Ik heb een offerte van 1KOMMA5 voor thuisbatterijen gekregen waarbij een energiecontract bleek te zitten om de thuisbatterijen te laten functioneren. Omdat de adviseur vrij agressief was ben ik gaan zoeken wie achter 1KOMMA5 zit. Dit bleek EnergyZero B.V te zijn.
In kvk staat:
Handelsnamen: EnergyZero B.V., Energygame, Mijndomein Energie Diensten, 4YEF Energie Diensten, Eemnes Energie Diensten, Energie Diensten, Groene Stroom Lokaal Energiediensten, Energiediensten, ZonderGas Energie Diensten, FC Energie, Omnia Energie Diensten, ANWB Energiediensten, Energie VanOns Energie Diensten, SamSam Energie Diensten, INretail Energie Diensten, 365energie Diensten, Hegg Energie Diensten, Soly Energie Diensten, Greenchoice powered by EnergyZero, Knibb Energy Energiediensten, Tibber Gas Energie Diensten, Centraal Beheer Energie Diensten, Sunergy Energie Diensten, 1KOMMA5 Energie Diensten, Greenchoice Zakelijk Energie Diensten.
Zodra je een andere leverancier kiest die goedkoper is, bijvoorbeeld Eneco, dan wordt de thuisbatterij zonder handelsmogelijkheden.
Pas op bij al deze handelsnamen.
Ik ben al sinds augustus bezig om de juiste jaarafrekening te krijgen met de tarieven die in mijn 3 jarig vaste contract stonden. Tot op heden krijg ik op iedere keer dat ik vraag wanneer ik mijn goede afrekening krijg met de juiste bedrage het antwoord, we zijn er mee bezig, het duurt wat langer. Geld afschrijven kunnen ze maar de afspraken nakomen niet
Wij hebben na afloop ons contract, via vereniging eigen huis een nieuw contract geregeld. Echter, Energy Zero zegt dit telkens op, waardoor wij dit contract niet krijgen. Ieder keer wordt de fout hersteld, maar na twee weken zegt Energy Zero (zogenaamd per abuis), ons nieuwe contract bij onze nieuwe leverancier weer op. Dit blijkt een systematische procedure en we zijn inmiddels rechtszaken gestart. Best heftig. Overigens hebben we zelf nooit voor EnergyZero gekozen, maar hebben zij onze failliete energieleverancier overgenomen
Brief ontvangen met volgende mededeling van EnergyZero:
Inkoop vergoeding voor alle dynamische energiecontracten zal de prijs (incl. btw) van onze inkoopvergoeding aangepast worden per 1 januari 2024:
1. Stroom: was €0,0212 wordt €0,04840 per kWh
De inkoopvergoeding voor elektriciteit is helaas verhoogd. Door de enorme toename van zonne-energie op het net wordt het steeds moeilijker om te voorspellen hoeveel stroom er op het net wordt gezet. De landelijke netbeheerder moet bij tekort of overschot alle zeilen bijzetten om ervoor te zorgen dat er altijd precies evenveel stroom wordt afgenomen als opgewekt. De kosten hiervan worden doorberekend aan de energieleveranciers.
Bij het lezen van deze brief kwam het bij mij geloofwaardig over en nam ik aan dat fors (meer dan het dubbele) verhoogde inkoop kosten door iedere netbeheerder zou worden doorberekend.
Wat leert de praktijk..!!
Nergens bij GÉÉN van alle Dynamische stroom contracten bij andere leveranciers zijn de inkoop kosten verhoogd. Sterker nog bij sommige leveranciers zijn de inkoop kosten zelfs verlaagd...!
Ook bij navraag bij de Netbeheerder zijn de transportkosten niet noemenswaardig verhoogd..!
Daarnaast rekent EnergyZero bijna hoogste tarief voor de maandelijkse vast leveringskosten van € 7.51, terwijl legio's andere leveranciers € 5 tot slechts € 6 in maand vragen voor maandelijkse vaste leveringskosten.
All met al scheelt u dit tientallen tot honderden euro's in het jaar door over te stappen naar elk willekeurig leverancier.
Wij zijn nu ruim een jaar (rechtstreeks) klant en ik ben tevreden tot nu toe. De nwe app werkt vlot. Alle account, verbruik, prijs details zijn inzichtelijk. Net een prijscheck gedaan met een andere aanbieder,kwam Tibber als eerste tegen, prijsverschil was minder dan 1,- p/m in voordeel van Energy Zero.
In December 2022 wilde ik een dynamisch contract bij ANWB Energie afsluiten, maar zij namen op dat moment geen nieuwe klanten aan, waardoor ik ben uitgeweken naar EneryZero. Op 1 december zouden ze gaan leveren maar ze waren mij compleet vergeten. Dat is overigens snel geregeld en vanaf 5 dec zijn zij mijn leverancier.
