Verschrikkelijk deze maatschappij. Nooit heb je iets, betaald altijd netjes maar als je ze nodig hebt verzinnen ze altijd een smoesje om niet te hoeven uitkeren. In 1 jaar twee x iets willen claimen, diefstal uit huis en een ongelukje met een fietsje tegen een geparkeerde auto. Beide keren niets vergoed gekregen.
De makkelijkste verzekering die ik ooit heb afgesloten. De app van Lemonade zit ook heel goed in elkaar. Alles is heel duidelijk en het afhandelen van een claim gaat ook eenvoudig. Klantvriendelijkheid staat erg hoog in het vaandel bij Lemonade, dat merk je meteen wanneer je contact met ze hebt.
Mijn eerste en enige claim was vanwege schade aan mijn inboedel. Online kon ik precies aangeven wat er aan de hand was en wat kapot was gegaan. Ik moest een filmpje maken en aan het eind van de dag werd ik gebeld dat de schade werd vergoed. Heel erg blij mee dat het zo makkelijk gaat.
Ik ben nu een langere tijd verzekerd bij Lemonade en ik zou het iedereen aanraden. Het is een verzekeraar met nu nog een paar mogelijke verzekeringen maar alles gaat erg gemakkelijk van het indienen van claims, uitbetaald krijgen en het afsluiten van een verzekering. Daarnaast wordt het verzeker geld wat Lemonade overhoudt gedoneerd aan een goed doel na keuze.
Zoek je een inboedelverzekering, aansprakelijkheidsverzekering of buitenhuis verzekering dan zou ik zeker naar lemonade gaan.
Aansprakelijkheidsclaim ingediend,
Aangegeven dat ik een apparaat heb laten vallen.
De zaak van de claim heeft ongeveer meer dan 3 maanden geduurd.
Asociale claimbehandelaar waarbij ik heb aangegeven omdat het zolang duurt ik een groter probleem heb met de tegenpartij aangezien de tegenpartij zijn werkzaamheden niet hierdoor kon uitvoeren. Tevens aangegeven dat ik mijn bedenkingen heb van de tegenpartij. Als het claim niet eerlijk is graag intrekken heb ik aangegeven.
Nu ben ik bestempeld omdat ik de waarheid heb verteld en wordt ik 2 jaar lang op de “zwarte lijst” gezet. En nog eens een boete van +/- 540 euro betalen.
Waarom? Omdat ze alleen maar geld willen innen en geen schade willen vergoeden.
Kortom, nu heb ik een rechtzaak en een claim aan me broek hangen van 8540 euro en wettelijke rente er bovenop. Daarnaast moet ik binnenkort ook immateriële schade uit eigen zak betalen. Waarom? Omdat een medewerker aangeeft dat ik de boel loop te neppen. Betreft de factuur wat de tegenpartij heeft ingediend bleek ook niet meer ingeschreven te staan bij de kvk. Van de tegenpartij heb ik begrepen dat die bedrijf ook failliet is gegaan. Op grond daarvan ben ik een verzekeringsoplichter geworden en menen ze dat ik niet eerlijk ben?
Lemonade? Nooit doen!! Je betaald alleen maar en je bent vrijwel nergens voor verzekerd bij ze. Indien je een claim in dient kan het maanden tot jaren duren totdat ze overgaan tot actie. Daarnaast kan je gelijk bestempeld wordt door ongegronde redenen waar je geen invloed op hebt.
Goedkoop is duurkoop
Hi, bedankt voor het delen van je ervaring. Vervelend om te horen dat je geen goede ervaring hebt gehad. Zou je contact met ons kunnen opnemen via hulp@lemonade.com, dan kunnen we deze situatie misschien verduidelijken. Bedankt!
inboedelverzekering afgesloten hier, in eerste maand diende ik claim in, omdat mijn tv kapot ging. Heel moeilijk doen, heel onderzoek erbij, om het goed te keuren. Prima dat ze niet geloofden. Uiteindelijk wel akkoord na genoeg bewijs te hebben geleverd. Dus uitbetaald en iedereen tevreden. Daarna in zelfde maand ging onze stofzuiger kapot, dus claim ingediend, maar dit viel niet onder inboedel, dus prima niks aan te doen. Later krijg ik mail van hun dat ik in 1 maand 2 claims heb ingediend (waarvan 1 niet eens meer verder behandeld is. Hiervoor had ik begrip trouwens.) Maar dit vonden zij teveel en was niet het gewenste gedrag van hun klanten. Dus hebben ze zelf besloten om mijn polis bij hun stop te zetten. Ik vind het allemaal prima, ga niet eens meer moeilijk over doen. lekker andere zoeken die niet elke keer zo achterdochtig gaan doen als je claim indient.
Hieronder mail die ik van hun ontving:
Ik stuur je dit bericht omdat nu een maand een polis bij ons hebt lopen en ondertussen al 2 claims bij ons hebt ingediend. Dit is natuurlijk niet het claimgedrag wat wij van onze klanten verwachten en willen. Een verzekering is er namelijk om je te helpen in de uitzonderlijke situaties die je zelf niet kunt oplossen. Door dit bovengemiddelde claimgedrag hebben we besloten om je polis op te zeggen.
