Ongelofelijk slecht ...ik heb al twee nutteloos afspraken gehad ivm het slecht functioneren van mijn stadsverwarming. Wachten thuis voor 5 uur uiteindelijk komt een monteur met geen idee wat hij moet doen en de verkeerde gereedschap. Het lijkt alsof er een probleem is met interne communicatie bij Bonarius en ook gebrek aan kennis en interesse om de klant te helpen. Ik wacht op een nieuwe afspraak met een wanhopig gevoel!!!
Krijg je een bijdehand die zogenaamd 321 volt meet in mijn stopcontact laat je die pauper zien met je eigen meter zien dat er 219/220 uit komt word die mankepoot boos op mij en vertrekt me cv geeft nog steeds fout meldingen
Bonarius is een bedrijf waar flexibilieteit totaal ontbreekt. Laten mensen met gezondheids problemen in de kou staan. Een service bedrijfs staat op nog geen 100 metre van een storings adres komen niet walgelijk.
Allereerst wil ik jullie allemaal waarschuwen voor dit bedrijf Bonarius!!
Ik ben 3 maanden bijna 4 bezig om de problemen aan de cv-ketel op te lossen. Ik heb meerdere keren gebeld, gemaild en meerdere klachten ingediend, maar zij hebben hier echt schijt aan. Geen enkel reactie! Ik heb ook aangegeven dat de cv-ketel elke keer uitvalt als ik deze op 16 graden zet. Ik moet elke dag de kachel aan laten op minimaal 17 graden anders heb ik geen centrale verwarming en dus ook geen warm water. Het heeft een maand geduurd voordat er een monteur komt die heeft aangegeven dat ik 2 leakages heb en hiervoor moet er onderdelen besteld worden. Ik zou binnen 3 a 5 dagen gebeld worden om een afspraak te maken voor de reparatie. Na een week niet gebeld te zijn heb ik zelf contact met z’n gezocht. De medewerker gaf aan hiervan niks van te weten, maar ze zou het uitzoeken en mij terug bellen. Weer een paar dagen voorbij niet terug gebeld. Ik heb weer contract opgenomen de situatie uitgelegd en de Planning zou mij terug bellen voor een afspraak. 3,5 week verder heb ik de wooncorporatie gebeld en die wisten helemaal niks over de hele situatie. Ik opnieuw mijn verhaal verteld en hebben aangegeven dat ze contact zouden opnemen met Bonarius en zouden mij vervolgens bellen. Na een week heb ik weer gebeld met de beide partijen en een 2 klacht ingediend maar dit heeft niet geholpen. Sterker nog ik kreeg brutale medewerkers aan de lijn meerdere keren opgehangen, dat ik na 2 maanden nog moet wacht, dat er meerdere mensen aan het wachten zijn, dat de planning niet aanwezig is en ga zo maar door. Totaal geen begrip of verontschuldigingen dat kennen ze niet het is toch aan de telefoon die vrouw kent mij toch hoppa en weer opgehangen. Na lang aandringen bij de wooncorporatie heeft Bonarius mij eindelijk gebeld uit dit gesprek kwam na voren dat er opnieuw een monteur moet komen kijken. En die onderdelen die besteld waren was opeens niet aan de orde wat ik erg raar vond. Monteur geweest die constateerde totaal iets anders heel de cv-ketel moest vervangen worden want dit gaat ons veel geld kosten om de onderdelen te bestellen. Dit was begin december. De monteur heeft de bevestiging gemaild naar de desbetreffende afdeling. Ik zou binnen 5 dagen gebeld worden voor het plannen van een afspraak. Nou je raad het al ik Wacht nog steeds! We zitten bijna in Februari 2024. Geen cv-ketel Geen belletje Geen reactie Geen Excuus of een brief helemaal niks.
Ik ben een alleenstaande moeder met 2 jonge kinderen die chronisch ziek is en me als een gek loop te stoken, een hoge energie en water rekening heeft door de nalatigheid van Bonarius en dit kan ik ook aantonen.
