Energiemaatschappij HEM
Bij mij is het nog bonter. Er werd opeens 405 euro van mijn rekening afgeboekt terwijl ik bij een andere energiemaatschappij was. En ze hebben gepoogd onder 3 verschillende namen de incasso uit te voeren. Iets wat totaal al niet mag qua incasseren.
HEM beweerde dat ik op 31 juli 2023 een contract heb getekend om op 1 mei 405 euro te betalen (bijna 3-voudige dan wat ik nu betaal). Heb even een contract gehad bij HEM en men beweerde dat ik tijdens mijn contract een nieuw contract bij hen heb afgesloten voor energielevering 9 maanden later. Wel heel bizar, een contract tekenen terwijl je een contract hebt.
Als eerste dien je klacht in (tot 2 maal toe zelfs), waar niks mee wordt gedaan. Dan probeer je een Heran proces op te starten waarop niet wordt gereageerd waardoor je bij je oude leverancier de boete moet betalen. Vervolgens komt er een dreigende mail als je overstapt dat de gevolgen zeer zwaar zullen zijn.
Op de vraag of ze dan een email hebben met het bewuste contract, een SMS hebben gestuurd of een telefonisch opname hebben of dit daadwerkelijk plaats heeft gevonden vinden ze niks.
Op een gegeven moment krijg je de debiteurenbeheer aan de lijn met de mededeling dat je 1215 euro moet betalen (tarief mei, juni en juli) en op de mededeling dat je al lang niet meer bij hen zit (en nooit bent geweest aangezien er geen contract is) en dat ze moeten ophouden. Als je dan zegt dat je helemaal geen klant bent geweest, krijg je dreigementen over deurwaarders. Het incassobureau is nog triester qua menselijke omgangsvormen. Heb alles geblokkeerd en zelfs privé nummers die op zondagavond 20:49 of door de week om 23.51 worden gebruikt geblokkeerd.
Nu ligt alles bij de energiegeschillen commissie, maar je hebt er slapeloze nachten van. Voorts nu het bekend is bij hen dat er een zaak loopt, ben ik 15 keer gebeld in 6 dagen en is er ook weer gewoon een betaallink gestuurd. Het is onbegrijpelijk dat dit allemaal mag en het is zonde dat ze bij Trustpilot niet 0 sterren hebben
IK ZOU ZEGGEN : STAP NAAR DE ENERGIE GESCHILLEN COMMISSIE EN MAAK ER EEN ZAAK VAN.
Even in hoofdletters zodat een ieder dit gaat doen. Hoe meer mensen, hoe sneller men deze boevenbende kan aanpakken.
Telefoonterreur van de hollandse energie maatschappij: de afdeling debiteuren van deze energieleverancier maakt het wel heel erg bont, ze willen een opzegboete innen die niet verschuldigd is maar wel in bij de debiteur als te vorderen staat. Een medewerker van de afdeling debiteuren (Rico) voert een ware telefoonterreur, hij stalkt (dagelijks bellen soms wel 5 keer per dag), hij dreigt met afsluiten, hij schreeuwt en kent geen enkele fatsoensnorm voor het voeren van een gesprek, hij luistert niet, hij oefent druk uit en hanteert grof taalgebruik, het interesseert hem geen reet zegt hij letterlijk. Terugbellen heeft geen zin, er wordt op geen enkel nummer opgenomen, ik ben er klaar mee en ga ook maar eens een terreur uitvoeren tegen dit verschrikkelijke bedrijf.
HEM is een bedrijf dat oplichterij pleegt. Val niet voor hun zogenaamd goedbedoelde prijsvergelijkers. Wanneer ze een offerte sturen, proberen ze je te dwingen deze te accepteren onder het mom van tariefreserveringen. Dit is absoluut onacceptabel en je wordt gedwongen de offerte te accepteren die per sms wordt verzonden. Als je weigert door niet op de groene knop te klikken, wordt het gesprek duister en beginnen ze dreigend te worden. Ik heb degene aan de telefoon geconfronteerd met de slechte recensies die op internet circuleren, en toen escaleerde de situatie! Ik werd uitgescholden met zeer onbeleefde woorden en verwensingen. Ze bleven maar doorgaan door 40 sms'jes te sturen met het verzoek de offerte te accepteren en belden constant op om vervolgens meteen op te hangen. Dit soort gedrag is onaanvaardbaar en getuigt van ernstige problemen bij dit bedrijf.
