Ik zie hier helaas veel negatieve reacties die eigenlijk nergens op zijn gebaseerd.
Het is m.i.,de onwetendheid bij de meeste mensen.
Het is een hele nieuwe manier van je energie betrekken. En in deze dure “energie”tijden zijn zij sowieso verreweg de goedkoopste. Daarbij kun je via de nu perfect werkende app (dat was even een minpuntje, maar elk bedrijf heeft last van groeistuipen) exact zien wanneer je extra goedkoop bv je wasmachine aanzet.
De eerste twee maanden zijn wellicht wat lastig in te schatten , maar ik heb nu mijn derde factuur gehad, en daarin is het “teveel” betaalde van januari keurig verrekenend. Voor mij niets dan lof. Ook qua communicatie want ik heb ze best vaak vragen gesteld in het begin, en ik kreeg altijd keurig antwoord,
Dat is ook precies mijn gedachte. Wij stappen per 28ste over naar FE. Oh, wij zaten eens bij Welkom Energie.... In december wilde ik ook overstappen, maar op het laatst teruggedraaid vanwege de enorme stijging (op een gegeven moment 2,70m3...) en durfde niet meer. Nu achteraf denk ik dat ik zeker niet slechter was uit geweest, als ik zo de prijzen terug kijk en vergelijk met Eneco. Ik ben wel voorzichtig met het adviseren van FE: ik denk wel dat je je financiën goed op orde moet hebben, dat dynamische is niet aan iedereen besteed. En dat zie ik best wel terug komen in de reacties: het gewoon niet snappen. Dat is niet erg, maar dan laat je je financiën door een ander doen en dat kost gewoon geld. Accepteer dat gewoon.
Duidelijk een medewerker van Frank energie zelf....wat 'n ***** !
Er staan zaken in die alleen een medewerker van het bedrijf zelf kan weten.
Waardeloos bedrijf met ZEER slechte klanten 'service' !
@Marcus.
Wat een geleuter 'Er staan zaken in die alleen een medewerker van het bedrijf zelf kan weten' . De zaken die genoemd worden kan iedereen met een beetje verstand weten/veronderstellen.
De kwaliteit van de App wordt steeds beter en ook ik heb gewoon teveel betaald voorschot teruggekregen. Voor het ontwikkelen van een App op de API van Frank krijg ik prima gratis ondersteuning, Ze doen hun best voor de klant en dat kan ik van de andere leveranciers die ik heb gehad echt niet zeggen.
Ben na faillissement van mijn vorige leverancier overgestapt naar Frank. Aanmelden verliep correct. Berichten over termijn bedragen waren veel te fors. Per 31 Januari maar weer overgestapt naar een ander. Kreeg keurig de eind afrekening met ruim 400 euro terug. Uitbetalen voor 16 februari. Week later kreeg een een warrig Emailtje, Moet 42 euro betalen over gebruik in Februari. Email gestuurd om specificatie. Bericht dat de Email is ontvangen en binnen 2 dagen kreeg ik bericht. En toen werd het stil. Vanmorgen de incasso van 42 euro maar gestorneerd. Ook omdat ik nog ruim 400 euro te goed heb. Dit bedrijf niet aanbevelen
Wat vervelend om te horen dat je niet tevreden bent. Onze eindafrekening gaat ervan uit dat alle termijnen betaald zijn. Als je een of meerdere termijnen niet betaald hebt, dan wordt dit verrekend met het bedrag dat je terugkrijgt. Mocht je nog vragen hierover hebben, dan horen we het graag.
Mooi initiatief, inmiddels klant sinds december 2021. Helaas zeer ontevreden over jullie klantbenadering. Omdat ik op dit moment door de klantenservice genegeerd wordt, maar even via deze weg. De beloofde informatievoorziening door Frank Energie in de app loopt achter, en geeft verkeerde cijfers en bedragen, of soms is de app gewoon meer dan een week leeg. En als ik dan na lang aandringen antwoord krijg, steeds weer het antwoord dat er gewerkt wordt aan een nieuwe versie van de app. En sinds vanmiddag is dan de nieuwe app live. En weer werkt het niet naar behoren, de app is nog steeds leeg, al sinds 1 februari. Contact met de klantenservice levert helemaal niets op, behalve: 'de app is live, alles zou moeten werken, we sluiten deze melding'. Stoom komt inmiddels uit mijn oren 😡.
