Ze blijven me stalken. Ze blijven op mijn deur kloppen en bellen, proberen me van provider te laten veranderen. Ik heb ze zo vaak verteld dat ik geen interesse heb. Maar dat stopt nooit. Verschrikkelijk bedrijf!
Ze hebben de glasvezel aangelegd (zonder aankondiging) en kloppen bij iedereen aan om 7 uur 's ochtends om de auto's van de parkeerplaats te halen. Ondanks dat niet iedereen een auto heeft. Sindsdien is het stalken nooit gestopt. Eerlijk gezegd weet ik niet meer wat ik moet doen! IRRITANT
Na jarenlang bij Ziggo te hebben gezeten en eigenlijk altijd trouw en blij klant te zijn geweest heb ik nu toch besloten om Ziggo in te ruilen voor KPN. Waarom? Ik hoorde laatst iemand zeggen: Ziggo is entertainment en KPN is meer van het stabiele en goede internet. Hier ben ik het 100% mee eens.
Als Ziggo nog Formule 1 en de premier league rechten had gehad, was ik denk ik gebleven maar nu hebben ze vrijwel niks extra's.
KPN daarentegen heeft een stabiel en sterk glasvezel netwerk met goede downloadsnelheden en ook super snelle uploadsnelheden. Niet dat ik nou zoveel upload maar het feit dat de verbinding zo sterk is, geeft mij wel een goed gevoel. De prijzen tussen Ziggo en KPN zijn ongeveer even duur en je krijgt gewoon een beter netwerk bij KPN er voor terug.
De echte reden waarom ik echt ben afgeknapt van Ziggo is het feit dat er geen tv app is voor een Samsung en LG tv. Hoe verzin je het? Ze moeten het hebben van entertainment en dan regelen ze zoiets simpels niet. Toen ik zag dat KPN wel een iTV app in de samsung app store had staan wist ik genoeg.
Mijn conclusie:
- Als Ziggo een goede TV app creeert op iedere (nieuwe) TV en ze krijgen unieke rechten als F1, premier league en darts terug... Dan is Ziggo voor veel huishoudens top.
- Zolang ze dat niet hebben, is KPN een stabieler en betere optie. Die hebben alles namelijk wel op orde met glasvezel en een goedwerkende TV app.
Net een medewerker aan de deur gehad. Ik heb meneer gelijk duidelijk gemaakt dat ik geen interesse heb want ik zit en blijf bij ziggo. Meneer vond dat ik wel 1 minuutje van mijn tijd aan hem kon besteden omdat er ook een kabel van € 800,00 was aangelegd. De KPN medewerker kwam opdringerig en niet aangenaam over.
Wil graag overstappen naar KPN. Ze bieden zelfs nu een Philips UDH TV aan en Ziggo wordt jaarlijks duurder dus dacht even kijken wat voor moois ze te bieden hebben. Ben geen beller van mezelf en er is volgens mij geen chat dus dat is lastig, daarom probeer ik het op deze manier. Hopelijk reageert KPN hierop?
Ik wil graag 1Gbit glasvezel internet, dat kan je aanklikken dus is prima.
Daarna staat er: wil je tv kijken, ja of nee. Ja, maar eigenlijk wil ik alleen TV kijken via de KPN (iTV) app die ik op mijn Samsung tv kan installeren. Ik kan niet deselecteren dat ik geen TV+ box wil... Ik hoef geen mediabox namelijk, vind dat achterhaalt en met mijn nieuwe TV kan ik gemakkelijk alles via de KPN app moeten kunnen kijken.
Of moet ik bijvoorbeeld bij de vraag 'Wil je TV kijken?' Nee selecteren? Dan kan ik zeker ook niet gebruik maken van de app?
Kan iemand me helpen om geen mediabox erbij te hoeven krijgen? Dus alleen internet en gebruikmakend van de KPN iTV app. Zal moeten kunnen?
Mijn KPN internet werkt al 3 weken niet. Ze stuurden een installateur die niet eens over de juiste apparatuur beschikte. Er stond nog een bezoek van de installateur gepland, maar helaas kwam de installateur niet opdagen. Vreselijke klantenservice, gebrek aan kennis en competentie. Het negeren van de klant. Zo'n groot bedrijf die zo weinig aan de klant denkt.