Wordt vervolgd….
Echt spijtig om te lezen en te horen dat ik niet de enige ben die problemen heeft met dit bedrijf….
Ik wens jullie daarom ook succes en geef niet op wij horen niet op deze manier behandeld te worden Niemand niet!
Monteur is niet opkomen dagen. Hele dag gewacht en hij loog dat hij er stond. Ook.dat hij mij belde. Geen gemiste oproep gehad. Klantenservice zeer slecht bereikbaar. Geen oplossing maar ik mag weer vrij nemen en een nieuwe afspraak maken. Vandaag 10 januari tussen 8 en 12 was de afspraak. Ik heb voor niks vrij genomen en zitten wachten.
Zeer slecht mijn appartement heeft een contract met Bonarius anders zou ik hier NOOIT naar toe gaan je krijgt alleen telefoniste aan de lijn die totaal NIET naar je verhaal luisteren omdat ze alles omdraaien.
Een monteur kun je NIET spreken!!!
Als de monteur het aan de telefoon zou kunnen leggen zou t opgelost kunnen worden maar NEE dat kan niet zeggen ze uur aan de lijn daarna wordt je terug gebelt en is het contact OPEENS beëindigd wat een toeval.
Zeer slecht bedrijf maak er zeker geen afspraak mee behalve de monteurs wordt je goed door geholpen.!!
Mijn persoonlijke ervaringen met hun onderhouds- en storingsmonteurs zijn vooralsnog altijd positief gebleken.
Ondanks de tijdsdruk waar zij vaak onder moeten presteren, nemen zij altijd de tijd en moeite om alle vragen en opmerkingen over de cv ketels te beantwoorden en eventuele problemen zo goed als mogelijk op te lossen.
Ikzelf woon in een appartementencomplex waar ik 90 cv ketels naloop op het goed functioneren daarvan en meld storingen direct aan Bonarius.
Vanmorgen had ik een voor mij nog onbekende cv onderhoudsmonteur van Bonarius op de stoep staan bij een bewoonster.
Graag zou ik deze monteur ( Virgil van Duiven) een dikke pluim willen geven voor zijn hele prettige, vakkundige en rustige werkwijze.
Aangezien ook zijn programma helemaal volgeboekt was, nam hij toch voldoende tijd om al mijn vragen en opmerkingen te beantwoorden.
Hiernaast voerde hij een uitgebreide schoonmaakbeurt aan deze cv ketel uit zonder de hele behandeling af te raffelen.
Ook aan alle andere cv monteurs van Bonarius deel ik een pluim uit!
Bij het onderhoud aan de mv boks had de onderhoudsmonteur de complete mv boks losgekomen van het plafond in zijn handen. Die hadden ze dan niet goed gemonteerd, maar dat ging hij niet opnieuw doen hoor. 3 plugjes wou die ook niet van me aanpakken.
Nu 4x gebeld maar we wachten nog steeds op onderdelen? ( 3 pluggen 8mm)
De montageploeg die een week later bij mijn buren een nieuwe mv boks monteerden konden wel lachen om mijn verhaal maar gingen daar dus ook niets aan doen.
Nu heeft Bonarius nog nooit iets in 1x voor elkaar gekregen maar deze keer overtreffen ze zichzelf weer eens.
Bonarius bellen na 30 minuten en 4 telefonistes nog steeds geen contact met de technische afdeling kunnen krijgen. Dit nadat er in april een reparatie plaats zou vinden die uiteindelijk in oktober is afgehandeld omdat ik er zelf achterheen ben blijven gaan. Kachel functioneert nog steeds niet.Prutsbedrijf!!! ( moet 1 ster geven anders geen reviewplaatsing maar ik bedoel 0 sterren)
De monteur die voor de verwarming kwam heeft niet juist afgehandelt niks afgetapt niks afgesloten waardoor een water ravage bij mij is gaan ontstaan mijn nieuwe laminaat van 5 dagen oud ondervloer afgebrokelde muren plinten en opgezet laminaten flinke schade waarop bonarius de schade niks accepteren omdaymt monteur juist gehandelt heeft. Als hy dat had gedaan hoe dan al die schade??? Schandalig voor woorden!!! Echt mensen zonder hart schandalig gewoon zo respectloos hoe er met mensen de spullen omgegaan word en dan niet accepteren een tip voor de mensen neem alles met je telefoon op want toegeven van fouten kan deze vlooien bedrijf niet!!
