Al sinds augustus worden onze meterstanden niet meer uitgelezen en niemand van de klantenservice kan ons helpen. Dit terwijl ik al uren bij jullie in de wacht heb gestaan en gebeld en gechat heb. Elke keer word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Meermaals heb ik ook contact gezocht met Liander, zij geven aan dat onze meter het gewoon doet. Zij kunnen onze meterstand juist uitlezen, hebben deze doorgegeven en kunnen ook zien dat jullie deze regelmatig uitlezen. Ik voel mij in de zeik genomen en heb het idee dat jullie ons gewoon oplichten zo rond de eindafrekening. Wij kunnen het ons niet permitteren om ineens voor hoge rekeningen te komen staan. En dit lijkt mij ook niet fair met de hoeveelheid tijd dat ik kwijt ben aan jullie slechte service. Ik heb zelfs fotos van de meterstanden doorgestuurd maar er wordt gewoon niets mee gedaan.
Een telefoongesprek met de klantenservice: wat een drama! Ik word meerdere keren in de wachtstand gezet omdat de medewerker het antwoord zelf niet weet en moet navragen. Vervolgens krijg ik antwoord op een vraag die ik niet heb gesteld. Het antwoord op de vraag die ik wel heb gesteld, heb ik niet kunnen krijgen. Ik heb de indruk dat de medewerker absoluut geen verstand van zaken heeft.
budget energie heeft er qua klantenservice een zooitje van, kunnen je niet helpen met iets heel simpels als de naamsverandering. nu al 6 weken bezig geweest, zelfs formulier ingevuld met handtekeningen en al maar mooi dat t niet lukt. telkens een ander verhaal, of per mail waar je helemaal geen antwoord op krijgt, terwijl ze t direct wel lezen,ben er helemaal klaar mee. ons contract is bijna ten einde we gaan er weg ook.
zit al jaren bij deze maatschappij prima bedrijf nooit problemen gehad
netjes geld terug bij veel betaalde rekening en krijg altijd iets terug en heb geluk dat mijn contract vast staat tot 7 -2024
en zat bij een andere maatschappij hiervoor maar moest altijd bij betalen hun app is ook prima van mijn kant genen klachten over budget energie
Budget Energie heeft op dit moment verreweg de beste prijzen, dit omdat ze maandelijks de prijzen aanpassen op basis van de inkoopprijs. Momenteel zijn dit de tarieven:
Tarief (normaal) € 0,57093 / kWh
Tarief (dal) € 0,54251 / kWh
Gas Tarief € 2,11498 / m³
Om dit te vergelijken, bij vrijwel alle andere grote energiebedrijven betaal je gemiddeld 0,7xxxx kWh aan energie en ligt de gasprijs rond de 2,7xxxx / m³. Wij hebben de overstap gemaakt en zijn blij klant. Ook het salderen is momenteel jaarlijks wat veel beter is dan dat dit maandelijks is. Terugleververgoeding is de kale kostprijs van energie dus dat is ook heel voordelig als je dit vergelijkt met anderen die soms 0,05 of 0,09 cent hiervoor geven. Bij Budget Energie is dit Tarief € 0,22825 / kWh.
Nu hopen dat de lage prijzen geen lokkertje zijn en dat ze het omhoog gooien na het eerste maandcontract, hier moet ik op wachten maar dit verwacht ik niet omdat je kunt overstappen wanneer je wilt.
Hoe is uw ervaring na de eerste paar maanden bij Budget Energie?
Ik ben heel benieuwd omdat ik ook overweeg over te stappen..
Prima, gewoon wat je kan verwachten van een energieleverancier. Het is niet veel anders als waar ik voorheen bij zat. Het mooie is dat ik ook ben overgestapt naar Budget Mobiel dus ik krijg ook nog een bepaalde combi korting bovenop de al goede prijzen. De tarieven zijn nu zelfs nog een stuk minder dan wat ik zei in de review. Momenteel staat het op:
Stroom (normaal): € 0,42193 / kWh
Stroom (dal): € 0,35898 / kWh
Gas: € 1,39097 / m³
Dat is echt heel goedkoop, 50% van wat je betaald bij Essent, Eneco, enz.
