Onterecht geld afschreven via CC? Knab kan niks voor je betekenen. Waar andere banken chargeback procedures hanteren komt Knab niet verder dan het advies "ik zou contact opnemen met de 3e partij".
Mijn zakelijke rekening is opgeheven door Knab. Buiten mijn wil om. Het tegoed lijkt weg te zijn. Knab is niet bereikbaar, niet via de chat functie (want ik heb geen rekening meer), via de e-mail ‘kunnen’ ze me niet helpen en telefonisch volledig niet bereikbaar. Ik heb medelijden met hun service medewerkers (als deze echt bestaan).
In ruim 1,5 week tijd heb ik 6x per telefoon (een aantal keren ruim een uur in de wachtrij om het ten lange leste maar op te geven, twee keer werd mij gemeld dat de te verwachten wachttijd zeer lang was waarna de verbinding verbroken werd) , 4x per mail (1x reactie... dat ik het beste telefonisch contact kon opnemen...) en 2x per chat geprobeerd om KNAB te bereiken (hoewel men hiernaar verwijst heb je aan de antwoorden niks en men verwijst de klant vervolgens naar de telefoon...). Kortom: alle pogingen hebben niks opgeleverd. Er lijkt iets grondig mis met de bedrijfsstructuur van deze bank. Op zijn minst is er geen sprake van klantgerichtheid. Het kan toch niet zo zijn dat men in de veronderstelling verkeerd dat een klant bereidt is om een aantal dagen in de week (ruim) een uur aan te sluiten in een wachtrij. Wie is hier serviceverlener en wie is er klant?
Resume: geen aanrader. Kies een bank die bereikbaar is cq. een bank die reageert op een eenvoudige vraag van een klant en zo mogelijk zelf contact opneemt.
Eens, totaal onbereikbaar. Als je in het buitenland bent met tijdverschil ben je zomaar 3 dagen bezig met een chat. Je krijgt een nietszeggend antwoord en moet vervolgens weer uren wachten op een reactie. Er worden daar duidelijk verkeerde keuzes gemaakt en niet in belang van klanten.
Exact dezelfde ervaring, absoluut onbereikbaar. Chat doet het bij mij niet, via de e-mail sturen ze je naar de telefoon en die nemen ze niet op…
Mijn knab rekening is 3 keer geblokkeerd dit jaar. Ik kon mijn hypotheek daardoor niet betalen en verder zij willen ontkennen dat wij mogen onze geld naar onze andere bankrekening sturen wanneer voor ons uitkomt.
Wat is dat dit? Hoe kan nog KNAB zich noemen als effectieve en snelle bank?
Lieve mensen, ik heb tijdens mijn scheiding toch wel gewild om netjes dingen te regelen en op mijn aparte rekeningen alle financiën te regelen. Ik heb een enorm spijt dat ik ooit KNAB heb gekozen in mijn leven. Ik heb door KNAB al twee keer mijn hypotheek niet op tijd kunnen betalen omdat zij mijn bankrekening hebben geblokkeerd, terwijl mijn salaris wordt ook op KNAB gestort.
Als jullie kunnen, blijf A.U.B bij ING or ABN want is vele malen beter dat KNAB.
Please mensen maak een slimme keuze voor jezelf. Ik ben ook nu aan het afronden met knab. Zij verdienen mijn geld en tijd zeker niet.
Ik probeer al 3 weken met hen te bellen, chatten en te mailen maar die hele bank is onbereikbaar. Mijn rekening is geblokkeerd en ik kan niet eens vragen hoe dat komt en wat ik moet doen om de rekening te deblokkeren. Het wordt tijd dat tros radar deze bank eens gaat aanpakken
Helemaal met jou eens en inhoudelijk geen feedback doen gewoon waar ze zelf zin hebben zeggen en doen zijn totaal niet van toepassing geen enkele afspraak komen ze na. Niks op papier alleen maar volle a4tjes met voorwaardes. Na overlijden van mijn moeder stellen ze je nergens van op de hoogte en als je vraagt om de laatste gegevens en saldo op papier beleven ze je binnen 24 een pf te mailen... maar blijkbaar hebben ze gesjoemeld van bij overname is er ook niks fatsoenlijks op papier doorgegeven. Ze hebben de account geblokkeerd dus ze kunnen er mee doen wat ze willen. Het verschil afkoop of nieuw lijfrente verzekering is er niet ze open vervolgens een lijfrenteverzekering terwijl ik in het buitenland woon en voor afkoop heb getekend! Je krijgt een mail met welkom bij knab een rekeningnummer en 4 a4tjes met voorwaardes dat is alles....verder totaal geen inhoud dus!
