Je maakt het wel mee tegenwoordig op de energiemarkt. Jarenlange klant van Essent geweest, kreeg ik ineens te horen dat ik geen vast contract meer kon krijgen omdat ik zonnepanelen op het dak heb laten plaatsen? Wat krijgen we nou zeg... Variabel wil ik nu niet gaan of het moet al geheel dynamisch zijn. Dat kon Essent me ook niet bieden.
Nou na meer dan 10 jaar vaste klant ben ik dus bij Essent weg en heb gekozen voor Nextenergy. Kwam simpelweg via vergelijkers goedkoop uit de test. Samenstellen van het aanbod was ook zo gedaan want ik weet precies hoeveel ik verbruik qua gas, elektra en hoeveel ik opwek aan elektra.
Moet eerlijk zeggen dat het de eerste keer is dat ik echt overstap dus daarom vind ik het wel een fijne gedachte dat als het me tegen valt dat ik het op kan zeggen wanneer ik wil zonder opzegtermijn of boete. We gaan het zien, heb ook nog even voor de zekerheid naar ze gebeld via 0302035800, om mijn laatste kleine vragen te beantwoorden. Hier kwamen ze ook behulpzaam en goed over dus ze mogen mij als nieuwe klant bijschrijven.
Vriendelijke Fleur heeft mij uitstekend en snel geholpen met mijn vragen.
Tijdelijk 2 huizen, meterstanden controleren.
Wat zij niet wist heeft Fleur bij collega's verzameld en mij daarna terug gebeld.
Wij wilden tijdelijk het maandbedrag verlagen omdat onze boot voor onderhoud elders was en dat kon meteen. Sophie heeft via de chat de maandlasten op minimaal gezet. Fijn dat het zo snel kan.
Nog niet zo lang geleden ben ik overgestapt naar NextEnergy. Voordat ik de overstap maakte heb ik contact gehad via de chat, omdat ik nog met wat vragen zat. Dit liep verrassend goed en alles werd gelijk duidelijk. Daarna gelijk online de overstap gemaakt. Het was allemaal veel sneller geregeld dan dat ik mij had voorgesteld.
Nu dat ik al een tijdje geleden ben overgestapt kan ik zeggen dat ik nog steeds heel blij ben met mijn beslissing en ze verdienen absoluut deze review. Mijn vaste lasten zijn nu lager dan voorheen en in deze tijd dat alles alleen maar duurder wordt is dat wel te prijzen.
Ik liet na een tijdje in de wachtstand te hebben gezeten een terugbelverzoek achter. Binnen één minuut werd ik al gebeld en Lotte kon mij (ondanks een hoorbare weekend stem) super snel en vriendelijk helpen. Blij weer klant te zijn van Next Energy na een jaar bij één van de standaard leveranciers gezeten te hebben. Spijt dat ik niet gewoon gebleven ben. Heb een jaar lang veel te veel betaald voor gas en stroom.
Super fijn en snel geholpen om startdatum van levering te vervroegen. Doordat stopdatum vorige leverancier ervoor zorgde dat ik enkele weken zonder leverancier zat, moest de startdatum Next energie vervroegd worden. Dankzij Thomas was dit zo opgelost. Heel blij mee. Dank je wel.
Pas overgestapt .. Medewerker was vriendelijk maar over nextenergy kan ik nog niets zeggen ....dat is maar afwachten want ik heb geen vertrouwen in alle leveranciers
Goedenmorgen wat een oplichters
Ben een jaar geleden overgestapt naar nextenergie ik dacht dat ik goed zat iedere week de app bekeken of ik goed zat telkens stond er u zit goed met het voorschot bedrag u hoeft niet te verhogen nu de jaarnota gehad en moet 550 euro bij betalen Heb meerdere keren gemaild maar iedere keer een heel raar antwoord ben niet van plan om te betalen dit ik gewoon oplichting ga niet met dit bedrijf in zee
ik ben correct geholpen en ook snel. Ik ben zeer tevreden en ben al lang klant bij next Energy . Ik kan een ieder aanraden over te stappen naar hen.
Ik moest de eigenaar van mijn contract veranderen. Om dat te doen opende ik een chat en werd snel doorverbonden met Kiki. Ze hebben mij uitstekend geholpen en na slechts 5 minuten was alles opgelost. Uitstekende service.
