bijna alle vluchten vanaf Brussel zijn geannuleerd. En dit 1 dag van tevoren bekend was. In Belgie gingen ze vandaag staken, ok heb er alle begrip voor dat dit onmacht is. Nu komt het mooie ik moet zelf met ze contact opnemen (10u sochtends) om dit probleem voor te leggen en ik krijg te horen ow ja ja dat hebben wij ook begrepen wat vervelend zeg. Nou prima je krijgt het advies stuur een mail en dan gaan we aan de slag. Alles gemaild en om 12u nog geen reactie uberhaupt dat je van iets op de hoogte wordt gehouden. 12u maar bellen wat denk je zijn ze dicht tot 13u, prima na 13u weer gebeld, ja hoor we zijn ermee bezig. Met wat ze bezig zijn geen flauw idee, je krijgt als response we nemen contact met u op. 15.30u nog steeds geen bericht dus maar weer bellen en wat denk je ze zijn nog steeds bezig en vinden het ook zo vervelend. Prima om 16u is de klantenservice dicht dus dan maar de noodnummer bellen en nemen ze op en geven ze aan u krijgt zo snel mogelijk een mail. Wat denk je krijg ik een mail met de mededeling dat er een staking plaats gaat vinden en dat je maar je reis-, annuleringsverzekering moet raadplegen en als dat niet lukt dan moet je bij Ryanair wezen. Punt klaar dat was hetgeen wat ze te melden hadden en ja toen barstte de bom. Dat zij in zo een situatie geen enkele oplossing kunnen bieden of dat ze überhaupt ernaar willen kijken en je niet kunnen vertellen waar ze godganse dag mee bezig zijn geweest. Nou mijn annuleringsverzekering dekt geen staking dus daar kon ik niet terecht, dus maar bij Ryan air aankloppen en die gaven de optie om een nieuwe datum te kiezen of het betaalde bedrag voor de tickets als tegoed te krijgen. Nou nu maar de optie gekozen om de boeking naar volgende week te plaatsen. Ondertussen had ik ook al een hele tijd geleden een auto gereserveerd en een tour in het Nou camp stadion. Nou €400-, zo naar de klote want die kon ik niet annuleren of verschuiven. Ik heb zelf contact moeten opnemen met het hotel maar die konden niks voor mij verschuiven omdat de Reizendeals dit moet doen. Gisteren meerdere malen hierover gemaild en geen reactie, pas vanochtend een reactie met de tekst wat vervelend voor u en we snappen het maar we kunnen niks doen, wat verwacht je nu van ons. Btw Emilie zegt dan we kunnen wel een ander hotel boeken maar dan moet u voor 17.00u nog eens extra €80 pp betalen zodat zij een ander hotel kunnen boeken. Denken ze dat ik een boom heb ofzo. En ik maar steeds bellen en waarschijnlijk hebben ze nummerweergave dus nemen ze maar niet op dus maar op het noodnummer bellen en je raad het al ze nemen op, nou flink wat woorden gehad met Emilie en die geeft dan aan Ryan air moet jullie geld terug geven en ik geef aan ik heb ze zelf gebeld en de enige 2 opties die zij aanboden was tickets omzetten of geld in de vorm van een tegoed krijgen. Het mooie komt doordat wij de tickets hebben laten omzetten is het ons fout dat bedrijf van Reizendeals niks voor mij kan doen tenzij zoals Jolanda aangeeft ik de €80-, pp betaal maar dan nu wel even voor 16.00u betaal en dan mag god weten waar je dan een hotel krijgt!!! Ik krijg nu de schuld dat ik deze keuze heb gemaakt, maar goed weet ik beter ik zit niet in de reisbranche. Maar nee zij zullen je niet helpen, zullen geen contact opnemen met de vliegmaatschappij etc.
Ik heb nu zelf een ander hotel geboekt, nieuwe auto gereserveerd en nieuwe kaartjes voor Nou Camp aangeschaft en ben nu nog meer geld kwijt in totaal €2500-, ben ik nu ruim €1500-, de boot in gegaan voor een 4daagse trip naar Barcelona.
Ik hoop dat ze gelukkig worden van mijn zuurverdiende centen en dat ze zoiets ook zullen meemaken voor hunzelf en hun gezin!