Op 11 april 2023 ben ik slachtoffer van helpdeskfraude geworden. Om een lang verhaal kort te maken aan het eind was de volledige zakelijke rekening bij KNAB geplunderd. In een paar uur tijd 3 overboekingen van de spaarrekening naar de betaalrekening en 8 betalingen aan geldezels. Het ergste is dat deze fraude niet door KNAB zelf is ontdekt, maar is KNAB door een andere bank gewaarschuwd voor vreemde transacties met mijn rekening. Hierop heeft KNAB geprobeerd telefonisch contact op te nemen, maar dat is naïef. De criminelen houden de telefoon open, zodat je niet kan worden gebeld. Daarop is de WEB access gesloten, maar was de rekening leeg. Pikant detail is dat van onze privé rekening bij SNS de eerste betaling door SNS is tegengehouden, vanwege afwijkend betaalgedrag. Kortom KNAB heeft onvoldoende beveiliging en komt de zorgplicht voor klanten onvoldoende na. De opmerking van de crimineel dat zakelijke rekeningen minder goed zijn beveiligd, klopt dus. In 2016 heb ik voor KNAB gekozen, omdat KNAB het enige betaalbare alternatief was voor ZZP-ers. Inmiddels heeft ook SNS een betaalbare rekening voor ZZP-ers.
ik kan helemaal niet in de app. ' Oeps er is iets mis gegaan ' al meer dan 40 keer. sinds 25/92023 geen betalingen kunnen doen . geen controle of er betaald is voor mijn diensten. Ik schakel terug naar mijn oude bank.
KNAB is een bank die naast de vele storingen in hun app zeer slecht bereikbaar zijn. Vorige week problemen gekregen met betalingen via mijn rekening. Telefonisch sta je anderhalf uur in de wacht; de lijn wordt verbroken en vervolgens niet bereikbaar. Op de CHAT wordt totaal niet gereageerd. KNAB is KNAP in een onbetrouwbaar en onbereikbare bank te zijn!
Je hebt als nieuwe klant een vraag en kan nog niet via de app vragen stellen. Bellen dus maar, de wachttijd bedraagt 7 minuten volgens bandje.... na meer dan 50 minuten in de wacht en toen maar opgegeven. Wat een slechte service!!! Ik adviseer om hier geen producten af te nemen. Heb nu maar gekozen voor andere bank die meteen telefoon opneemt.
Als klant bij Aegonbank had ik daar een beleggingsrekening. Bij Aegon was er een app waar je gewoon dagelijks op kan kijken hoe het gaat. Maar Knab en Aegonbank zijn nu samen gegaan. De app van Aegon hiervoor bestaat niet meer. En nu blijk ik tot mijn stomme verbazing van Knab geen toegang meer te hebben tot hun app. Dan moet ik dat maar via mijn pc doen??? Waardeloze klantenservice dit
In deze barre tijden moet je echt op elke cent letten. Hierom zijn wij als familie overgestapt naar KNAB. Hier betaal je per compleet bankpakket (priverekening, betaalpas, etc) 5 euro en komen er geen extra kosten bij. Tevens kan je gratis extra betaalrekeningen en spaarrekeningen aanvragen, dit zit allemaal meegerekend met de 5 euro maandkosten. Vooral als je kinderen hebt zijn extra betaalrekeningen wel handig.
De meeste banken zitten ongeveer rond de 10 euro dus KNAB is 50% goedkoper en heeft nog meer voordelen, yes please!
En voor diegene die bang is dat KNAB failliet gaat dat die zijn geld kwijt is, nee hoor, tot 100.000 is gewoon verzekerd en krijg je altijd terug. Ik kan me namelijk indenken dat mensen hier wel over na denken, is dus niet van belang! Tenzij je meer dan een ton hebt, zijn niet veel mensen lijkt mij.
