Toch maar weer mijn contract verlengd bij Energiedirect. Ging even lastig want ik zag het verlengaanbod niet tevoorschijn komen, even een chat gestart en uiteindelijk bleek dat ze een verlengaanbod alleen nog doen bij mensen die geen zonnepanelen hebben of een klein aantal. Uiteindelijk kreeg ik toch een verlengaanbod omdat bleek dat ik niet zoveel had opgewerkt. Wilde namelijk wel graag een jaar weer vast want je weet het maar nooit met de oorlog etc. Toch 10 tot 20% goedkoper dan vorig jaar dus ik zit er warm bij dit jaar.
Ik raad het bedrijf Energy Direct absoluut niet aan. Hun klantenservice is gewoon verschrikkelijk. Allereerst hebben ze geen normale telefonische bereikbaarheid, wat het oplossen van problemen bemoeilijkt. De boekhouding werkt ontzettend slecht - ze maken constant fouten in contracten. In mijn geval hebben ze twee contracten afgesloten op hetzelfde adres, maar met verschillende achternamen. Toen ik ze op de fout wees en vroeg om een van de contracten te annuleren, probeerden ze dit meerdere keren, maar elke keer heractiveerden ze het geannuleerde contract, waarbij ze een boete in rekening brachten voor voortijdige beëindiging van het contract.
Het is onmogelijk om contact op te nemen met de klantenservice en de situatie goed uit te leggen. Alle communicatiekanalen, behalve de online chat, zijn afgesloten, en de chat-operators zijn compleet nutteloos en hebben geen enkele nuttige informatie. Met dit niveau van dienstverlening is het gewoon ondraaglijk om met dit bedrijf samen te werken. Bespaar jezelf de moeite en mijd Energy Direct!"
Ik snap niet waarom er zoveel mensen zo negatief zijn over energiedirect. Ik zit al jaren bij energiedirect en ik heb eigenlijk niks te klagen. Ze hanteren goede prijzen en met de klantenservice is ook niks mis. Ik kan mij nog herinneren dat het afsluiten ook heel eenvoudig ging. Destijds hadden ze de scherpste prijzen, ik weet niet hoe dat nu is, maar volgens mij zijn ze nog steeds goedkoop als je het vergelijkt met andere energieleveranciers.
Het mooie van Energiedirect.nl is dat ze dezelfde interface en voorwaarden hebben als bijvoorbeeld Essent (waar toch een stuk meer mensen bij zitten). Zal vast ook een dochterbedrijf zijn of iets in die trend. Ik heb jaren bij Energiedirect.nl gezeten en ging toen toevallig naar Essent. Alles is precies hetzelfde, ze wisselen soms van prijzen dus dat ligt nooit ver van elkaar.
Op een agressieve manier probeert Energie Direct nieuwe klanten te werven (ik ben nooit klant bij ze geweest maar ze bellen me af en toe op met een nummer uit Utrecht dat helaas niet geblokkeerd kan worden, en ze weigeren mijn telefoonnummer te wissen of me door te verbinden met het bel-me-niet-register). Als ik zeg dat ik geen interesse heb om over te stappen beweren ze dat ze dan wel aan mijn huidige energie leverancier door zullen geven dat ik 'geen interesse heb in een korting van 71%'. Het slaat werkelijk nergens op,. Ik zou de mensen die daar werken aan de telefoon allemaal willen aanraden om op een andere, integere, plek te gaan werken: er is (telefoon)werk genoeg. Wat een naar bedrijf...
Zodra je niet meer klant bent (overgestapt naar andere leverancier ) ligt de website in storing. Betalingsregelingen kunnen alleen getroffen worden via de website, maar deze ligt er uit! Hierdoor alleen maar verhogingen van de bedragen. Telefonisch werd er aangegeven dat er niets genoteerd stond over de telefoongesprekken die plaats hadden gevonden en dat ik de bedragen incl de heffingen maar moest voldoen. Sluit geen contract af bij energiedirect !!!