Hi Stef, wat vervelend dat de app nog steeds niet werkt. Zou je kunnen controleren of je de laatste versie van de app op je telefoon hebt staan (2.0.1)? Zo ja, zou je ons een e-mail kunnen sturen met daarin:
- Merk & type telefoon:
- Android of iOS en het versienummer:
Door drukte kan het wat langer duren voor je een reactie krijgt. Mijn excuses hiervoor. We proberen iedereen zo snel mogelijk te helpen.
Mijn eerste rekening net binnen gekregen € 668,00 per maand.
Ja ik weet gas is duurder en ja ik weet dat je bij Frank in de winter meer betaald dan in de zomer.
Bij mijn vorige leverancier had ik afgelopen maan 224 m3 gas verbruikt wat al heel veel is. Frank berent mij 348 m2 per maand hoe dan?
Als je contact wilt opnemen kan dat alleen maar via chat waar je waarschijnlijk tegen een robot loopt te type, de antwoorden komen zo snel terug dat ik vast niet de enige ben die klaagt. Pas bij de volgende periode kan het eventueel aangepast kunnen worden afhankelijk van het gebruik. Of ik nu dus maar enen € 668,00 wil betalen 😡 diep teleurgesteld kijk het nog even een maand aan.
Bij ons wilden ze voor een halve maand €300 afschrijven, dat is ook gebeurd.
Voor februari wilden ze €375 afschrijven, dat gebeurde niet.
Via de chat(vreselijk) aangegeven dat ik dat niet zou accepteren.
Daarop het antwoord dat hun dat niet konden veranderen, ik zei dat ik gewoon het geld zou storneren en dat ze dan maar moesten zien hoe ze hun centen zouden krijgen.
En als een wonder werd er voor februari €66 afgeschreven. En we wachten weer af.
Hi Ton, onze termijnbedragen baseren we in eerste instantie op het door jou opgegeven verwachte jaarverbruik. Daar leggen we dan een algemeen verbruiksprofiel naast.
We gebruiken een algemeen verbruiksprofiel omdat we niet ieders persoonlijke situatie kennen. Het kan dus voorkomen dat onze inschatting niet overeenkomt met wat je zelf weet dat een realistisch verbruik is in een bepaalde maand. Daarom verrekenen we de werkelijke energiekosten, zodra deze bekend zijn, in het termijnbedrag van de eerstvolgende maand. Zo bouwen we geen 'potje' met geld op wat pas bij de jaarrekening weer terugkomt, zoals je gewend bent van andere energieleveranciers.
We streven ernaar (om het energieverbruik van) onze klanten beter te leren kennen. We zijn daarom aan het onderzoeken of het mogelijk is om een persoonlijk verbruiksprofiel te hanteren voor iedere klant. Dat kan op z'n vroegst pas wanneer klanten een volledig jaar bij ons in levering zijn geweest. Daarnaast heeft dit ook nogal wat technische implicaties, dus voorlopig is dit nog niet iets wat binnen afzienbare gerealiseerd kan worden
Vanaf start 1 Jan 2022 tot vandaag 2 februari 2022 werkt de Frank app niet. Ik verkeer in de mist wat betreft gebruik en kosten! Schandalig.
Gelukkig heb ik ook nog de app van SlimmemeterPortal. Deze rapporteert mijn verbruik van elektra en gas , per uur per dag. Ik kan hier zelf invoeren dag en nacht tarieven voor elektra en het tarief voor gas. Zou de app van Frank werken dan kan ik de kosten van verschillende leveranciers op momenten die ik zelf kies, of maandelijks, vergelijken met de kosten die ik maak bij Frank. Waar Blijft De App.
Daar ben ik ook mee bezig al 5 weken niks nada niks geen werkende app, stuur ze elke dag een reactiemail die ze mij stuurden even een uurtje wachten en dan moet het goed zijn dus niet al 5 weken zo het is gvd zo jammer dat ik niet kan overstappen want alle tarieven zijn sky high!
Hi Dirk, inmiddels kun je de nieuwe versie van de app downloaden in de App en Play Store. We hebben de app flink onder handen genomen en voorzien van een aantal nieuwe slimme features. Je kunt in één oogopslag zien hoe je ervoor staat deze maand, we geven je een nog gedetailleerder inzicht in je kosten en verbruik en je checkt je facturen vanaf nu gemakkelijk in de app.
Je kan het Frank Energie niet ontzeggen dat ze flink aan het klantwerven zijn. Uiteraard slim om dit nu te doen omdat de prijzen hoog staan en mensen toch gaan kijken of de prijzen elders wat gunstiger zijn. Ik kan jullie nu al zeggen: het is overal kut (de prijzen bedoel ik dan). Ik heb het wel even bekeken bij Frank Energie maar het is voor mij persoonlijk niet goedkoper dan bij Vattenfall waar ik nu bij zit. Blijf persoonlijk liever bij een energie leverancier die wat meer ervaring heeft. Zijn meerdere bedrijven omgevallen dus dat zegt wel genoeg.