Kreeg ook nog 50 euro cadeau voor het overstappen, mooi meegenomen maar is niet het belangrijkste.
Mooie review, alles wat hierin staat is nu: Februari '24 achterhaald en inmiddels is KNAB de slechtste bank van Nederland, met een ruime 1 ster op Trustpilot.
Niet lang geleden een bedrijfje opgestart en als beginnend bedrijfje moet je toch op je kosten letten. Op ieder forum staat KNAB als goedkoopste zakelijke te boek, namelijk dat je 6 euro per maand betaald en verder geen transactiekosten hoeft te betalen. Ieder andere bank kost al gauw 10+ euro en betaal je een klein bedrag per transactie. Een gemakkelijke keuze dus voor mij persoonlijk. Aanvragen ging ook zeer gemakkelijk via de website en na enkele dagen had ik al een rekeningnummer. De interface werkt allemaal goed en heb mijn eerste omzet ook al ontvangen!
Groetjes een tevreden klant van KNAB bank! (Knab is andersom Bank trouwens).
Lieve mensen,
Ga niet in zee met deze bank. Bespaar je de ergernis en frustratie.
Helaas is het niet mogelijk om GEEN ster te geven, maar die ene ster is al teveel!!!
Geen klantenservice.
Automatisch antwoord op alle vragen is: Gebruik de app. Maar deze app is waardeloos werkt voor veel zaken niet. Vanaf 1 juli kan je blijkbaar ook niet meer de cardreader gebruiken wat de enige betrouwbare methode was om bankzaken te doen. Lijkt erop dat KNAB wil stoppen met bankzaken maar dit niet duidelijk communiceerd met de klanten en op deze manier hoopt dat de klanten uiteindelijk zelf eieren voor hun geld kiezen.
KNAB is onbereikbaar, zowel per telefoon (19 wachtenden voor mij) als per chat.
Jaren geleden klant geworden. Was toen een goede bank. Nu is het een ambtenarenparadijs geworden. Terwijl ik positief bankier moeten wij iedere keer bewijzen, overzichten, lijstjes aanleveren. Knab antidateert die verzoeken zodat je binnen een paar dagen moet reageren anders blokkeren ze je rekening. Als je zo'n verzoek per mail krijgt en je wilt bellen sta je meer dan 45 minuten in de wacht en dan wordt ineens het gesprek beeindigd. Kan je weer opnieuw in de wachtrij staan. Verschikkelijke bank. Doe het niet.
Na 5 jaar vertrekken wij bij deze bank.
Knap van KNAB om weer een hernieuwde identifiicatie plicht uit te voeren.
Niet tevoren plannen, bijvoorbeeld in de nacht , zodat de volgende morgen alles weer bij het oude is. Nee, staand bij een leverancier en dan lezen dat je account voor een paar uur geblokkeerd is. Geen materialen mee of een paar uur wachten.
Vroeger had je een slogan. De NMB denkt met u mee, maar daar heeft KNAB nog niet van gehoord. Schande. Gewoon terug naar contant geld.
Na een ellenlange vragenlijst in te vullen, mijn ID gedeeld te hebben, een bedragje te hebben overgemaakt, etc, kreeg il te horen dat mijn aanvraag voor een zakelijke rekening is afgewezen. Terwijl ik al 11 jaar legit zaken doe. Bij knab regeert het algoritme, mensen zijn er niet te vinden. Bah, mij zul je er nooit zien.........
Banken doen tegenwoordig steeds moeilijker om bedrijven toe te laten. Als je al een holding hebt gaan ze je allerlei vragen stellen en alles is moeilijk. Ik heb een best redelijke bedrijfsstructuur met enkele werk BV's, holdings, je kent het wel. Na 10 mails te hebben gestuurd mocht ik uiteindelijk toch niet bij KNAB aansluiten omdat het te complex bleek. Wel jammer want er staat dat ze er voor de ZZP en MKB-er zijn.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik veel positieve geluiden ontvang over KNAB zakelijk. Dit was dan ook mijn reden om daarheen te gaan met mijn bedrijven. Helaas pindakaas.
Er staat in de voorwaarden dat je bedrijfsstructuur niet groter mag zijn dan 3 lagen en maximaal 5 bedrijven in totaal dacht ik. Best duidelijke regels. Daarnaast mogen er geen stichtingen boven hangen.
