Alleen maar lof over dit bedrijf. Waar zie je nog dat je tegenwoordig als klant zo correct en snel geholpen word. Heb je een vraag via de email dan krijg je meestal binnen een paar uur al antwoord. Daar kunnen andere bedrijven een voorbeeld aan nemen. Wij hebben een reis naar Turkije geboekt wij betaalden nog geen €50 per nacht allinclusive en de tickets voor de vluchten waren ook inbegrepen. Je zou bijna denken dat thuisblijven duurder is. Kortom duidelijke website uitstekende klantenservice medewerkers reageren snel correct en niet onbelangrijk goedkope reizen.
Reizendeals is een bedrijf dat algemeen bekend staat om zijn frauduleuze praktijken en doelwit is van verschillende onderzoeken door de Nederlandse en Belgische autoriteiten vanwege illegale schema's, evenals herhaalde boetes en waarschuwingen van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) en het Europees Consumenten Centrum (ECC). Ondanks deze problematische voorgeschiedenis blijft het bedrijf proberen consumenten te misleiden via bedrieglijke tactieken.
Reizendeals maakt gebruik van misinformatie of het weglaten van informatie om klanten naar hun website te lokken. Eenmaal daar wordt de consument geconfronteerd met een verplicht betalingsproces, met weinig of geen mogelijkheid om terug te keren. Als de klant de "pseudo"-reservering wil annuleren, rekent het bedrijf een buitensporige annuleringsvergoeding, om nog maar te zwijgen over de buitensporige kosten die worden toegepast als de reservering daadwerkelijk wordt bevestigd.
Dit gedrag werd al behandeld in nieuwsrapportages, waar het bedrijf ervoor koos om zich via een officiële verklaring te communiceren in plaats van directe uitleg te geven aan de pers. Het gebrek aan transparantie en de voortdurende poging om consumenten te misleiden zijn kenmerkende elementen van het gedrag van deze entiteit.
Bovendien is Reizendeals verbonden met Strateus, een "incassobureau" dat niet alleen wordt verdacht van het uitvoeren van illegale incasso's, maar ook mede verantwoordelijk is voor het frauduleuze schema dat door het bedrijf is opgezet. Beide entiteiten werken samen en profiteren van de desinformatie van de consument en de praktijken van het weglaten van gegevens en relevante informatie om hun eigen belangen te dienen.
Dus wat moeten we doen? Moeten wij betalen? Ik begrijp de factuur niet.
Neem contact op met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) en het Europees Consumenten Centrum (ECC).
Betaal niets.
Ze zullen Straetus Incassobureau inschakelen voor de incasso, stuur daarna een melding dat de vordering onterecht is en dat je weigert te betalen.
Reizendeals heeft veel problemen met fraude en is zelfs beboet door de ACM vanwege hun onwettige en frauduleuze praktijken.
Gezien het gebrek aan geloofwaardigheid van het bedrijf bij de Nederlandse rechtspraak, zou het geen probleem moeten zijn om de zaak te winnen.
Uit wat ik de laatste tijd heb gezien, zijn er tientallen mensen die klagen over deze onwettige praktijken.
Als je op internet zoekt, vind je verschillende documenten waarin Reizendeals beschuldigd wordt van illegale praktijken.
Ik geloof dat we ons moeten verenigen tegen dit bedrijf, dat naar mijn mening al gesloten zou moeten zijn door de Nederlandse rechtspraak.
Ik zit in dezelfde situatie. Er is een reserveringsnota aanwezig van 2300 euro. Als ik het niet betaal, volgt er een annuleringsrekening van 800 euro. Ik begrijp niets. U kunt uw reservering online of waar dan ook annuleren. Het is een belachelijk systeem. Ik vind dat dit bij wet verboden moet worden. Er wordt geen geld betaald voor de reservering. Je vraagt gewoon en krijgt informatie. Dit moet u aan een advocaat vragen. Ik ga dit onderzoeken en met mijn advocaat praten
Betaal geen cent, dit is oplichterij. Wij moeten ons verenigen tegen deze fraude.