5 sterren voor het optimisme qua adverteren.
3 sterren voor de prijs, viel voor mij niet gunstiger uit.
Alleen als Frank omvalt is dat voor de klanten geen probleem, het zijn namelijk variabele tarieven. En dat is meteen ook de reden waarom ze niet snel zullen omvallen want zijn rekenen met de dagprijzen. Zit je nu bij een van de grote jongens dan betaal je voor variabele tarieven bij hen veel meer, omdat je de verliezen op,moet vangen van hen met een vast contract. Met een vast contract kun je wellicht nog goedkoper zijn, met variabele tarieven is Frank Energie absoluut de goedkoopste! Ik zit er nu sinds 1-2-2022. Bij Eneco moest ik per KWh 0,657 cent gaan betalen. Bij Frank Energie betaal ik gemiddeld 0,22 cent. Voor gas was het nog veel gekker. Per M3 bij Eneco €2,59 bij Frank Energie gemiddeld €0,930
Geprobeerd om informatie te krijgen en evt. over te stappen.
Eerst kent Frak website mijn adres niet.
Geen klantenservice die per telefoon bereikbaar is.
Toch maar de app geprobeerd.
Overstappen per eindatum huidige contract kan niet bij Frank, want hun systemen zijn iet compatiebel met systemen van bijv. Greenchoice.
Handmatig werd mij weer verteld dat ik 'niet besta'.
Medewerker was daar NIET vriendelijk over.
(ik heb gewoon een G6 gasmeter hier, dus ik besta wel degelijk)
In totaal 3,5 uur met de app bezig geweest, waarbij ik keer op keer in de wacht heb gestaan.
De laatste keer, gisteren, ANDERHALF uur moeten wachten en geen antwoord.
Klacht ingediend.
Antwoord:
'Onze collega werkte maar tot 18u. dus hij hoefde u niet te antwoorden in het app-gesprek dat u met hem voerde. Prettig weekend'
Als de VERRKOOPafdeling al zo'n onbeschofte puinhoop is, houd ik mijn hart vast voor de 'klantenservice' als je eenmaal klant bent.
Dus ondanks de (schijnbaar) aantrekkelijke tarieven, en na het lezen van andere reviews hier, is Frank Oplichting Energie echt een afrader.
Ik shop verder!
Beste Marcus, erg jammer om je review te lezen. We konden jouw gasmeter wel degelijk vinden en handmatig toevoegen, echter is het niet mogelijk om binnen 20 dagen te starten. Hier was jij het niet mee eens en daarom vond je het nodig om onze medewerkers voor de meest verschrikkelijke dingen uit te maken. De uitspraak 'Onze collega werkte maar tot 18u. dus hij hoefde u niet te antwoorden in het app-gesprek dat u met hem voerde. Prettig weekend' hebben wij nooit gedaan. Mocht je op een vriendelijke manier kunnen communiceren, dan willen wij je graag opnieuw te woord staan.
Overstap naar Frank verliep stroef. Op de dag van overstap was er bij vorige aanbieder nog niks bekend. Ook geen bericht dat de overstap nu klaar was.. na contact met Frank was het uiteindelijk toch ineens klaar?
Na nu weer overgestapt te zijn naar andere aanbieder. Van Frank naar Vatenfall is de eindafrekening 27% duurder dan wat de app aangeeft.
Nog nooit bij een aanbieder gehad waarbij het bedrag afweek van wat er in de app stond, erg vreemd en totaal niet transparant!
Op eindafrekening staat een ander bedrag dan wat via medewerkers word benoemd. En je raad het al het hogere bedrag is afgeschreven. Wat voor mij de eindafrekening totaal vaag maakt (hier in staat zelfs dat we geld zouden terug krijgen).
Ik vraag me erg af in hoeverre ze hun zaken op orde hebben bij Frank.
+ gas en elecktra netjes geleverd
- niet transparant
- lastig contact leggen
- onduidelijke eindafrekening
- overstap die moeizaam leek te gaan
Hi Jory, wij regelen inderdaad de opzegging van jouw oude leverancier. Dit is een automatisch proces dat centraal geregeld is in de Nederlandse energiemarkt. Hier hebben wij dus zelf geen invloed op.
Wat betreft de app, deze hebben we in het voorjaar van 2021 gelanceerd. In die periode maakten we nog gebruik van vaste voorschotten en op die systematiek was de app gebouwd. Na de overstap naar de dynamische voorschotten waren nog niet alle functies in de app bijgewerkt. Zo kwamen de kosten, zoals in de app gepresenteerd waren, niet perfect overeen met de facturen.