Mensen wees voorzichtig met deze oplichters want je weet alleen wanneer je je reis gaat doen en welke stad maar voor de rest is het grote rookgordijn waar de nodige verrassingen zitten. Zij zullen je niet helpen als je in de problemen komt, je bent dan op jezelf aangewezen en zij compenseren niks maar willen alleen maar meer geld.
Mensen neem het aan van mij en van de andere klanten aan want je komt er echt bedrogen uit!!!!
Afgelopen zomer was ik opzoek naar een vakantie voor mij en mijn dochter op Reizendeals.nl. Een van hun vakanties zag er leuk uit. Voor meer informatie over de vakantie moest ik me registreren met naam, adres, email en telefoonnummer (geen betaalgegevens). Ik heb toen nog even doorgeklikt maar ben uiteindelijk geslaagd bij een andere aanbieder. Tot mijn verbazing kreeg ik een paar weken later een aanmaning van Reizendeals en niet lang daarna zat ik in een incassoprocedure van Straetus. Blijkbaar had ik onwetend een reis gekocht. Bij nader onderzoek vond ik wel een factuur van Reizendeals in mijn spambox. Het vreemde is dat de factuur geen datum van vertrek, vertreklocatie, vluchtnummers, details over het hotel, enz. bevatte. Dus ik belde Reizendeals om te vragen wat ik dan gekocht had. Reizendeals antwoordde dat ik een “deal” gekocht had, deze binnen 14 dagen na aankoop had moeten betalen en het boekingsproces op hun website had moeten voltooien. Eerlijk gezegd begreep ik er weinig van maar na uitgebreid onderzoek kwam ik tot de conclusie dat Reizendeals mij op de een of andere ondoorzichtige manier een waardebon had verkocht. Dat moet gebeurd zijn terwijl ik naar informatie over een vakantie opzoek was. In de achtergrond kwam er een factuur in mijn spambox met inderdaad de advertentie van de reis die ik interessant vond. In dit stadium was er nog niet gesproken over vertrekdatum, vliegroute, retourdatum enz. Dus wat mij betreft koop ik dan nog geen reis. Er had immers ook nog geen boeking plaatsgevonden. De factuur die ik ontving was voor een waardebon waarmee ik de reis alsnog op reizendeals.nl moest boeken. Oftewel ik moest hun eerst betalen voor de waardebon waarna ik met het waardebonnummer binnen 14 dagen een reis moest inplannen op het boekingssysteem van Reizendeals. De aankoop opzeggen was niet mogelijk. Reizendeals en Straetus zijn een roversbende die, als ik de vele klachten op het internet lees, al ontelbare slachtoffers hebben gemaakt onder nietsvermoedende consumenten. Bijzonder triest dat dit bestaat. Van mij krijgen ze geen cent.
Heb je moeten betalen?
Het is eigenlijk een geval dat ik heb dat, aangezien ik de pagina die ik aan het controleren was niet kon vertalen voor welke dept-locatie enz. Voor vluchtinformatie, ik op het bod klikte en even later ontving ik een e-mail. Ik heb onmiddellijk een annulering aangevraagd, maar nu heb ik een e-mail ontvangen waarin staat dat het niet mogelijk is om te annuleren of dat er ook annuleringskosten nodig zijn.
Hallo
Moet u toch betalen!?Ik heb dezelfde probleem,Ik keek naar hun website dan clicked op bod gedaan maar ik heb geen idee dat ik heb hun deal gekocht! Ik krijg nu een factuur dat ik moet 155 euro betalen anders krijg ik meer duurbaardere.Ik ben so shock want tis onverwacht voor mij .
Mvg
Ik heb hetzelfde probleem. Hoe bent u met deze oplichters omgegaan?