Hallo, ik heb juist een factuur gekrijgen, maar ik heb niks gereserveerd. Wat kan ik doen voor dit annuleren ?
Kon u uw rekening annuleren of moest u betalen?
dank u
Ik zit in een vergelijkbare situatie. Ik heb niets besteld en toch een factuur ontvangen. Ik heb niet betaald! Waar kunnen we dit samen melden?
Prima reisaanbieder zolang je blijkbaar niet je reis opzegt. Ik snap sowieso niet waarom al die mensen hun reis voortijdig opzeggen, je weet toch wat je betaald? Wij hebben in ieder geval genoten van onze reis naar Turkije voor 8 dagen ALL IN genieten! Groetjes Willen en Jantien
Begrijp die negatieve reviews niet. Het is toch logisch als je een reis boekt, je deze niet kunt annuleren?! Vorige maand zijn wij met Reizendeals op vakantie geweest, alles top geregeld. Wij hebben deze week weer een reis geboekt. Alles staat echt heel duidelijk op de website en ze hebben leuke aanbiedingen. Als je dan vervolgens gaat zeuren en gaat klagen dat je moet betalen als je iets hebt geboekt dan lees je zelf gewoon niet goed. Dit is gewoon een bedrijf onterecht zwart maken! Wij zijn iig zeer tevreden
Wat gebeurt er als je dit frauduleuze bedrijf niet betaalt? Heeft iemand ervaring met hen? Ik zou het graag willen weten. Reageer alstublieft.
Mvg
Gelen
Ik heb eerder zaken gedaan met dit bedrijf en het bleek een frauduleus bedrijf te zijn. Ik zat in de eerste stap van de reservering en voordat ik de naam van het land of zelfs de naam van het hotel wist, stuurden ze een factuur voor betaling. Toen ik probeerde te annuleren, was dit niet meer mogelijk en moest ik de annuleringsboete betalen. Natuurlijk heb ik ze geen geld betaald en ze dreigden me dat ik de boete moest betalen of naar de rechtbank moest gaan. Ik heb ze geen enkel bedrag betaald. Dit incident duurt al negen maanden en ik heb niets meer van ze gehoord. Het zijn echte fraudeurs.
Ik zit in hetzelfde schuitje!
Ze dreigen met kosten, maar geloof me. Ik betaal geen cent.
Spannen ze uiteindelijk een rechtszaak tegen je aan? En wat zijn de consequenties daarvan? Worden ze hun voordeel of tegen hen veroordeeld?
Ik dacht een prijsoverzicht te krijgen maar indien je op de knop drukt zit je er direct aan vast. Zeer vaag en misleidend. Lees de reviews, vooral niet boeken. Omdat zij langs de mazen van de wet bewegen kun je er ook nog eens niets mee.
Als je dat niet ziet 95% Gezien de bedenkingen en negatieve commentaren over dit bedrijf, U werkt ongetwijfeld met hen samen om het slechte imago van dit bedrijf te verbeteren. Ze hebben hen bedrogen, zelfs nadat ze de reservering hadden betaald.
Wij zijn al diverse keren via reizendeals op vakantie geweest, ik begrijp werkelijk de negatieve reacties niet! We hebben een keer een verrassingsreis geboekt, écht super, alles top geregeld. Onze tweede reis werd vanwege corona geannuleerd, we kregen een voucher. Na corona samen met reizendeals een leuke reis samengesteld naar Corfu. Ze denken mee, komen met ideeën en oplossingen, onze volgende vakanties gaan bij voorkeur via reizendels!!!
Ik heb ook per ongeluk gebooked en geen mogelijkheid gekregen voor anuleren. Hebben jullie betald? Hebt iemand erwaringen met hun?
hoe kun je `per ongeluk` boeken? Wij boeken bewust bij reizendeals!
