Wij zijn overgestapt naar Frank Energie omdat ze als goedkoopste uit de vergelijkers kwamen. Wel vooraf meerdere reviewsites als Trustpilot en Reviews.nl bezocht, hier stonden ze overal te boek als 3.0 uit 5.0, wat prima is als je het vergelijkt met andere energieleveranciers. We vinden het concept van stroom die per uur wijzigt op basis van beursprijs en gas wat iedere dag van prijs wijzigt heel eerlijk. Het kan ook omslaan maar met onze zonnepanelen zijn we hier niet zo bang voor.
Bij registratie stond ook nog dat Frank een thuisbatterij voor haar klanten te koop/huur heeft? Is hier meer informatie over? Zal fijn zijn als een medewerker van Frank Energie me van uitleg kan voorzien. Zag dat jullie hier wel eens reageren, dat zal wel fijn zijn.
Voor de rest, tot nu, uiterst tevreden. Prijzen zijn door de dynamische tarieven zeer gunstig, wel mede door de zomer maar ik zie het wel goed in!
Hoi Mark,
Bedankt voor je review en welkom!
Het is bij ons met een thuisbatterij mogelijk om te handelen op de onbalansmarkt. Deze handel is alleen wel beschikbaar via bepaalde batterijmerken en dus partners van ons. Deze kan je vinden op https://www.frankenergie.nl/nl/slimme-producten/thuisbatterijen
Hier is het mogelijk om een adviesgesprek te plannen met een van onze partners.
Als je meer vragen hebt kan je natuurlijk contact opnemen met klantenservice@frankenergie.nl
Met vriendelijke groet,
Team Frank
Wij hebben voor frank energie gekozen omdat we zochten naar een abonnement voor dynamische tarieven en volgens mij was frank hier zelfs de eerste in. Overstap ging heel goed en ze gaven ook gelijk aan dat de tarieven nu wat hoger zouden zijn i.v.m. de wintertijd maar dat we hier niet van moesten schrikken. Had me hier vooraf al in verdiept, toch goed dat ze het even melden! Happy!
Heel veel moeite moeten doen om van een afspraak levering energie af te komen. Onder de noemer van "spoedprocedure" werd er een waarborgsom van ruim €850 in rekening gebracht. Daarom wilde ik van de afspraak levering af.
Heel veel moeite om begrip te krijgen voor mijn standpunt. Eigen belang van leverancier blijkt op 1e plaats te staan. De klant komt -zo denk ik- op geen laatste plaats.
Beste Hans,
Een reguliere aanmelding start bij ons altijd 34 dagen in de toekomst. We willen namelijk graag controleren of de eerste factuur is voldaan voordat we de levering starten. Wil je graag eerder energie van ons geleverd krijgen, dan beschouwen we dit als een spoedaanmelding. Bij een spoedaanmelding is er niet voldoende tijd om te controleren of de eerste factuur is voldaan. Voor spoedaanmeldingen hanteren we daarom een waarborg. De hoogte hiervan wordt bepaald aan de hand van je opgegeven verbruik.
Met vriendelijke groet,
Team Frank
Ik zocht al een tijdje naar een energieleverancier die transparant is. Mijn keuze is gevallen op Frank Energie. De huidige stroom en gasprijzen staan duidelijk op hun site aangegeven. De klantenservice werkt snel en lijkt niks bewust achter te houden. Ook is het fijn dat Frank Energie groen is. Dit zou geen deal breaker zijn, maar het is wel mooi meegenomen. Draag je toch nog een beetje bij aan een duurzame wereld. Het was ook eenvoudig om klant te worden bij Frank Energie. Kwestie van je aanbod berekenen, bevestigen en klaar.
Hoi Jasmijn,
Bedankt voor je beoordeling!
Je noemt precies de punten die wij ook belangrijk vinden: Volledige transparantie in wat we doen en het gebruik van groene energie.