Glasvezel verbinding is super goed, snel en we hebben echt nooit meer haperingen. Denk eerder dat we een overschot aan internet hebben dan een tekort. Heb verder totaal geen verstand van aantal bits, mb, etc. Maar kan jullie zeker zeggen dat sinds KPN is overgestapt en glasvezel aanbiedt, dat het internet ontzettend snel is, op ieder toestel in huis. Goed geregeld, al jaren blij klant.
Na een verhuizing bleek de internetsnelheid die KPN kon bieden op het nieuwe adres bijzonder laag. Zo laag, dat zelfs de tv het er niet op deed. Ik het daarom gevraagd om mijn abonnement onmiddellijk te beëindigen. Echter, de zeer onvriendelijke KPN-medewerker bleef erbij dat de opzegtermijn uitgezeten moet worden, omdat het niet anders kan "in zijn systeem".
Veel boze mensen maar ik kan me haast niet voorstellen dat je boos kan zijn over KPN. Wij zijn nu tig jaren klant en we hebben nooit klachten gehad, in het begin stadium toen we nog met een inbelmodem moesten internetten was het langzaam en kan ik me wel wat klachten indenken maar nu is het alles zo snel en goed dat het wel heel gek is. Als je KPN opbelt als er iets is, staan ze de volgende dag ook bij je op de stoep. Wil daarom graag een positieve review plaatsen voor dit goede bedrijf!
slechte service, geen oplossing
Nieuw jaarcontract, moest van KPN nieuw tv box installeren [ oude werkte perfect] sindsdien iedere week meerder malen storing . dan bel je krijg je een sms met de oplossing en verbinding wordt verbroken, weer terug bellen dan niemand die met de juiste oplossing komt ik heb om nieuw kastje gevraagd kan niet, gevraagd om oude tv ontvanger kan niet , monteur hebben zij geen zin om te sturen en na lang aandringen gaat dat € 75.00 kosten. Heb uit gelegd dat het een probleem van kpn is medewerker egt ook dat er kinderziekte zijn maar zijn oplossing een verleng snoer door de kamer naar een andere wandcontactdoos om splitsing te maken tussen div apparaten vertel dat dat dan 15 meter verlengsnoer door de kamer is , dat is mijn probleem krijg ik te horen, vertel dat ik onder contract uit wil door slechte service van kpn wordt in de wacht gezet en naar 20 min maar opgehangen kpn heeft gewonnen door slechte service medewerkers. Nu ieder week gemideld twee keer storing, zal blij zijn al contract er op zirt en dan meteen naar andere provider.
Al jaren klant van KPN en sinds een paar jaar hebben we nu glasvezel, sinds dat moment is onze internetsnelheid met X10 verhoogd en zijn er nooit meer storingen geweest. Hebben ook een nieuwe modem gekregen van KPN die het ook heel goed doet waardoor we nu overal in huis Wifi kunnen krijgen. Heel tevreden over de diensten die KPN aanbiedt!
Ik besloot om in augustus 2023 buiten Nederland te verhuizen, nadat ik in juni 2023 een internetcontract voor 1 jaar had afgesloten bij KPN. Toen ik mijn plannen aan het maken was voor een verhuizing (voorgoed verhuizen, zoals emigreren) heb ik KPN gebeld om te vragen hoe Ik kan het contract vóór de periode van 1 jaar opzeggen. Ze zeiden dat ik ze alleen een emigratiebewijs van de gemeente of een arbeidsovereenkomst uit het buitenland of een studiecontract hoefde te geven. Ik kon geen arbeids- of studiecontracten aanbieden omdat ik feitelijk weer bij mijn ouders ging wonen. Ik heb mij echter persoonlijk uitgeschreven bij de gemeente en zij gaven mij een papiertje met de titel "BEVESTIGING VAN DE VERHUIZING NAARD BUITENLAND AANGIFTE 01-10-2023". Op dit document stond ook een "zaaknummer" waaruit duidelijk bleek dat het een legitiem document is. Ik heb een foto van dit document op de website van KPN geüpload en zij hebben deze afgewezen omdat het als .jpeg-bestand was geüpload in plaats van als .pdf. Oke geen probleem. Ik heb het opnieuw geüpload, maar