Ja, dit deden ze bij mij ook. Zodra je contract is afgelopen en je stopt bij Energiedirect, dan kan je niet meer in je interface. Deze geeft inderdaad allerlei foutmeldingen. De afrekening met iDeal link kan je hierdoor ook niet betalen. Ik ging via de chat vragen wat ik moest doen, zeiden ze dat ik het maar gewoon moest overmaken naar een bepaald rekeningnummer.
ik ben pas overgestapt op een andere leverancier en kreeg een telefoontje van energiedirect. Ze hadden een geweldig aanbod voor oude vaste klanten. Ik had een man aan de lijn die niet eens naar mij luisterde en hij bleef maar door drammen dat ik per direct terug over moest stappen. ik zou niet eens de kans krijgen om de mail hierover eerst door te lezen want het moest direct beslist worden en er waren maar een beperkt aantal oude vaste klanten die dit aanbod kregen. Ja hoor dat zal wel. Het was een zéér onprettig gesprek en hij draaide het zo dat het niet netjes van mij was dat ik hem eerst het mailtje met zijn aanbod liet sturen en dat ik toen toch nog zei dat ik het niet ging doen. ik heb het op internet nagekeken en zijn aanbod was echt niet zo spectaculair hoor. Ze waren zelfs duurder dan diverse andere dus ik zeg.....NIET DOEN!!!!!!!
Gister een zelfde ervaring gehad aan de telefoon. Na dagenlang gestalkt te zijn door dit telefoonnummer eindelijk contact. Bij de simpele vraag of ik het aanbod in de mail kon krijgen zodat ik het op mijn gemak kon inlezen kwam ik in een onverwachte procedure terecht. De medewerker begon op te ratelen dat ik een overeenkomst aan ging en binnen 14 dagen moest annuleren anders kwam je in een boete procedure terecht. Toen heb ik aan de rem getrokken. En gezegd dat ik het alleen voor een mailtje met informatie een hele vreemde gang van zaken vond. Erg dwingend karakter en vasthoudend. Helemaal door in het gesprek ook nog eens te melden dat ze niet opzoek zijn naar klanten die na een korte tijd weer vertrekken, maar naar klanten die langer willen blijven. Ik heb uiteindelijk gezegd dat ze me helemaal niets meer hoeven te sturen en een fijne dag gewenst.
energiedirect is zeer slecht bereikbaar, bellen kan niet, en Truus de robot snapt echt niks. emailen lukte uiteindelijk na lang zoeken naar een email adren.
geen eindafrekening krijgen (zg.nu niet kan inloggen)
na contract beeindigen weer gewoon geld afschrijven, je moet het dan wel
allemaal zelf goed in de gaten houden of je bent de klos
geen overzicht in de eindrekeningen na het opzeggen, inloggen op 'mijn energiedirect' is mogelijk maar staat op: 'oeps er gaat iets mis. je betalingen zijn niet zichtbaar. Probeer je het later nog eens?'. En het blijft zo dagen. Dus je krijgt incasso's per mail over de bedragen die zogenaamd 'open staan' en GEEN overzichten in de rekeningen of meterstanden. Dus zonder overzichten en zonder inhoud van facturen, krijg je de rekeningen met incasso's terwijl je geen klant meer bent en alles via automatische incasso hebt afgerond met energiedirect bij het overstappen naar de andere maatschappij. Ze zijn niet bereikbaar via de mail of bellen om de inhoud van de laatste (openstaande) facturen te krijgen en geen enkele facturen meet te zien zijn op 'mijn energiedirect'. Alleen ge chatten kun je met een robot. Ze bellen je niet op op je verzoek en mailen ook niet als je vraag stelt over de uitleg van een factuur en de per mail gestuurde incasso's. Dus alleen nog een optie: je rechtsbijstand inschakelen zodat de rekeningen niet verder oplopen: 25 euro per onbetaald (volgens hen) termijn. Jij hebt dus niks in te brengen. Moet zonder overzichten maar gaan betalen en overmaken en anders groeit de rekening op.
Deze maatschappij veranderd online gelinkte gegevens zoals contract datum, je afgesproken vaste prijzen.