Hartelijk dank voor uw reactie. Waardeer het zeker. Echter ik blijf toch nog even zitten gezien de vele zeer negatieve reacties over Budget Energie. Het prijs verschil is groot maar dat moet toch ergens in zitten. Goedkoop is duurkoop denk ik. Veel succes verder
Budgetenergie gaat gelukkig weer jaarlijks salderen, mede dankzij ingrijpen van het tv programma RADAR. Want op aangetekende brieven emails reageren ze niet. Telefonisch niet te bereiken. Ik ben de tarieven die zij maandelijks aankondigen gaan vergelijken met de tarieven die zij hanteren op het gebruikersoverzicht en constateer dat deze helemaal niet kloppen. Altijd veel hoger. Andere klanten hier ook ervaring mee? Zij blijven de boel oplichten. Mensen die mij advies kunnen geven graag.
Ze wijzigen de prijzen iedere maand, het kan dus zijn dat de prijzen hoger worden naar mate de winter dichterbij komt, dit is eigenlijk wel normaal. Hoeveel zijn jouw prijzen omhoog gegaan dan? Ik ben zojuist overgestapt naar Budget Energie omdat zij voor mij de laagste prijzen hadden, ik heb het met meer dan 5 andere energiebedrijven vergeleken.
Ik heb dezelfde ervaring en Budget meldt dat ze zich misrekend hebben bij de verlaging van de BTW naar 9% medio sept. 2022. Telefonisch zei Budget dat op de eindafrekening e.e.a. wordt rechtgetrokken. Afwachten dus.
Voor het afsluiten van een vast kontrakt in maart van dit jaar, werd mijn maandbedrag door Budget ingeschat op 79 euro op basis van mijn opgegeven historisch verbruik. Je zou verwachten, dat bij ongeveer hetzelfde verbruik dit jaar dit maandbedrag toereikend is, maar in mijn maandelijks overzicht adviseert Budget nu al een aantal maanden om mijn maandbedrag naar 130 euro te verhogen. Bij een variabel kontrakt snap ik dat maar niet bij een vast kontrakt met gelijkblijvend verbruiksgemiddelde.
Maar het staat natuurlijk goed in de offerte!
Tegenwoordig heb ik alles bij Budget. Energie, telefoon en internet/tv. Ik snap niet waar mensen zo ontevreden over zijn. Bij mij werkt alles gewoon prima en dat voor een goede prijs. Nooit echt problemen gehad. Alleen installatie van internet/tv was lastig, maar dat lag meer aan mijzelf. Ik ben ook zeer tevreden met Budget Energie. Het is helder en transparant. Je weet gewoon waar je aan toe bent en gezien de prijzen van tegenwoordig, helemaal niet zo duur. Goedkope energie bestaat op het moment gewoon niet, dat moet je accepteren. Ik ben in ieder geval tevreden en ga nergens anders heen.
Heel slecht, komen afspraken niet na, verhogen zelf de prijzen en bij opzegging kun je weken wachten voor je het geld terugkrijgt. Wacht nu al 25 dagen en ze hebben nog steeds niks laten horen en mijn geld nog niet terug. Nooit meer Budget Energie. Via chat zijn ze vaak niet bereikbaar en onduidelijk en via telefoon kun je een halve dag wachten op verbinding.
zeer slecht dus.ik ga dus geen zaken doen. betaal liever meer voor goede dienstverlening.waarom organistie opzetten als dienstverlening niet optimaal is
Vanavond ook weer bij Radar aan de orde gesteld dat saldering per maand wettelijk niet mag en kan. minister Jette is hiervan op de hoogte en zou met maatregelen komen ik hoop dat dat spoedig gebeurd, want dit is pure oplichting.
Ik ga maar weer zoeken naar een andere hopelijk eerlijker leverancier !
Afgelopen jaar zonnepanelen aangeschaft met wat meer produktie dan ik zelf nodig heb. Deze overproduktie wilde ik gaan gebruiken om in de wintermaanden mijn huis op een duurzame manier bij te verwarmen. Nu is BudgetEnergie zomaar maandelijks gaan salderen. Iedereen inclusief de minister spreekt er schande van, maar niemand doet iets aan deze oplichterij!!!!