Ik was net de aanbiedingen aan het checken en realiseerde me niet dat ik het had gekocht. Facturen zijn in de map Spam terechtgekomen. Na twee maanden moest ik betalen voor de twee deals die ik niet wilde kopen en 142 euro extra kosten voor Straetus. Er is geen mogelijkheid om het terug te sturen. Ik belde en deed mijn best om mijn situatie uit te leggen, maar het personeel was zo onbeleefd. Ik hield niet van dit bedrijf en ik raad al mijn vrienden aan om voorzichtig te zijn met deze website, aangezien er enkele autoriteiten nodig zijn om deze te controleren
Reizendeals hanteert twee verkoopstrategieën. 1) Bieden op reizen. Het hoogste bod ‘wint’ de reis. 2) Kopen van een waardebon voor een specifieke reis. Met de waardebon moet je binnen twee weken het boekingsproces voltooien. Beide verkoopstrategieën hebben een en hetzelfde doel voor ogen: De consument financieel vastleggen voordat belangrijke informatie als de vertreklocatie, vliegmaatschappij, vliegroute (tussenstops), vliegtijden, details over de reisbestemming en het hotel enz. vaststaan. Kortom, eerst betalen en daarna mag je op reizendeals.nl uitzoeken hoe je een en ander gaat omzetten naar een daadwerkelijke pakketreis. Pas dan kom je er achter dat het vliegtuig een bijzonder ongunstige vertrektijd en lange vliegroute volgt of dat je vanaf vliegveld Brussel-Charleroi vertrekt. Indien je dit geweten had op het moment van aankoop, dan had je waarschijnlijk niet de reis geboekt.
De talloze klachten over Reizendeals komen veelal op hetzelfde neer: terwijl mensen nog naar informatie zoeken, kopen ze onbewust al een reis. Deze komt dan in de spam terecht en een paar weken later ontvangt men een aanmaning van incassobureau Straetus.
Welnu, Reizendeals heeft goed nagedacht over de manier van verkoop. Door hun aanbod te verpakken als waardebon of een veiling omzeilt men de Wet Pakketreizen en Gekoppelde Reisarrangementen. Deze wet bepaalt dat consumenten bij aankoop van een pakketreis VOORAF geïnformeerd moeten worden over zaken als de vertreklocatie, vliegmaatschappij, vliegroute (tussenstops), vliegtijden, hotel, enz. Een overeenkomst sluiten zonder een klant vooraf volledig te informeren over deze voorwaarden geldt als een oneerlijke handelspraktijk en dat is verboden. Door eerst indirect een waardebon te verkopen of een veiling te organiseren, verkoopt Reizendeals in eerste instantie dus geen pakketreis. De pakketreis komt pas tot stand tijdens het boekingsproces dat plaatsvindt nadat je financieel al gebonden bent. Reizendeals maakt echter de fout dat het voor de consument helemaal niet meer duidelijk is wat men nu eigenlijk koopt. Zowel de waardebon als de veiling wordt aangeprezen als pakketreis. Als consument denk je dus een pakketreis te kopen en zoals gezegd ben je dan beschermd door de Wet Pakketreizen en Gekoppelde Reisarrangementen. In werkelijkheid leg je jezelf financieel vast zonder dat de details over de pakketreis duidelijk met je gecommuniceerd zijn. Dit is een bijzonder geraffineerde manier van verkoop die tot doel heeft om consumenten in de val te lokken. Dit is iets voor de ACM.
Met de juiste argumenten, die ik hierboven uiteengezet heb, maakt Reizendeals bij de rechter geen enkele kans. Ik zou daarom de incasso van Straetus (waarschijnlijk ondertekend door Roy Bakker) NIET betalen. Het duo Reizendeals en Straetus heeft inmiddels ontelbare slachtoffers gemaakt. De meeste websites waar men klachten wereldkundig kan maken, waaronder ook deze, verwijderd oude klachten maar ze zijn middels Wayback Machine en archive.org nog steeds te vinden. Een bedrijf die klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft staan zou zijn website al lang hebben aangepast. Reizendeals daarentegen stuurt Straetus af op mensen die nietsvermoedend in de val zijn gelokt. Uitermate triest en iets dat gestopt dient te worden. Zoals in mijn vorige post gezegd is de verkoop van pakketreizen onderhevig aan de Wet Pakketreizen en Gekoppelde Reisarrangementen en daar zouden de geniepige trucjes van Reizendeals geen verschil aan mogen maken. Leg je klacht neer bij de ACM.
Dag K.A Mirza,
Ik zit namelijk in dezelfde situatie. En wordt telkens door de Streatus gebeld en gemaild om afspraak over te maken vooor betaling. Mag ik weten wat is de stappen die je hebt genomen verder ?