Ik ben ook opgelicht door HEM met leugens over mijn huidige energie maatschappij DBG die failliet zou gaan. En daarbij de belofte dat ze gelijke prijzen zouden hanteren. Er werd een enorme druk op mij uitgevoerd om over te stappen. Nu slaap ik er al lange tijd slecht van, omdat ik de hoge rekeningen niet kan betalen. Meld je aan bij opgelichtdoorhem@gmail.com als je de HEM (juridisch) wilt gaan aanpakken.
Ik heb je een mail gestuurd betreft juridische stappen die ik wil ondernemen richting HEM.
Fijne dag!
Hartelijke groet,
Jacqueline Middelweerd
Graag sluit ik mij aan om via deze weg het onrecht wat ook mij is aan gedaan door de Hem aan te pakken.
Ik ben gelukkig van ze af! Heb ze een brief geschreven, waar de honden geen brood van lusten, exact zoals zij mij hebben behandeld!
Ik vroeg me al heel snel af of hun emails aan de klanten wel door een boekhouder of accountant werden gecontroleerd. Die bereking - en dat kon ieder kind zien - klopte namelijk niet. Bovendien stuurden ze steeds twee keer dezelfde email, ook dat wekte geen vertrouwen, Ik ben gebeld en heb gezegd dat ik een andere leverancier zou nemen als de gelegenheid zich zou voordoen. Dat was vandaag. Ik ben benieuwd wat de schade is. Wat een vervelende praktijken.
Bereid je maar vast voor op een lange reeks herinneringen, de administratie is een grote puinhoop daar en daar doet debbt vrolijk aan mee ik kan en wil nog steeds niet begrijpen dat de overheid hier nog steeds niks aan doet
Ga niet met ze in zee! Dit gaat je duizenden euro’s kosten. Je wordt aan alle kanten misleid en getild. Ze knoeien met cijfers en laten je vervolgens niet meer gaan tenzij je duizenden euro’s betaald.
Ben je ook opgelicht? Doe een melding bij ACM zodat deze partij kan worden opgedoekt!
Op 22 september ben ik gebeld door Energievoordeel Nederland (tel. 040-2291459) waarin men zich voordeed als tussenpartij tussen mij en mijn huidige energieleverancier. Er werd een enorme druk op mij uitgeoefend waarbij mij gezegd werd dat mijn huidige energieleverancier DBG Energie de prijzen zou gaan verhogen. Ze konden me aan alternatief bieden tegen dezelfde tarieven. Ik belde vanuit de auto en moest direct beslissen omdat ik anders weer achter in de rij van 20000 mensen zou komen. Ik twijfelde, maar doordat de DBG ook wel eens geprobeerd had om mijn heel gunstige 5 -jarige contract open te breken geloofde ik het verhaal. Toen mij vervolgens door deze persoon ook nog eens extra bonus in het vooruitzicht werd gesteld van Eu 100,- per energie component per jaar (dus 3 jaar x 2 (gas en stroom) x Eu 100,-= Eu 600,-) ging ik overstag. Deze bedragen heb ik nooit overgemaakt gekregen. Vervolgens kreeg ik een welkomst-email en termijnbedragen toegestuurd, maar nooit de tarieven waardoor gewoon niet duidelijk was dat mijn prijzen (bij mijn oorspronkelijk energie maatschappij DBG: stroom=0.25 Eu/kWh en gas=0.95 Eu/m3) gingen stijgen naar astronomisch hoge bedragen van stroom=0.85 Eu/kWh en gas=2.15 Eu/m3). In de welkomstmail werd gezegd dat de leveringsvoorwaarden naar mij gestuurd waren, maar dat is ook nooit gebeurd. Ook is niets vermeld over een opzegvergoeding. Verder was de HEM vele malen gewoon niet bereikbaar voor vragen en werd lange niets met mijn klachten gedaan. Op een gegeven moment toen ik ze eindelijk wel kon bereiken werd mij gezegd dat het opzeggen van mijn 3 jarige contract zo’n Eu 4000,- zou gaan kosten. De totale schade die ik geleden heb is Eu 5950,-. Inmiddels ben ik alle vertrouwen in deze club kwijt en ben ik bezig met jurische stappen vanwege geleden financiele en emotionele schade. Ik kan hier al weken niet goed meer van slapen, omdat dit mij in de financiele problemen brengt. Ik werp dus de eigenaren van Energievoordeel Nederland en HEM de volgende klachten voor de voeten:
1) Misleiding
2) Agressieve verkooppraktijken
3) Valsheid in geschrift
4) Schending van gemaakte beloftes
5) Onbereikbaarheid van de klantenservice
6) Schending van de telecommunicatiewet door ongevraagd aanbieden van producten en diensten
7) Leiding geven aan een criminele organisatie
Wie doet mee om de schade te verhalen en de verantwoordelijken achter de tralies te krijgen? Doe mee en reageer op deze review.
