Fietsenplaats

Fietsenplaats

2.0 reviewscore • 108 reviews
W

Malafide zaak

Vorige week bestelde mijn dochter een fiets . Na 2 dagen werd de fiets geleverd in bouwpakket?! Terwijl mn op de website een voor 85% gemonteerde fiets geleverd te krijgen . Uiteraard een klus voor een (onervaren) 19 jarige , die niet beschikt over het nodige materiaal , om deze fiets (zonder instructies) te monteren . Gelukkig kon ze rekenen op (ervaren) hulp ... die er zelf ook moeite mee had. Bleek dat het voorwiel onmogelijk kon gemonteerd worden omdat het vork te kort is ... onbruikbare fiets maw. Review geplaatst op website fietsenplaats.nl die inmiddels al werd verwijderd ... enkel de (hoogstwaarschijnlijk gemanipuleerde) tevreden reviews zijn er te lezen. Elders ( trustpilot) vind je dan de reviews van vele gedupeerde klanten ... niet te begrijpen hoe dit mogelijk is , en ze zomaar kunnen doorgaan met hun oplichterij.
Vandaag mail verzonden naar klantendienst...al vrees ik, na het lezen van vele reviews, dat deze me geen after sales service zullen bieden zoals het hoort ! Wordt vervolgd...

Wendy De Saert 1 nov 2021
Reageer
P

Bedriegers

Goedkoop blijkt nog maar eens slechte koop. Ik doe hier nooit nog zaken mee. Fiets besteld, nooit geleverd maar wel 25 Euro administratiekosten betaald. Verschuilen zich achter DHL. Klachten behandeling is complete chaos en antwoorden zijn meestal naast de kwestie. Om moedeloos van te worden. Goede les geleerd: eerst de onafhankelijke reviews lezen (deze op hun website zijn gemanipuleerd) en pas dan bestellen.

Philip 22 okt 2021
Reageer
e

zeer slechte zaak zeker niets kopen

Op woe 08-09 een fiets besteld voor mijn dochter omdat haar fiets kapot was gegaan en ze op de middelbare zit en een stuk moet fietsen. Hier besteld omdat ze zeggen volgende dag in huis… en ze heeft de fiets natuurlijk nodig. Kreeg netjes de zelfde dag een mail dat de bestelling verzonden was met DHL. Maar de volgende dagen kreeg ik maar niets van DHL te horen. Ik een paar dagen erna gemaild dat ik nog niets had ontvangen en daarna gebeld. Volgens hun was hij wel verzonden. Hun contract opgenomen met DHL, bleek hij daar kwijt. Ik mail om de dag voor een update en elke dag krijg ik te horen dat DHL het aan het onderzoeken is. Ik heb gezegd dat ze bestelling maar moeten annuleren, maar dat kan niet zolang dhl het aan het onderzoeken is. Het is nu 27/9 dus 19! Dagen na de bestelling!! Ben er goed klaar mee en ik hoef die fiets niet meer!! Misschien voor hun heel vervelend dat dhl het kwijt is maar dan is het jullie service om alsnog wel een fiets te sturen. En dan kunnen jullie verder met dhl het probleem oplossen maar wij hoeven hier niet de dupe van zijn !!

ui eindelijk na exact 3 weken alsnog de fiets gehad want volgens hun was DHL hem kwijt en hebben ze een nieuwe gestuurd... nou ik had een 26inch besteld en kreeg een 24inch en het spatbord was beschadigd. ik gelijk terug gemaild dat we na 3 weken zeuren om een fiets we een te kleine hebben gehad, en dat er schade aan zat en dat we hem niet meer willen. dan krijg ik een dag later een mail of ik fotos van de schade wil sturen en dan kijken wat ze voor ons kunnen betekenen, ik gelijk een foto gestuurd en gezegd dat we hem niet meer willen en dat hij retour moet. de volgende dag een mail gehad dat ze 15euro willen compenseren, ik weer directe terug gemaild dat we hem niet meer willen.. en zo gaat het een aantal dagen door. elke keer duurt het min een dag voordat ze een bericht terug sturen en nu hebben ze al 2 dagen achter elkaar een de zelfde mail gestuurd met dat hij opgehaald kan worden door dhl en dat dat 40euro kost of dat hij naar de winkel retour moet worden gebracht en dat dat 15 euro admin kosten kost. stoom komt toch gewoon uit je oren zo !!! fiets staat nu 8 dagen bij ons thuis en elke dag mail ik ze dat hij opgehaald moet worden maar ze sturen elke keer weer iets maar geen adres of wanneer hij opgehaald dient te worden !! op hun website las ik eigenlijk alleen maar positieve dingen maar nu ik zojuist gehoord heb dat er gister bij "wordt u al geholpen" ook zo'n zelfde geval was ben ik even goed gaan zoeken online en nu lees ik alleen maar negatieve dingen !! en wat de meeste zeggen, 1 ster is eigenlijk al te veel !

esther 8 okt 2021
Reageer
D

Alles is correct verlopen en netjes geleverd

Alles correct verlopen. Ik betaal de prijs en zij leveren mij de fiets. Niks op aan te merken. Top bedrijf dit zeker een aanrader!!