Op 19 juni 2023 is Bonarius in opdracht van mijn woningcoorporatie begonnen met het plaatsen van leidingen en vervangen van radiatoren ivm cv veranderingen.
Daarbij is een waterleiding niet goed aangesloten waardoor het roestige hete water mijn kamer in spoot. Grote paniek bij de medewerkers en die riepen om handdoeken en emmers om zoveel mogelijk water op te vangen. Het kostte mij 5 vrij nieuwe badlakens, een tafellaken en keukendoeken(die ze zelf uit mijn keuken hadden gepakt).
Ben naar de Hema gegaan en heb slechts 3 nieuwe handdoeken gekocht, een tafellaken, keukendoek+theedoek. Kosten€64.
Ook hebben de medewerkers een plaat uit het plafond op mijn badkamerkastje laten vallen
Dit kastje was 2 jaar oud en totaal gesloopt. Het heeft €49,99 gekost en ik wil dat ook vergoed hebben.
De plinten van mijn laminaat zijn ondeskundig verwijderd uit 3 kamers en onhelstelbaar beschadigd. Bonarius wil dit afkopen voor €15
Het behang in de slaapkamer is ook beschadigd en een muur moet daarom opnieuw worden behangen.
Nu wil Bonarius mij afschepen met €65. Hier ben ik het uiteraard niet mee eens.
Wat een slecht en asociaal bedrijf is dit
Hoop dat iedereen hier goed nota van neemt alvorens dit bedrijf in te schakelen
Vriendelijke kundige monteurs, die op mijn vragen antwoord geven plus uitleg.
Ook telefonisch vriendelijk/ behulpzame medewerkers.
Er waren problemen met expansievat en steeds het bijvullen ervan.
Monteurs zijn daar drie keer voor terug gekomen ,en hebben het probleem opgelost.
Wat een verademing met het vorige onderhoudsbedrijf.
Dikke pluim van mij.
Wat is dit een slecht bedrijf zeg. Het personeel moest meerdere keren langskomen bij ons voor het onderhoud van de CV-ketel. De eerste keer stonden ze met z'n drieën (luidruchtig) aan de CV-ketel te werken, welke uiteindelijk van binnen niet helemaal open ging. Vervolgens was er een verkeerd onderdeel besteld en hebben ze ook nog een gaslek veroorzaakt. Service is bagger, geen toon van begrip en komen niet met een oplossing. Wij wachten al bijna een half jaar op de vergoeding (ruim € 400) van de door hun gemaakte gaskosten n.a.v. het gaslek. Dit bedrijf is niet aan te bevelen.
TEVREDEN BEWONERS?
LAAT DAT MAAR AAN ONS OVER.
Deze tekst lees je wanneer je de website opent. Graag laat ik u weten hoe ik dit ervaren heb middels onderstaand chronologisch overzicht van de contacten.
Bedrijf Bonarius.
Schademelding, gevolgschade na onprofessioneel plaatsen van de pakking in de CV bij regulier onderhoud.
Gevolg waterschade door lekken van condenswater.
Omschrijving klacht/schade.
Op zondag 4 december 2022 heb ik een melding gemaakt van een lekkage onderuit de cv ketel. De medewerker wilde aanvankelijk pas op 15 december een monteur laten komen. Uiteindelijk was er op 9 december nog een mogelijkheid. Op vrijdag 9 dec heeft er geen reparatie plaatsgevonden omdat er een verkeerd telefoonnummer was genoteerd door de medewerker die de afspraak heeft gemaakt. De monteur zou namelijk 10 min. van tevoren bellen zodat ik de buren kon waarschuwen om de deur open te maken en aanwezig te zijn.