deze keer als pdf. Vervolgens verwierpen ze het opnieuw zonder enige uitleg. Ik moest de klantenservice bellen en kijken wat er gebeurde. Ze zeiden dat het document moest worden ondertekend en afgestempeld. Ik vertelde hen dat ik het zo van de gemeente heb ontvangen en dat ik nu in Roemenië ben en geen ander document kan krijgen. Daarom heb ik de Gemeente Groningen gebeld om een afgestempeld en ondertekend document te vragen. Ze zeiden dat ze dergelijke documenten niet meer afgeven, maar dat ze mij wel een bevestigingsmail kunnen sturen die ik als bewijs aan KPN kan laten zien. Ik liet ze een screenshot van die e-mail zien en downloadde de e-mail als pdf en stuurde deze naar hen. Ze hebben mijn emigratiebewijs opnieuw afgewezen, zonder enige uitleg. Bovendien zeggen ze ook dat ze je zullen bellen als ze je emigratiebewijs afwijzen. Ze hebben mij nooit gebeld. Ik moest ze de hele tijd bellen om uitleg te vragen over wat er was gebeurd en wat ik moest doen. Dus belde ik opnieuw wanhopig om hulp te vragen en de kafkaëske absurditeit van deze situatie werd steeds erger. Niemand van het callcenterpersoneel probeerde mij te helpen of het probleem te begrijpen. Toen ik hen vroeg of ze Engels spraken, verloren ze meteen hun enthousiasme. Er was een man die me letterlijk vertelde dat het niet zijn probleem is dat ik die problemen heb met de annuleringsprocedure!!
Iedereen aan de telefoon zei steeds dat ik contact moest opnemen met de afdeling "opzeggen", die blijkbaar alleen via e-mail te bereiken was. Blijkbaar kon het callcenterpersoneel geen contact opnemen met deze afdeling. Ik denk echter dat ze logen omdat een medewerker erin slaagde contact met hen op te nemen. De andere mensen vertelden me dat ze geen contact met hen kunnen opnemen en dat ik mijn bewijsmateriaal gewoon opnieuw moest indienen met meer uitleg (wat ik op dit moment ongeveer 5 keer heb gedaan). Dus eigenlijk werd ik gewoon gelogen door alle mensen van de klantenservice met wie ik sprak. Sommigen zeiden dat ze me terug zouden bellen met meer informatie, maar hebben daarna nooit meer gebeld. Sommigen deden alsof ze de situatie begrepen en vertaalden vervolgens alleen maar de e-mail die ik ontving. Ik vertelde ze dat ik al wist wat ze me vertelden en dan zeiden ze dat ze niets konden doen.
Daarom schreef ik nog een laatste e-mail waarin ik de situatie nogmaals uitlegde en vermeldde dat ik hulp zou zoeken bij het Juridisch Lokket en de ACM (Autoriteit voor Consumenten & Markt) als zij mijn bewijsmateriaal blijven afwijzen zonder zelfs maar te proberen mij te bellen.
Dus de volgende dag word ik gebeld door KPN en ze vragen of ik mijn contract wil doorgeven aan de man die naar mijn oude adres is verhuisd. Ik vertelde hen dat ik die man niet ken, het kan me niet schelen wat ze met het contract doen, het enige dat ik wil is het opzeggen. De medewerker zei dat hij het voor mij kan opzeggen, maar niet vanaf 1 oktober, maar pas vanaf de 17e (de datum waarop ik werd gebeld). Ik accepteerde dat gewoon om met deze FIASCO te doen. Nu proberen ze mij mijn abonnement voor de hele maand oktober te bezorgen.
Op dit moment ga ik juridische hulp zoeken tegen dit bedrijf en ga ik hen ook aangeven bij de ACM vanwege hun handelspraktijken.
Ik zou iedereen willen adviseren om ze koste wat het kost te vermijden, vooral als je geen Nederlander bent. Als je geen Nederlander bent, zullen ze extreem roofzuchtig zijn en tegen je liegen in de hoop wat extra geld te verdienen. Als ik dit bedrijf een -1 of - oneindig zou kunnen geven, zou ik dat doen.
Dit was een van de ergste ervaringen die ik in mijn leven had.
Aanvulling:
Ik zou niet aanraden om diensten bij KPN af te nemen, hun ondersteuning is slechter dan die van een 3tier-bedrijf.