Fiets werd binnen 1 werkdag geleverd en kreeg netjes een track and trace code van de zending zodat ik kon volgen waar de bezorger was en hoe laat hij ongeveer zou komen

Dirk 28 sep 2021
S

Wij hebben ook 2 fietsen gekocht op Fietsenplaats voor een prikkie. Fiets koste rond de 250 euro en fietsen er nu al 2 jaar prima op. Was wel even flink aanpoten om te kijken hoe alles in elkaar moest maar uiteindelijk zeer blij met het resultaat. Echt prima stevige fietsen zijn het!

Simar 1 okt 2021
s

leveren is vrij normaal voor een winkel, maar het gaat erom als er iets mis gaat, en hoe ze het oplossen

sander beerens 26 okt 2021
I

Niet betrouwbaar

Ik heb een fiets besteld, alles lijkt op een betrouwbare site, kreeg zelfs bericht van klarna , waar ik mij moest identificeren, maar op mijn mijn klarna account staat geen aankoop.Een vaag sms'je daar door ging ik twijfelen, veel slechte recensies en een hoop gedupeerden! Ik hoop dat ik er met een sisser van af kom.

Ingrid 11 sep 2021
E

Een ontzettend onstabiele fiets ontvangen, met veel delen van dun plastic. Waarvan ik weet dat het niet lang mee zal gaan met onze boys. Dus de fiets terug gestuurd. Van alles geprobeerd maar moesten toch de fiets betalen. Oftewel geld weg en geen fiets. Waardeloos!! Koop hier nooit je fiets!

Evelyn 21 sep 2021
P

Slechte service

Ik heb een fiets voor mijn dochterje besteld en die zou de volgende dag aankomen. Nu bijna maand later nog geen fiets ontvangen! Meerdere keren de klanten service gebeld en mij werd gewoon voorgelogen dat de fiets onderweg zou zijn. Als ik de fiets nu annuleer moet ik alsnog verzendkosten van 15 euro betalen.
Slechte service!!

P.samson 30 aug 2021
S

Gewoon annuleren en niks betalen, je hebt de fiets immers nog niet ontvangen. Hopelijk heb je nog niet betaald, anders ben je hoogstwaarschijnlijk dat geld kwijt. Als je nog niks hebt betaald kunnen ze je verder niks maken.

Simar 30 aug 2021
S

Ik heb trouwens hier wel 2 fietsen gekocht en ben er zeer blij mee. Was wel even lastig om het in elkaar te zetten maar uiteindelijk als je er een beetje verstand van hebt lukt dit prima. Maar nogmaals: je mag het kosteloos terugsturen als het goed is omdat het een -koop op afstand- is geweest.

Simar 1 okt 2021
M

Slecht bedrijf dat Fietsenplaats.nl

Voor onze vakantie wilden we een paar vouwfietsen. Fietsenplaats kon de volgende dag leveren dus ruim op tijd. De volgende dag kreeg ik van DHL bericht dat ik een pakket kon verwachten. Ik kreeg ook een bericht van Fietsenplaats dat de bestelling verzonden was.
De volgende dag bleek dat de goederen nog niet bij DHL waren aangeleverd en heb ik contact opgenomen met Fietsenplaats. Ze gingen het uitzoeken en eind van de dag kreeg ik mail dat de fietsen waren uitverkocht. Er was een alternatief. Ik heb dat geaccepteerd onder voorwaarden dat de fietsen de volgende dag geleverd werden. Dat kon.
Ik kreeg weer mail van DHL dat ik een pakket zou krijgen. Via de link van DHL bleek dat er nog steeds niets was aangeleverd.
Ik bellen met Fietsenplaats en zou binnen één uur worden teruggebeld. Dat gebeurde niet en ik heb toen de bestelling geannuleerd.
Vijf uur later kreeg ik plots een mail dat de fietsen verzonden waren. Het was inmiddels vrijdagavond en de volgende dag zouden we op vakantie.
Hoewel geannuleerd heeft Fietsenplaats ze toch verzonden en heeft DHL ze achter het huis geplaatst zonder enig bericht op de mail of in de brievenbus.
We waren erg verbaasd toen we thuis kwamen dat de pakketten er stonden. Contact met Fietsenplaats om de geannuleerde bestelling terug te halen.
Volgens Fietsenplaats moeten we daar 80 euro voor betalen.
We zijn hier niet mee eens en volgen de klachtenroute zoals die op de website van Fietsenplaats staat. We krijgen steeds eenzelfde standaardmail terug. Ook op onze officiële klacht. Toen heb ik gevraagd naar het adres van de geschillencommissie. Blijkt dat ze bij geen geschillencommissie zijn aangesloten terwijl dat wel op de website staat.
Moet ik maar een andere manier vinden om mijn 80 euro terug te krijgen. Kassa of Radar of zo. Dit bedrijf moet aangepakt worden.