Goedemiddag. Ik begrijp wat je bedoel. Precies hetzelfde en ook nog 3 jaar vast bij dbg. Maar dbg ging omvallen dus ik had geen keus zeiden ze. Het was een mededeling. Normaal ga ik hier ook niet op in. Want ik betaal nu het dubbele. Zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen wat ze zeiden. Zo kwetsend en gemeen. Kan er niet over uit dat dit zomaar kan.
Goedemorgen, ik precies het zelfde verhaal. Ik had een super mooi contract bij de DGB t/m 2025.
Nu willen ze me een boete geven want ik moest bij ze weg ivm de torenhoge tarieven.
Ik ben voorgelogen door ze!
Ook ik ben opgelicht door de HEM (via een tussenpersoon) dat een onafhankelijk bedrijf zou zijn, maar ze werken alleen met de HEM samen!!
Wie heeft al een uitspraak van de geschillencommissie gekregen? ben benieuwd
UPDATE
IK WORD NU LASTIG GEVALLEN DOOR DIGITURK NADAT IK EEN KLACHT VIA DE MAIL HEB VERSTUURD NAAR HEM.
ZIJ WETEN ALLES VAN MIJ, ZE ZEGGEN OOK DAT IK WORD OPGELICHT DOOR HEM EN WILLEN MIJ NU EEN AANBOD DOEN MET EEN NIEUW CONTRACT. ER WORDT NIET OVER BOETES GESPROKEN. MAAR DIE ZIJN HOOG! VOLGENS DIGITURK MOET IK DIE MAAR EVEN VERGETEN. IK MOET MAAR EVEN GAAN UITREKENEN HOEVEEL IK IN TOTAAL GA BESPAREN. DUS JA DAN MOET IK DE BOETE UITEINDELIJK MAAR VOOR LIEF NEMEN. MAAR ZE DENKEN NIET DAT IK DIE BOETE HOEF TE BETALEN. HIER KLOPT OOK WEER NIKS VAN
Het is wel bijzonder dat hem nu in één keer tijd heeft om op deze reviews te reageren.
Ook ik ben opgelicht. Ik betaal drie keer zoveel als bij mijn vorige energiemaatschappij. Er zijn mij valse voorwaarden en leugens verteld.Maar ik laat het er zeker niet bij zitten. Een tussenpersoon heeft mij opgelicht met verkeerde informatie.
Ik heb per mail hem benaderd met dit verhaal maar uiteraard ben ik hier niet door terug gebeld of gemaild. Bellen heeft geen zin want je staat gewoon meer dan een uur in de wacht dan krijgt niemand aan de telefoon.
Vandaag werd ik gebeld door een tussenpersoon die mij wisten vertellen dat ik opgelicht was door HEM. Zij wisten daadwerkelijk alles van mij. Ik kom overstappen naar een andere maatschappij maar dat moest dan wel vandaag. Het probleem is echter dat ik hem behoorlijk hoge boete kan krijgen van hem. Want mijn contract loopt nog 3 jaar door. Dat moest ik volgens de tussenpersoon maar even parkeren en dat zou vast wel opgelost worden. Nou u begrijpt natuurlijk dat ik hier niet in trap. Ik werd bijna 100% zeker dat dit bedrijf samenwerkt met hem.
Mensen alsjeblieft trap er niet in want je krijgt toren hoge tarieven. Pas op alsjeblieft hang gelijk de telefoon op als een tussenpersoon je belt.
Wil je ook proberen om je geld terug te krijgen en de eigenaren achter de tralies te krijgen?
De volgende juridische punten worden de eigenaren ten laste gelegd:
1) Misleiding
2) Agressieve verkooppraktijken
3) Valsheid in geschrift
4) Schending van gemaakte beloftes
5) Onbereikbaarheid van de klantenservice
6) Schending van de telecommunicatiewet door ongevraagd aanbieden van producten en diensten
7) Leiding geven aan een criminele organisatie
Reageer dan op deze review met uw situatie samen met de opgelopen situatie. Door veel aanmelding te bundelen, wordt een sterk bewijs opgebouwd.
Ik wil me ook aanmelden.
Graag deze boeven achter slot en grendel, voordat ze nog meer mensen opluchten.
De groeten.
Ik wil me ook graag bij u aansluiten.
Ik ben ook onder valse voorwendselen in de maling genomen.
Graag hoor ik meer van u.