Gr
Will
Pas op voor Reizendeals want voordat je het weet ontvang je een factuur voor iets dat je helemaal niet wilde kopen. De problemen ontstaan als je jezelf registreert op hun website. Wij deden dat omdat we dachten meer informatie over de aangeboden reizen te kunnen lezen maar dat is niet zo. Terwijl je doorklikt op de website van Reizendeals sluit je ongemerkt al bindende overeenkomsten waarvan de facturen in je inbox of spam terechtkomen. Doe je daar vervolgens 14 dagen niets mee dan is Reizendeals meedogenloos en sturen ze Straetus, hun incassobureau, op je af. Hun verkooptactiek is bijzonder geraffineerd, bladerend door de website opzoek naar een leuke vakantie en bijbehorende vertrekdata en vluchtroute moet je vooral niet op het knopje 'koop nu' klikken. Eenmaal hierop geklikt en je hebt de reis al gekocht zonder dat je vertelt is wanneer je vertrekt, van waar je vertrekt, wanneer je retour vliegt en andere belangrijke details waar je in die eerste plaats naar op zoek was. U BENT GEWAARSCHUWT!! De werkwijze van dit bedrijf moet echt door de autoriteiten onderzocht worden.
Ik heb precies heel recent dezelfde ervaring.
Ik was overweldigend door de snelheid dat alles ging.
Ik wil iets mee doen,in mijn ogen is dit erg geraffineerde oplichterij.
Ik heb voor niks 1100 euro moeten betalen. Ik was net aan het controleren en realiseerde me niet dat ik het had gekocht, facturen gingen naar de spammap. Na twee maanden kreeg ik een telefoontje van hen dat ik 2 ritten moest betalen en ook kosten voor straetus. Uiteindelijk heb ik voor niks 1100 euro moeten betalen. Ik ben niet geïnteresseerd in hun reizen en er is geen optie om het terug te sturen. Kunnen we iets doen zodat we een klacht over deze website kunnen registreren? Vakanties mogen pas geboekt worden als wij betaald hebben!
maar hoe en waar kan je dan terecht?
Hier hetzelfde. Je boekt een reis voor 399 pp. dan betaal je je personalieseert en dan 240 euro aan Luchthavenkosten
Voor degenen die zijn opgelicht door deze website.
Ik deel nu mijn ervaring die hopelijk nuttig voor je zal zijn. Ik moest een reis betalen door op de knop "koop nu" te klikken. Zoals ik denk dat velen hebben ervaren, kreeg ik later dreigbrieven van Straetus en uiteindelijk stuurden ze de zaak naar een gerechtsdeurwaarderskantoor dat me ook bedreigde met een rechtszaak "ze zouden winnen". Ik zocht overal hulp en vond uiteindelijk het European Consumer Centre dat me hielp en het is gratis. Ik heb ze alles uitgelegd en blijkbaar vertoont de betalingsprocedure van het bedrijf enkele gebreken. Het ECC was zeer behulpzaam en leidde me door de juiste stappen zodat de zaak zou worden geseponeerd. Een belangrijk detail: ze vertelden me dat ik het bedrijf niet betaal, als ik zou betalen, zouden ze me niet meer kunnen helpen. Wees sterk, hoop op het beste.
Beste ,
Kan ik u contacteren want ik zit nu in de zelfde situatie ik was gewoon aan het scrolleen en ik heb op de knop koop nu gedrukt ,nu moet ik 700 euro betalen voor niks kunt u me wat informatie geven naar wie moet ik bellen om die oplichters te kunnen stoppen als het mogelijk is
Mvg
Ook ons is iets naars overkomen op www.reizendeals.nl. We zijn aan het bladeren op de website en hebben ons geregistreerd met de gedachte dat we dan meer informatie te zien krijgen. Dat blijkt een fout. Terwijl je doorklikt op een pakketreis blijk je hem tijdens het doorklikken al gekocht te hebben. In ons geval kochten we zelfs twee keer dezelfde reis zonder dat we het door hadden. De facturen kwamen in de spambox terecht en wij wisten van niets. Twee weken later ontvingen we aanmaningen. Dit keer wel in de inbox. Inmiddels zit incassobureau Straetus achter ons aan. Reizendeals vindt dat we beter hadden moeten opletten en zet de incassoprocedure voort. We voelen ons opgelicht.