En allemaal onder het mom van komt door overheids heffingen.
Ik raad iedereen aan om een melding te maken bij de ACM
Bij mij ging de kuub en kwh ineens omhoog terwijl ik een vast contract heb van 3 jaar.
Dan nog de klantenservice, breek mij de bek niet open, een chatrobot doet dit en die snap 11 van de 10 vragen niet, wanneer je belt krijg je te horen dat alles op de website staat en je antwoorden kan vinden via de bot. Via e-mail krijg je alleen te horen, het komt door heffingen terwijl dat de vraagstelling niet is.
Dan nog de klant tevredenheid op hun eigen website 8.2 sterren, ja als je alles via een reviewsite (klantenvertellen.nl) doet waar klanten zelf niks kunnen plaatsen snap ik dat wel, zo kan je ook 10 sterren maken.
Volgens mij moet hier de reclamecode commissie ook eens wat aan doen.
Ik erger mij echt zo erg aan die "nep wachtrij".
Altijd: "er zijn 2000 wachtende voor je", zelfs om 23:00 in de avond.
Dan gebruiken ze ook nog eens Recaptcha, meest klantonvriendelijke wat je je klanten kan aandoen.
Wil je gemak en geen ellendige "nep" wachtrijen met irritante recaptcha? Ga dan zeker niet bij deze partij.
Wil je alleen goede service en boeit de rest niet? Dan kun je bij deze partij aansluiten.
Ik kan bedrijven geen voldoende geven als ze je al lastig vallen met recaptcha.
2 jaar trouw klant geweest bij Energiedirect! Contract is net weer verlopen en aangezien de prijzen zo hoog zijn (elektriciteit is 10x de prijs van wat ik had bij mijn vaste contract) heb ik meerdere energieleveranciers vergeleken en ik ben ongeveer 10% goedkoper uit bij Engie. Kan maar zo zijn dat dit weer anders is over een aantal maanden. Ben dus overgestapt maar wil toch duidelijk zeggen dat ik blij klant ben geweest. Energiedirect gebruikt dezelfde interface als Essent alleen is alles groen. Werkt dus prima en ze hebben me heel goed geholpen een jaar geleden toen ik nog snel een jaarcontract heb gekregen toen de prijzen nog enigszins normaal waren.
November 2022: wel volledig voorschot betaald maar geen compensatie van €190,00 ontvangen. Na melding bij EnergieDirect moet er volgens een medewerker eerst gekeken worden of ik er wel recht op heb. De volgende vraag van deze medewerker luidt: "wordt uw woning wel gebruikt als verblijf". Dan valt je toch niets meer te binnen, Men ging het "beoordelen" en ik kon over een aantal dagen een bericht verwachten. In hun algemene voorwwarden staat dat er extra kosten in rekening worden gebracht bij te late betaling. Ik vraag mij af of ik deze ook bij hun in rekening kan brengen.
Naast de steeds slechter functionerende app wordt de service er zeker ook niet beter op.
Dit bedrijf is absoluut GÉÉN AANRADER !!!!!!!
Jaren geleden erg tevreden. Sinds de Oekraïne één grote schimmige chaos van te hoge inschattingen, storing in de app, geen contact kunnen opnemen, uren tevergeefs in de wachtrij aan de telefoon.
Extra zuur: dat je energiecontract een week voor de Oekraïne afloopt, je een 'nieuw aanbod zal krijgen binnen drie dagen' en vervolgens niets meer hoort tot het moment waarop de directie driedubbel winst maakt omdat je geen contract meer hebt.
Uitbetaling van geld door de overheid gebeurt evenmin, noch worden er bedragen verrekend.
Zeer schimmige onbetrouwbare onderneming...
Eindafrekening wordt niet uitbetaald. Bedrag is verrekend met een termijnfactuur die valt na het beëindigen van de levering. Niemand van de klantenservice kan helpen en weet niet hoe dit op te lossen. Einde contract was 25 juni 2022. Termijn factuur van juli is verrekend met het bedrag wat ik terug zou krijgen. Voor het resterend bedrag is een derde partij ingeschakeld maar ze weten niet wie (en die hebben zich nook niet bij mij gemeld)
Je wordt echt zwaar chagrijnig van de chatrobot en bellen kan niet.