M.Voetel 12 aug 2021
Reageer
T

De slechtste winkel in de geschiedenis van winkels

Voor mijn dochter van 3 hebben wij een 14 inch meisjesfiets besteld. Na aflevering van het product bleek al vrijwel direct dat alles aan de fiets scheef is (voordrager, spatborden). Bij het monteren bleek dat de trappers er niet goed opgedraaid kunnen worden (passen niet in schroefdraad) en dat het zadel niet goed vastgezet kan worden. Bij de proefrit bleek dat mijn kind er niet op kan fietsen omdat de fiets te zwaar trapt. Dit bleek te komen door de spanning op de ketting, die per draai van het tandwiel wisselt van extreem zwaar naar volkomen los. Het tandwiel is waarschijnlijk ovaal. Het merk Spirit lijkt de allergoedkoopste troep te zijn die verkrijgbaar is. De fiets moest dus retour.

Ook dit blijkt geen makkelijke opgave te zijn. Fietsenplaats doet er alles aan om het ingewikkeld te maken. Om een product retour te zenden is het nodig dat je video-opnames en foto’s van de fiets maakt zodat ze kunnen beoordelen of er sprake is van een defect. Daarbij komt dat je 40 euro verzendkosten moet betalen als de fiets retour moet (overigens wettelijk niet toegestaan). Bij omruilen (wat ook niet zonder meer kan) betaal je slechts 15 euro ‘administratiekosten’. Dit alles wordt je medegedeeld door een bijzonder asociale en niet helpende klantenservicemedewerker. Wanneer je de fiets retour wilt sturen is het blijkbaar nodig dat het per post naar de fabrikant gaat (ondanks dat je van hen geen fiets hebt gekocht, en daarbij ook wettelijk niet toegestaan omdat contact met de leverancier door de verkoper hoort te gebeuren).

Kort gezegd: Dit is de allerslechtse winkel in de geschiedenis. Een afschuwelijk product en ernstig slechte service. Bestel hier NOOIT een fiets of wat dan ook.

Tim 9 aug 2021
Reageer
W

Niets geleverd wel een factuur

2 maanden geleden dacht ik een juiste koop te doen bij fietsenplaats.nl, we kregen echter nooit niets geleverd. Al meerdere telefoontje en emails verder na 2 maanden blijven ze volhouden dat wij de rekening moeten betalen. Na alles uitgelegd te hebben belde ze me maandag dan eindelijk terug om te zeggen dat ze een credit maakte, ik blij.. maar hoorde ik dat nu goed.. wilde je alleen het mandje ctediteren en niet de fiets? Stop!! Je hebt weer niet goed je werk gedaan Dennis van fietsenplaats.nl
Wat een bedrijf is dit zeg...
Ik heb ze dus maar gevraagd naar een afleverbewijs maar deze mochten ze niet overhandigen aan me om privacy redenen. Beetje vreemd toch als het volgens hun dan mijn handtekening moest zijn. Dagelijks worden in onze straat de pakketten voor de deur gezet en weg gereden door de chauffeurs, zo heb ik een groot pakket 3 dagen zien staan bij de overburen omdat ze een weekend weg waren. Dit maar even gezegd te hebben hoe ook de transporteur ermee omgaan. Fietsenplaats.nl heb ik vandaag nogmaals gevraagd om de handtekening door te zetten en na veel moeite zei Dennis van Fietsenplaats dat hij dit wel kon doen maar er stond alleen een streepje wat waarschijnlijk gezet is door de chauffeur. En ik moest maar met DHL contact opnemen want DHL gaf aan het pakket bezorgd te hebben bij ons, dat bleek uit het onderzoek welke ze hadden gestart. Ook dit is weer vreemd want in afgelopen 2 maanden is er geen 1 DHL chauffeur bij ons aan de deur geweest om zijn of haar onderzoek te doen met de vraag of wij iets hebben ontvangen en wellicht kon die dan zien of hij/zei ons dan wel of niet herkende. Maargoed, fietsenplaats.nl stuurt hun klanten dan maar door naar DHL terwijl zij daar zelf klant zijn. Het moet niet gekker worden.
Ik raad iedereen aan hier geen fiets te kopen, oplichters zijn het.!
1 ster moest ik geven helaas maar die vond ik het dan wel waard om mijn mening te delen met jullie

Walraven 4 aug 2021
Reageer
D

Slechte service

Fiets gekocht voor mijn zoon .
Wiel zit scheef . Bellen maar.
Word je eerst afgescheept met je zult het wel niet goed doen .
Dus een filmpje sturen .
Daarna nog steeds je zult het wel niet goed in elkaar zetten .
Weer een filmpje gestuurd hoe we het voorwiel er in zetten .
Breng hem maar terug .
Wij wonen in Drenthe meneer hoe ziet u dat voor zich . ??
Na een week heen en weer mailen de koop ontbonden . Ze gingen hem ophalen via de dhl bij mijn schoonmoeder. Eerste keer niet geweest. Fiets weer in de auto naar mijn eigen adres ze zouden hem daar dan halen . Krijg ik een telefoontje van mijn schoonmoeder dat ze daar zijn .
Poging nummer 2 ook mis .
Poging nummer 3. Weer de fiets in de auto weer naar mijn schoonmoeder
Eindelijk. Ik bellen met de fietsenlplaats
Ja mevrouw onze excuses. Daar koop ik toch helemaal niks voor.
Verteld dat ze binnen hun bedrijf beter moeten gaan communiceren . Al maakt het hun toch geen biet uit hoe boos je bent . Ze wensen je een fijne dag en op naar de volgende klacht.
Uiteindelijk mijn geld terug gekregen min 40 euro verzendkosten.
Die moet je zelf betalen .
Dus het bedrijf heeft 40 euro verdiend aan het feit dat ik daar stress van heb en geen fiets . Goed bezig

Koop hier geen fiets !!!!!