Is mijn eerste ervaring, maar werd geweldig op weg geholpen door Kick met het aanmelden. DE begeleiding was perfect en ik was binnen 5 minuten aangemeld. Bedankt.
Aanmelden via spoedaanvraag omdat we wat laat waren met het regelen van een energieleverancier. Alles is supersnel en duidelijk geregeld, we hopen dat dit staat voor vele jaren soepel contact.
Na 7 weken nog steeds geen jaarnota ontvangen, geen compensatie niks.
Elke keer dezelfde smoes, we hebben je slimme meter aan het begin van de overstap niet goed kunnen uitlezen. We leggen contact met vorige leverancier deze leverancier heeft nog nooit wat gezien.
Aangezien ik zelf na 2 weken van de 7 al contact heb gezocht met next,die dat dan al weten en nog steeds niks hebben geregeld mij voel me belazerd. Dus jullie wisten dit eigenlijk begin het jaar al niks gehoord en nu opeens kom je erachter belachelijk!!
Geen compensatie niks.. wettelijke verplichting doen ze niet aan. Stap zo snel mogelijk over, en ga er niet heen als nieuwe klant
Erg tevreden met mijn energiecontract bij Next Energy. Ben goedkoper uit dan voorheen en daar ben ik blij mee. Het blijft veel geld maar alles wordt al duurder. Toch wat kunnen besparen door over te stappen naar Next Energy. Hiervoor had ik dan ook een best duur vast contract en nu heb ik een dynamisch contract. Veel beter en ben er blij mee.
Ben goed geholpen door Erik!
Dat mijn initialen anders zijn dan mijn roepnaam leek hij 0 moeite mee te hebben en ben blij dat het geen gesprek werd over mijn naam en die in mn paspoort staat . (Is echt noemenswaardig want dit is niet de norm)
Naast dat, was t een sympathieke gozer! Geduldig en zei netjes waarom hij wat trager was met dingen invullen en doen. Van mij mag hij opslag haha.
Voor de rest als ik deze reviews zo bekijk mogen er wel een buts dames aangenomen worden haha dit was mn spreekbeurt dankjulliewel voor lezen haha
Door omstandigheden was bij mijn nieuw opgeleverde appartement nog geen energie contract afgesloten en bleek er een dreiging te zijn voor afsluiting. Het regelen van een spoedaansluiting verliep uitstekend. Binnen minuten heb ik de aanbieding ontvangen en na het opsturen van de gewenste eigendomsakte werd het contract de volgende dag actief.
Ik heb een dynamisch energiecontract bij NextEnergy. Toen ik via via op de website van NextEnergy kwam (op dat moment nog nooit van gehoord), had ik er gelijk een goed gevoel bij. Een duidelijke en overzichtelijke website. Alles wordt goed uitgelegd en waar je geld kunt besparen. Ik heb m'n aanbod berekend en gelijk maar een contract afgesloten. Geen spijt van! De app is trouwens net zo goed als de website. Ook heel overzichtelijk en duidelijk. Erg handig om je energieverbruik mee in de gaten te houden!
Altijd snel geholpen bij vragen, en lekker goedkoop! Had eerder moeten overstappen. Vond het eerst wat spannend, maar bij nader inzien hebben ze alles gewoon onder controle. En App werkt super goed. Veel verbeteringen de laatste tijd! En ook bij het ontvangen van de jaarnota waren ze er echt snel bij, ik kan mij herinderen dat je bij Greenchoice soms een maand moest wachten op je geld.Hier was het allemaal snel geregeld.
Ik ben overgestapt naar NextEnergy omdat ze de laagste energieprijs hadden. Dit is alweer even geleden en ik weet niet of dat nu ook nog zo is. Destijds heb ik alle prijzen vergeleken en NextEnergy kwam als goedkoopste uit de bus. Ik neem aan dat dat nu ook nog zo is. Anyway, ik ben erg tevreden dat ik destijds ben overgestapt. Geen klachten.
Wij zijn ook overgestapt van Essent naar NextEnergy, de prijzen zit zo'n groot verschil tussen dat ik de overstap wel moest nemen. Mijn abonnement was namelijk verlopen dus ging alles even vergelijken. Ik weet dat het dynamische prijzen zijn en dat ik in principe een gok neem, aan de andere kant zijn de vaste tarieven bij de grote energieleveranciers op het moment nog zo hoog (net zo hoog als het prijsplafond +-) dat je wel moet overstappen is mijn mening. Ben benieuwd hoe het verloopt maar voor nu zit ik goed bij NextEnergy.