Het is een B-merk van Essent (RWE). Echter de service is totaal niet te vergelijken.
Alles online klinkt goed maar wat als dit niet werkt en je niet verder komt.
Er zijn ook bedrijven die je wel kan bellen dus ik adviseer dat te doen.
Ze moeten wel iets doen aan die klantenservice chat die ze hebben ingebouwd. Super vaak dat je niemand aan de lijn krijgt of dat er een storing is. Ook heb ik een aantal keer gehad dat de chatmedewerker plots mijn berichten niet meer ontvangt terwijl ik ze wel degelijk stuur en ze ook wel in de chat verschijnen, of de chatmedewerker er dan geen zin meer in heeft of dat er echt iets mis is weet ik niet. Voor de rest wel een van de goedkoopste gas en energie leveranciers, dat is ook de reden dat ik bij hen ben aangemeld. Jaar terug een contract voor 3 jaar genomen, nu dus nog blij klant met de gunstige tarieven!
Na wat gedoe over mijn verhuizing die ik niet had door gegeven en een service medewerker die me aan de telefoon helemaal niet wilde helpen, dat was ene Cindy. De dag hierna toch heel goed geholpen door Bianca op de chat. Ik was namelijk verhuisd en had dit ook aangegeven in de Energiedirect omgeving. Echter door een storing was dit niet goed door gekomen en had ik dus ineens een boete gekregen omdat ik de verhuizing niet had door gegeven en hierdoor was het contract vroegtijdig verlopen. Meerdere keren gezegd tegen Cindy dat ik dit wel had doorgegeven maar dat er een storing was en dat ik een foutmelding ontving wanneer ik de verhuizing doorgaf. Mevrouw vond dat ik maar had moeten bellen toen ik die foutmelding had gezien. Slecht natuurlijk want ik dacht dat het wel gewoon goed door zou komen.
De volgende dag toch nog eens ingelogd bij Energiedirect en zag ik onderaan Vraag & Antwoord staan. Hier kan je dus chatten met medewerkers van deze energieleverancier. Bianca kwam in de chat en zei gelijk dat ze last hadden van storingen en dat hierom verhuizingen en nieuwe klanten vaak niet goed werden opgeslagen. Meteen stelde ze voor dat ze mijn oude contract gewoon zou gaan overzetten naar mijn nieuwe adres, KLAAR. Zo simpel kan het dus zijn.
Oordeel:
Cindy, heel matig. Dient de klant te helpen in plaats van ze tegen te gaan werken. Klant is bij haar geen koning.
Bianca, geweldig! Geef deze vrouw opslag. Zo behoudt je klanten!
Uiteindelijk is het toch nog goed gekomen. Doordat ik mijn oude contract mee kan nemen (die veel voordeliger is dan de tarieven van nu), bespaar ik toch best wat geld. Ik geef deze energieleverancier dan ook 4 sterren. Zodra Cindy beter om kan gaan met haar klanten of dat ze excuses aanbiedt, zal ik het naar 5 sterren zetten.
Wederom een enorm slechte ervaring rijker met deze agressieve en puur financieel gerichte energiestunter.
Na opzeggen van het contract vanuit de zijde van EnergieDirect hebben ze het lef nog een opzegvergoeding te claimen, terwijl ik zelf klant had willen blijven. Vanuit de digitale klantinformatie is gebleken, dat ik geen klant meer ben, maar als je dan zelf op zoek gaat naar een nieuwe leverancier, dan weten ze je plotseling weer te vinden met als enig triest resultaat geld binnen te harken voor niet verleende diensten in de vorm van die dwangmatige opzegvergoeding. Na twee telefoongesprekken en vijf mails, waarbij deze club niet ingaat op hun eigen fouten hebben ze het lef nog te dreigen met incassokosten. Opnieuw naar EnergieDirect? Nooit meer en met mij vele anderen.