Met vriendelijke groet,
Team Frank
Eindelijk een energie-leverancier die waar maakt wat ze beloven. Moest even wennen aan de manier van factureren ( dynamisch contract) maar wat een verademing.
Ook de klantendienst is, zeker in vergelijking met "de grote" aanbieders, gewoon goed. prima bereikbaar en snelle reactie.
Als het mogelijk was had ik ze 6 sterren gegeven
Hoi Ruud,
Bedankt voor de 5-sterren review!
Fijn om te lezen dat alles bevalt en bedankt voor je positieve feedback!
Met vriendelijke groet,
Team Frank
De facturering is wel wat ingewikkeld, maar met enige verdieping wel te begrijpen. Een factuur bestaat uit een vooruit te betalen bedrag op basis van verwachte kosten voor de komende maand en dan tevens een bedrag van werkelijk gemaakte kosten van de vorige maand.
Het is even puzzelen maar je voortschrijdend met de tijd betaal je dan netjes wat je afneemt. En inderdaad kun je dan zien dat je inderdaad voordelig uit bent t.o.v. alternatieven.
Tot er na een jaar onverwacht een jaaroverzicht komt met een flinke narekening. Dan verdwijnt ineens dat vermeende in stand gehouden voordeel als sneeuw voor de zon. Want dan blijken de 'werkelijke' kosten helemaal niet 'werkelijk' te zijn, maar dat er na een jaar nog flink bijbetaald moeten worden. De factuur is oneindig lang, met allemaal gewogen gemiddelden. Hier is geen peil meer op te trekken en voer voor ecomometristen met data-analyse als specialisatie. Wat moet ik hiermee? Heb ik iets over het hoofd gezien? Of moet ik switchen naar de volgende 'transparante' aanbieder? Iemand suggesties?
Beste Team Frank,
Erg benieuwd naar jullie reactie. Graag bereid mijn onvoldoende beoordeling aan te passen na een voor iedereen begrijpelijke uitleg.
Jan
Beste Jan,
Bedankt voor je beoordeling.
Het is voor ons lastig om op deze manier jouw situatie in te schatten wat er precies is gebeurd.
Het kan zo zijn dat er op de facturen te weinig energiebelasting is gerekend. De energiebelasting wordt op je termijnfactuur als volgt berekend: verwacht jaarverbruik x tarief energiebelasting / 12. Je betaalt dus elke maand een vast bedrag energiebelasting. Op de afrekening wordt de energiebelasting op jouw werkelijke verbruik verrekend met de bedragen die je al hebt betaald via de termijnfacturen. Soms moet je dan bijbetalen, of krijg je geld terug.
Om een duidelijker antwoord te geven op jouw situatie kan je ons een bericht sturen naar klantenservice@frankenergie.nl met jouw gegevens.
Met vriendelijke groet,
Team Frank
Denk dat iedereen erbij gebaat is te weten, dat daarmee de "werkelijke" kosten waarvoor je gefactureerd wordt niet de echte "werkelijke" kosten zijn, zoals gesuggereerd wordt in de factuur.
De echte werkelijke kosten weet je pas na de jaarafrekening.
Je hebt dus verwachte kosten, waarvoor je vooraf per maand betaalt.
Dan zijn er werkelijke kosten wanneer je verbruik hoger is dan verwacht, die je achteraf per maand betaald.
En dan zijn er nog werkelijk werkelijke kosten, waarvoor je achteraf per jaar betaald.
Heb gekozen voor Frank energie als mijn energieleverancier. Wilde graag een dynamisch contract en lees op internet dat Frank een van de goedkopere is dus eigenlijk was de keuze makkelijk. In de app kan je de prijzen zien die telkens wijzigen, heel handig voor mensen zoals mij die toch een oogje in het zeil houden als het gaat om verduurzamen. Stroom gebruiken als het goedkoper is, je went er snel aan.