Vanwege de stijgende energieprijzen ben ik overgestapt naar Budget Energie. Ik heb niet de illusie dat het echt budget zal zijn, maar ze zijn wel wat goedkoper dan mijn vorige energiemaatschappij. Daar ben ik sowieso al tevreden mee. Verder heb ik persoonlijk weinig contact met ze gehad. Ik ben gewoon overgestapt. Ik ben in ieder geval dat mijn maandbedrag nu wat lager ligt dan voorheen.
Frans, hoe is de ervaring met Budget na dat je bent overgestapt naar Budget? hoe zit he met factuurs en klantenservice, mvg Mallory
Pas op!
Pas op! dit 'bedrijf' saldeert uw zonne-energie per maand. Dit is niet de intentie van de wettelijke regeling (salderen per jaar), bedoeld ter stimulering van duurzame energie. Los van de uiterst onaangename ervaring met dit graaibedrijf neemt dit ook het vertrouwen weg bij nieuwe kopers van zonnepanelen. Maatschappelijk onverantwoord!!
Ik heb gelukkig opgezegd en voel me een stuk beter daardoor.
Ivm overlijden contract opgezegd. Bevestingsemail ontvangen. Moest via chat overlijdensakte uploaden. Werkte niet. Nogmaals geprobeerd. Via chat verwezen naar telefoonnummer. Gebeld en na 45 minuten weer terugverwezen naar de chat die me wederom adviseerde om te bellen. Helemaal klaar met deze club. Heb meermaals geprobeerd om het alsnog te versturen. Zonder document krijg ik boete voor tussentijdse opzegging. Heb call center medewerker gezegd dat ook ik het gesprek had opgenomen en dat ik weiger boete te betalen. Automatisch afschrijving geblokkeerd. Ze zoeken het maar lekker uit
prijzen stijgen, dat heet markt werking/oorlog heb je altijd geluk gehad met variabel, niet vast willen leggen heb je nu pech, nu niet huilen maar je hebt jaren geluk gehad, mensen die het vast hebben gezet hebben nu geluk, zo is het leven, volgende keer hebben de variabele contracten misschien weer voordeel
Wat een domme reactie als je je nog niet in het onderwerp hebt verdiept. Je kunt niet onaangekondigt spelregels veranderen. Daar gaat het om. Niet om een prijsstijging.
Wij zijn overgestapt naar budget energie omdat deze in de vergelijker er goed uit kwam. Echter zonder ons te informeren hebben ze de solderingsregeling wat jaarlijks verplichts is veranderd naar maandelijks. Dit is wettelijk niet toegestaan en is zeer nadelig voor ons. Dus naar een paar maand kunnen we weer overstappen. Ik vind dat het wettelijk verplicht moet worden dat dit duidelijk wordt aangegeven bij het afsluiten van een contract.
Alle energieleveranciers doen gekke dingen op het moment. Ze geven ook geen vaste contracten meer alleen variabel. Als jij dat ook hebt, dan kan je gewoon gelijk opzeggen. Maar geloof me, ik zit bij een andere energieleverancier en daar is het ook een grote bende. Door de hoge prijzen weten ze het zelf ook niet meer.
Vorig jaar Mei een nieuwe aanbieding gehad (6 maanden voor einde contract datum) waarbij ze aangaven dat ze verwachten dat de energie prijzen omhoog zouden gaan. Natuurlijk was de extreme stijging ivm met de inval niet voorspeld, evengoed een goede aanbieding
Mooi een 3 jaar contract afgesloten, dat per Nov 2021 van start ging. Goede service en net op tijd.
Ik heb bij energiedirect.nl ook in november 2021 een contract afgesloten, helaas maar 1 jaar... Was toen al iets hoger dus durfde het niet aan. Ben nu al aan het kijken waar ik nu weer het goedkoopst terecht kan... Gaat nergens meer over, die prijzen van nu.
Voor ons kwam budget energie als een van de goedkopere opties uit de bus. Gezamenlijk met onze budget mobiel krijgen we nog eens een paar tientjes korting dus voor ons was de keuze snel gemaakt. Overstap ging heel snel en hier hoefden we zelf verder niets voor te doen. We hebben nu een variabel contract wat we kunnen omzetten naar een vast contract zodra de prijzen weer gunstiger zijn. Goed geregeld dus!
