Coolblue onbereikbaar via de telefoon. Half uur in de wacht en nog geen verbinding. Twee weken voor de verkoop van mijn woning gaan bellen hoe ik dit moest regelen omdat ik dit niet via de website kon vinden. Uiteindelijk op de dag van verhuizing een mail gestuurd wat ik moest doen, kreeg een week na mijn mail bevestiging via de mai dat het druk was aan de telefoon en dat mijn contract was opgezegd omdat de nieuwe bewoners een andere aanbieder hadden genomen. Ik had niets opgezegd. Blijkbaar kan het dus eenzijdig opzeggen zonder boete van een contract alleen vanuit de aanbieder. Weer gebeld, na 30 minuten nog geen gehoor. Weer gemaild en aangegeven dat dit absurd is om iemand per omgaande van energie af te sluiten. Antwoord wat ik terug ontving was dat het druk was aan de telefoon en ik een paar weken voor verhuizing het contract had moeten omzetten. Hoe wil je dat doen als je nergens kan vinden hoe dit moet via de website en ze meer dan een week erover doen over een mail beantwoorden en telefonisch niet bereikbaar zijn. Echt zo'n slechte leverancier heb ik de afgelopen 37 jaar nog niet gehad. Inmiddels naar een andere maatschappij gegaan.
Vereniging eigen huis doet aan goedkope energiecontracten promoten en daar komt deze maatschappij dan uit, maar deze moet je dus echt niet nemen. Er zijn aanbieders die wel een normale klantenservice hebben en ook niet duur zijn.
Jaarrekening gekregen van 12000. Houden nergens rekening mee alleen hun eigen beurs. Eerst de optie via app om 472 per maand te betalen. Daarna gebelt omdat dit te veel is. Ze gaven aan dat dat inderdaad wat veel is, en gingen kijken wat ze voor me konden doen. 2 dagen later een mail ontvangen met of ik per december even 996,13 per maand af wilde dokken. Wederom aangegeven dat dat niet reëel is en niet haalbaar in de huidige situatie. Maar dat boeit ze uiteraard geen ruk. Heb ook al 3 x een tegenbod kwa bedrag gedaan. En gevraagd om vanuit Coolblue een haalbare tegenbod. Die ontvang ik niet van ze. Kortom ze willen 996,13 per maand afbetaald krijgen.
Nog gezegd krijgen via telefoon dat ze een deurwaarder gaan inschakelen. Terwijl 6 x is aangegeven dat ik betalings willend ben en dat ze met een reëel tegenbod kunnen aankomen. Super triest firma. Ben hierdoor snel overgestapt naar een betrouwbare leverancier.
Ook uitstel aangevraagd hieraan voorafgaand. Deze werd verleend. Nog de dag voor 1ste facturatie hiervan 2 x gebelt. Echter de dag erna kreeg ik hier gewoon een factuur van en ze eiste mij deze te betalen want de factuur was al gemaakt. Zo werken die dingen helaas niet.
Coolblue wilt alleen geld zien. Je prive situatie telt bij hun niet. Waardeloze service. Is al 2 maanden geleden dat dit allemaal voorviel. Maar dit is uiteraard een slechte review waard.
WEET WAAR U AAN BEGINT!!
Nadat ik 3 jaar een contract bij Coolblue hebt gehad ben ik over gegaan naar een andere maatschappij. Wat doet Coolblue? Ze sluiten gelijk je account en kun je als dank voor je 3 jaar bij Coolblue niet meer bij je gegevens. Dus als je de nota's niet hebt bewaard kun je die niet meer inzien
Achterlijk wat klant onvriendelijk
Het staat op de website, een dynamisch energie contract maar wat blijkt. Nee hoor alleen een variabel contract. De klantenservice gebeld en na 10 minuten pas een medewerker. Dit levert geen glimlach op, ergenis! Coolblue haal dit van de website. Het is verwarrend en het kost het bedrijf en de consument tijd en dus geld.