Ze houden klanten eigenlijk voor de gek en liegen: In de winkel heeft KPN een onbeperkt abonnement mogelijk gemaakt in plaats van de gevraagde 12Gb-bundel. 2 maanden later kunnen ze het niet veranderen, telefonische ondersteuning zal elke keer zeggen dat ZE het niet kunnen om nieuwe redenen. De nummeroverdracht duurde voorheen bijna 2 maanden(!), ook al was dit NIET contractueel vastgelegd. Zou Kpn nooit aanbevelen. Heeft KPN enige kwaliteitsborging?
Na glasvezel aanleg in onze wijk werd ik door KPN benaderd om over te stappen. Hierop reageerde ik positief. Op 12oktober j.l. zou om 13.00 uur uiterlijk 15.00 uur de installatie plaatsvinden. De apparatuur was vooraf gestuurd. Toen op 12 oktober om 16.00 uur nog niemand was langs gekomen heb ik contact gezocht met KPN. De service medewerker wist me na wat gezoek te melden dat de monteur wegens weersomstandigheden uit de planning was genomen. Hetgeen ik me kon voorstellen, er waren die middag flinke stortbuien en er zou nog een verbinding van buiten naar binnen moeten worden gemaakt. Ik vond het wel jammer dat ik niet op de hoogte was gesteld. Sindsdien heb ik niets meer van KPN vernomen, geen excuus bericht, geen bericht voor een mogelijk nieuwe afspraak. Ik wacht nu maar af, inmiddels heb ik nog steeds mijn oude provider waar ik heel tevreden mee ben.
Jarenlang tevreden geweest met KPN, maar afgelopen jaar is er toch wel een dieptepunt geweest.
Ik heb maanden geprobeerd een probleem te verhelpen met KPN, maar ze nemen geen verantwoordelijkheid. Ik heb zes keer zelf moeten bellen en iedere keer werden er beloftes gedaan wat niet werd nagekomen.
Laatste keer ook echt ontzettend onbeschoft behandeld. Ik ben er onderhand wel klaar mee. Jammer.
Laatste weken niets anders dan problemen met tv en internet communicatie nauwelijks of niet en iets compenseren nooit van iets gehad maar ik en alle gasten in mijn vakantieverblijven hebben geen internet of tv ook al is delta niet de beste maar mijn collega’s rondom mij hebben wel steeds internet en tv dus dag kpn tijd voor iets anders en alle abonnees opzeggen
Dag, ik zie je reactie. Zou je in contact willen komen met de beste provider van Nederland? Wat is uw emailadres of telefoonnummer dan neem ik contact met u op
Op 27 september dacht ik een abonnement af te sluiten bij kpn. Hierbij zou ik aanspraak maken op een galaxy watch 6. Deze actie liep tot 1 oktober. Ruim op tijd zou je zeggen.
Echter toen mijn bezorgdatum bekend was (eerder dan 3 oktober kon vanuit de bezorgdienst niet) zag ik dat op de factuur 5 oktober stond. Dat zou betekenen dat ik geen aanspraak maak op de watch. Hierover heb ik een klacht ingediend, maar na meerdere telefoontjes en lang wachten bleek dat de datum van factuur niet aangepast kon worden.
Bij bezorging van de telefoon (flip 5) werd mij gevraagd naar mijn bankpas van het rekeningnummer wat ik had opgegeven. Van dat rekeningnummer heb ik geen bankpas (aangezien het een extra betaalrekening is). Bij afsluiten abonnement werd niet aangegeven dat ik een rekeningnummer op moest geven met een bankpas. Dit werd pas een dag voor levering per mail bekend gemaakt. (Ik was al klant bij kpn met internet en tv, dus het rekeningnummer die ik daar gebruik gaf ik op)
Resultaat.. telefoon niet geleverd. Contact opgenomen met kpn om het rekeningnummer aan te passen, maar dat kan niet. Ik moet de bestelling annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen. Dan val ik dus ook buiten de promotietermijn.
Bij elk telefoontje naar kpn krijg ik 0 op rekest.
Nu wil ik mijn bestelling annuleren en zelfs dat kan niet volgens de klantenservice. Ik kan alleen het pakket weigeren, waarna dit teruggezonden wordt en dan automatisch geannuleerd wordt. Heel bijzonder allemaal.