Dag Dong,
Zou je mij de stappen kunnen helpen ?
Ik zit namelijk in dezelfde situatie waar de incasso blijft mij te benaderen en met aanmaning kosten te verhogen.
Graag jou tips zou heel hulpzaam zijn.
Groeten,
Will
Ik zou ze eerder oplichterdeals noemen! We hadden een reis gewonnen naar Griekenland. In eerste instantie was onze eerste hotel gewijzigd omdat deze eerder dicht ging vanwege het seizoen. Goed we kregen een mail met een upgrade naar een 5* resort en als je dit zou lezen werd je helemaal enthousiast. Eenmaal aangekomen is er naar het plekje waar we zitten “ middle of now where” geen openbaar vervoer maar wel een taxi die je brengt voor €150 goed eerste oplichterij. Onderweg naar het hotel 1.10 minuten van een levendige stad was het al donker en geen mens te bekennen. Eenmaal aangekomen gingen we meteen slapen en we zouden het morgen wel zien. De volgende dag begon onze helse vakantie. Een 5* resort bleek een afgelopen hotel met overal schimmel, lekkages en slechte eten en niks anders in de buurt. Alleen een bus die 3 keer per dag komt en 3 uur duurt naar de stad. We dachten Oke we moeten er wat van maken laten we positief blijven. We hebben onze mindset naar een 1* hotel omgezet om geen teleurstellingen meer te krijgen. Helaas na 2 dagen kreeg ik enorme buikgriep en vertelde een lieve dame van de bar dat ik echt moest oppassen met het eten en dat het zo niet hygiënisch was. Hierop mailde we reizendeals met onze bevindingen, maar volgens hen moesten we niet zo zorgen even kort gezegd. Ik bespaar hier nog heel veel dingen waarvan je zou schrikken maar dit laat ik voor de klacht die ik ga indienen en gelukkig hebben we een groep gedupeerde die ook in het hotel zaten en het zelfde hebben ervaren. Wij zijn weggegaan bij het hotel
En hebben een airbnb geboekt in de stad tot maandag, maar mijn gedachte zit nog bij die zielige mensen die het niet breed hebben of deze stap niet durven te zetten om wat anders te zoeken. REIZENDEALS SCHAAM JE. OPLCIHTERS
Wij hadden precies hetzelfde. Ten eerste ze sturen ons naar een andere locatie ! Omdat de andere vervroegd dicht ging na wat info waren ze om andere redenen dicht!! Hier komt ie dan UPGRADE krijgen 5 sterren ja als je daar bent er is niks anders dan zal die zeker 5 sterren krijgen!! Jullie hebben mijn vakantie verpest ik daardoor depressief geworden heb hier voor moeten sparen om een keer weg te kunnen gaan wat hebben jullie gedaan jullie sturen mij naar een gevangenis oud eten vies eten schimmel in de zwembad schimmel in de kamers stoffig!! Airconditioning is alleen tot september beschikbaar!!! Het was tenslotte een all in met airconditioning met binnenzwembad nou binnen zwembad gehele verblijf mocht je 30 min 1 keer zwemmen of sauna of hamam gebruiken!!! Waterflesjes betalen light drankjes moest je voor betalen waar is de all in gebleven!!! Jullie zijn oplichters karma pakt jullie wel terug op andere dingen! We zijn zelfs weggegaan een 3 uur reis in de bus om naar de stad te gaan daar verblijven we de laatste daagjes OPLICHTERS DAT ZIJN JULLIE afzetterij mensen misleiden en zodat jullie rijk worden van de armen waauw harteloos !! Als je iets belooft kom het dan ook na verkoop geen 5 sterren resort van 20 jaar geleden !! Pas op mensen doe dit niet andere revieuws zijn van de mensen die daar werken!! NOOIT MEER REIZENDEALS NOOIT MEER VIEZE OPLICHTERS ONMENSELIJKE MENSEN ZIJN JULLIE SCHAAM JE !!! Dit bedrijfje zal het nooit lang volhouden op de juiste manier je zal een keer keihard op je bek vallen en dan zal je niet meer omhoog komen
Kan zo wederom een tekst plakken zoals hieronder !!! Precies dezelfde ervaring
BOEK HIER NIET! Pure oplichting, je zit aan een reis vast terwijl je alleen inschrijft om mee te doen met een 'deal'. Misleidende website (waar je op terecht komt via gesponserde Facebook berichten), je komt nergens meer onder uit en blijft facturen krijgen ondanks je de reis niet wilt! Tot overmaat van ramp krijg je vervolgens zelf een incasso op je dak (omgekeerde wereld). Totaal geen empathie, keiharde afzetters, pure afzetterij. Niet mee in zee gaan!