Ps. heet de eigenaar van Frank Energie Frank?
Hoi Lippie,
Bedankt voor je beoordeling!
Een dynamisch contract heeft veel voordelen, het is goedkoper en ook nog eens goed voor de energietransitie.
En nee, onze eigenaar heet geen Frank. Frank staat in het Engels voor 'open' en 'eerlijk'. ;)
Met vriendelijke groet,
Team Frank
Dynamische tarieven blijven een stuk goedkoper dan wanneer je het vast laat zetten. Daarom zit ik anno 2024 nog steeds bij Frank Energie. Zag dat er reeds ook meer energieleveranciers over gaan naar de optie om een dynamisch abonnement te nemen maar zit voorlopig goed. Las ook dat er slimme accu's komen die bijvoorbeeld terugleveren in de nacht als de tarieven wat hoger liggen, wel wat complex maar als dit de toekomst is, ben ik er in ieder geval snel bij!
Beste Wim,
Bedankt voor je beoordeling!
Wist je dat volgens Duurzaam Actueel in 2023 de tarieven van een dynamisch contract 28% goedkoper waren dan bij een variabel of vast contract?
Met het besturen van een batterij kunnen deze besparingen nog hoger oplopen!
Met vriendelijke groet,
Team Frank
Ja klopt Frank Energie. Nu ik heb gelezen dat je nog 5 jaar lang kunt salderen, blijf ik dat eerst doen. Daarna zal ik nadenken over een slimme batterij.
Nu de eindrekening gemaild is kan je mooi vergelijken.
Kosten 280 gemiddeld per maand, op jaar basis/
2778 kWh verbruikt
1128 Gas
( heb zonnepanelen en sindskort een warmtepomp), mijn netto verbruik gaat omlaag, kosten blijven achter.
Als je nu een contract afsluit met je verbruik van afgelopen jaar zou ik op 180euro bij Frank betalen. Het lijkt er op dat je binnengehaald word met mooie beloftes.
Beste CS,
Wij kunnen via dit platform lastig inhoudelijk ingaan op specifieke cases en op basis van alleen jouw naam kunnen we geen klantgegevens opzoeken.
Je kan onze klantenservice een bericht sturen via klantenservice@frankenergie.nl met jouw probleem en klantgegevens hierbij vermeldt. Op deze manier kunnen wij controleren wat er is gebeurd.
Met vriendelijke groet,
Team Frank
Frank Energie stuurt mijn laadpaal aan. Het zogenoemde "slim laden"
Omdat ik hier geen invloed op heb en u aangeeft dat "frank" het meest gunstige moment uitkiest voor het laden
Mag ik ervanuit gaan dat dit ook voor mij het meest gunstige moment is.
Nu blijkt dit niet zo te zijn, Frank Energie laadt nu op het meest dure moment van de dag.
Dit is aanwijsbaar geconstateerd, dit heb ik met Frank Energie willen oplossen of er wellicht een fout is gemaakt waardoor ik benadeeld ben.
Helaas blijkt dat Frank Energie hier een bewuste keuze maakt om de consument te misleiden. Men verwijst naar de hun voorwaarden. Echt beneden alle pijl!!!
het betreft misleiding door Frank Energie enkel.
Beste M te O,
We hebben elkaar vrijdag gesproken en ik heb toegelicht wat er speelde. U gaf aan blij te zijn met het telefonisch contact en de uitleg. Mocht u nog aanvullende vragen hebben, dan horen we dat graag.
Vriendelijke groet,
Niels
Team Frank Energie
Beste Frank Energie,
Frank energie heeft mij inderdaad telefonisch benaderd en het eea uitgelegd. Tevens hebben ze mij uitgelegd dat er geen kwade opzet in het spel is geweest. Ook geven zij aan open te staan voor feedback. De klacht hebben ze hiermee boven verwachting goed behandeld. Deze energiemaatschappij wil niet alleen op papier duurzaam zijn, maar ook een duurzame relatie met haar klanten aangaan. Dikke pluim voor Frank energie.