Kpn heeft een klant minder, abonnement tv en internet wordt opgezegd. Wat een slechte service @Kpn
Wij hebben echt al een tiental jaren KPN aangesloten thuis voor televisie en computer. Sinds dat we glasvezel hebben gekregen enkele jaren geleden is alles veel sneller geworden en beter (beter beeld en sneller internet). Vrijwel nooit klachten gehad dat iets niet werkte en als iets niet werkte voor een paar uren, dan was het snel duidelijk wat de oorzaak was en dat ze ermee bezig waren. Voorheen had ik vaker klachten omdat de verbinding gewoon slechter was maar sinds glasvezel is alles top geregeld.
Beste lezer,
Ben inmiddels 4 maanden klant bij KPN. Ben hier naartoe over gegaan door het ‘goede aanbod’. Helaas betaal ik nu inmiddels liever wat meer om met plezier tv te kijken dan voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten. Sorry Ziggo!
Punten van kritiek:
- Slecht en onoverzichtelijk van wat er op tv komt.
- de gids werkt slecht en onoverzichtelijk.
- veel apps die je toch niet gebruikt
- serie opnamen werken alleen per seizoen, waardoor je altijd de eerste afleveringen van het volgende seizoen mist
- website waar het telefoonnummer van de hulpdesk niet te vinden is, waarna als je het toch gevonden hebt er een bandje volgt die er op alle manieren werkt om te voorkomen dat je alsnog een medewerker te spreken krijgt!
- geen standaard kale decoder te krijgen waar niet al die troep op zit.
- opnames worden in gigantische onzinnige iconen weergegeven, zonder info. Dit Ipv een nette lijst met info van seizoen en aflevering.
- en als je dan toch een medewerker te spreken krijgt, die aangeeft dat je alleen nog maar gebruik kunt maken van deze decoder Ipv een simpele, die doet waar je om gevraagd hebt, namelijk tv kijken, dan baal je wel!
Helaas is dit het nog niet allemaal, maar het advies is duidelijk toch!😉
Jarenlang zijn we klant van KPN. We hebben internet, tv en een huistelefoon aangesloten bij hen. Nooit klachten gehad in 10 jaar tijd. Kan het iedereen aanraden om KPN te nemen voor een solide thuisnetwerk en televisie. Sinds dat ze zijn over gegaan op glasvezel is alles heel snel met het internet.
Contact met de klantenservice gehad over mijn al jaren geleden verlopen contract (betaalde 84 euro per maand). Volgens de klantenservice kon ik dat contract met allerlei upgrades verlengen en dan voor het standaard abonnement 60 euro per maand betalen. Aangezien ik al jaren vaste klant ben, vroeg ik of ze daar nog een aanbieding bij hadden. Ik werd daarvoor doorverbonden naar de sales afdeling. Na heel lang wachten komen zij met het aanbod dat ik 3 maanden 60 euro betaal en daarna meer dan 70 euro. Heel bizar, want dat aanbod is hoger dan de standaard genoemde tarieven en hoger dan alles wat op de website te vinden is.
Geen internet met Technische afdeling 23.30 avond gebeld hele rot procedure doorlopen om uiteindelijk uit te komen op "gratis" monteurs service. Monteur geweest kastje in meterkast vervangen, vervolgens monteurs aangeboden om kabel te vervangen aangezien het dan beter zou werken, €70 kosten nota gesmeten gekregen. Gebeld met KPN, sorry mevrouw doordat hij de e kabel heeft vervangen betaald u dat.
Monteur moest vragen en of informeren als ik u kabel vervang kost het €70 of u kunt zelf aanschaffen elders voor spot prijs van 2 10tjes of minder, maar neee lekker €70 incasseren gratis verdienen. Bespottelijk en dan vervolgens van klantenservice horen ja spijt ons kunnen niks betekenen. Jullie monteurs mensen niet misleiden en informeren naar hun opties want €70 voor een kabel dat je bij de Action voor €10 kan aanschaffen is roverij.