Dit was een vervelend situatie dat leidde tot misverstanden. De nieuwe versie van de app is inmiddels live en zo aangepast dat de informatie in de app perfect aansluit op de factuur.
Mocht je nog vragen hebben over jouw eindafrekening, dan horen we het graag.
Ik lees vooral mensen die klagen over dat de prijzen zo hoog zijn en dat het soms hoger is dan wat ze verwachten. Ja mensen, het is winter. Je stookt in de wintermaanden nou eenmaal veel en in de zomer vrijwel niet. Daarnaast kan een app (die ongeveer aangeeft wat je prijs is) niet nagaan hoe koud het is buiten en of je op het platteland woont of in de stad. Frank Energie biedt gewoon stroom en gas aan tegen inkoopprijzen dus het is niet zo dat Frank zelf die prijzen omhoog gooit voor eigen gewin. Het is momenteel bar en boos qua prijzen dus het enige wat je kan doen is zelf de verwarming wat lager zetten en uit doen wanneer je het huis uit gaat. Dan maar hopen dat de prijzen snel weer omlaag gaan want nogmaals: een energieleverancier kan hier niets aan doen. De klant kan in ieder geval nog een beetje aan doen om de rekening wat te verlagen. Las ook in een artikel dat doordat het nu winter is, er meer vraag is naar gas. Zodra de koudere dagen straks voorbij zijn, verwachten ze dat de prijzen omlaag gaan. Ik geef Frank Energie gewoon 5 sterren. In deze tijd is het simpelweg de beste optie voor mensen waarvan het energiecontract afloopt. Kan je niks tegen inbrengen.
en zo is het maar net ,pas 1,5 mnd klant en zeer tevreden ,App intresseert mij niet zoveel wel de afrekeningen en die zijn gewoon stuk lager dan alles wat ik had --3 x overgestapt in 4 mnd
Net toch weer overgestapt naar een andere leverancier en de eindafrekening van Frank Energie gehad. Blijkt dat mijn eindafrekening 24% meer is als de bedragen zoals die door de app worden weergegeven. Kost me toch weer gauw een paar honderd euro meer dan ik dacht. Lijkt allemaal transparant maar is in de praktijk erg mistig en misleidend
Ik heb altijd een variabel contract gehad, omdat ik er van hou om over te kunnen stappen wanneer ik wil. Toen ik hoorde dat je bij Frank Energie energie tegen inkoopprijzen krijgt, was ik nog wel wat achterdochtig. Ik dacht dat er vast addertjes onder het gras zouden zitten en ik heb mij daarom ook eerst goed ingelezen. Het leek allemaal wel goed en toch de overstap gemaakt naar Frank Energie en daar heb ik absoluut geen spijt van. De overstap verliep heel soepel en er zijn geen dingen waarvan ik denk, had ik dat maar eerder geweten. Helemaal top! Frank Energie levert echt goedkope energie. Gewoon doen!
Werkt je app dan wel daar heb je het niet over ik bedoel het inzicht/verbruik wat bij mij al 5 weken niet werkt!
Ik ben net overgestapt, maar het concept spreekt me wel aan, als je meer gebruikt, meer betalen. En dat voel je in de portemonnee en dat zou dus een goede invloed op ons verbruik moeten hebben. Ik vroeg me al vaker af waarom er geen flexibele leveranciers waren, het lijkt mij helemaal top, in de winter meer betalen en in de zomer lekker goedkoop. Ik ga wel zien wat de toekomst brengt, de aanmelding ging in ieder geval super!
Frank Energie hanteert een all-in prijs vandaag van euro 0,345 per kWh en euro 1,65 per kuub.
In dit tarief zit de actuele inkoopprijs, de inkoopvergoeding, de energiebelasting en de BTW. De netbeheerkosten van euro 60 / maand voor gas en stroom samen excl. BTW komt er dan nog bij.
In december verbruikte wij 542 kWh stroom en 16 kuub gas. Totale factuur was euro 198,52.
Bij andere energieleveranciers zou ik gemiddeld euro 364/maand moeten betalen.
Tel uit uw winst!