Werd afgelopen vrijdag door dit bedrijf gebeld dat zei in opdracht van mijn huidige leverancier te bellen. Ik moest mijn handtekening zetten om mijn huidige tarieven, vastgelegd in een 3 jarig contract dat afgelopen oktober inging, te waarborgen. Dat zou volgens de kleine lettertjes van het contract aan het eind van elk kalenderjaar moeten. Dat klopte niet, merkte ik toen ik na afloop van het gesprek nog steeds achterdochtig mijn leverancier belde. Daar hoorde ik dat mijn verhaal herkenbaar is. Aan de hand van de andere klachten op deze plek denk ik: zet Kassa hier maar eens op. Bah, wat een walgelijke praktijken! Kan er een rode ster bij de beoordeling worden toegevoegd? Wel erg dat ik een groene ster moet uitdelen....
Via telefoon benaderd en er is foutieve informatie gegeven. Via de sms een link gekregen en helaas heeft partner dit getekend, in de veronderstelling dat ons huidige energie contract dan doorgezet werd. Direct contract opgezegd, maar uiteraard reageert HEM niet via telefoon of mail. Zeer kwalijk dat zulke bedrijven nog bestaan. Zeer teleurgesteld.
Het is omdat ik een ster moet geven, maar HEM energie verdient geen ster. Op 24 oktober 2023 per mail het contract wat 1 november 2023 zou ingaan opgezegd, las dat er slecht op de mails wordt gereageerd, daarom 26 oktober 2023 alsnog telefonisch opgezegd. Tot mijn grote verbazing is HEM energie toch doorgegaan met het stopzetten van mijn contract met mijn oude leverancier. Wat een stelletje oplichters. Tevens telefonisch aangegeven dat ik niet een handtekening onder een contract heb gezet. Wordt mij doodleuk verteld dat dit wel het geval is. Ik heb dit contract opgevraagd, maar die krijg ik niet. Denk goed na als je met HEM energie in zee gaat. Het zijn oplichters, leugenaars en zeer agressief en ze plegen valsheid in geschrifte. Laten we met zij alle. Een statement maken en hopelijk gaat iedereen weg bij HEM energie. Let op en van de directeuren is ook eigenaar van GMB callcenter die telefonisch op agressieve manier
Wij zijn ook opgelicht. Ik ben ten einde raad. Hoe kunnen we dit tegen gaan.
Wij zijn er ook ingetrapt doordat ze zich voordeden alsof ze onze oude leverancier overnamen en dat we dezelfde bedragen zouden houden. Nou mooi niet vanaf 2024 moeten we volgens hun 770 euro betalen. Hoe kan dit zo maar
hier hetzelfde verhaal. Ik lees niks anders dan alleen maar ellende. Ik wordt nu bestookt met telefoontjes van Digiturk , dat ik over kan stappen omdat ik volgens hun ben opgelicht door HEM. Hoe weten zij dat in godsnaam?? Dit bedrijf werkt ook samen met HEM. DAt kan niet anders.
Ook wij zitten met ons handen in ons haar. Ze beweren nu dat ik 1000 per maand moet betalen.....
Je wordt onder etenstijd opgebeld met de mededeling dat je eigen energiebedrijf is opgekocht door HEM en als je direct reageert, dan neemt HEM zonder meer je oude contract over. NEE DUS !!!! Als ik de volgende ochtend mijn eigen energiebedrijf bel, dan blijkt er helemaal geen sprake te zijn van overname. Inmiddels is HEM heel voortvarend in het opzeggen van je contract bij je eigen leverancier, reageren ze totaal niet op je mails dat je van hun aanbod afziet en ondanks het feit dat je 6 dagen bedenktijd krijgt word je bestormd met "welkomstberichtjes" en je nieuwe tarief (wat 2 x zo hoog is dan bij je eigen leverancier". Ik ben al heel erg veel benaderd door allerlei energiebedrijven, maar deze oplichterij heb ik nog nooit mee gemaakt. Ga NOOIT NEVER in zee met iemand die jou belt voor een "leuk" contract met HEM.
Bedrijf maakt op financieel vlak veel fouten. Stuurt betaalverzoeken van €0,00 op een factuur. Wanneer je hier voor belt geven ze aan de factuur aan te passen. Dit gebeurd echter niet. Geen vriendelijke communicatie telefoniste laten je als klant niet uitspreken. Ook op de maandelijkse facturen maken ze fouten met datas en bedragen. Wanneer je een klacht aangeeft over iets reageren ze daar totaal niet op. Bedrijf blijft meerdere keren per dag mailen en bellen, ondanks aangegeven werk te hebben en niet gehele dag te kunnen telefoneren. Bij overstappen willen ze het contract niet laten afsluiten. Hierbij bedreigen ze telefonisch, bij toch over te stappen gaan ze er kosten aan verbinden. En dit onterecht. Sluit je contract hier niet af!