** Review is gewijzigd naar 5 sterren **
Hoi ik ben Mark,
Ik had eigenlijk wat vragen aan Frank energie ingaande een energiecontract. Ik las in een blog op Reviews.nl dat jullie 1 van de betere dynamische energieleveranciers zijn. Hierop heb ik wat vragen.
1. Hoe vaak fluctueren de prijzen?
2. Hebben jullie ook bepaalde tools die ik kan aansluiten in mijn meterkast voor meer inzage?
3. Zag dat er geen opzegtermijn is, ik kan dus vandaag opzeggen en dan is het gelijk afgelopen?
Alvast bedankt voor de reactie. Zie het zeker zitten om bij jullie een energiecontract te nemen maar wil wel graag even alles zeker weten.
Beste Mark,
Dank voor je bericht en interesse in Frank Energie!
De energieprijzen veranderen iedere dag (gas) en zelfs ieder uur (stroom).
Wij hebben geen tools die je kan aansluiten aan je meterkast. Wij ontvangen de data van de slimme meter van de netbeheerder. Er zijn een aantal energieverbruiksmanagers op de markt die deze functionaliteit bieden. We kunnen echter geen uitspraak doen over de werking of kwaliteit van deze systemen.
Het klopt inderdaad dat wij geen opzegtermijn hanteren. Je kan dus opzeggen wanneer je maar wilt.
Met vriendelijke groet,
Team Frank Energie
Bedankt voor de reactie, ga het zeker overwegen. Goed om te zien dat de 'nieuwe' energieleveranciers vragen van potentiële klanten oppakken. Kan de oude garde nog wat van leren.
Nu een dikke anderhalf jaar klant bij Frank. Wat een verademing en wat heb ik me hoop geld bespaard tov de energie giganten. Dit jaar gemiddeld 17 cent voor energie en 72 cent voor gas. Check alle (vergelijking)sites maar en je zult versteld staan. De energie giganten kunnen reclame maken wat ze willen. Ik zit gebakken!!! Heb ondertussen de nodige collega's en familie om, dus begin volgend jaar krijg ik ook nog enkele bonussen van 50 euro binnen:-)
Hoi Steef,
Dank voor je review en vertrouwen. Super om te lezen dat we er al anderhalf jaar een tevreden klant bij hebben en dat je gedurende deze periode flink hebt bespaard op je energierekening!
Met vriendelijke groet,
Team Frank
Wacht maar totdat je de jaarafrekening krijgt met "werkelijke" kosten. Frank hanteert een eigen definitie van werkelijke kosten. Die zijn weer anders dan de "werkelijke kosten" waarvoor je maandelijks achteraf gefactureerd wordt. Je hele vergelijking met andere aanbieders, en je positieve gedachte, komt na een jaar in een ander daglicht te staan.
Jaarafrekening gehad.... Niets aan het handje...
Wat men ook suggereert of schrijft. Ik ben tevreden met mij dynamische contract bij Frank. Mochten er consumenetn willen overstappen voor een paar dubbeltjes als je goed zit. Be my guest!!
Na een dik half jaar Frank kreeg ik genoeg van die wild variërende facturen. De oorzaak zit waarschijnlijk in bar slechte schattingen. Dus ik dacht maar eens te bellen. Geen telefoon. Hallo een service provider zonder telefoon. Dan maar whatsapp. Ze beloven binnen 24 uur te reageren. Als we een paar keer informatie uitwisselen zoals dat in een telefoongesprek gaat ben ik een week verder en het kost me hartstikke veel tijd. Daarnaast moet je echt je zonnepanelen uitzetten op heel zonnige dagen. Ze zouden eigenlijk een sms'je moeten sturen als je moet betalen voor terugleveren.