Toegegeven: de app loopt 1-2 dagen achter en Frank Energie kan beter op de website de All-in prijs als eerste vermelden in plaats van de inkoopprijs.
hallo, wij wonen in 2 onder 1 kap met vloerverwarming op begane grond
ons gas verbruik december 2021 227 m3 u verbruikt 16 m3
dat is geen duidelijke vergelijking , volgens onze leverancier zitten wij
10 / 12 pct boven het gemiddelde . stroom 452 is wel minder dan uw voorbeeld
wij hebben ook nog een vijver waar enkele apparaten 24/ draaien
ik neem aan dat u een stroom geleverd verwarming systeem heeft.
m vr gr peter
Geschillencommissie! Ik heb mijn rekeningen van verbruik en meterstanden. Mijn meterstanden kloppen niet met het verbruik en de rekening in vergelijking met de app is twee keer duurder ?Hier klopt dus iets niet😡.Ik hoop dat er nog meer mensen naar de Geschillencommissie stappen en dat het allemaal goed wordt uitgezocht want De frank bende is goed zijn zakken aan het vuallen.
Ik begon ook achter mijn oren te krabben!
Ook een ex welk energie klant. Veel te hoge rekening euro 520 voor een gezin per maand is oplichting!! Betaalde gemiddelde 250 euro
Blijft een lastig dilemma.. Is heel duur ja want alle energieprijzen blijven maar stijgen. Aangezien Frank Energie met variabele prijzen werkt, gaan die prijzen dus mee omhoog. Het is simpelweg wachten op betere tijden, dan worden de prijzen ook weer minder. Daarnaast moet je ook beseffen dat je nu heel veel stookt en in de zomer vrijwel niet. Eigenlijk moet je dus de helft van de rekening pakken ongeveer zodat je het jaarlijkse bedrag ongeveer kunt berekenen.
Slechte klantenservice allereerst. Reageren nergens op of veel te laat.
Daarnaast betalen wat je verbruikt, maar wel op basis van voorschotnota. Na debacle van Welkom Energie ben ik hier klaar mee. Half december overgestapt. voor deze maand rekening gehad van €450, vervolgens drie dagen later een nota (lees 3 januari) een bedrag van € 744. Op 16 januari nieuwe nota ontvangen van ruim € 800,-!! Welk normaal huishouden kan dit betalen?? En voorschot word pas twee maanden later verrekend. Nee deze gaat gestorneerd worden, want per 28-01 stap ik over naar Vattenfall (met maandelijks opzegbaar contract). Als de prijzen dalen, sluit ik wel weer een vast contract af ergens.
Je moet je beter inlezen Piet. Je betaalt deze (hoge) bedragen omdat de energieprijs hoog is. Daar kan Frank weinig aan doen. De grap van het verhaal is dat je nu bij Vattenfal alleen maar meer gaat betaalt. Dat lijkt misschien niet zo want ze verdelen de kosten over 12 maanden, maar als je jouw verbruik en de prijzen per kWH/kuub gas naast elkaar legt ben je nu slechter uit. In de zomermaanden betaal je bij Frank namelijk een paar euro's en dan rekent Vattenfal je nog steeds het hoge maandbedrag 😂
Heeey ik lees je berichtje net ! Wat een ontzettende gestoord bedragen. Ik heb eind december €253 betaald 3 Januari €613 en 18 Januari €601. Sinds de rekening van €601 hebben we de kachel amper aangezet en douchen we met een wekker, in de app staat ook dat we €92 bespaard hebben. Ik las in jou reactie dat ze het na 2 maanden verrekenen?
Ja had mij beter moeten inlezen betreffende het vooruit betalen!! Dat is de reden dat ik wegga. Ik vertrouw die Frank Energie voor geen centimeter. Gaan over een maand of twee (na de wintermaanden over de kop ben je alles kwijt).
En inderdaad ze verrekenen dus jouw voorschot die je in januari betaald in maart enzovoort
Ik zit met de handen in het haar sinds ik bij Frank zit. Na het faillissement van welkom energie over gegaan naar Eneco, daar betaalde ik een enorm bedrag en dacht bij Frank beter onder de pannen te zijn. Ik ben alleenstaand en ga van een termijnbedrag van 120,- bij Frank naar 430,-. Nog geen 14 dagen later krijg ik alweer een nieuwe termijnfactuur van 402,-. Ik weet bij God niet hoe ik dit ga betalen en ga mijn contract onmiddellijk opzeggen. Wat een ellende pfff
Zo herkenbaar. Ik zat ook eerst bij Welkom energie, toen gedwongen bij Eneco en nu bij Frank energie. Ik was naar Frank energie gegaan omdat ze toen voordeliger waren dan bij Eneco en de gasprijzen waren aan het dalen; het leek allemaal veelbelovend. Ik heb geen facturen ontvangen van Frank energie, maar ik zag wel op mijn bankrekening dat er 385 euro afgehaald zou worden. Nu kreeg ik gisteravond een e-mail dat er een correctie plaats zou vinden van de factuur van december; deze zou hoger uitvallen., heb bij ze aangegeven dat ik nooit facturen heb ontvangen. Ik moet ook nog de eindafrekening van Eneco betalen. Het is niet te doen. Ik heb geen geldboom in de tuin staan. De reden dat ik nog bij Frank energie blijf, is omdat ik hoop dat de komende maanden gunstiger zijn, anders ook maar overstappen. Maar iedereen is duur. De tijd zal het leren.