Wij hadden echt precies hetzelfde bij Energiedirect.nl! We zijn verhuisd en ik dacht dat ik het had aangegeven op de website van Energiedirect.nl maar dat was blijkbaar niet goed doorgekomen. Ze hebben zelf mijn abonnement afgesloten en nu willen ze dat ik 100 euro overboek omdat het contract niet is nageleefd. Omgekeerde wereld? Ik kies er niet voor om het contract te sluiten, dat deden ze zelf. Ik heb werkelijk niets opgezegd!
Dus de klantenservice gebeld. Kreeg een vrouw aan de lijn die telkens zei dat het mijn eigen fout was dat ik de verhuizing niet VOORTIJDIG had aangegeven. Ik dus zeggen dat ik een foutmelding op de website kreeg en het overigens ook erg druk had met verhuizen... Had ze geen boodschap aan, het lag nou eenmaal aan de klant (mijzelf dus).
Energiedirect.nl is goedkoop maar de klantenservice mag best wat meebewegen want dit sloeg natuurlijk helemaal nergens op. Het bedrijf stopt zelf het contract en vraagt dan ook nog een vergoeding ook. Om naderhand te zeggen dat de fout bij de klant ligt. Heel slecht!
Goedendag ,
Ik ben de eigenaar van Denhertigstraat 39A. 3081 KB Rotterdam.
Ik krijg te horen van mijn bedrijf Engie dat mijn contact is stop gezet door iemand de wil overstappen naar uw bedrijf .... maar hij heeft de verkeerde adres gebruikt , en dat is mijn adres !!!!!!
Dit is de 2de keer eigenlijk .... de eerste keer was in November, met veel moeite heb ik het weer in orde gemaak , en nu de 2de keer in April
Controleer aub. De gegevens van de persoon die wil overstappen . En vergelijk dat met mijn gegevens .
Ik wil niet overstappen want ik vind Energiedirect.nl heel goed.
A. Mukhtar
Denhertigstraat 39 A.
3081 KB. Rotterdam
Geboorte .datum :- 20-07-1951
Met vriendelijke groet
A. Mukhtar
Ik heb zojuist een review geschreven dat ik ben overgestapt op mijn alles-in-1 aanbieder. Nu wil ik graag een review schrijven over de overstap van mijn huidige energieleverancier Essent naar Energiedirect.nl. Sinds de pandemie moet ik op de centjes letten en dus heb ik een financieel adviseur gevraagd me te helpen hoe ik zoveel mogelijk kosten kan besparen op vaste lasten. Hij nam alle vaste lasten door en het gemakkelijkst waar je op kan besparen zijn energie, internet tv, mobiele telefoon en eten. Eten ligt echt aan jezelf dus dat komt wel goed. Deze review gaat over Energie dus daar ga ik het over hebben. Wat je moet doen is het volgende: je zoekt een goede energievergelijker op, kan op pricewise zijn, independer of Reviews.nl prijzen vergelijker. Vul hier je huidige verbruik voor gas en licht in, dan tonen deze vergelijkers de goedkoopste opties. Simpelweg kies de goedkoopste (voor mij was dit Energiedirect.nl), deze regelt de overstap helemaal zelf en klaar. Ik bespaar, schrik niet, 280 euro op jaarbasis. Ik ga dit nu elk jaar doen en zie wel hoeveel ik volgend jaar ga besparen, vast niet zo'n groot bedrag extra als nu omdat ik al jaren niet ben overgestapt maar ben er vanzelfsprekend erg blij mee!
Ps. energie is energie en gas is gas. Het komt op dezelfde manier je huis binnen dus gewoon de goedkoopste kiezen en je bent klaar.
Hele fijne website waar je al je gegevens terug kan vinden. Ze sturen ook maandelijks een e-mail met grafieken hoeveel je verbruikt ten aanzien van vorig jaar en ten aanzien van andere zelfde soort huizen. Wij zijn alleen al op elektriciteit met 20% omlaag gegaan omdat we alle lampen hebben vervangen door LED lampen. Dat zie je nu terug in de grafieken.