Beste Dick Bierman,
De facturatie loopt bij ons net ietsje anders dan dat je wellicht gewend bent van andere energieleveranciers. Omdat je energie vooruitbetaalt, schatten wij eerst jouw energieverbruik van de volgende maand o.b.v. je verwachte jaarverbruik. Dit is niet simpelweg 1/12e van het jaarverbruik, omdat je in de winter meer verbruikt dan in de zomer. We baseren deze schatting daarom op het voor jouw aansluiting aangewezen MFFBAS profiel (voorheen NEDU profielen). Meer informatie over hoe we factureren lees je op onze website: https://www.frankenergie.nl/hoe-we-factureren
Ook kun je ons telefoonnummer en andere contactmogelijkheden vinden op https://www.frankenergie.nl/contact
In de Frank app kan je de slimme seintjes aanzetten, hierdoor wordt je elke dag op de hoogte gebracht van de hoogste en laagste prijzen van de dag. Op basis van de prijzen kan je direct zien of je moet betalen voor terugleveren.
Met vriendelijke groet,
Team Frank
Contact met Frank energie is een drama! Ik heb problemen met startdatum in het contract en vervolgens na gebrek aan contact hierover maar overgestapt op een leverancier die wel contact opneemt. Frank bevestigt de beëindiging en laat vervolgens het contract alsnog ingaan.. ik kreeg meermaals slechte en korte reacties op mail waarmee mijn vragen niet zijn beantwoord of opgelost. Telefonisch zeer korte bereikbaarheid tot 14 uur smiddags en zelfs al eens eerder afwezigheidsbericht gehoord. Ook al eens telefonisch in de rij gestaan met 14 wachtenden voor me. Hoe kom ik van dit bedrijf af? Zijn er ook negatieve sterren als review te geven?
Beste Paula,
Wij kunnen via dit platform niet in inhoudelijk ingaan op specifieke cases en op basis van alleen jouw naam kunnen we geen klantgegevens opzoeken.
Je kan onze klantenservice een bericht sturen via klantenservice@frankenergie.nl met in de onderwerpregel jouw klantnummer en de vermelding "contact via reviews.nl" zodat we je review gerichter kunnen beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
Team Frank
Komen er nu ook pakketten dat je een vast tarief kan nemen op jaarbasis bijvoorbeeld? Lees dat veel van mijn vrienden weer terug gaan naar hun energieleverancier waar ze jaren bij hebben gezeten, omdat die weer een jaarabonnement aanbieden tegen tarieven die lager zijn dan het prijsplafond. Zal in ieder geval een mooie aanvullende optie zijn want ik begin nu ook te twijfelen wat ik moet gaan doen. Als de prijzen nu omhoog schieten ben ik het haasje als ik bij Frank Energie blijf?
Alvast bedankt voor het reageren.
Ps. positief over het bedrijf Frank Energie.
Marcel
Ben al 7 maanden bij frank energie. En tot op heden goed tevreden maar krijg ineens een verhoging van het vaste deel dat iedere maand hetzelfde zou moeten zijn. Daarbij word ineens mijn voorschot bijna verdubbelt van 98 nnaar 173. terwijl er op mijn nota bedrag toch duidelijk is te zien dat ik minder aan het gebruiken ben. Verwacht gebruik 307 kw en maar 124 kw gebruikt. verwacht gebruik gas 4m3 en 6 m3 gebruikt. Ook de app geeft aan dat ik in juni weer teveel betaal en staat al weer op 20 euro teveel betaald op 15 juni. Heb alles 25 nagekeken en een mail gestuurd. Maar kreeg het antwoord dat ik in mei meer had verbruikt wat dus niet klopt. Dus het verhaal dat je in de zomer minder betaald dan in de winter werkt bij frank energie niet helemaal. Opnieuw een mail gestuurd dat ik het er niet mee eens ben en of ze dat willen terugdraaien. Wacht nu maar af op antwoord, Het ergste vind ik dat ze zomaar het vaste deel verhogen wat niet mag volgens mij. Teveel voorschot lost zich vanzelf op.