Bevriezen gewoon je zakelijke rekening....leuk die identificatieplicht opnieuw maar om het nou zo af te dwingen door gewoon je rekening te bevriezen kan echt niet. Nu kan geen klant ons betalen en wij de leverancier en belastingdienst niet. En door een fout in hun systeem kan de app ook niet geïnstalleerd......dus wachten totdat ze dat ooit op gaan lossen
Waar ik veel reviews lees inzake het feit dat KNAB niet meedenkt met haar klanten, deden ze dit bij ons wel. We kregen eind vorig jaar een mail dat onze bedrijfsstructuur te groot werd voor KNAB als bank, zij willen eigenlijk alleen kleine MKB-ers en ZZP-ers als zakelijke klant. Prima natuurlijk, al viel die mail wel als een bom bij ons binnen omdat we al jaren klant waren met precies dezelfde structuur.
Dus met KNAB gemaild en gezegd dat we graag klant bij hen willen blijven. Het is immers een gedoe om overal je rekeningnummers te wijzigen. Tevens uitgelegd dat onze bedrijfsstructuur niet zo lastig is als het oogt. Er zijn namelijk maar 2 eigenaren en we hebben geen personeel, ondanks dit feit wel 5 bedrijven + een STAK constructie.
Een tijd terug gelukkig te horen gekregen dat we toch mochten blijven! Al blijf ik erbij dat ze beter eerst contact met ons hadden moeten opnemen alvorens je een mail stuurt dat ze de samenwerking willen sluiten. Echter, iedereen maakt fouten en ben blij dat ze tot inkeer zijn gekomen en dat we toch mochten blijven. Meedenken met de klant is dan ook top te noemen en vind dat wel een heel belangrijk onderdeel.
4 jaar lang heb ik samen met mijn vrouw een gezamenlijke rekening bij Knab maar we zijn druk bezig met overstappen. 1e slechte ervaring was dat we opeens niet meer geld konden overboeken naar Roemeense bankrekeningen toen we dat wilde, we moesten een verzoek indienen of de bank alsjeblieft ons geld wilde overmaken. Die situatie heeft een paar maanden geduurd.
2e slechte ervaring was dat de Bank besloot van creditcard leverancier over te stappen en dat onze creditcard daarom voortijdig ongeldig werd , we hadden hem net gebruikt voor een reservering van een vakantiehuisje. Dankzij de medewerking van de website waar was geboekt en de eigenaar van het huisje was het gelukkig zo geregeld. Maar dit was buiten gewoon lullig
3e slechte ervaring is de extra stappen die zijn verzonnen voor mensen die geen app willen gebruiken. Ik begon op een geven ogenblik weer terug te verlangen naar die overschijvingskaarten van de giro daar was je zo mee klaar. Het diepte punt was dat je op een geven ogenblik bij een ideal transactie het totaal bedrag in moest vullen op de cardreader. Dat valt niet mee aangezien er geen komma op de cardreader zit.
4e en laatste slechte ervaring is de identificatie, ondanks herhaaldelijk uitgelegd te hebben dat ik een smartphone geen geschikt medium vind om mee te bankieren en ik gevraagd heb voor een alternatieve manier van identificeren. Blijft men door middel van standaard dreigmailtjes te dwingen tot het gebruiken van de app. Sinds een paar dagen kunnen we ons geld niet meer naar andere bankrekeningen overmaken. Waar ze de AROGANTIE van dan halen weet ik niet. Maar zodra we onze nieuwe bankrekening hebben zullen we 1 keer een verzoek indienen voor het overmaken van ons geld. Als dat niet lukt schakelen we een deurwaarder in.
