Bestelling: ronde eettafel
verwachtte levertijd: 12-14 weken
Na 15 weken wachten en geen bericht te hebben gekregen over enige vertraging besloot ik zelf de klantenservice maar te mailen met de vraag waarom ik niks hoor en dat hun eigen deadline is verstreken waardoor ik graag een compensatie zie voor de extreem lange wachttijd. ik heb hier geen enkele reactie op gekregen. anderhalve week later besloot ik om nogmaals een bericht te sturen samen met het eerdere bericht waarna ik enkel reactie kreeg over de levertijd, de rest van mijn bericht werd volledig genegeerd. Hierop besloot ik de order te annuleren en mijn geld terug te vragen. óók daar mag ik natuurlijk weer twee weken op wachten. kortom, 17 weken na plaatsen bestelling verder, geen meubel en nog steeds geen geld terug. Mooie meubels en prijzen, maar extreme levertijden en geen enkele klantgerichte service als processen niet lekker lopen.
Kwaliteit goed. Service slechtste ooit. Kan niet slechter
Niet bereikbaar. Reageren niet op je mail. Reageren niet op messenger. Of heel traag. Eerst een product besteld die op voorraad was, heeft iemand hem gezet op niet leverbaar. Een week gewacht op uberhaupt een reactie. Toen was het een foutje. Blabla. Daarna ontvangen. Wil ik het retourneren, moet je eerst een label aanvragen. Krijg je weer geen reactie! Ik wacht al dagen en krijg gewoon geen retourlabel toegestuurd! Belachelijke service!!! Er is geen een bedrijf met zon slechte klantenservice! Ik wil retourneren anders is mijn termijn dadelijk verstreken!
Even een review over de stoel seven. Hebben 3 maanden geleden 6 eetkamerstoelen gekocht. Mooie stoelen en zitten goed, niks van te zeggen.
Echter na een maand hangt mijn rugleuning achterover en zit gewoon een soort van los,, contact gezocht en konden kostenloos de stoel omruilen, dat was goed geregeld moet ik zeggen!, Helaas zelf de grote stoelen(per2verpakt,dus ook per2omruilen)naar een postnlpunt brengen. Alles geregeld, 1.5 week later 2 nieuwe stoelen! Goed service.
Maar nu zitten we met precies hetzelfde probleem!
Ik ben 90kg, vind ik niet echt zwaar voor een eetkamerstoel en hoort dus niet achterover kapot te gaan! Ik ga aankomende week weer contact zoeken en kijken of er een oplossing is voor misschien dan wel 6 andere type stoelen. Deze stoelen zij dus gewoon te slap van binnen. Mvg Jan Veenstra
In augustus 2022 de apeldoorn buffetkast besteld. Na ruim 20 weken wachten komen ze aanzetten met de helft van de kast. Andere helft? Huus heeft geen idee. Uiteraard niet aangenomen, want dan moest ik wel even de volledige prijs aftikken.
Zelfde week nieuw levermoment ingepland om beide delen compleet te kunnen leveren. Wat blijkt? Kast compleet beschadigd. En vervolgens te horen krijgen dat ze geen nieuwe kunnen leveren. Ofwel: vrije dag van werk opgenomen voor een kast die nooit geleverd is, 20 weken wachten verder, kosten kwijt voor heen- en weer rijden naar de showroom (want je moet wel een handtekening plaatsen dat je niet mag retouren omdat je de kast in het echt hebt kunnen bekijken) en nog geen kast! En dan afdoen met een mailtje dat je van harte welkom bent om een andere kast te komen kopen. Maar jullie denken echt dat ik nog een keer iets bij jullie zou bestellen? Wat ontzettend slecht zeg. Nooit iets bestellen hier!
Erg slechte service, loven van alles alleen komen niets na. Aan 2x toe de verkeerde en/of geen producten geleverd (met alle wachttijd die daar bij komt kijken). Zelfs na alle drama wacht ik nog steeds op een product (dat zogenaamd al een week bij postNL ligt)
Voor mij 1x en NOOIT weer.
Begin dit jaar hebben we een bestelling gedaan bij deze firma. Het betrof 2 banken (Soof & Idefix), tafel (ronde mango) en 2 stoelen, een aardige smak geld. Week 25 zou daar een eerste levering van komen.
Helaas, week 25: niets, nu is het week 29. Ook geen update gekregen van de levering. Dus zelf maar herhaaldelijk contact gezocht (zowel telefonisch als per mail). Want door de reviews hier en facebook begonnen wij ons zorgen te maken. Gelukkig is er een echt onafhankelijk platform als trustpilot of reviews.nl. Het grootste deel van de reviews op Google komen bijna allemaal van trustedshops. Hiervoor krijg je alleen de mogelijkheid tot het schrijven van een review op uitnodiging en geeft dus en vertekend beeld van de betrouwbaarheid. Als je je spulletjes wel geleverd krijgt ben je uiteraard positiever in je review. Want eerlijk is eerlijk, ze adverteren met mooie producten (zeggen alleen niks over de levertijd).