Beste W. Jansen,
We passen je verwachte verbruik automatisch elke maand aan. Dit doen we om de verwachting zo goed mogelijk in lijn te brengen met je daadwerkelijke verbruik. De aanpassing doen we op basis van je verbruik van de afgelopen 3 maanden.
Wanneer er een aanpassing plaatsvindt door bijvoorbeeld de plaatsing van zonnepanelen, dan zal het systeem dit automatisch registreren en meenemen in de volgende voorschotten. Natuurlijk verrekenen we altijd op je werkelijke verbruik, dus na de eerste maand zal dit in de verrekening al zichtbaar worden.
Wanneer blijkt dat je de afgelopen maanden meer verbruik en/of minder teruglevering hebt gehad dan vooraf was verwacht dan vindt er wellicht ook een aanpassing plaats van de hoogte van de energiebelasting. Dit doen we zodat je op de jaarrekening niet voor grote verassingen komt te staan.
Meer informatie over de automatische aanpassing is te lezen op onze website:
https://www.frankenergie.nl/hoe-we-factureren
Met vriendelijke groet,
Team Frank
Beste team Frank,
Heb besloten om nog even af te wachten maar van jullie antwoord klopt natuurlijk niets. En is volgens mij standaard uit een boekje gehaald. Misschien moeten jullie de mail nog een keer lezen. Termijnfactuur april 121euro, van mei 105 euro, van juni 98 euro, en nu juli dus173 euro. alles gaat dus naar beneden maar jullie voorschot gaat omhoog. Maar ook mijn energie belasting vliegt omhoog van de 70 euro naar de 97 euro. Waarom is mij een raadsel, mijn gebruik van gas is minimaal, ik verwarm mijn huis electrisch. Energiebelasting stroom is 0,15244 euru per kw. Mijn verbruik is echt geen 6000kw hoor. Dus weet niet goed waar jullie mee bezig zijn. Verbruik in de piek in januari was 845 kw nu verbruik in mei 124 kw.
Beste W Jansen,
Wij kunnen via dit platform niet in inhoudelijk ingaan op specifieke cases en op basis van alleen jouw naam kunnen we geen klantgegevens opzoeken.
Je kan onze klantenservice een bericht sturen via klantenservice@frankenergie.nl met in de onderwerpregel jouw klantnummer en de vermelding "contact via reviews.nl" zodat we je review gerichter kunnen beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
Team Frank
Maar leggen niet uit waarvoor en waarom je een bedrag moet aanbetalen en zeggen dat dotnkkmt omdat je ene risico profiel bent maar geven niet de data waarop ze dat baseren
Zien iedereen als risico merken wij bij navraag bij andere die geïnformeerd hebben
Voelt als cashflow verbetering over de rug van klanten
Geeft geen betrouwbaar gevoel
Beste ML,
Wij hanteren een waarborgbeleid om een gezonde bedrijfsvoering te kunnen garanderen. Daarom vragen wij in sommige situaties om een waarborg te betalen voordat we kunnen starten met de levering van energie, zoals bij een negatieve kredietcheckscore of een verhoogd betalingsrisico o.b.v. interne en externe analyse van beschikbare data.
In correspondentie met onze klantenservice is er gemeld dat er een 'verhoogd' risico was geconstateerd op basis van eigen analyses die door Frank Energie worden uitgevoerd n.a.v. de kredietcheckscore. Omdat het verhoogd risico voortkomt uit eigen analyses wordt hierover geen inhoudelijke informatie verstrekt.
Je bent na betaling van de waarborg uiteraard nog steeds van harte welkom bij Frank en de waarborg heeft geen verdere invloed op je dynamische voorschot bedrag.