D harks 27 jul 2021
Reageer
P

Slechte fiets en zeer slechte service

Het is dat je 1 ster moet geven. Nul sterren was passender geweest. Ronduit de slechtste zaak die je je kunt voorstellen. De fiets werd snel geleverd.

Fiets uitgepakt, maar geen handleiding. Hierover gebeld met Klantenservice. Hebben uiteindelijk een video gestuurd waar je niets aan hebt.

Na het monteren van de fiets bleek de wil niet goed in de voorvork te zitten (scheef) en de remblokken komen niet op de babd uit. Hierover gebeld met Klantenservice. Op hun verzoek meerdere video's van het probleem gemaakt en toegestuurd. Vervolgens moest ik maar naar Rotterdam of Zaandam komen om het probleem te verhelpen. Ik woon in Zwolle. Uiteraard aangeven dat dat geen oplossing is, zeker als je geen auto hebt. Ik moest maar met het openbaar vervoer komen. Geen verder initiatief om defect op te lossen.

Ik had de pech dat ik een defect product kreeg. Bedenk echter goed of je een fiets bij Fietsenplaats of citybikes wilt kopen. De kwaliteit van de onderdelen is echt heel, heel slecht. In mijn geval betrof het een stadsfiets. Ik heb mijn rechtsbijstand er achteraan gezet en hoop het op deze manier opgelost te krijgen.
Echt een heel heel slecht en arrogant bedrijf.

Mijn advies:
KOOP HIER NIET!!

Peter 26 jul 2021
Reageer
S

Had ik de recensies maar eerder gelezen

Gewoon geen fiets kopen.
Levering is incompleet. Ikea fiets. De accessoires, bijbestelde sloten, werden helemaal niet geleverd.
De retourbetaling komt maar niet door terwijl het wettelijke termijn 14 dagen na aanmelding is. Inmiddels ben ik 3 weken verder en heb ik nog steeds niet mijn geld terug. Ze brengen ook nog eens hun eigen verzendkosten in rekening als je het retour brengt, ook dat mag helemaal niet. De kosten voor het retour sturen van de fiets liggen wel bij de klant, ik heb de fiets zelf retour gebracht naar Zaandam.
De winkel en de mensen komen een beetje malafide over.

Sara 24 jun 2021
P

Wat zeiden ze toen je de fiets retour had gebracht in Zaandam? Kreeg je toen meteen je geld terug of hoe moet ik dat zien?

Wij hebben wel 2 prima fietsen voor een lage prijs aangeschaft 2 jaar geleden. Vallen soms wel bijna uit elkaar, even alles weer aanschroeven en we kunnen weer een tijdje vooruit. Geen beste kwaliteit maar voor deze zeer goedkope prijs is het prima.

Pieter Jan 24 jun 2021
P

Helaas heb ik exact dezelfde ervaring heb nog steeds mijn geld niet terug. De malafide uitstraling van de winkel in Zaandam kan ik tevens bevestigen, ruzie maken met een klant en voorstellen om buiten een ander handeltje te drijven door de monteur. Als de fiets de goede maat was geweest, had dit verder prima geweest, nu ben ik zwaar geïrriteerd door de slechte afhandeling.

Penny 30 jun 2021
B

Aankoop jongensfiets

De aankoop ging al niet vlot op de site vermits na het betalen er telkens een foutmelding kwam. Werd de fiets 2x besteld en 3x betaald. Besteld op een zondag en smaandags gebeld om het order te annuleren. Was niet mogelijk. Werd uiteindelijk woensdag geleverd en moesten we deze weigeren aan de deur. Hebben hiervoor een kost van 25€ moeten betalen ondanks het hun fout was van hun slecht werkende website.

Klantendienst is alles behalve behulpzaam. En steekt de schuld op de bank en niet op hun website. De dubbele betaling was dan ook de schuld van de bank zeker..

Denk goed na voor je hier besteld. Zorg dat je het product zeker wil houden want anders heb je 40€ retour kost aan je broek.