Boek of klik nergens iets aan.. lijkt mooi maar niets is minder waar. Geen overzicht van de prijs,hotel,datum of luchthaven. Voor dat je het weet al een factuur op mail. Wil je dat dadelijk annuleren kan het niet meer. Komen er al kosten bij enz.. klantenservice kennen ze ook niet.. alleen met regeltjes gooien...
Hoi,
Is het al bij jou opgelost?
Hoe is het gegaan?
Heb deze week toch maar betaald. Maar weet nu niet hoe of wat.. niks meer vernomen na de betaling. Dus afwachten
Ok.
Ik denk dat ik toch ga wachten tot een rechtszaak. Want ze eisen €500 euro. Is toch een fors bedrag.
Ondanks veel negatieve reviews die ik hieronder lees, zijn wij wel heel blij met Reizen deals. We hebben hier nu voor de 2e keer onze vakantie geboekt naar Spanje en alles was tot op de puntjes geregeld zonder onverwachte kosten etc.
Oplichting! Trap er niet in!
Beste mensen, Reizendeals is pure oplichting! Boek niks bij hun! Trap er niet in! Zonde van je geld! Kijk ook op de website van BNN Vara en het tv programma van Kassa. Hier waarschuwingen zij ook voor Reizendeals!
Betaald, maar geen reis gekregen. Ze maken gebruik van allerlei mazen in de wet om mensen geld af te troggelen. Deze mensen hebben 0 empathie, en zijn vast heel gezellig thuis.
Wij zijn al 2x op vakantie geweest via reizen deals beide keren goed bevallen!
Mallorca & L'Estartit, Spanje.
Goed geholpen met vragen & geen onverwachte kosten. Houd er rekening mee dat als je wint je wel binnen 5 dagen (denk ik) moet betalen.
Kan niet wachten op onze volgende vakantie 2 februari! & daarna hopelijk nog meer!
Datum van ervaring: 12oktober 2024
Ter aanvulling:
[06.11, 1:06 PM] Olga: Wees voorzichtig! Ik was op zoek naar informatie over rondleidingen en was absoluut niet van plan iets te kopen. Maar ik besloot naar het vooruitzicht voor mei 2025 te kijken, d.w.z. over 7 maanden!!!! En zie, ik heb de tour “gewonnen”?!?!
[06.11, 1:08 PM] Olga: Op hetzelfde moment wordt er een factuur naar uw e-mailadres verzonden, met verplichte betaling!!!! Geen mogelijkheid om te annuleren!!!
[06.11, 1:11 PM] Olga: Het was laat in de avond, ik besloot alles tot de ochtend te laten. 'S Morgens schreef ik dat de dadels mij niet bevielen, maar ik dacht er niet aan iets te kopen. Toen vroeg ze wanneer ik kaartjes en een hotelvoucher zou ontvangen. Antwoord: Ik kan de data zonder problemen wijzigen, maar tegen een extra vergoeding, maar ik ontvang wel een week voor vertrek, na 7 maanden, tickets en een voucher en als de prijzen plotseling stijgen, heeft het bedrijf het recht om de voorwaarden te wijzigen zelf en breng mij meer betaling in rekening.
Ik schreef hen (twee dagen later) terug dat ik dit “winnen” weiger en vraag hen mij niet meer lastig te vallen. En dat is waar het begon! Ik ontvang e-mails: u bent verplicht om ons te betalen, ja, wij sturen een incassobureau naar u toe, ja, wij gaan naar de rechter en u betaalt ons meerdere malen meer. Bovendien geven ze aan mij volledig te hebben geïnformeerd dat er een transactie gaat plaatsvinden, die ik niet kan weigeren en verplicht zal zijn te betalen. Dat zij mij in de registratiefase, nog een paar keer en onmiddellijk voordat de transactie werd afgerond, als de meest gewetensvolle verkopers enigszins hiervoor waarschuwden. Maar dit is niet waar, ik heb me daadwerkelijk aangemeld, de kalender doorgenomen en was verrast dat je in oktober een tour voor mei kunt boeken. Dan moet je een bedrag invoeren dat niet minder is dan aangegeven op de site, en zodra ik het laatste getal schreef, verscheen "gefeliciteerd, je hebt gewonnen". Ik had niet eens de tijd om ergens op te drukken. De site van deze oplichters is zo ingericht dat je in deze oplichting terecht komt.