Aangemeld half februari, ben akkoord gegaan met bedrag van €135 per maand, slimme meter aangezet, nog steeds krijg ik geen reactie op mijn mails, vervolgens krijg ik 2x hoger bedrag via de mail, heb ik weer gereageerd, weer krijg ik geen reactie terug, onbeschoft gewoon, mail die ik vandaag kreeg met belachelijk hoog bedrag wat de 18de van me rekening wordt afgeschreven, nu na maand nog geen reactie terug gekregen.
Vanaf mei 2022 heb ik geen contract meer bij Frank energie. Op 27 januari 2023 krijg ik van Frank energie een e-mail waarin mij word meegedeeld dat zij een foute berekening hebben gemaakt met niet uitbetaalde Garanties van oorsprong (wat dit ook moge betekenen). Het bedrag dat zij aan mij zouden crediteren was € 26,81. Echter op 31 januari 2023 krijg ik een correctie e-mail dat zij de komma van het te crediterende bedrag niet juist hadden geplaatst en dat ik een bedrag van € 2,68 zou terugkrijgen (hoe is dit te controleren). Welke correctie e-mails zou je nog mogen verwachten?? Misschien krijg ik het bedrag niet teruggestort maar schrijven ze het af van mijn rekening. En wat schets mijn verbazing: op 10 februari 2023 word zonder dat hier een machtiging voor is afgegeven een bedrag van € 2,68 afgeschreven en dus niet bijgeschreven. Bovenstaande verhaal is door een consument niet te controleren zonder goede uitleg van Frank energie en wekt ergernis. Men moet het blijkbaar maar voor waar aannemen en kan Frank energie je maar van alles op de mouw spelden. Waardeloze firma.
Als je klant wilt worden wordt je supersnel geholpen. Maar als je klant bent zakt de service als een plumpudding in elkaar. Ik snap dat ze het druk hebben maar bestaande klanten krijgen dus geen prioriteit meer. Schaamteloos.
Voor aanvang van het contract moet er 2 maanden borg betaald worden. Dat is geen punt. Ze blijven echter daarna facturen sturen voor dubbele maanden. Ik heb bezwaar gemaakt en een bericht gestuurd dat ik wil dat dit gecorrigeerd wordt. Geen inhoudelijk reactie. Als dit niet snel opgelost wordt ben ik weg.
Heb zelfde ervaring, eerste aanbod akkoord gegaan, erna 2x zonder contact of overleg dubbelle tarief in mail ontvangen, echt onbeschoft hoe ze dit doen zonder met de klant te spreken, zijn alleen maar om winst te maken over de rug van de burger.
Wij zitten nu een half jaar bij Frank Energie en ja je moet eerlijk een review schrijven dus dat doe ik dan ook bij deze. In het begin waren er best wat hobbels op de weg, had toen ook een wat negatieve review geschreven. Nu zijn we een aantal maanden verder en werkt alles heel goed. Waar je voorheen amper je verbruik en kosten kon inzien via de app, is dit nu een stuk verbeterd. In de app store heb ik ook al vaak een melding gehad dat ik voor de app weer een update moest downloaden. Prijzen zijn oprecht veel goedkoper als bij bijvoorbeeld Eneco, ging zelfs laatst nog even kijken maar het verschil is zo enorm groot op dit moment, dat ik het iedereen kan aanraden om op dit moment over te stappen naar een energieleverancier die flexibele contracten/prijzen aanbiedt.
Pascal,
Heb jij er rekening mee gehouden dat Frank de energiebelasting inschat voor het komende jaar en als vaste kosten factureert? De energiebelasting is is 59 ct per m3 gas en 15 ct per kWh. We (sportvereniging) betaalden over de afgelopen 6 mndn meer dan 1,40 per m3 gas incl. energiebel! Daarnaast leveren onze zonnepanelen de meeste energie als de prijs het laagst is en gebruiken wij de meeste energie (baanverlichting) als de prijs het hoogst is. Salderen gebeurt met de prijzen die gelden op het moment van afnemen en terugleveren. Dus als je zonnepanelen hebt en je mag nog salderen is dit geen voordelige optie.