Byloos Elke 14 jun 2021
Reageer
I

Haal de Italiefeeling naar Nederland

Na 13 jaar was het dan zo ver. Ik moest afscheid nemen van mijn oude, vertrouwde oma-fiets. In groep vijf kreeg ik hem, nu ik afstuderende ben, is het tijd voor een nieuwe fiets. De auto gaat weg, dus er moeten meters worden gemaakt. Samen deden mijn vader en ik research, maar ik bleef terugkeren bij de Valenti. Ik vind het een prachtige fiets, die me iedere keer meeneemt naar een warme zomerochtend in Italië. Niet alleen is de fiets heel mooi, maar het is ook een stevige, stabiele fiets die het super doet (als je hem goed in elkaar zet). Fietsenplaats.nl levert echt bizar snel; binnen een week stond de koerier voor de deur. Ik denk dat ik mijn nieuwe, vertrouwde rakker heb gevonden. Absoluut een aanrader; zowel de fiets als de verkoper.

Ilse 7 jun 2021
Reageer
D

Let op voor dit bedrijf

Let op voor dit bedrijf! Heb hier zeer slechte ervaringen mee. Ik had een fiets besteld en kreeg de volgende dag bericht dat de fiets verzonden was. Na twee dagen echter nog niets binnengekregen en de track- & tracecode gaf ook niks aan. Na navraag te horen gekregen dat de fiets niet meer leverbaar was (?). Ik kon kiezen voor een alternatief, maar dat was niet wat ik zocht. Ik heb daarop de bestelling geannuleerd en daarvan een schriftelijke bevestiging gevraagd (en gekregen). De betaling had ik via AfterPay gedaan, dus ik was in de veronderstelling dat het daarmee was afgehandeld. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik 2 dagen later bericht dat de bestelde fiets plots weer leverbaar was en alsnog was verzonden. Ik had de bestelling echter al geannuleerd en elders een fiets gekocht zodat ik de fiets van Fietsenplaats niet meer accepteerde. Direct gebeld en gemaild en de meneer van de klantenservice meldde dat de fiets al verzonden was, waarop ik aangaf dat ik de DHL-zending zou weigeren. Toen ik dat gezegd had kon hij opeens de zending ongedaan maken (?). Wederom dacht ik dat daar ze zaak me afgedaan was, maar toen kreeg ik bericht van AfterPay dat er nog een inmiddels verlopen betaling openstond. Weer contact gehad met Fietsenplaats en ze zouden het direct regelen. Om een lang verhaal kort te maken, na nog drie keer contact gehad te hebben met dit bedrijf en bij de laatste keer aangegeven te hebben aangifte te doen bij de politie wegens internetoplichting is nu eindelijk de betaalopdracht geannuleerd en ben ik van dit bedrijf af. Mij zien ze hier nooit meer terug en ik raad iedereen aan om geen zaken met hen te doen. Onbetrouwbaar bedrijf!!

Dennis 7 jun 2021
Reageer
T

Aanrader

Een aanrader. Ik heb nu 4 fietsen in 1,5 jaar tijd bij ze gekocht en tot zeer tevredenheid.
2 Kinder transporters en onze twee dametjes fietsen er al een jaar lang met veel plezier op.
vorige maand dochter verrast met een nieuwe fiiets en deze maand een fiets voor me zelf.
Wordt netjes aan geleverd en fietsen zijn degelijk en netjes. Je krijgt waar voor je geld

Tasja 21 mei 2021
C

Aanrader! Koop hier je nieuwe fiets. Fietsenplaats.nl biedt goede kwaliteit fietsen, nette en snelle bezorging (binnen 24 uur). Ook heel fijn dat je vragen snel beantwoordt worden via de mail. Onze zoon is ontzettend blij met zijn nieuwe stoere en sportieve fiets! Ontzettend bedankt fietsenplaats.nl 👍🏼

Cheryl Hoefsloten 18 sep 2021
N

Slechte kwaliteit en garantie

Mijn zoon heeft 24-4-2021 van zijn hard verdiende gespaarde geld een bmx bij fietsplaats gekocht

In dezelfde week van levering, zijn beide pedalen afgebroken. Na overleg met fietsplaatshebben we de BMX weggebracht naar Waddinxveen voor reparatie. We hebben een week gewacht op de reparatie en daarna de BMX weer opgehaald. Echter waren het niet de juiste pedalen, maar gewone fiets pedalen. De juiste pedalen bleken niet beschikbaar, die komen pas tegen de zomer.

Genoegen genomen met deze uitleg en de BMX weer mee naar huis genomen zodat mijn zoon in ieder geval kon fietsen. Hij heeft er 2 dagen weer op gefietst, nu is de ketting weer gebroken. Zojuist met 1 van de medewerkers gesproken. Zij gaf aan de fiets wederom naar Waddinxveen te brengen voor reparatie en wilde niet komen met een permanente oplossing.

Inmiddels zijn we wel klaar met deze miskoop. Fietsplaats leveren een kwalitatief ondermaatse BMX, bij reparatie worden niet de juiste pedalen geleverd en kunnen we weer naar Waddinxveen tegen de zomer. Nu kunnen we weer een extra rit maken voor reparatie van de ketting.