[06.11, 1:25 PM] Olga: Lees recensies op andere sites, ze intimideren mensen en dwingen hen te betalen voor iets dat iemand niet nodig heeft. Nadat u één keer heeft betaald, wordt u gedwongen steeds meer te betalen.
Vind vanaf 19-10-2024 het programma “Kassa" op internet, ACM is nauw betrokken bij dit bedrijf. Betaal niet tenzij u, net als ik, slachtoffer bent geworden van frauduleuze activiteiten op de website van dit bedrijf. Schrijf naar ACM.
Het is noodzakelijk om de ontwikkeling van dit frauduleuze plan te stoppen en eerlijke bedrijven de kans te geven op de toeristische markt te werken.
Gisteren zijn wij teruggekomen van een 3 daagse stedentrip naar Venetië, we hebben het daar echt superleuk gehad! Zeker een aanrader! Gezellig hotel met een heerlijk ontbijtje en lekker dichtbij het centrum, wij komen zeker weer bij jullie terug!
Wat een heerlijke vakantie hebben wij zojuist gehad.
Mooi en schoon hotel op 5 minuten lopen van het strand en winkels vandaan. Het personeel van het hotel was super vriendelijk en heel erg behulpzaam. Ook bij het team van reizendeals was geen vraag te veel. Ze reageren elke keer heel snel op vragen en zijn ontzettend behulpzaam. Wij hebben €339 per persoon betaald voor een week naar Kreta, dit kan ik nergens anders vinden voor die prijs. Ik boek zeker nog een keer bij reizendeals.
Aanrader!
Mijn vriendin was zo dom geweest om een reis te boeken met Reizendeals. Na even Googlen kreeg ik direct een slecht gevoel door de vele negatieve reacties over dit bedrijf. Bij aankomst in Griekenland was direct duidelijk dat dit hotel niets met 5 sterren te maken had. Het was een oud resort en alles was vervallen. Het zwembad was kapot en dat verwacht je niet in een zomer in Griekenland. Daarnaast was het eten niet bijzonder en saai omdat elke dag hetzelfde op het menu was. We waren niet de enige Nederlandsers die met Reizendeal naar dit Horror Oort waren gestuurd. Een paar andere gasten die ik sprak waren ook erg teleur gesteld. Contact opnemen met Reizendeals had geen zin. Zij reageerde niet op onze klachten. Onze reis was eigenlijk 10 dagen, maar na een paar dagen zijn we weggegaan.
Vermeid Reizendeals, tenzij je graag een Horror vakantie wilt.
Eigenlijk geen ster waardig. Gewoon een dikke nul. Eerst win ik een reis van 300 euro. Laten ze me vervolgens 438 euro bijbetalen omdat ik "alleen" ben. Maar de reis is 2pers verblijf en 2pers vliegen. Dus alleen hoor je niets bij te betalen. Vervolgens moet ik letterlijk boven die 438,- euro nog meer gaan dokken als ik koos voor bijvoorbeeld: All inclusive... ontbijt.. transfer ect. Heb ik niet gedaan. Alleen een koffer van 15 kilo. Moet ik die vervolgens compleet betalen op het vliegveld... heen en terug. Dus eigenlijk 843 euro kwijt. Voor een reis en verblijf voor 2 pers voor 300 euro... lieve mensen doe het niet! Kies een ander bureau! Je word genaaid waar je bij staat!!