Leuk feitje: let er op dat wanneer je energiecontract afloopt dat je een nieuwe aangaat in plaats van dat je hem stilzwijgend door laat lopen. Dit scheelt je zo een paar honderdjes op jaarbasis. Bij alle energieleveranciers waar ik bij heb gezeten, was er geen enkele die een reminder gaf dat het contract bijna af liep, dus goed op letten.
Wij zijn overgestapt naar energiedirect en toen kregen wij die tachtig euro cashback, een mooi bedrag om terug te krijgen.
Het is toch ruim de helft van een maandbedrag voor mij, dus ik was hier erg blij mee.
En sinds we bij energiedirect aangesloten zitten heb ik die app geïnstalleerd, wat een uitkomst is dit!
Nooit meer eerst op de computer moeten inloggen, waardoor je het uitstelt en uiteindelijk weer vergeet.
Nu hoef ik slechts de app te openen en heb ik binnen een paar seconden de informatie waar ik naar op zoek ben.
Dit is nu ons derde jaar bij Energiedirect en we zijn hier nog steeds heel erg tevreden over. Hebben ook reeds onze cashback teruggekregen!!!
Ze leveren goede energie voor een keurige prijs, vragen in ieder geval niet te veel geld.
Wanneer ik iets hebben ik met hun bel, zit ik niet uren in de wachtrij maar word ik vrijwel gelijk geholpen.
Allemaal positieve dingen dus geheel klachtloos!
Wij zaten altijd bij een hele dure energiemaatschappijen, vooral met de gedachte dat dat wel het normale tarief zou zijn. Totdat ik er door mijn broer en schoonzus op gewezen werd dat dit helemaal niet het geval is. Zij zaten bijvoorbeeld bij een maatschappij die veel goedkoper was dan die van ons en ze gebruikten niet eens minder energie dan dat wij deden, misschien zelfs wel meer. Dat heeft bij mijn vrouw en mij wel een balletje aan het rollen gebracht en toen zijn we verschillende maatschappijen gaan vergelijken. Wat een verschil kan hier tussen zitten zeg, daar was ik me totaal niet van bewust. Maar Energiedirect is dus veel goedkoper dan veel andere maatschappijen. Toch staan en er goede dingen over op internet en ook wij hebben hier inmiddels hele goede ervaringen mee. Voor ons was Energiedirect dus een hele goede keuze.
Wij hebben ons jaarcontract voor de energie afgesloten bij energiedirect.nl en we zitten hier nu 3 of 4 jaar bij uit mijn hoofd, Uit gemakzucht / onoplettendheid / luiheid hier ook verder nooit meer naar omgekeken. Daar heb ik nu wel spijt van, want ik ben er vorige week achter gekomen dat dit heel veel goedkoper kan en dat wij dus in principe een hele slechte deal hebben. Als ik dat eerder had geweten, dan had dit ons tientallen of misschien wel honderden euro's kunnen besparen. Slecht ook dat ze dit niet aan de klanten doorgeven, maar dat kost hun natuurlijk ook weer geld. Mocht er iets aan de hand zijn met je energie, dan vind ik de service van energiedirect.nl daarentegen wel altijd heel erg goed. Dus dat is hier wel heel goed geregeld.
Wij hebben ons contract bij energiedirect.nl lopen en sinds we hier zitten hebben we nog geen enkele slechte ervaring gehad.
We kregen zelfs een aanbieding in de brievenbus met een speciale actie binnen het bedrijf zelf wat ons geld zou besparen.
Energiedirect denkt echt mee met hun betalende klanten, ook al kost dit hunzelf misschien wel geld.
Natuurlijk is het ook slim want met zo’n actie is de kans dat mensen naar een andere maatschappij overstappen dan natuurlijk kleiner.
Maar wat hun reden dan ook mag zijn, ik ben er blij mee en maak er graag gebruik van.
Dit zijn de beste energieleveranciers van oktober 2024.
Er zijn 34 reviews geschreven over energiedirect.nl op Reviews.nl. Met een 2.9 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Gemiddeld.