Daar ben je dan bezig om te bellen voor een Klacht over de Eindafrekening .
20 wachtende voor je meer als een uur wachten tot aan1. wachtende,
word gewoon de verbinding verbroken van De Kant Van HEM.
wat een shit Energie bedrijf, beste nog klanten willen wordende blijf hier weg zoek een andere Energie leverancier.
WAARSCHUWING!! Pas op agressieve aanpak
WAARSCHUWING!!
Zeer agressieve verkoop, kiezen heel bewust doelgroep en maken bang dat elders prijzen omhoog gaan en dat bereik elders slecht is. HEM is zelf zeer slecht te bereiken, verschillende pogingen in keuze menu gemaakt en na 55 minuten krijg je een taaie klantenservice aan de lijn. Nul empathie.
Als je binnen 10 dagen terugkomt op keuze, wordt je opnieuw overdondert door hun verkoopstyle.
Te weten wij zaten goed, geen interesse om over te stappen, maar iemand boven de 75 jaar zo bang te maken dat je serieus twijfel, waar doe ik goed aan. ..
Dan 3 dagen later toch opnieuw in de wacht gezegd af te zien van opdracht. Dan opeens houden zij geen rekening met tussentijds contact en kun je niet meer onder een contract uit. PAS OP, je zit er 3 jaar aan vast.
Niet reageren op e-mails, wel een factuur sturen en ook geen enkel woord over een boete bij je huidige leverancier. Misselijkmakende club HEM!!!!
Ik dreigde zonder energie te komen. Via via bij HEM terecht gekomen, overstap heel makkelijk en je krijgt 250 terug van ze. Ik was gebeld door Lisa die alles met mij heeft doorgenomen. Er is me ook verteld dat als ik zonnepanelen neem wij vooral in zomer veel gaan besparen omdat de Zon dan veel schijnt
Lees allemaal blijde reacties van goede hulp.🤔🤔 ja uiteraard.. deze is gegeven met verkopen. Jouw binden aan contracten. Wacht maar eens af na een jaar klant. Vervolgens doet men er 3 maanden over je te berekenen.. jaaropgave. En waarschijnlijk ga je ook er 3 maanden over doen JOUW geld terug te krijgen. Ik verneem bij sommige zelfs al langer. Zelf ook al snel 4 weken het bedrag tegemoet in vermissing hebben staan. Ondanks vriendelijk contact is de uitwerking van je probleem een nul nada waanzinnige idioterie.
Iemand wordt rijk van de rente over jouw geld. Bah schijtsysteem
Bekend van radar en follow the money, enwrgiecowboys. Vervalsen je handtekening onder een wurgcontract zonder je medeweten en plunderen genadeloos je rekening. Nooit aan beginnen, waarschuwing.
Ze hebben ons mooie beloftes gedaan maar het werkelijke wurgcontract dat ze vervalst hebben verborgen. Toen begonnen ze gelijk onze rekening leeg te trekken en moest ik opzetboete betalen bij mijn leverancier waar ze me weggelokt hadden onder valse voorwendselen. Ze beloofden ons erop vooruit te gaan maar het heeft in een week al honderden euro’s extra gekost. Trap er niet in!
Ik ben sinds kort klant bij hem.nl en ik ben ontzettend blij met mijn keuze! Als nieuwe klant kreeg ik een geweldige deal voor mijn nieuwe contract en dat was een aangename verrassing. Ik heb de overstap naar HEM zonder problemen kunnen maken en de service is fantastisch. Ik kan dit bedrijf van harte aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een energieleverancier die de beste deals biedt en uitstekende klantenservice levert.
Wacht maar tot je weg wil en je teveel betaalde euros van je voorschot terug wil bij je eindafrekening. Dan krijg je niets
Goed energiecontract aangeboden gekregen. Klopt als een bus! Hoop dat alles in de toekomst goedkoper wordt. Ik ben blij met de transparante manier waarop dit bedrijf zijn tarieven en kosten communiceert. Ze hebben me altijd snel en vriendelijk geholpen bij al mijn vragen en problemen. Al met al ben ik zeer tevreden met deze leverancier.
Dit zijn de beste energieleveranciers van december 2024.
Er zijn 20 reviews geschreven over HEM Energie op Reviews.nl. Met een 1.6 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Matig.