Nou als je goed leest staat er duidelijk dat het de prijs is voor 2 personen. Staat er echt super duidelijk op. Er staat ook duidelijk vermeld als er extra toeslagen zijn als je in weekend gaat. Ik irriteer mij aan mensen die altijd maar lopen klagen en reviews op bedrijven geven terwijl de vinger naar hun wijst en niet begrijpend kunnen lezen. De grootste frustratie bij de ander is de grootste tekortkoming bij jezelf
Ik ben niet in het weekend gegaan man...Precies, voor 2! Je zegt het goed ! Dat zijn twee vliegtickets en 2 slaapplaatsen. Dat is duurder dan 1 ? Jij was zeker super goed in wiskunde vroeger.
Kortom. Is gewoon geen deal.
279 naar 843 heet gewoon mensen in maling nemen.
Bye
Staat duidelijk in de voorwaarden ‘toeslag als je alleen gaat’. Dat is heel normaal. Alleen reizen is helaas altijd erg duur omdat ze diezelfde kamer ook aan 2 kunnen verhuren en dan meer verdienen. Ook staat er dat er toeslagen zijn als je kiest voor extra services zoals ontbijt etc. Goed lezen voordat je iets boekt.
Ik had een verschrikkelijke ervaring met Reizendeals. Na een boeking voor een reis naar Ibiza werd ik gedwongen om extra kosten te betalen en kreeg ik minder dan twee uur om €604 te betalen. Ze weigerden meer tijd en annuleerden mijn reis zonder reden. Hun klantenservice is onacceptabel. Reizendeals, doe iets aan deze klantonvriendelijke aanpak! #Reizendeals #SlechteService #Klacht
Op dit moment zit ik op de bank van deze €35p.n. appartement tijdens mijn vakantie om een negatieve recensie te schrijven. Ik zou eigenlijk weg moeten zijn en van mijn vakantie moeten genieten, maar dit is tot nu toe geen goede ervaring geweest.
Tijdens het boekingsproces realiseerde ik me dat ik bovenop de dealwaarde € 30,- per persoon per luchthaven zou moeten betalen waar ik niet naartoe of vandaan wilde reizen. Met andere woorden, ik woon in Nederland, maar ik moest € 60 betalen om niet vanuit Duitsland te reizen, maar ik nam uiteindelijk een vlucht vanuit Cherloroi in Brussel. Een luchthaven ver van het stadscentrum en niet bereikbaar met de trein. Dit betekende dat ik naar het vliegveld moest rijden, wat me 2 uur en € 50 voor parkeren kostte. De andere optie was om voor twee personen € 30 per stuk te betalen en niet te vliegen vanaf de 2 luchthavens die ze in Brussel hebben. Dit betekent dat € 120 niet wordt opgenomen in mijn vakantie-ervaring, maar naar het bureau gaat. Ze zouden dus niet mijn vlucht boeken die vertrekt vanuit een ander land dan waar ik woon.
Prima. Ik arriveer in het "hotel" waar ze me hebben geboekt en ik heb 1.30 uur aan de telefoon gezeten met het bellen van de beheerder, het agentschap en alle anderen, omdat Reizendeals de toegangscode voor het appartement niet heeft verzonden en ze me naar het verkeerde adres hebben gestuurd. Ze hebben zelfs opnieuw op mijn e-mail gereageerd met de verkeerde informatie.
Ik heb anderhalf uur voor het appartement, op straat, op de grond, gezeten om informatie te krijgen over de kamer waarin ik zou verblijven en de toegangscode, omdat Reizendeal deze informatie niet a priori had verzonden. Twee gasten van Reizendeal hadden het volgende uur dezelfde ervaring als ik.
Voor hen was het nog erger omdat ze extra betaalden voor de door Reizendeal aangeboden transfer van het vliegveld naar het hotel. Ze moesten bijna 2 uur wachten voordat de transfer hen ophaalde.
Als ik eindelijk bij het appartement aankom, heel eenvoudig en basic, zeker geen hotel, kom ik erachter dat ik € 4 extra per handdoek moet betalen om het te huren. De handdoeken liggen niet in de kamer en ik moet de horeca bellen om de volgende dag te regelen. Dus eerst na het reizen en niet douchen.