Typisch Amerikaanse bedrijf met cultuur van hun. wel elke maand betalen, maar aub niet teveel claimen.
Ik sloot hier een verzekering af en moest een claim doen want ik had een goede vriend in mijn val mee genomen het water in. Zonnebril weg en telefoon waterschade. Ik was aansprakelijk. MAAR tijdens de claim kreeg ik berichten van de claim af handelaar en deze ging mij even flink verhoren. Allemaal prima want: niks te verbergen. Zij vroeg zelfs het telefoonnummer van diens ex vriendin om alles te verifiëren. Het gesprek wat werd gevoerd met de ex vriendin was heel intimiderend. Vervolgens graag foto’s van de dag zelf sturen om te bewijzen dat wij echt aan het varen waren. Ook verstuurd. Uiteindelijk met een vage smoes toch niet de claim afbetaald. Ik waarschuw u: Als puntje bij Paaltje komt dan betaalt Lemonade helemaal Niks uit. Jullie hebben mij niet eerlijk behandeld
Ik had per ongeluk mijn eigen beeldscherm bekrast met een glasplat tijdens het verbouwen van mijn woonkamer ik heb het gemeld en een dag later alles netjes geregeld. Ik ben zeer tevreden geen moeilijk doen. En ja je moet mailen en foto’s sturen en vertellen wat er gebeurd is maar als je verhaal eerlijk en echt is maakt dat niets uit en gaat het zonder probleem. Je weet het is een online verzekering en dan moet je mailen en foto’s sturen wat wil je anders. Ik ben hee content en nee ik werk niet voor lemonade gewoon eens tevreden klant. En wat helemaal top is niet geclaimd geld gaat naar goede doelen zoek maar eens op goede doelen of doneren op Google via lemonade echt super.
Mevrouw Ouadia van Lemonade heeft ons zeer goed geholpen en meerdere malen contact gezocht met ons In verband met de waterschade prima geholpen aardige medewerker. geef ook 5 sterren*****
Ik had tijdens zomer per ongeluk een kennis jn het water geduwd waardoor zijn telefoon en zonnebril te water was geraakt. Ik dacht een simpele claim te kunnen neer leggen voor de tegenpartij maar wist ik veel dat ik 12 keer moest mailen.. de telefoonnummer van zijn Ex-vriendin moest geven zodat zij kon bevestigen dat zij idd de telefoon ka do had gegeven aan hem. Ook graag beeldmateriaal mee sturen van het dagje varen. Uiteindelijk is de reden van de af wijziging van de claim: u zij dat u een filmpje had gemaakt op boot maar het zijn foto’s. Dat hij de telefoon in zijn hand had en de bril op zijn hoofd maakt daar bij niet uit. Ik voel me echt getilt door Lemonade
Wat een leuke naam hè ten eerste, dat is wat mij hier zo in aansprak. Ik heb altijd een hekel aan verzekeringen en dan is zo’n verfrissende naam heel leuk, ik werd er gelijk vrolijk van.
Normaal hoor je altijd de standaard verzekeraars zoals nationale Nederlanden enzo en nooit echt de wat kleinere en minder bekenden.
Maar juist deze namen die nog niet zo bekend zijn, zijn vaak net zo goed en soms zelfs beter, dus je moet ze alleen een kans geven.
Veel mensen vinden een woonverzekering zonde van hun geld en ik ben hier wel deels mee eens. Aan de andere kant zie ik het ook als een noodzakelijk kwaad, want mocht er iets gebeuren waardoor je aanspraak moet doen op die verzekering dan ben je er blij mee dat je deze hebt afgesloten. Maar dat is met alle verzekeringen zo. Ik denk dat woonverzekering een slecht imago hebben, maar desondanks heeft wel iedereen dit.
Een hoop woorden zonder iets nuttigs te zeggen
Hahaha gaat dit over Lemonade of over woonverzekeringen in het algemeen? Aparte review, zie er de lol wel van in. :-)
Ik kan u verzekeren dat alle verzekeringen een slecht imago hebben. Waarom? Ze moeten toch ook geld verdienen, ze gaan je dus echt niet gemakkelijk geld geven als er iets kapot is. Komt er eerst iemand langs, moeilijk moeilijk. Dan misschien, heel misschien als je veel geluk hebt, krijg je een klein deel van wat het waard is weer.
Ik woonde jaren geleden iets over de grens in Duitsland en daar was Lemonade een van de groteren als het ging om inboedelverzekeringen. Las dat het vanaf April 2020 in Nederland was dus zal eens kijken of dit even goed is als dat het was in Duitsland. Daar deden ze helemaal niet moeilijk toen ik beroep moest doen op een vergoeding.
Mijn ouders hadden bij Lemonade altijd de aansprakelijkheids en inboedelverzekering, gewoon voor de spullen in huis zeg maar. Met 2 kids (ik en mijn broertje) is dat wel slim. Kostte maar een paar euro per maand zeiden ze dus ideaal. Ik heb sinds kort een eigen woning gekocht, mag daar over 2 maanden in. Dit is de reden dat ik nu al uitkijk naar dit soort verzekeringen, kan je beter vooraf geregeld hebben vind ik.
Er zijn 11 reviews geschreven over Lemonade op Reviews.nl. Met een 3.1 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Goed.