Fijne kerstdagen allen!
Nog steeds kan het flink uit om dynamische tarieven te hebben, sterker nog je bent zo een tiental cent goedkoper uit als dat je het vast zet en reken maar dat het ook nog wel even zo blijft. Zit nu enkele maanden bij Next Energy en heb niks te klagen, alles werkt super (de app etc) en de prijzen zijn gewoon heel erg gunstig. Werk ook vaak in de nacht dus heb dan de computer aan, dat helpt ook wel.
Next Energie komt bij mij als goedkoopste uit de vergelijker van Reviews.nl. Heb via hier de overstap dan ook gemaakt en alles wordt binnenkort geactiveerd. Blijkbaar zit er een bepaalde bedenkperiode in maar zodra die is afgelopen, ben ik klant bij Next Energie en zal mijn maandlasten als het goed is een hoop goedkoper gaan worden. Zie aan de positieve recensies dat ik een goede keuze heb gemaakt dus ik sta al te popelen.
Ben gestopt bij nextenergie en dan hoor je binnen 6 weken de eindafrekening te krijgen. Dat gebeurde na 4 weken en dan wordt het teveel betaalde binnen 2 weken overgemaakt. Vergeet het maar, ze melden na telefonisch overleg dat er problemen zijn op de financiële afdeling en dat het binnen 3 dagen wordt terugbetaald. Ook dat lukt niet. De problemen zijn blijkbaar alleen bij terugbetalen en niet bij het innen van je voorschot. Ik wacht nog steeds op mijn geld. Slechte zaak van dit bedrijf.
Vandaag kreeg ik een eindafrekening binnen na 3 maanden.Ik was er voor ca 3 weken klant en had geen slimme meter en wilde er ook geen 1 hebben.
Ik had ze wel 150 euro aanbetaalt aan ze en nu moet ik geld bijbetalen.
voor 600 killowatt berekenen ze 0,7 euro cent terwijl dat ca 0,2 euro cent zou kosten op hun website.Laten we de btw meerekenen en dan ken je nooit een bedrag van 600 krijgen wat ik ze moet betalen.en ze berekenen 0 verbruik aan gas terwijl ik vattenfall 55 m3 moest gaan betalen voor gas wat nooit werd verbruikt in die tijd
Ik ga wel naar een rechtswinkel als ze dat bedrag willen opeisen.
Het lijkt heel mooi, gelikte reclame maar je bent niet goedkoper uit. Allereerste wanneer je zonnepanelen hebt moet je er niet aan beginnen! Je moet bijna op het uur gaan calculeren wanneer je stroom verbruikt. Salderen gaat per uur wat zeer ongunstig is. Op veel momenten kost het je geld wanneer de zon schijnt of je hebt een dagtaak eraan en moet je zonnepanelen uitzetten om er profijt van te hebben. Die 4 uur per jaar dat je geld toe krijgt is wassen neus ten op zichte van donkere en grijze dagen waarbij het koud is en je de hoofdprijs betaald. Wanneer je op bepaalde momenten stroom gebruikt rekenen ze de kostprijs maar daarbij komen nog veel meer kosten die je niet gelijk ziet. Daarbij moeten hij medewerkers en marketing betaald worden dus tegen inkoopprijs bestaat niet. Zeer idealistisch, probeer het zou ik zeggen maar wij zijn er snel mee gestopt. Trouwens ook nog een leuke naheffing van 700 euro waar kosten bijstaan die ze niet vooraf zeggen. Nee, klinkt leuk maar achteraf zeer veel spijt van.
Een beetje onderzoek en gezond verstand is natuurlijk altijdhet beste.
Inderdaad met zonnepanelen is het geen goed plan. Dan is een thuis accu de volgende stap. Die tijd komt sneller dan gedacht. Zo ik het kan zien zijn ze bij Next Energie helder over dat soort zaken.
Dit zijn de beste energieleveranciers van november 2024.
Er zijn 65 reviews geschreven over NextEnergy op Reviews.nl. Met een 3.8 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Goed.