Tijdens het proces kwam ik erachter dat mijn vlucht met Ryanair € 104 kostte voor twee personen van Charleroi naar Girona. En ik kwam erachter dat het appartement waar ik in verblijf (Appartement Tropic, apartplaya) €35 per nacht kost.
Prijsvergelijking:
Kosten Reisdeal: € 473,-
Vluchtkosten (twee personen): € 104
Accommodatie (4 nachten): € 140
Extra kosten:
Handdoeken: € 8
Parkeren 5 dagen naast de luchthaven van Brussel: €50
Een auto huren in Gerona: € 240
Brandstof: € 100
Uiteindelijk was dit geen leuke verrassingsreis.
Ik maak precies hetzelfde nu mee
Verschrikkelijk !!!
Ik krijg geen geld terug en ik heb al een aanbetaling gedaan
Kan iemand mij vertellen wat er gebeurd als ze dreigen met incassokosten
Zoals vele hier op 3 per ongeluk geboden en ja hoe bestaat t alle 3 gewonnen.
Hoe hebben jullie dit opgelost??
Ik ben ook benieuwd hierna. Heb namelijk eenzelfde probleem.
Ik hoor snel
Hallo, hebt u nieuw over uw dossier? wat gebeurt als je betaald niet de factuur? dank u
Wees voorzichtig, grote oplichterij!!!! Laat je niet verleiden door de weergegeven prijs, ze voegen toeslagen toe voor vertrek tijdens het weekend of in het hoogseizoen, voor de keuze van de luchthaven van vertrek, voor het ontbijt... en uiteindelijk kost het je veel meer dan wanneer je met Tui gaat , Sunweb of een ander bedrijf. De aan jou toegewezen hotels zijn erg low-end, erg teleurgesteld over mijn reis naar Griekenland?
Ik ben momenteel in Griekenland na het boeken van een verrassingsreis via Reizendeals. De bestemming is Chalkidiki, een zogenaamd 3-sterrenhotel waarvoor ik het nauwelijks 1 ster geef. Sinds onze aankomst, super luidruchtige kamer, naast de bar, een grote plas in de badkamer, gebroken raam, oud meubilair, geen shampoo, handdoeken met gaten en die elke 4 dagen worden verschoond!!!! We hebben gevraagd om onze kamer te veranderen zoals zodra we aankwamen, vooral gezien het probleem van het lekken van water uit de badkamer en ze een schoonmaakemmer voor de deur zetten zodat we onszelf kunnen schoonmaken wanneer dat nodig is...🙁 Voor het ontbijt betaalden we een toeslag van € 10 per dag en per persoon, wat voor Griekenland niet te verwaarlozen is, om 8 dagen lang elke dag hetzelfde te hebben: vacuümverpakte salami en kaas, en eieren (de eieren werden dezer dagen ook niet geserveerd omdat ze op waren), tomaten en komkommers. Ik reis al meer dan 20 jaar naar Griekenland, maar dit is de eerste keer dat er zo'n grote teleurstelling is. Dit is de eerste en laatste keer met Reizendeals!!!