Het bedrijf houdt zich volkomen onbereikbaar. Mails worden geweigerd, telefonisch zijn ze niet te bereiken en de je staat voor een chat een hele tijd in de wacht en krijg dan de melding dat de medewerker het gesprek heeft beëindigd.
Het beloofde mailtje dat je ongeveer een maand voor je contract afloopt zou moeten krijgen, wordt ook niet gestuurd.
Het is dat de stroom en gas door de netbeheerder worden geleverd, want van Budget Energie hoef je neits te verwachten. Vermijden dus, net als de zuster NLE.
Ondanks dat het wettelijk vastgelegd is gaat Budget energie per maand salderen over het verbruik dat per maand is verbruikt en teruggeleverd. Restant per maand wordt dan direct gehalveerd (50% per 1 juli) Zij verklaren in hun recht te staan omdat het om een variabel maandcontract gaat dus ook per maand gesaldeerd mag worden. OF WE NU EEN KEUS HEBBEN! Geen enkel energiebedrijf geeft nog een jaar contract af. Bij Juridisch adviseur gemeld: deze geeft aan dat dit ECHT NIET MAG en dat het over een jaar, of eerder als klant opstapt bij eind afrekening van het jaar pas verrekend dus gesaldeerd moet worden. verbruik - teruglevering, dus 1 op 1 verrekenen. Nu ben je straks heel veel meer kwijt aan energie kosten want in de maanden waarin bijna geen zon schijnt zijn de kosten van energie natuurlijk veel duurder! en je opgewekte energie smelt per maand voor de helft van de prijs.... Weg wezen dus bij deze energie bedrijf!
Wel blij met Budget Energie.. Alles gaat prima. Ik krijg maandelijks precies te zien hoeveel ik heb verbruikt en hoeveel het gaat kosten. Heb het geluk dat ik 1 1/2 jaar geleden voor 3 jaar vastgezet heb voor een goede prijs! Hierdoor heb ik nu geen last van de prijsverhogingen. Ga binnenkort eens kijken of ik mijn abonnement van mijn telefoon over kan zetten naar Budget Mobiel voor extra korting.
Groetjes van een tevreden klant Adrie
Na de verkoop van mijn huis wilde ik voor mijn nieuwe huis een andere energie leverancier hebben. Mijn contract met budget was net afgelopen dus ik kon boetevrij van energieleverancier wisselen, maar... dat is niet zo eenvoudig want Budget opzeggen gaat helemaal niet.
Via "Mijn Budget" kan je alles regelen behalve opzeggen. Een emailadres is noreply en een contactformulier is er ook niet. Telefonisch dan? Na een wachttijd van een uur werd de verbinding verbroken.
Ook een gewoon postadres wordt niet bekend gemaakt maar met google lukte het wel om een adres te vinden.
Ik heb voor 8,55 euro kosten moeten maken om Budget te kunnen opzeggen via een aangetekende brief.
Wat een waardeloos bedrijf is dit en uiterst klant onvriendelijk, geen sterren van mij dus. Weg blijven je komt er lastig van af.
Op de service & Contact pagina kan je onderaan de pagina gewoon chatten met een bot. Na een tijdje weet de robot dat je wilt opzeggen en gaat je doorverbinden met een medewerker. Deze helpt je dan om het contract op te zeggen, zo heb ik het tenminste gedaan en dat ging wel prima.
De chatbot is ook een dom ding. Hoe dan ook er is geen contact mogelijk met Budget. Ook had ik een emailadres gekregen van Eigenhuis die Eigenhuis gebruikt om met Budget te communiceren mailtje gestuurd dat ik wilde opzeggen maar daar reageerde z ook niet op. Ze doen er alles aan om je vast te houden, je mag niet weg.