Niet normaal geen coulance geen niks
Ik wilde een verhuizing doorgeven en het kpn abbonement meeverhuizen. Echter is er toen een fout gemaakt en ben ik per direct van internet afgesloten. Het heeft me een week gekost met tig telefoontjes om het internet weer werkend te krijgen. Zeer vervelend als je zelfstandige bent en van internet afhankelijk bent voor je werk. Maar het snel herstellen bleek heel lastig. Verschillende collega's aan de telefoon gehad die nergens wat vanaf bleken te weten. De laatste collega had alles goed op orde en zag in het systeem dat er meerdere werkorders niet goed uitgezet waren of zelfs niet uitgevoerd waren. Zelfs na meermaals contact werd dezelfde order weer uitgezet maar niet opgepakt. De personen die je dan aan de telefoon krijgt spreken ook nog eens gebrekkig nederlands en lijken het allemaal niet te snappen.
Kortom zeer ontevreden over de klantenservice en de hulp die ze bieden.
Veel gedoe gehad met kpn omdat mijn emailadres verkeerd was genoteerd. Hierdoor kreeg ik geen emails binnenvan bevestiging. Heb daarna nog 3 keer moeten bellen. Uiteindelijk is 2 x beloofd dat ik geen aansluitkosten hoefde te betalen.
Ook werd er eerst gezegd dat ik het pakket zelf wel kon aansluiten maar ineens bleek er een monteur nodig te zijn waardoor er 6 weken vertraging op zat.
Inmiddels is mijn emailadres correct en is de monteur langs geweest maar zijner alsnog aansluitkosten gefactureerd. Opnieuw een klacht ingediend maar de medewerker die mij hierover belde zei niks van al deze afspraken te zien en dus ook niets te kunnen betekenen. Met mijn 33 jaar niet vaak zo’n teleurstellende klantenservice meegemaakt. Dus mijn advies: bezint eer ge begint aan KPN.
- opzegging per telefoon d.d. 24/07. Moeder gaat verhuizen naar verpleegtehuis vanwege beginnende dementie. Bewijs van verhuizing Gemeente en bewijs van Zorgovereenkomst verstuurd per 24/07 naar opzeggen@KPN. Retourdoos zou worden opgestuurd. Medewerker KPN geeft aan dat opzegging direct ingaat. Correct geholpen en klantvriendelijk;
- d.d. 2 augustus ontvangen we email dat opzegging automatisch is geannuleerd. Na wederom contact opnemen wordt de opzegging wederom in gang gezet. Het contact en informatie verloopt zeer moeizaam. Gebrek aan kennis/klantvriendelijkheid bij de medewerker;
- d.d. 5 augustus krijgen we een aanmaning dat factuur betaald moet worden voor de maand augustus. Wederom contact opgenomen. Medewerker weet geen oplossing te bedenken. Gebrek aan kennis/klantvriendelijkheid. De medewerker al ervoor zorgen dat dezelfde dag contact wordt opgenomen door manager/supervisor. Er wordt geen contact opgenomen;
- d.d. 6 augustus wederom contact opgenomen. Medewerkster vertelt dat mijn moeder alsnog moet betalen en dat er 1 maand opzegtermijn van kracht is. Nergens terug te vinden in de Voorwaarden van KPN.
Al met al een waardeloze afhandeling, klantonvriendelijk en gebrek aan kennis bij medewerkers.
Wij hebben een probleem met de draadloze wifi. Ons werd verteld in de kpn winkel in Beek dat we maar 50 keer per dag moesten resetten om het opgelost te krijgen. Mocht dit niet lukken dan moesten we ze maar weggooien en nieuwe kopen. ( nog geen 2 jaar). lekkere service van de KPN winkel in Beek:)
ben inmiddels dik 10 jaar klant bij kpn maar heb na vandaag besloten om na contract datum over te stappen.
Ik betaal nu 70 euro terwijl als je nu een abb neemt zonder korting je betaal 60 euro.
Ik bel en ja hoor u neemt het contract dus of u nu 10 euro meer betaald en levenslang niet meer terug komt bij kpn maakt ze niets uit.
lever 6 mnd 10 euro dan 110 euro de aankomende jaren.
zo slecht ben ik nog nooit bij kpn behandeld wat een slecht bedrijf is het geworden zeg. dus vanaf novermber geen kpn mobiel en internet en tv meer.
Dit zijn de beste internet en tv providers van november 2024.
Er zijn 131 reviews geschreven over KPN op Reviews.nl. Met een 2.3 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Gemiddeld.