Een vriend van mij heeft nu facturen / e-mails om te betalen, maar moet ik deze negeren? Wat moeten we doen??
Heb je niets kunnen doen waardoor je het geld niet hoefde te betalen? Ik heb precies hetzelfde en kan het geld echt niet missen 😔
Nee sturen incasso op je af en zijn zelf niet aanspreekbaar
Geen vakantie maar wel je geld kwijt bijna €1000 ik zeg nooit boeken bij hun
BOEK HIER NIET! Pure oplichting, je zit aan een reis vast terwijl je alleen inschrijft om mee te doen met een 'deal'. Misleidende website (waar je op terecht komt via gesponserde Facebook berichten), je komt nergens meer onder uit en blijft facturen krijgen ondanks je de reis niet wilt! Tot overmaat van ramp krijg je vervolgens zelf een incasso op je dak (omgekeerde wereld). Totaal geen empathie, keiharde afzetters, pure afzetterij. Niet mee in zee gaan!
Fraude, bedrog en misleiding. Reizendeals.nl zijn oplichters van de eerste rang. Ze zijn zeer inventief. Ze bedenken de mooiste advertenties en verspreiden deze op de social media. Zodra je erin bent getrapt en een kijkje neemt op hun site ben je al het slachtoffer... één verkeerde druk op de knop en je hebt een fantastisch reis gewonnen! NOT!!! je betaald het drie dubbele voor aftandse accommodaties, slecht eten en slechte locaties.
Met hun algemene voorwaarden timmeren ze de hele boel dicht met slecht één doel: Ze veel mogelijk geld aftroffelen.
GA NIET MET HEN IN ZEE
Via een facebook advertentie kwam ik op de website van reizendeals.nl. Ik had moeten weten dat het een lokkertje was. De prijzen waren te mooi om waar te zijn. Net als de foto's en waarschijnlijk ook alle positieve reviews. Alles aan dit bedrijf is nep. Geld klopperij.
Te mooi om waar te zijn is ook hier van toepassing.
Deze oplichters zijn heel inventief.
Pas op, wees gewaarschuwd.
Reizendeals gaat heel sneaky te werk,
Bedriegen je met hun onvoorziene kosten die ze steeds opvoeren. 420 euro reeds betaald maar nooit geen accommodatie gezien. Alsmaar de kosten opvoeren. Ik zou nog 320 euro extra moeten betalen. Ik kon het niet meer betalen want mijn vakantie geld was al op dat was die 420 euro. Hun hebben nu een incassobureau ingeschakeld om mij die 360 euro is het inmiddels te laten betalen. Ik heb een advocaat in de arm moeten nemen.
Er is aangifte gedaan bij de politie.
Boek nooit bij dit malafide reisbureau.
Hoi, hoe ging het met jouw situatie? Kunnen we het repareren? Ik zit in dezelfde situatie
Ze worden onderzocht door de autoriteiten. Dit bedrijf stuurt een factuur nadat u een bod heeft gewonnen. De regels van het bieden is niet duidelijk en juridisch niet gegrond. Ze richten zich vooral op internationale studenten of mensen die geen juridische basis kennen. Handel niet met hen en betaal hun factuur niet. Wees gewaarschuwd.
Dag Ham, mijn dochter die een vorm van autisme heeft, heeft zich zonder het te weten, ook laten vangen door Reizendeals... ze klikte uit nieuwsgierigheid op een link via Facebook, nu van het 1 kwam het ander met een incasso brief tot resultaat.
Weet je per toeval hoe de stand van zaken is aangaande dat onderzoek en wie ik hierover kan aanspreken?
Ik lees niets anders dan klachten over hun malafide werkwijze hier moet toch iets aan gedaan kunnen worden!
Als alleenstaande vader met een beperkt inkomen kan ik me geen boete van meer dan 500 eu permiteren...