Ik snap niet dat er werkelijk mensen zijn die klagen over Frank Energie dat de prijzen ineens zo hoog zijn. Je weet toch dat dit energiebedrijf werkt met variabele contracten, waarbij de prijs afhangt van de inkoopprijzen? Die inkoopprijzen blijven maar omhoog vliegen dus ja, dan ga je ook meer betalen bij Frank.
Je hebt overigens weinig keuze want een contract nu vastzetten ergens is ook niet handig. Maar om over te stappen naar Frank en dan denken dat je goed zit, dat is natuurlijk niet het geval. We zitten in een energiecrisis mensen. Hier kan Frank ook niets aan doen. Enige wat Frank wel moet doen is hun app snel verbeteren zodat kosten en verbruik meteen zichtbaar zijn. In deze gekke tijden moeten mensen zo vroeg mogelijk inzien wat ze kwijt zijn per maand.
Ik zou persoonlijk lekker in deze barre tijden naar een ervaren energiebedrijf gaan zoals Pure Energie of Vattenfall. Die hebben tenminste een goedwerkende app waarbij je alles goed kan bijhouden. Wel gezegd dat de prijzen ook daar heel hoog en misschien zelfs hoger zijn dan bij Frank.
Helemaal mee eens de app werkt totaal niet heb er al verschillende mails tegenaan gegooid, wil toch zeker elke dag mijn verbruik zien,lijkt wel of die app niet op Android werkt!!
Ook al verschillende keren een mail gestuurd ivm niet werkende app. Als je elk kwartier de 'slimme meter' uitleest hoef je toch niet 2 dagen achter te lopen met het tonen van de verbruikscijfers?
Sinds 1 januari aangesloten via Frank energie, in de app staat dat de verbruiksgegevens na 1 of 2 dagen te zien zullen zijn, ik heb al verschillende keren contact gehad via email, maar ik wordt aan het lijntje gehouden, "ze werken hard aan de storing", het is nu 9 januari en de app wordt nog steeds niet gevuld met data. Ik ben boos, ik wil zien wat mijn verbruiksgegevens en kosten zijn.
Hier precies hetzelfde geval, dit moet niet te lang gaan duren😡 anders maar weer verder kijken naar een andere leverancier. Voel me nu al in de maling genomen.
Sinds 1 januari is Frank Energie mijn nieuwe energie provider. Tot nu toe geen reactie op mijn vragen, kan ook de app nog niet gebruiken (zou binnen een of twee dagen moeten kunnen). Eel de eerste afschrijving gedaan, daar waren ze wel op tijd. Denk dat ik toch maar weer overstap.
Hier ook! Zijn heel langzaam met het beantwoorden van mails. Via Facebook zijn ze ook niet te bereiken en als klap op de vuurpijl is er ook nog eens van alles mis gegaan met mijn aanmelding. Ik kreeg namelijk helemaal geen mail of iets terwijl er op de website wel werd gezegd dat ik was aangemeld. Nou stik er maar lekker in Frank. Zo ga je niet met klanten om! Laat dat even heel duidelijk zijn!
Wij zijn ook slachtoffer van Welkom energie geworden en betalen nu bij Eneco 2,5x zo veel als voorheen. Heb toen een berekening gemaakt wat mijn kosten mij Frank energie zouden zijn. In de maand november kwam Frank er duidelijk voordeliger uit en overwoog ik daadwerkelijk over te stappen. In december sloeg dat echter om . December tm maart zijn de duurste maande qua verbruik. Als ik nu zou overstappen ga ik zelfs meer betalen dan bij Eneco. Eind maart slaat dat echter opnieuw om en ben ik bij Eneco weer veel duurder uit dan bij Frank. Mijn plan is dus om eind maart over te stappen naar Frank en dan heb ik de relatief goedkope maanden in voorjaar en zomer om te kijken of ik ergens een langer contract voor relatief gunstige tarieven kan afsluiten. Als je de reviews allemaal leest, zie je grofweg ook dat de mensen die in november overgestapt en hun review geplaatst hebben tevreden zijn en de mensen van december en januari geschrokken zijn van de hoge tarieven in die maanden en ontevreden zijn.