Norma 18 mei 2021
Reageer
J

Doei verjaardagscadeau

Voor mijn verjaardag heeft mijn partner een nieuwe fiets cadeau gedaan. Ik ben bijna tegelijk jarig met onze dochter en het leek ons leuk wanneer we de fietsen tegelijk kregen, zodat we dat weekend met zijn alle konden gaan fietsen. De fietsen zouden op donderdag binnenkomen, maar ivm hemelvaart werd dat pas vrijdag. Die vrijdag kwamen beiden fietsen binnen! Eerst die van onze dochter in elkaar gezet en daarna wilde we aan die van mij beginnen. Het was alleen de verkeerde kleur en bepaalde dingen waren ook niet meegeleverd. We hebben vrijdag meteen gebeld. Ze zouden maandag de fiets ophalen, maar konden dinsdag pas de goede (bestelde) versie leveren. We gaven aan dat er maandag alleen iemand in de ochtend thuis zou zijn. Helaas konden ze daar niets aan veranderen. Maar dinsdag zijn we over het algemeen thuis, dus dan kon de ene fiets retour en de ander geleverd worden.

Eerlijk gezegd, gezien het hun fout is, vond ik het jammer dat de fiets dan niet gewoon al maandag zou binnenkomen. Maar goed, dinsdag dus. Nu blijkt dat eerst de fiets retour moet, voordat ze onze juist bestelde fiets kunnen opsturen! Dit is toch geen service? Zij (fietsenplaats) maken een fout. Het is al vervelend dat we daardoor langere moeten wachten, en dan willen ze ook nog dat de fiets eerst wordt opgehaald voordat ze überhaupt onze bestelling ophalen. Terwijl we daar niet steeds voor thuis kunnen blijven.

We gaan in ieder geval de bestelling helemaal annuleren, en dan zoeken ze het lekker uit met die fietsen. We bestellen 'm dan liever bij een bedrijf met een goede service, ook al moet ik dan waarschijnlijk nog wat langer wachten.

Waardeloos dit.

Jody 17 mei 2021
Reageer
M

Gelukkig achteraf betaald

Koop hier niks!! Ik heb een kapotte fiets ontvangen met (volgens 2 fietsenmakers) een fabrieksfout die niet te repareren is (de ketting gaat er na 3x trappen steeds af). Kan natuurlijk gebeuren maar vervolgens wordt je aan het lijntje gehouden en weigeren ze de fiets terug te nemen of om te ruilen. Nu willen ze uiteindelijk de fiets repareren, maar hij is niet te repareren 🤷🏻‍♀️. Slechtste service ever!! Ik heb gelukkig nog niet betaald (via achteraf betalen) en ga dat ook niet doen. Maar goed ik ben duidelijk niet de enige met een slechte review 😱

Miss 12 mei 2021
S

Wel prima dat je achteraf kunt betalen. Dan lijkt het me niet dat ze perse mensen oplichten als ze dat als optie doen. Ik ken wel wat mensen die daar succesvol goedkope fietsen vandaan hebben gekocht.

Simar 12 mei 2021
M

Ik zeg niet dat ze oplichters zijn maar wel een slechte service hebben. En dat is bij AfterPay bekend. Ik heb mazzel nog niet betaald te hebben maar vele mensen krijgen gewoon hun geld niet terug. In eerste instantie dacht ik kan gebeuren en ze lossen het op. Maar daar ben ik nu wel op terug gekomen. Fijn voor de mensen waar het wel goed is gegaan. Maar lees toch meer negatieve reacties helaas.

Miss 12 mei 2021
S

Je hebt helemaal gelijk hoor Miss! Ik lees ook 90% negatieve verhalen dat ze geen contact kunnen krijgen met de klantenservice, geen geld terug krijgen en dat ze überhaupt geen fietsen hebben ontvangen. Wel vreemd aangezien ik mensen ken die er wel tevreden over zijn. Tevreden mensen schrijven amper reviews helaas.

Simar 12 mei 2021
M

Bestel geen fiets bij deze dozen schuiver

Wat een waardeloze winkel is dit. De bestelling verliep soepel en de bezorging zonder problemen, maar daar is ook alles mee gezegd.
De fiets bleek op diverse plaatsen lak schade te hebben, lassen waar een leerling lasser z'n ogen voor uit z'n hoofd zou schamen.
Deze problemen direct op de foto gezet en per email gemeld.
Helaas kwamen na een proef rondje fietsen nog meer gebreken aan het licht, ketting te los, achterwiel staat scheef, voor rem verkeerd gemonteerd en afgesteld.
Deze problemen gemeld in een nieuwe email.
Na meer dan 24 uur volgt er een reactie op de 1e mail.
Ook op de 2e mail volgt een reactie, helaas worden de klachten in de 1e mail vergeten.
Na reclamatie weer een niets zeggende reactie. Na nog een keer melding te hebben gemaakt volgt weer een reactie. Wederom wordt er alleen gekeken naar de laatste mail en wordt de hele geschiedenis gemaks halve maar even vergeten. Omruilen kan maar dan moet je maar even naar Waddinxveen gaan dan kun je bij hun leverancier de fiets omruilen.
Deze mensen weten niet waar ze mee bezig zijn. De administratie is een puinhoop en heeft totaal geen overzicht van de correspondentie en overige communicatie met hun klant.
Na een week heen en weer geping pong heb ik telefonisch contact opgenomen waarbij het bovenstaande werd bevestigd. Een slecht Nederlands sprekende man heeft me te woord gestaan en blijkt de correspondentie niet te kennen en ook niet te kunnen vinden. las reactie krijg ik en mail waarin wordt aangegeven dat indien onbeschadigd de fiets omgeruild kan worden in Waddinxveen bij hun leverancier.
Wederom is eer niet gelezen en/of geluisterd en wordt je als klant niet serieus genomen .