Hopelijk kan er via overheidsweg een stokje gestoken worden tegen hun praktijken.
Bedankt bij voorbaat!
This exactly what happened with me
And now I don’t know what should i do ?
Should I pay .
Please if someone want can advise me
Beter de reis zelf te boeken via booking.com en edreams.com!!
Beter en goedkoper!!! Alles duidelijk en open en veel keuzes!
Ze bieden geen goede hotels aan en er komen later veel kosten bij en zelfs ter plaatse en na alles te hebben geboekt komen er nog kosten bij voor bagage Rayain air en belastingen ter plaatse en de dag van vertrek moet je vroeg uitchecken,…!
OPLICHTERS,
Boek aub nooit bij reizendeals. Malafide bedrijf , waar ze je vast houden aan Algemene voorwaarden, die je nooot hebt gelezen. Zij hebben meerdere, zwakke mensen benadeeld . Ze gaan over lijken om jouw geld af te troggelen. Mocht je ergens abusievelijk op klikken , zit je eraan vast. Mensen die er werken gaan ook over kijken !! Pas aub op
Welk deel van de voorwaarden kunnen als malafide gezien worden? Staan er kleine lettertjes in waardoor mensenrechten worden geschonden? Op welk artikel van de voorwaarden beroepen zij zich? Ben wel erg benieuwd.
€700,- betaald voor een reis ivm COVID 19, voucher van slechts 4 maanden... handelen daar op eigen houtje, ik ben nu €700,- kwijt totaal geen tegemoetkoming. Dit is oplichting!!
Zeer slecht en onprofessioneel bureau. Ze gebruiken de acceptatie van ALGEMENE VOORWAARDEN om uw geld te stelen. Zodra u hun algemene voorwaarden op de website accepteert, sturen zij een incassobureau achter u aan als u van gedachten verandert. Het is een oplichtersbedrijf. Bezoek hun website nooit. Ik zou dat nooit doen. Ik heb 1600 euro betaald en in ruil daarvoor hebben ze me geen flexibiliteit gegeven in mijn reisplan. Nu kan ik vanwege covid niet naar Cyprus reizen omdat Cyprus ROOD is. Reizendeal zegt dat je naar Cyprus gaat ook al is het ROOD. Reizendeal houdt er geen rekening mee of je door Covid in een RODE zone komt te overlijden. BOEK NIET BIJ HEN. IK VERLIES 1600 EURO. KARMA ZAL HEN RAKEN. Ik vervloek ze. HUN BEDRIJF EN WERKNEMER ZULLEN LIJDEN. JONGENS BEZOEK NOOIT HUN WEBSITE. BOEK NOOIT EEN TICKET BIJ HEN.
Leuke en betaalbare deals. Zeer duidelijk en simpel om een deal te reserveren. Erg vriendelijke klantenservice. Wij zijn al drie keer op vakantie geweest met Reizendeals, naar Gran Canaria, Mallorca en Malta geweest. Elke keer super gehad.
Ik kan niet wachten om de volgende vakantie hier te boeken. We hebben er zin in!
Net terug gekomen van een prachtige korte vakantie naar Griekenland. Wat heerlijk om weer zo te kunnen genieten van een reis na al deze maanden. Wij hadden een prachtige accommodatie en ontvingen zelfs gratis een upgrade naar een 4* hotel van reizendeals. Eten was goed, alles netjes ivm de corona, schoon en personeel zeer vriendelijk. Kan niet wachten op de volgende reis.
Voor mij 10 sterren en zeer tevreden!
Wij hadden onze reis gelukkig vlak voor de corona crisis gedaan, deze hadden we bij Reizendeals geboekt en alles was perfect geregeld.
We hoefden alleen maar te boeken en verder konden we onze koffers pakken en heerlijk ontspannen.
Overal werd voor gezorgd en we hoefden ons verder nergens zorgen over te maken, dat is echt de perfecte manier om op vakantie te gaan als je het mij vraagt.
Ik ben op vakanties geen ondernemer die iedere dag iets wil doen, laat mij maar lekker bij het strand of bij het zwembad liggen met een boek en dan vermaak ik me prima.
Dit zijn de beste reisbureaus van april 2025.
Er zijn 50 reviews geschreven over Reizendeals op Reviews.nl. Met een 2.2 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Gemiddeld.