Ik denk dat je een redenatie fout maakt. Wij zaten ook bij welkom energie.
Besloten om over te stappen naar Frank energie. Dan krijg je de afrekening van Eneco. Die was bij ons 840 euro , maandbedrag was 375. Reden, gas en stroom prijzen zijn super hoog en je verbruikt meer in de winter. Kortom, als je de afrekening in maart krijgt...... ga maar alvast sparen... Wij zouden ook nog 475 terug krijgen van welkom energie. Daar kunnen we ook naar fluiten waarschijnlijk. Wel aangemeld bij curator. Ik schrok ook van mijn voorschot bij Frank energie, maar begrijp hem wel. Op de app volgen we alles, week op vakantie geweest, alles goed terug te zien en te verklaren. Krijgen nu ook geld terug van december. Ons maand bedrag was 215 euro bij welkom energie. Het is bizar wat er allemaal gebeurd. Gelukkig kunnen we het betalen, maar het moet voor veel andere vreselijk zijn.... Enige positieve, we zijn plots heel zuinig geworden en zonnepanelen worden binnenkort geleverd. Dus wel bewuster gaan leven.
Pascalle, dank voor je reactie. Begrijp ik het goed dat jullie tevreden zijn met Frank? Wanneer zijn jullie overgestapt? En welke denkfout maak ik in mijn redenatie?
Hallo Wim,
Wij overwegen om ook over te stappen, maar wij zullen wel een narekening krijgen van onze vorige leverancier. Maar om te wisselen van leverancier dat gaat niet werken want je dient links of rechtsom toch je energie verbruik te betalen. Je beschrijft het net zelf eigenlijk al bij de een betaal je het hele jaar bijvoorbeeld 250 euro en kom je in totaal op 3000 euro op jaarbasis en bij Frank betaal je dan in de zomer een paar tientjes als je het goed doet en in de winter 400 tot 700 euro een paar maanden dus je komt uiteindelijk op het zelfde uit. Dus om schakelen elk jaar levert mis een paar tientjes verschil maar meer niet.
Stelletje oplichters zijn het. Eerst lage tarieven en vooral eerlijke tarieven beloven en dan je te grazen nemen. Gelukkig kan ik het betalen maar voel me wel genaaid. Ik heb een E car en laad m'n auto s nachts op. Bij Frank ook. Ineens is stroom s nacht duurder dan overdag. Dit klopt niet en is voor mij een bewijs dat ze me algoritmes werken. Heel vuil en totaal niet transparant. Ik ben er drie weken klant geweest, drie weken te veel. Dit gaat niet lang bestaan dus begin er niet aan. Normaal doe ik geen reviews maar wil iedereen waarschuwen. Geen Frank.
Je snapt helaas niet hoe het werkt Piet Hein. Het is een variabel contract. Prijzen stijgen hard dus je betaalt meer. Kan Frank ook niets aan doen. Beter inlezen volgende keer!
Het klonk goed. Energieprijzen tegen inkoopprijzen. Ivm het faillissement van welkom energie en de verplichte overstap naar Eneco na een maand gekozen voor Frank energie. Afspraak was een maandtermijn van 230 euro. De eerste maandtermijn werd afgeschreven…. 470 euro!! Bedrijf niet telefonisch bereikbaar en dus een verplichte e-mail gestuurd. Na een paar dagen werd gereageerd en aangegeven dat de energie prijzen gedreven waren. Daardoor een hogere maandtermijn. Maar ik zou in de zomermaanden veel minder betalen. Na een koude dag de kachel te hebben aangezet zag ik dat ik die dag 35 euro aan gas kwijt was!!! Dat ie echt ongelofelijk veel en niet te betalen. Dus contract opgezegd en overstap naar Vattenfall die normale tarieven hanteert. Dit is een bedrijf dat mensen oplicht en snel geld wil verdienen over de rug van consumenten. Ik denk dat dit bedrijf binnenkort bij het consumenten programma Radar uitgenodigd word. Mensen niet aan beginnen, je krijgt spijt van deze onderneming. Kies beter voor de gevestigde bedrijven.
Een paar jaar geleden ben ik van Vattenfall naar Welkom energie overgestapt omdat ik Vattenfall duur vond. Vandaag 385 euro van mijn bankrekening door Frank energie gehaald, zonder waarschuwing vooraf. Ik heb ook nog een rekening van 227 euro aan Eneco te betalen eind januari en ik dacht juist dat de gasprijzen aan het dalen waren. Heel stressvol, omdat je niet weet hoe hoog de kosten nog op zullen lopen.