Is een dynamisch energietarief niet hetzelfde als een variabel energietarief? Dit houdt toch simpelweg in dat het kan wijzigen op bepaalde momenten (per dag, per uur, etc).
Coolblue Energie heeft inderdaad geen vast tarief. Daarvoor moet je naar Essent, Eneco, Engie, etc.
Zeker niet. Een variabel tarief zet de tarief voor minimaal 3 maanden vast. Bij een dynamisch contract krijg je dagprijzen voor energie. Als de zon schijnt en de wind waait krijg je geld terug.
Duidelijk. Volgens mij heeft Frank Energie en NextEnergy wel goede dynamische tarieven. Zal daar eerder gaan kijken dan naar energie van Coolblue.
Wat een starre houding heeft Coolblue Energie (=Servicehouse BV). Wij gebruiken veel minder energie dan de vorige bewoner van ons huis. De vorige bewoner reed electrisch, wij niet. Ondanks dat wij een goede jaarhistorie hebben, dwingt Coolblue Energie ons tot een voorschotbedrag wat 40% hoger is dan het realistisch gemeten verbruik. En regels zijn regels, dus ze kunnen het maandvoorschot niet verlagen. Wij hebben het contract dan ook herroepen binnen de koop-op-afstand termijn.
Laatst mijn contract bij Coolblue opgezegd. Minimaal 1 maand van tevoren opgezegd. Presteren toch om nog 1 maand extra voorschot in rekening te brengen. Ze rekenen het verbruik af tegen hogere prijzen. Ondanks dat ik duidelijk mijn meterstanden hrb doorgegeven. Op mijn verzoek op mijn eindafrekening opnieuw te bekijken, moet ik zelf aangeven wat er niet juist is. Heel erg moeilijk om met deze klantenservice te communiceren. NOOIT en NOOIT meer Coolblue energie.
Wij dachten een jaar geleden een goede energieleverancier te hebben gevonden, maar helaas. Slechte energieleverancier. Heeft zaken niet op orde. Doorgegeven meterstanden worden niet verwerkt. Jaarafrekening wordt niet binnen de wettelijke 6 weken verstuurd. Hierdoor worden op deze afrekening 14 in plaats van 12 termijnbedragen in rekening gebracht. Communicatie is slecht, luisteren niet naar klant. Blij te zijn overgestapt.
Ze weten het leuk te verkopen, maar klopt niks van. Leuk vertellen dat mijn hybride binnen zoveel uur opgeladen zou izjn.. maar h maarm.Nu nog wachten op mijn aanbetaling ( die zouden ze houden, wouden ze niet terug betalen) en dan mogen ze de paal weer ophalen. Ik hoef m niet, bij de eerste afrekening hadden ze ook nog tarieven voor openbaar laden gebruikt.. het is mijn eigen stroom....
wij hebben de gok gewaagd en zijn overgestapt naar coolblue energie. op de website kan je alles heel goed invullen en krijg je meteen je prijs te zien. we hebben gekozen voor kwartaal zeker en hebben met opzet ons stroom normaaltarief, daltarief en gas wat hoger ingezet zodat we zeker weten dat we het kunnen betalen. de tarieven wat we dit kwartaal betalen zijn als volgt:
variabele kosten normaaltarief per kWh € 0,5646949
variabele kosten daltarief per kWh € 0,5201669
variabele kosten per m³ € 1,994806
dit is allemaal ongeveer 30% goedkoper als wat we hadden bij essent. natuurlijk hebben we ook eerst nog gekeken naar andere wat grotere energieleveranciers maar die zitten allemaal rond de € 0,7 voor energie en € 2,8 voor gas.
wij zijn dus erg positief!