Sinds 4 Januari 2023 klant bij Frank, na de zoveelste forse prijsverhoging bij Energiedirect werd het tijd voor een andere aanbieder. Overstap verliep heel soepel, niets op aan te merken. De app is echt uitstekend, dagelijks inzicht in je werkelijke kosten, ook afgezet tegen het in rekening gebrachte voorschot zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Alles onderbouwd met duidelijke grafieken. Als je werkelijke kosten in een bepaalde maand hoger of lager zijn dan het betaalde voorschot, wordt dit op de eerstvolgende factuur verrekend.
Waar ik niet blij mee ben is de aangekondigde forse verhoging van de inkoopvergoeding. Even afwachten wat de andere aanbieders van dynamische contracten gaan doen. Maar een goede en stabiele app is me ook wel wat waard.
De prijzen, met name van elektriciteit, blijven maar omlaag gaan dus iedereen die nu bij een variabele aanbieder zit als Frank heeft een goede keuze gemaakt. De app werkt ook steeds beter dus kan alleen maar positief zijn. Ik ben nu enkele maanden klant en heb nooit problemen gehad. Kan het dan ook iedereen aanraden die op dit moment een nieuwe energieleverancier zoekt.
Wij zijn blij klant van Frank, al sinds mid november. Dynamische termijnbedrag van stroom en gas is iets omhoog gegaan van november naar januari maar dat was ook te verwachten en hadden ze ook wel aangegeven. Wintermaanden zijn altijd wat duurder maar desondanks betalen we niet veel en is het qua aantal kWh en m3 gas alsnog goedkoper als de groten zoals Essent, Pure Energie, Eneco, etc. Hadden laatst een app update uitgevoerd zag ik in de app store en heb het idee dat de app nu ook een stuk beter werkt als voorheen.
Ik heb me zojuist aangemeld bij ANWB Energie, omdat Frank Energie de inkoopvergoeding van gas verhoogd heeft van 15 naar 26 cent per kubieke meter gas. Bij ANWB Energie zijn deze 8 cent per kubieke meter voor transactiekosten, onbalanskosten en vergroeningskosten. Frank Energie beweert geen winstoogmerk te hebben, maar vraagt nu een erg hoge vergoeding boven op de 5 € leveringskosten voor zowel gas en stroom. Bij mijn verbruik van 3400 kubieke meter per jaar betaal ik bij Frank Energie €884 aan inkoopvergoeding en bij ANWB energie €272, een verschil van €600 per jaar. Een groot verschil voor een maatschappij die pretendeert Energie voor Inkoopsprijzen te verkopen.
Inderdaad, ik heb exact dezelfde ervaring. Frank werkt prima, prima app, eenvoudige overstap. Alleen met deze inkoopvergoeding prijzen ze zich uit de markt. `anwb is gewoon veel goedkoper. Dus overstappen maar.
Ze gaan de inkoopvergoeding per 1/2/23 met 80% verhogen en worden dan ruim 3x zo duur als Energy Zero. Ik houdt er niet van telkens te switchen maar dit is te gek. Heb ze gemaild... maar dan krijg je een slap verhaal en ze gaan niet in op het feit dat ze 3x zo duur worden als de concurrentie. Ze groeien als kool en hebben dus grotere org. nodig... wij kunnen dat gaan betalen. Ondernemersrisico wordt afgewend op de klant
Helemaal eens. Ik ben ook naar ANWB energie overgestapt, na de forse verhoging van de inkoopvergoeding door Frank energie. Hoe meer je verbruikt, des te meer Frank energie verdient aan jou als consument.
Dit zijn de beste energieleveranciers van november 2024.
Er zijn 113 reviews geschreven over Frank Energie op Reviews.nl. Met een 3.1 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Goed.