Mij is precies hetzelfde overkomen!!! Vanaf 17 december tot 22 Januari moet ik 700 euro betalen.Toen ik de energie ging aanvragen was het volgens hen 230 per maand .
Maar je betaalt toch gewoon de daadwerkelijke kosten voor/ bij een koude maand? Als je 300 m3 verstookt x 1.50 euro gemiddeld dan is het logische dat alleen de gasrekening al 450 euro is die maand. Dat is bij elke aanbieder zo. Alleen die verdelen het jaarbedrag 'minder pijnlijk' over 12 maanden, zodat je eigenlijk in de zomer betaalt voor de winters.
Hebben jullie dan geen inzicht gehad in de prijzen die er elke dag golden? Dan is er iets kwalijks.
Ik ben het even kwijt bij Frank. Laatste tarief bij Budgetenergie 174 euro per maand. Dit gaat per half december over naar 273 euro ivm gestegen prijs. Ik stap over naar Frank. Daar begint het met excuses dat nog niet alles goed werkt in de app. Daarna 3 mailtjes dat je contract eraan komt. Er begint je een bepaald gevoel te bekruipen. Dan volgt het contract en de voorwaarschuwing voor je eerste factuur. Die wordt 525 euro!!!!
Dat kan ik helemaal niet missen als voorschot! Frank heeft een gemiddelde prijs afgegeven op basis van daadwerkelijk jaarverbruik van 260 euro per maand.
Ik denk dat ze niet kunnen rekenen bij Frank en zeker geen goede inschatting kunnen maken aan de hand van je oude verbruik en de weersvoorspellingen.
Ik heb het contract per direct weer opgezegd. Gevolg: als ik terug ga naar budgetenergie met een variabel tarief kan ik geen gebruik meer maken van de "blijfkorting".
Dankjewel, Frank Energie! Lekker goed bezig! Stelletje......
Tja dat is het nadeel van flexibele prijzen. Op het moment blijven die maar omhoog gaan en in de winter stook je nou eenmaal minimaal het dubbele van wat je in de zomer doet. Kost je dus deze wintermaanden even flink veel geld inderdaad. Wil uiteraard niks goed praten, gaat nog flink veel mis bij Frank lees ik overal.
Zijn heel langzaam met het beantwoorden van mails. Via Facebook zijn ze ook niet te bereiken en als klap op de vuurpijl is er ook nog eens van alles mis gegaan met mijn aanmelding. Ik kreeg namelijk helemaal geen mail of iets terwijl er op de website wel werd gezegd dat ik was aangemeld. Nou stik er maar lekker in Frank. Zo ga je niet met klanten om! Laat dat even heel duidelijk zijn!
Mijn vaste contract van een jaar is vandaag afgelopen en ben automatisch overgegaan naar variabel tarief en dat is momenteel torenhoog. Overstappen loont want ook al zijn die tarieven ook sky high dan nog zijn ze in veel gevallen goedkoper dan mijn nieuwe variabele tarief. Het verschil tussen variabel tarief en flexibel tarief van bijv. Frank of Anwb is dat de prijzen bij variabel meestal per half jaar wijzigen en bij flexibel elke dag (gas) of zelfs elk uur (stroom). Overstappen naar flexibel op dit moment (piekverbruik winter) is speculeren op scherpe prijsdaling in het komend jaar. Dat is koffiedik kijken. Omdat er per maand wordt afgerekend bij Frank naar werkelijk verbruik zou ik de komende winterperiode bijna 700 per maand kwijt zijn ongeveer bij gelijkblijvend tarief. Vanaf april zou dat rap minder worden vanwege een veel lager verbruik en als er dan ook nog lagere tarieven zouden gelden dan zit ik in de zomerperiode op een maandbedrag van rond de 125 - 150 Echter kan ik nu ook overstappen naar een energieleverancier met een jaarcontract vast tarief met een maandbedrag van 350 p.m. De tarieven liggen dan iets boven de huidige tarieven bij Frank echter betaal ik me dan niet scheel in de komende wintermaanden. Lastig lastig lastig!
Gewoon bij Frank Energie gaan totdat de prijzen weer 'normaal' zijn. Daarna kan je wel weer elders een tarief vast gaan zetten. Momenteel is er vrijwel geen andere keuze dan flexibel te gaan. Dus je hebt naar mijn mening voor nu de beste keuze gemaakt.
Dit zijn de beste energieleveranciers van december 2024.
Er zijn 113 reviews geschreven over Frank Energie op Reviews.nl. Met een 3.1 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Goed.