Na een jaar vol tegenslagen wilde ik even weg. Ik zag bij Reizendeals de vakantie naar egypte, all-inclusive en in een 5* hotel. Dat leek me wel wat. Ik had gemaild omdat ik alleen wilde en alles voor 2 personen is. Ze zeiden dat ik een kleine toeslag moet betalen voor het alleen willen gaan. Uiteindelijk betaalde ik veel minder dan bij andere reisburos dus ik ging door met boeken. Ik was vorige week in Pickalbatros Palace Hurghada en het was echt top. Heerlijk warm en helemaal tot rust gekomen. Ik wilde niet naar huis, maar helaas moest ik alweer terug. Nu ben ik aan het nagenieten van deze heerlijke vakantie en kan ik er weer even tegenaan. Bedankt
27 november gingen we na malta met reizendeals en het was super. we hadden geboden maar dachten niet dat we gingen winnen maar we hadden toch gewonnen dus we mogen op vakantie. we gingen met ze 3e met me man en kindje van 3. er was wel 2 dagen regen, maar het was niet koud en we hadden een auto gehuurd en lekker rond gereden malta is erg mooi, andere dagen veel zon. in het hotel waren lieve mensen die steeds een praatje met ons maakte en met ons kindje gingen spelen. we hadden een klein probleempje in het hotel en toen belde we reizendeals en toen was het gelijk dezelfde dag al opgelost. ook als we reizendeals mailde met vragen voordat we er waren reageren ze heel snel en vriendelijk. we zijn al aan het kijken voor een volgende vakantie, we willen graag naar griekenland
Pas op voor Reizendeals.nl. Dit bedrijf heeft sowieso een hele slechte reputatie op het web als het gaat om het bieden, de reizen zelf en de onverwachte kosten die er bij komen als je al via hen op reis wenst te gaan.
Ook zo wij, vermoedelijk is er een bieding gedaan door mijn vrouw, op 3 reizen en uiteraard alle 3 gewonnen. Je hoort uiteindelijk niets van ze, tot dat incassobureau Straetus een vaag kort mailtje stuurt dat er nog annuleringskosten open staan a 640 euro.
Goed, nu hebben ze de verkeerde te pakken, velen hebben helaas betaald, maar doe dat niet! Ze zijn al bekend bij officiele instanties zoals het ACM en het ECC, die in 2022 al te kennen hebben gegeven dat zij hun voorwaarden dienen aan te passen.
Op twee punten gaat het compleet mis bij Reizendeals, wat betreft wet en regelgeving / richtlijnen.
1. Dat zijn de onverwachte kosten die er bij komen na de gewonnen "deal". Je moet ook niet voor niets binnen 24 uur betalen, plus bijkomende kosten, je wordt min of meer gepusht dan wel gedwongen om dan ook maar de bijkomende kosten te betalen die je niet had verwacht. Reizendeals dient transparant en geheel duidelijk te zijn bij bijkomende kosten. Vooraf dat er geboden wordt dient dit zeer duidelijk aan gegeven te zijn in de advertentie. Dit gebeurd in zij geheel dus niet...
2. Betaal je niet dan krijg je annuleringskosten a 90 tot 100% voor je kiezen. Betaal je geen herinneringen dan wel aanmaningen, dan komt incassobureau Straetus om de hoek kijken. Die zullen deze kosten dan wel innen voor Reizendeals. Straetus vergeet enkel (of misschien met opzet) dat de annuleringskosten van hun client Reizendeals allesbehalve transparant en duidelijk vermeld worden. Het ACM is hier heel duidelijk in, niet enkel verstoppen in artikel 14 van je algemene voorwaarden, maar ook zeer duidelijk vermelden voor je aankoop / bieding. Dit gebeurd dus niet door Reizendeals, in zijn geheel niet.
In het kort, wanneer Reizendeals zich allesbehalve transparant opstelt, maar juist misleidend is, wat ook het geval is, betaal dan niet! Bij een incasso traject van Straetus, stuur een brief (voorbeeld brieven zijn er genoeg) dat je het er niet mee eens bent en dat ze hun invorderingsmaatregelen dienen te staken. Betaal je wel, centen kwijt, geen vakantie en zeer waarschijnlijk ook geen recht meer op terugave van.
Waarom toon Reizendeals duidelijk voor de koop / bieding dan niet aan dat er bij annulering, annuleringskosten van 90 tot 100% van de aankoop in rekening worden gebracht? Nou precies, dan gaan potentiele bieders (klanten) nadenken en dat willen ze juist niet. Ik zou wel 10 keer nadenken om te bieden als ik zie dat je eigenlijk bij annulering je volledige bieding kwijt raakt en er niets voor terug krijgt.