Als je als zelfstandige werkt en op zoek bent naar een goede en goedkope bank dan is Knab een hele goede optie. Het is een bank die goede tarieven heeft voor startende ondernemers, je moet alleen niet te veel bedrijfsnamen onder je naam hebben. Dat is hier niet toegestaan, maar als je gewoon een of desnoods twee hebt dan is dit echt een aanrader. Ik zit hier wel met mijn bedrijf namelijk en dit gaat heel erg goed
ik raad iedereen af om bij knab een rekening te open heel slechte service ze hebben mijn bank geblokkeerd terwijl hun fout zitten. en begrijpen niet dat het een zakelijk bank is dat ik het elke dag moet gebruiken het lijkt of er stagiairs werken en hangen in je gezicht op terwijl je 20 min in de wacht staat.
ik heb een jaar rekening bij knab, vervolgens moest ik mezelf identificeren met de app op je telefoon maar je komt er heel moeilijk doorheen en als je doorheen komt dan stuurt die sms naar je telefoonnummer dus heb mijn oude nummer niet meer ik bel met klantenservice ze beloven je van alles
U moet 10 cent van u privérekening sturen naar knab dan regel ik het voor u volgende dag bel ik weer hebben blokkade weggehaald u kun zelf wijzigen heb de dag daarop weer gebeld nu hebben hun het gedaan dus moet weer 24 uur wachten even kijken wat ze morgen gaan doen.
maar het klopt allemaal niet heb zeker in 7 dagen 15x keer gebeld dus mijn internetbankieren was geblokkeerd sturen me door naar me app maar de app stuurde mij door naar de website om nummer te veranderen. en elke keer zeggen ze morgen is het geregeld hele slechte bank spijt dat ik er naartoe ben geweest
ga nu gelijk overstappen
knab heb advies voor jullie
je personeel opleiden omdat ze niet met respect met klanten spreken.
ben zwaar teleurgesteld in knab
Daar NOOIT een rekening openen! UREN bezig met scannen van een paspoort, lukt voor geen meter, het scannen van de chip mislukt zonder foutmelding, en de helpdesk is TOTAAL ONBEREIKBAAR. En dan de constante dreigingen dat je zakelijke rekening geblokkeerd wordt, gewoon onbeschoft. Je kunt nog beter een rekening hebben bij de maffia, ik ben er helemaal klaar mee!
Na 6 jaar een zakelijke KNAB rekening te hebben gehad kregen we plots een mail dat ons bedrijf te groot werd voor hen en dat ze graag willen dat we de rekeningen sluiten. Wait, what? Ja... Waargebeurd verhaal.
Allereerst, ons bedrijf is nog NET ZO als dat het was 6 jaar geleden. Er is nooit een klacht over wat dan ook binnen gekomen want we zijn een goedlopend bedrijf die tevens zeer goed op internet genoteerd staat. We waren zelfs 1 van de eerste klanten bij KNAB dus dat ze dan zo ineens met je omgaan slaat werkelijk nergens op.
Volgens hen hadden ze nieuwe voorwaarden maar, je gaat niet zomaar een 6 jarige klant wegsturen omdat ze plots te groot zijn terwijl ze helemaal geen upgrade hebben gehad. Zeer vreemd. Hebben meer mensen hier last van?
KNAB = NIET DOEN!
Knab heeft een hele trage interface, wanneer je iets wilt overboeken ben je wel een tijdje bezig. Ze hebben de prijzen ook van 5 euro naar 6 euro verhoogd wat best jammer is want dat was nou juist de reden dat ik mijn zakelijke rekening bij Knab had geopend. Die ene euro kan ik wel missen maar als er nog 1 of 2 verhogingen komen ga ik liever naar de ING.
Laatst had mijn compagnon het er over dat wanneer knab failliet zou gaan, we wel een probleem hebben.
Als een bank failliet gaat ben je maar tot een bepaald bedrag verzekerd en als je meer op de bank hebt staan dan dat bedrag dan heb je hele dikke pech.
Dus als iemand nog tips heeft hoe we dit beter vorm kunnen geven om ons in te dekken?
Kun je beter bij meerdere banken gaan tot een bepaald bedrag?aar dat kost ons dan ook meer.
Mocht iemand tips hebben, let me Know...
Knab is een hele goede bank voor kleine of grote bedrijven.
Het is geen bank als de Rabobank of de ing die de naam al hebben, maar echt een bank die langzamerhand steeds groter wordt.
Het is een goede en betrouwbare bank en het contact met de klanten onderhouden ze heel goed.
Vooral dat laatste vind ik erg goed en bovendien ook heel belangrijk, want het gaat wel om een hele hoop geld en belangrijker nog; om je bedrijf.
Dit zijn de beste financiele zaken van december 2024.
Er zijn 27 reviews geschreven over Knab op Reviews.nl. Met een 2.1 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Gemiddeld.