In mei kreeg ik een VKO-overzicht met fouten. De vaste kosten voor gas waren € 0,20 en de netbeheerkosten waten € 0,80. Ik heb om een verbeterd overzicht gevraagd, maat dat konden ze niet verstrekken.
In de app staat een grafiek van het verwachte dagelijkse gasverbruik. Die grafiek slaat echt helemaal nergens op. Dezelfde grafiek bij de ANWB heeft trouwens dezelfde fout.
In juni waren postseling al mijn historische gegevens over het gasverbruik verdwenen. Ook dat is weer goed gekomen.
Er volgde een algemene email met de melding dat ze de inkoopkosten voortaan van een andere site gingen afhalen en dat de website een nieuw jasje zou krijgen. Daar is tot op vandaag nog niets van te merken.
Over de maand juli heb ik geen VKO-overzicht gekregen. Bij navraag kreeg ik te horen dat ze die voorlopig niet meer verstrekken. Het wachten is op de vernieuwde website die ergens in het najaar zal gaan komen.
Dat hadden ze toch in een algemene email aan hun klanten moeten vertellen?
De afgelopen 2 of 3 dagen kan ik niet meer op de App inloggen. Ze zullen er wel weer, zonder iets te zeggen, mee bezig zijn.
Ik wil niet zeuren, maar het komt allemaal nogal amateuristisch op me over, en ik denk niet dat ik nog erg lang klant blijf.
Nu komma nul: Dat is precies wat ik vind van EnergyZero. Mijn energiecontract bij Powerd is ongevraagd per feb. 2023 overgegaan naar EnergyZero. Het begon allemaal al met heel veel miscommunicatie over de betaling en de eindafrekening. Wanneer je hierover per mail een vraag stelde kreeg je stelselmatig geen antwoord. Pas wanneer je gaat bellen krijg je iemand (Support) aan de lijn die letterlijk, nul van de drie vragen kon beantwoorden. Ik zou worden teruggebeld maar dat is nooit gebeurd. Daar zijn ze trouwens erg goed in (non)communicatie. Mijn 'simpele' vraag over de jaarafrekening is tot vier keer toe niet beantwoord. Het enige wat er wordt aangegeven is dat ze er mee bezig zijn en dat het hoogstens nog twee weken kan duren (heb ik zelf op schrift staan van EnergyZero). Jammer alleen dat deze mail al uit begin mei 2023 dateert. Mijn conclusie is dat elke energie leverancier heel goed een maandelijkse nota kan sturen, maar het gaat erom dat wanneer je een vraag stelt (hoe simpel dan ook) ze er ook voor je zijn! Wees op uw hoede: EnergieZero is een erg amateuristische en niet communicerende club. Ik zou EnergyZero dan zeker niet aanraden als 'prettige5'en betrouwbare leveranciers partner.
Heeft u nu in 2024 ook een enorme naheffing gekregen van Energyzero over april 2023 tot en met december 2023 aan energiebelasting die ze bij de overname vergeten zijn te communiceren?
Ik dacht dat dit een goede en goedkope party zou zijn. De ANWB was in transitie naar hun eigen energie platform. Mijn zoon zit daar. Blijkt opeens in dezelfde gemeente de netbeheerskosten op gas € 5,- duurder per maand te zijn bij enrgy zero dan bij de ANWB. Geprobeerd contact te krijgen bij energy zero. Zit nu reeds 20 minuten naar een bijzonder irritant muziekje te luisteren. Ze willen schijnbaar je niet snel helpen wat ook blijkt uit eerdere reacties. Tijd om over te stappen naar de ANWB
Helaas gaan de energybedrijven niet over de vaste kosten. Die worden bepaald door de netbeheerder en belastingen. Het zijn drukke tijden voor alle vragen er is een personeelstekort. Heb begrip hiervoor.
Een tijdje internet gehad van EnergyZero, dit hadden we genomen door een contract aan te gaan van ANWB energie. Die werken blijkbaar samen als een soort tussenpersoon. Prima hoor, prijzen waren goed in 2022. Helaas is dit nu niet meer het geval. Je betaald er namelijk tegen de inkoopprijs en helaas is die weer wat omhoog gegaan waardoor we zijn gaan kijken bij andere energieleveranciers. Blijkt dat er toch wel wat goedkopere opties op de markt zijn. Denk aan NextEnergy en Tibber.
Dit zijn de beste energieleveranciers van december 2024.
Er zijn 9 reviews geschreven over EnergyZero op Reviews.nl. Met een 1.8 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Matig.