Martin 11 mei 2021
S

Ik heb voor mijn zoontje een fiets besteld na dat ik last van de reviews ben ik gaan kijken waar mijn fiets is en hadden ze mijn betaling wel verwerkt maar wisten ze niet welke fiets ik had betaald toch wilde ze mijn bestelling niet annuleren en mijn geld terug geven en kwam hij met een excuus dat de fiets misschien wel onderweg is bagger slecht ik zou hier NIET KOPEN

Samantha 1 jun 2021
s

Koop hier geen fiets

Ook ik ben erin getrapt, er is een fiets besteld en de fiets is nooit geleverd maar fietsenplaats.nl verschuilt zich achter DHL... IK VRAAG MIJ DAN OOK STERK AF OF ER WEL FIETSEN WORDEN VERKOCHT??? wel een rekening sturen en geen fiets. Schandalig slechte klantenservice die allen om de beurt met een ander verhaal komen... SLECHT SLECHT SLECHT.

sabine 10 mei 2021
S

Ik heb wel succesvol 2 fietsen gekocht bij fietsenplaats. Werden ook binnen 3 dagen geleverd.. Is al wel 1 a 2 jaar geleden denk ik. De prijs is heel goedkoop voor een best nette fiets. Dus op je vraag of ze fietsen verkopen: bij mij wel.
Wel een slechte smoes om DHL hierbij te betrekken want die zie ik elke dag gewoon rijden. Eerlijk is eerlijk, hier werden ze gebracht in zo'n grote vrachtwagen.

Sander 10 mei 2021
E

Fiets veel groter dan de maten die vermeld staan op internet. Omdat die zo groot was, teruggebracht naar de winkel. Ze rekenen zelfs geld voor het terugbrengen van een ongebruikte bestelling.. schandalig!!! De retourkosten zijn ook veel te hoog. Als je het zelf opstuurt bespaar je je heel veel geld.

Eda 26 mei 2021
B

Fietsenplaats goedkope fietsen

Ik ben het eens met de review van Chantal die positief is over Fietsenplaats.nl. Ik lees hiervoor erg veel negatieve reviews maar let wel mensen, je koopt een fiets tussen de 150 en 250 euro. Wat verwacht je nog meer? Een uitstekende service en graag ook nog geld toe? Laten we reëel blijven.

Een half jaar terug heb ik hier voor mezelf en mijn vrouw een fiets gekocht. Ongeveer 220 euro per stuk. Ik had de fietsen binnen een half uur in elkaar! Klein beetje pielen met de remmen, dat dat goed op elkaar aansluit en alles werkte verder prima. Als je een klein beetje verstand van fietsen hebt of gewoon een aannemelijk IQ, dan lukt het je wel om deze fiets in elkaar te zetten. Je hoeft namelijk bijna niets te doen behalve zadel vastzetten, remmen goed zetten... Dat soort kleine dingetjes, het frame, wielen en dergelijke zitten al goed. Wel spijtig dat er geen handleiding bij zit trouwens. Die heb ik gevonden via het internet.

Dus wil je een goedkope nieuwe fiets kopen. En weet je een beetje hoe een fiets in elkaar zit? Dan is dit een prima optie voor jou. Wil je wat meer klasse en vooral meer service, ga dan naar de plaatselijke fietszaak.

Bergel 3 mei 2021
Reageer
C

Prima product

Prima omschrijving van product en verzending ging goed. vooraf bericht wanneer dat het bestelde geleverd zou worden.

Al meerdere malen verschillende bestellingen geplaatst. Van nieuwe fiets tot volledige SRAM groepset tot drinkbushouder.
Elke keer opnieuw verbazen ze me de perfecte service en de snelle levering.

Ik plaats mijn bestelling vanuit België en er is geen enkele nationale site die kan tippen aan deze

In een woord TOP!

Chantal 3 mei 2021
Reageer
C

Alles aan dit bedrijf is slecht

Op 8 maart 2021 heb ik online een fiets besteld daar door corona de winkels alleen open zijn op afspraak. Enkele dagen later heb ik de fiets ontvangen en 14 maart heb ik deze in elkaar gezet. Toen bleek dat ik de voorremmen niet goed afgesteld kreeg, heb ik een afspraak gemaakt bij een erkend fietsenmaker voor 23 maart. In verband met corona kan dit alleen op afspraak. De bedenkperiode van 14 dagen was toen dus al voorbij.