Niet best niet best.... We zitten vanaf deze maand voor het eerst bij deze energieleverancier/webshop. Kan niet anders zeggen dan dat het een trieste ervaring betreft. Ze roepen in het begin al dat de eerste betaling gaat via een automatische incasso, dit gebeurd niet. Daarna krijg je nog een mail die veel te laat aankomt dat de eerste betaling dus niet is ontvangen, goh.. Mag je dus met iDeal betalen. En dan komt het, omdat je niet hebt betaald moet je een week lang een hoger tarief voor energie afnemen? Het maandbedrag dat we via een vergelijker kregen voorgeschoteld lag ook een stuk lager dan het termijnbedrag wat we nu hebben dus dat is ook niet prettig. Je krijgt ook geen respect van de mensen van de klantenservice.
Ps. ik lees nu de andere ervaringen ook... Veel negatieve reviews lees ik ook in oktober en november. Blijkbaar leren ze er ook niet van want nu in januari is het nog steeds even erg. Ze kunnen het beter blijven houden bij het verkopen van computertjes.
Waar iedereen vrij negatief is over de diensten van Cool blue energie, zijn wij juist positief gestemd. De service is top en de kortingen wat je krijgt op bepaalde producten nemen we gewoon mee. We schrikken een beetje van de reacties. Zeker met het prijsplafond dat eraan komt, zit je wel vrij goedkoop bij dit energiebedrijf.
Ik probeer er met een zonnige blik naar te kijken, dat is ook de reden dat ik ze nog een 3 sterrenwaardering geef. Op de website staat duidelijk dat ze 2 keer per jaar hun prijzen wijzigen, tenzij er iets geks gebeurd op de energiemarkt. Prima, duidelijk! Heb zelfs via de chat een aantal keer gevraagd of er een kans is dat ze de tarieven voortijdig gaan verhogen, medewerker zegt elke keer, nee, dat is niet het plan. Nu hebben ze de tarieven dus toch verhoogd, sterker nog, ze hebben het een aantal keer aangepast zonder mij in te lichten. Dit zullen andere klanten dus ook hebben. Heb hier natuurlijk een klacht over ingediend een aantal weken geleden maar ze doen er vrij weinig mee. Ik snap het hoor, las dat ook al in een andere review... Het is een nieuwe energieleverancier met mooie prijzen, maar je moet de klant wel goed blijven helpen, zeker in deze gekke energietijden. Momenteel zal ik het dan ook niet aanraden maar als ze de klantenservice en informatie op de website wat duidelijker maken kan het best een prima energieleverancier worden.
Een nieuwe energieleverancier heeft het altijd lastig, dat zie je nu ook weer bij Coolblue. Ze proberen met gunstige prijzen klanten te werven, gecombineerd met leuke aanbiedingen om je huis energiezuiniger te maken. Was altijd groot fan want we kopen er jaarlijks wel wat van bij die winkel. We verbruiken bijna geen gas meer want we kijken wel uit op dit moment, het aanpassen van het termijnbedrag is echter niet mogelijk. Hoe kan dit nou? Ik weiger gewoon om met deze hoge termijnbedragen in te stemmen.
Het gaat nog niet heel prettig bij Coolblue Energie. De prijzen zijn super hoor, dat is de reden dat we zijn overgestapt maar onze voorschot met bijna 400 euro omhoog gezet, terwijl we al enkele maanden een overproductie hebben in verband met onze opwekking van zonnepanelen. Ook hebben we veelal de houtkachel aan dus qua gasverbruik is het ook een stuk minder. Helaas kijken ze alleen naar het oude jaarverbruik en kan je het dus zelf niet lager zetten. Via de bank het voorschot maar teruggeboekt maar dit is natuurlijk niet handig. Snap dat Coolblue Energie nieuw is maar COME ON. Prijs goed, de rest kan beter.
Dit zijn de beste energieleveranciers van december 2024.
Er zijn 14 reviews geschreven over Coolblue Energie op Reviews.nl. Met een 2.0 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Matig.