Verder is het in mijn ogen een verdienmodel, Reizendeals pakt op deze manier van annuleringskosten innen, gratis geld. Incassobureau Straetus verdient hier ook weer een zakcentje aan en pakt graag gretig debet zaken uit handen van Reizendeals. Elke zaak is er 1 en elke zaak is geld.
In het kort, betaal niet, verteld dit tegen Reizendeals en incassobureau. Incassobureau dient invorderingsmaatregelen te stoppen, dit doen ze bij ons niet, ook volledig fout, maar dat werkt enkel tegen henzelf. Als ze echt geld willen zien zullen ze naar de rechtbank moeten, uitspraak en deurwaarder kan dan bij niet betalen overgaan tot maatregelen. Maar aangezien Reizendeals van top tot teen fout is, ga ik er van uit dat het recht zal zegenvieren.
Wij hebben reeds melding gedaan bij het ACM, doe dit ook!!! Deze praktijken moeten stoppen, Reizendeals is malafide vanwege opzettelijke misleiding.
Zelfde verhaal hier, vandaag ook een dreigmail gekregen van Straetus dat er binnen 3 dagen een deurwaarder wordt aangesteld (met de kosten voor rechtszaak erbij vermeld die hoog oplopen ). Zijn er precedenten van rechtszaken in deze?
Onbekend bij mij, maar doe minimaal melding bij het ACM, ze zijn er al bekend, maar hoe meer meldingen des te serieuzer en sneller zij het zullen aanpakken. Als Straetus al naar de deurwaarder stapt, dan nog zal de rechtbank uitspraak moeten doen. De kosten van de rechtbank en deurwaarder zijn niet altijd voor de verliezende partij, maar gezien dat ze zwaar in overtreding zijn mbt misleiding, ga ik er van uit dat het recht zal zegevieren.
Beste E. Degrieck en anderen,
Ik mag geen link plaatsen maar in der daad er zijn uitspraken gedaan door rechtbanken in casussen als het gaat om annuleringskosten.
Gevolgen
Nu Prijsvrij niet heeft voldaan aan haar wettelijke informatieverplichtingen en X niet naar behoren heeft geïnformeerd, leidt dat tot het oordeel dat sprake is van een oneerlijke handelspraktijk. Op basis van vaste jurisprudentie van het Hof van Justitie van de EU dient een sanctie te volgen die evenredig, doelmatig en afschrikwekkend dient te zijn. Met het oog op deze Europeesrechtelijke beginselen ziet de kantonrechter aanleiding om in dat geval de overeenkomst te vernietigen op basis van artikelen 3:40 en/of 6:193d en 6:193f onder c BW). Niet is uit te sluiten dat X, indien hij in de precontractuele fase op een duidelijke en heldere wijze was gewezen op de mogelijkheid van ontbinding van de reisovereenkomst, de annuleringskosten en de mogelijkheid daarvoor een annuleringsverzekering te sluiten van de overeenkomst had afgezien, dan wel zich tegen annuleringskosten had verzekerd. Door die informatie achterwege te laten is X die mogelijkheid onthouden en dat dient voor rekening van Prijsvrij te komen.
De beslissing
De kantonrechter:
wijst de vordering af;
veroordeelt Prijsvrij in de proceskosten tot aan deze uitspraak, aan de zijde van X vastgesteld op nihil.
Leuke stedentrip gehad naar Valencia.
Het hotel was uitstekend en lag zeer centraal, binnen 15 minuten zaten wij in het centrum. Wij hebben fietsen gehuurd, zodat we de stad op de fiets konden bezichtigen. Erg prettig en goede fietspaden. Valencia zelf is ook een erg leuke stad waar veel te bezichtigen is. We hadden goede vluchttijden.
Dit zijn de beste reisbureaus van april 2025.
Er zijn 50 reviews geschreven over Reizendeals op Reviews.nl. Met een 2.2 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Gemiddeld.