Wij hebben werkelijk elk excuus gehoord:
1. Uiteraard meerdere keren 'corona';
2. Blokkade Suez-kanaal;
3. Lekkage bij de leverancier;
4. Materiaal tekort;
5. Onderbezetting bij de fabrieken;
6. etc. etc. etc.
We zijn nog wel een keer gemaild met de mededeling dat ze een levering van de Soof banken zouden krijgen, maar niet wisten of die van ons erbij zat. Check dat dan eerst voordat je mailt! Want na het intimiderende telefoontje van vandaag (week 29) blijkt dat ze die bank nog niet kunnen leveren.
En het meest beschamende vinden wij nog dat op het moment je dan maar wilt annuleren, omdat je geen enkele duidelijkheid krijgt op de levering, je doodleuk de algemene voorwaarden krijgt toegestuurd (die wij overigens nooit eerder hebben gehad en hebben daar ook nooit een akkoord op gegeven). We kregen de mededeling dat er niet meer geannuleerd kan/mag worden. En dat HUUS er 28 weken over mag doen!!! En vervolgens nergens meer op reageren: "meneer, we gaan de discussie niet met u aan en kunnen u geen duidelijkheid geven." Hoe gaat dat dan als ze na 28 weken nog niet leveren? Hebben wij al die tijd op tuinstoelen gezeten en komt HUUS ermee weg?
Uiteindelijk hebben we ze meerdere keren telefonisch en schriftelijk de mogelijkheid gegeven om ons te informeren en te leveren. Uiteindelijk hebben we, omdat ze niet meer reageeerden, als laatste uit wanhoop maar een ingebrekestelling gestuurd, om het toch maar formeel te maken. Ook daarop werd niet gereageerd.
Nadat het gestelde termijn ruimschoots was verstreken, werden wij dan toch opgebeld met de mededeling dat we niet mochten annuleren en "u staat er juridisch niet sterk voor meneer. Ik bel u morgen terug om het uit te zoeken". Volgende dag: geen bericht.
Week later blijkt dat ze deze week een deel van de spullen hebben binnen gekregen. Wij hebben helaas inmiddels elders besteld, omdat er nergens gereageerd werd en wij redelijkerwijs mochten aannemen dat ze niet meer gingen leveren.
Zojuist hebben ze ons weer gebeld dat ze een advocaat onze kant op gaan sturen...hoe bizar! Zo wil je toch geen klanten binden? Ze zijn nóóit met een oplossing gekomen, de communicatie stopte gewoon. Als je niet kan leveren of je klanten niet kan informeren, adverteer dan niet en biedt die producten niet aan.
Dus HUUS, bij deze ook toestemming deze review over te nemen op trustedshops. Wel zo eerlijk om daar ook deze ervaring te delen. Wij vinden het echt bijzonder teleurstellend dat jullie je klanten zo behandelen. Het staat jullie uiteraard vrij hierop te reageren. Succes en we zien de beloofde dagvaarding tegemoet.
Aangezien mijn review verdwenen is en er opeens een zeeer positieve review na mij is geplaatst; hierbij nogmaals:
De salontafels die ik heb ontvangen, hadden vlekken. Het zijn houten tafels, dus ik hield rekening met werking, maar deze vlekken vielen daar niet onder. Toen deze erger werden, heb ik de tafels teruggestuurd en zou er een nieuwe set worden geleverd. Ik wacht nu al ruim 5 weken. Elke week wordt gezegd dat het binnen 7 dagen wordt geleverd. Na 7 dagen moet ik weer contact opnemen waar het blijft en ontvang ik nu al 4 weken dezelfde reden/smoes: PostNL heeft het pakket niet opgehaald.
Geloof het gewoon niet meer en ga hier een jurist opzetten (werkvoordeel). Zoals in eerdere reviews te lezen valt, klopt hun service niet met wat er in het Burgerlijk Wetboek staat. Raad dus iedereen aan om een jurist, rechtsbijstand of desnoods Kassa in te schakelen, als je door hen aan het lijntje wordt gehouden. Heb gegevens van order opgevraagd, zodat ik zelf contact op kan nemen met PostNL; maar ze komen maar niet met deze gegevens over de brug. Heb voor Huus.nl gekozen, omdat ze aangeraden werden bij RTL4. Ik heb me hierdoor laten leiden en door de positieve reviews (waarvan ik nu denk dat dit medewerkers zijn, die zo het gemiddelde reviewcijfer omhoog proberen te houden). Maar dit is dus een wassen neus. Zal hier nooit meer iets kopen. Zal iedereen ook actief afraden hier iets te kopen, totdat ze eindelijk hun belofte nakomen. Ben benieuwd of dit laatste zal gebeuren...
Ik ben niet zo tevreden over de services.
Ik had 4 stoelen besteld kreeg er 3 compleet en 1 was de helft er niet van.
Ze zouden mij een andere stoel brengen en bij aan komst was het de verkeerde kleur. Het moest een Charles stoel cognac luxor zijn.
Ik hoop dat dit probleem snel op wordt gelost. Ik vind het dus geen goeie services.
Met vriendelijke groet Marietje Thuinte
Er zijn 33 reviews geschreven over Huus.nl op Reviews.nl. Met een 1.1 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Matig.