De fietsenmaker heeft geconstateerd dat het frame van de fiets niet goed is uitgelijnd waardoor het voorwiel er niet recht in gezet kan worden en de remmen dus niet afgesteld kunnen worden; het product is niet in orde en dit kan niet gerepareerd worden daar het probleem aan het frame ligt.
Telefonisch heb ik toen contact opgenomen met Fietsenplaats.nl en de dame aan de lijn zei dat ik dan moest mailen voor de retourinstructies. Dit heb ik dan ook gedaan.

Omdat ik al veel tijd ben kwijt geweest aan het monteren van een ondeugdelijk product, heb ik Fietsenplaats.nl gemaild met de vraag om mij de retourinstructies toe te sturen en om teruggave van aankoopbedrag. Hier heb ik foto's, een video én een officieel verslag van de fietsenmaker aan toegevoegd.

De reactie op deze mail was om met de fiets naar Rotterdam, Zaandam of Waddinxveen te komen voor reparatie. Gezien het feit dat ik in Arnhem woon en niet in de gelegenheid ben, noch de mogelijkheid heb, dat te doen, en ik niet voor niets online heb besteld, is dat voor mij geen optie.

De reactie van Fietsenplaats.nl op deze mail was om de fiets naar een lokale fietsenmaker te brengen en te vragen naar eventuele reparatiekosten. Verbazing alom, aangezien ik al bij de fietsenmaker was geweest en het algehele frame niet goed is uitgelijnd. Worden mails en bijgevoegde bestanden wel gelezen?

Ik heb nogmaals het verslag van de fietsenmaker toegestuurd waarop ik de volgende reactie ontving: 'Deze bestand is leeg, hebt u wel de goede verzonden?' Het begint er erg op te lijken alsof er nu simpelweg tijd wordt gerekt. Misschien hopen ze dat ik het dan opgeef? Ik heb nogmaals een mail gestuurd met het verslag in PDF, JPEG en PNG.

Na een week niks te horen heb ik nogmaals een mail gestuurd waarin ik mijn wens heb omschreven (kosteloos retourneren van de fiets) met een termijn waarop ik dit graag zou willen. Een dag later ontving ik twee e-mails waarin mij werd verteld dat retourneren alleen kan binnen 14 dagen na de aankoop (door corona kon ik pas later terecht bij de fietsenmaker), maar dat zij wel de fiets bij mij op kunnen komen halen, dan repareren zij hem en krijg ik deze weer toegestuurd. Wel is het zo dat ik dan de fiets in z'n geheel even moet demonteren en terug in de doos moet stoppen.

Er is mij in elke e-mail hetzelfde gezegd: retourneren is niet mogelijk. En er zijn ondertussen behoorlijk wat mails verstuurd. Ik ga ervan uit dat wanneer ik €250 betaal voor een product, dat deze in orde is. Voor dit geldbedrag wens ik niet een fiets in elkaar te zetten, de fietsenmaker in te moeten schakelen, de fiets te demonteren en weer in een doos te stoppen, om vervolgens weer een fiets te ontvangen die ik wederom in elkaar moet zetten met de kans dat zich hetzelfde probleem weer voordoet.

Het feit dat mij niet meteen een correcte oplossing wordt geboden, dat er geen empathie is richting de klant ('Wat vervelend dat...' was niet verkeerd geweest), dat ze bijlagen niet zouden kunnen zien en dat ik zelf ontzettend veel energie moet steken in het monteren/demonteren/verzenden van een product en daarvoor overmatig veel onnodige e-mails verstuurd moeten worden (en ik heb dus tot op heden nog steeds geen oplossing en/of retourinstructies ontvangen) maken dit bedrijf één van de meest onbetrouwbare waarmee ik ooit in aanraking ben gekomen. Ik wens op geen enkele manier meer zaken met hen te willen doen, daar ik vind dat zij kwalitatief ondermaatse producten en service leveren.

Claire 13 apr 2021
Reageer
A

Slechter kan bijna niet

Mijn lakstift is al minstens 10 keer verstuurd.... al een half jaar wacht ik hierop.... kan toch niet... wie gaat er nou zo met zijn klanten om? Het is dat je een ster moet geven... maar dat verdienen ze absoluut niet... ik koop hier never nooit meer iets!!! Wat een vreselijk bedrijf is dit...
Hoe moeilijk kan het zijn om te doen wat je beloofd aan een klant. Grote leugenaars zijn het en anders niks.

Anna 7 apr 2021
C

Fiets besteld. Gekozen voor achteraf betalen via Klarna. Je weet maar nooit.. En idd, de fiets was niet op voorraad. Nu 3 weken later hebben ze nog steeds niet op het knopje geklikt dat deze bestelling niet betaald hoeft te worden. Ik blijf betalingsherinneringen krijgen van Klarna. Ik heb al gebeld met Fietsenplaats maar nog steeds is er niks aangepast. Belachelijk.

C. Pieters 22 apr 2021
Beste webshops

Dit zijn de beste webshops van december 2024.

Over Fietsenplaats

Er zijn 108 reviews geschreven over Fietsenplaats op Reviews.nl. Met een 2.0 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Matig.

  • Geverifieerd bedrijf
  • Webshops
  • https://fietsenplaats.nl
  • info@fietsenplaats.nl