Ik had deze week via Pricewise een aanbod van Budgetenergie geaccepteerd. €112 pm op basis van werkelijk verbruik. Krijg ik het contract. Wat blijkt? Ik moet €173 pm betalen. Dus gebeld en besloten contract te annuleren. Budgetenergie stelde dat zij uitgaan van het gemiddelde verbruik over de laatste drie jaar. Klacht ingediend bij Pricewise. Deze gaven aan dat Budgetenergie geen rekening houdt met de opgegeven teruglevering van energie. Nogmaals gebeld met Budgetenergie. Blijken ze inderdaad uit te gaan van gemiddeld verbruik van de laatste drie jaar zonder teruglevering. Argument: de teruglevering moet nog plaatsvinden! Nou en! Het verbruik moet toch ook nog plaatsvinden!? Als ik op basis van werkelijk verbruik en teruglevering een contractaanbod krijg verwacht ik dat het contract overeenstemt met het aanbod. Hier is sprake van misleidende werving. Waardeloos en onbetrouwbaar bedrijf.
Deze klacht is ook bedoeld voor Pricewise die blijkbaar wel graag klanten werft voor Budget Energie, hier ook geld voor krijgt, maar niet de juiste waardes doorgeven. Budget Energie kan er niet veel aan doen wat Pricewise aangeeft, zij zitten hier fout.
Ik kijk graag op Independer als ik iets wil vergelijken, daar kan je in een overzichtelijke interface de goedkoopste optie kiezen. Ons contract is afgelopen dus het kan nu heel erg uit om de juiste keuze te maken als het gaat om je energiecontract. Ik kreeg 4 contracten als optie waarvan Budget Energie de goedkoopste was. Schrik niet van de prijzen mensen! Leveringstarief stroom normaal € 0,45664, leveringstarief stroom dal € 0,39590 en leveringstarief gas € 1,89621. Ik ga dus, zonder te dollen, 4 keer zoveel betalen en dan is Budget Energie ook nog de goedkoopste optie van de vergelijker. Ogen dicht en ben overgestapt, dat ging gewoon goed en heb ook Budget Mobiel aangeschaft voor wat combi korting. We gaan een zwaar jaar tegemoet mensen!
Ik snap niet waarom sommige mensen zulke problemen hebben met Budget Energie. Als je er naar zoekt kun je natuurlijk wel klachten vinden van alle bedrijven. Zelf heb ik al jaren Budget Energie en nooit ergens tegenaan gelopen. Gewoon goede en vlotte communicatie en natuurlijk een lage prijs. Helemaal in deze tijd is dat wel fijn. Relatief laag dan, want ik weet zeker dat je bij andere energieleveranciers nog veel meer betaald wanneer je geen vast contract hebt. Ik wou alleen even mijn ei kwijt, dat het niet alleen maar slecht is.
Ik neem aan dat je geen zonnepanelen hebt! Budgetenergie saldeert nu maandelijks, hetgeen niet is toegestaan. Zodra ik kan ben ik vertrokken bij dit bedrijf.
Was tevreden over budgetenergie maar nu niet meer. Onbereikbaar voor informatie mbt tot dashboard en saldering per maand terwijl het niet mag zijn voor mij de redenen om toch over te stappen naar een andere leverancier na afloop contract
De enige manier om te communiceren is telefonisch tijdens kantooruren, dat wil zeggen wanneer iedereen ook zijn eigenlijke werk doet en druk is. Het is meer dan vervelend om een uur aan de telefoon te zijn, het wijst inderdaad op snode handelspraktijken. Ze kennen, en ontmoedigen actief, klantinteractie om weg te komen met vragen over te hoge kosten en boetes. Ze ontvingen eigenlijk niets meer op hun e-mailklacht- / vraagadres, dus geen andere weg dan bellen of een fysieke brief schrijven. In het jaar van onze heer, 2022, is dit meer dan belachelijk. Er is geen verkoop aan mij als persoonlijker, sneller of handiger voor de klanten. We werken elke dag met sms'en en het is een veel beter record en medium voor het oplossen van klachten, en een die altijd telefonisch kan worden gevolgd als dat echt nodig is. Ik wissel zo snel mogelijk van bedrijf omdat het duidelijk is dat ze geen klantenservicebelang hebben.
Dit zijn de beste energieleveranciers van november 2024.
Er zijn 103 reviews geschreven over Budget Energie op Reviews.nl. Met een 3.2 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Goed.