Vervolgens is er een monteur op zaterdag 10 december gekomen en heeft geconstateerd dat de oorzaak van de lekkage een condenswater lekkage is met als oorzaak een niet goed geplaatste pakking tijdens de laatste reguliere onderhoudsbeurt van de CV. Zie de rapportage van de monteur van zaterdag 10 december 21.00 uur.
De vloer, het beton, was tot onder het pvc kletsnat tot twee derde van de berging, de metalen gereedschapskist heeft onherstelbare schade aangericht aan het pvc. De gereedschapskist zelf is compleet verroest aan de onderkant. Een kindertafel heeft vochtschade opgelopen.
Ik heb drie dagen zonder CV en warm water gezeten omdat het gebruik van de CV enorme lekkage gaf wat niet meer op te vangen was.
De door mij voorgestelde oplossing.
Vergoeding voor de gevolgschade; kosten herleggen van pvc, vergoeding kosten kindertafel, vergoeding kosten nieuwe gereedschapskist.
11-12-2022 schade gemeld bij Bonarius
12-12-2022 bevestiging ontvangst van de mail kenmerk gegeven; BSAC 22000293
Het streven is binnen twee weken tot een oplossing te komen
17-01-2023 nog geen reactie ontvangen, mail gestuurd
19-01-2023 geen reactie op de mail gekregen, gebeld, mijn gegevens zijn opgenomen met de mededeling dat deze doorgezet worden met een prioriteitsmelding naar Dhr. Kragt( of Kracht) hij gaat mij bellen.
20-01-2023 16.00 uur nog geen telefoon gehad. Gebeld, ander nummer gekregen: 088 1151313, keuze 4, die mij door kunnen verbinden met de receptie.
Na 25 min in de wacht eindelijk een medewerker aan de telefoon.
Doorverbonden naar Dhr. Kragt. Wekte niet de indruk de schademelding te herkennen!
Belooft ermee aan de slag te gaan en mij maandag 23 januari terug te bellen.
23-01-2023 de belofte mij vandaag te bellen, niet nagekomen!
24-01-2023 zelf weer met bonarius gebeld. 6 min in de wacht gestaan. Medewerker receptie ( Anja) wilde mij aanvankelijk niet doorverbinden met Dhr. Kragt, argument: wij doen eigenlijk alles per mail. Aangegeven dat ik al eerder netjes doorverbonden werd. Erop aangedrongen wel door te verbinden. Waarschijnlijk heeft zij nagevraagd of dit kan. Kwam terug aan de lijn met de vraag wat mijn adresgegevens zijn. Weer weg, kwam terug met de vraag waarvoor ik belde, welke schade. Vervolgens werd de verbinding verbroken. Onduidelijk waardoor.
Opnieuw gebeld; opnieuw in de wacht tijdens het proberen mij door te verbinden.
Receptie ( Anja) krijgt Dhr. Kragt niet te pakken. (?) Gaat een mail sturen naar met het verzoek mij te bellen. Erop aangedrongen dat hij mij vandaag belt. Gevraagd mij in de cc mail mee te nemen.
Start eerste belmoment: 10.43
Einde contact: 11.06
Duur: 23 min. Resultaat 0
Ik ben om 14.45 uur gebeld door Dhr. Kragt (of Kracht). Voorafgaand hieraan heb ik geen mail gekregen zoals toegezegd door de receptioniste ( Anja)
Dhr. Kragt doet laconiek over het feit dat hij mij gisteren niet gebeld heeft.
Aanvankelijk wordt het bedrag van € 250,- geboden als schadevergoeding. Er is niet goed gelezen dat het niet om nieuw pvc gaat maar dat de vraag in de offerte was: herleggen van pvc.
In dat geval wordt het bedrag € 300,-. Een beschadigd kindermeubel en onbruikbaar geraakte gereedschapskist worden niet vergoed.
Bij de vraag naar het argument waarom het kindermeubel niet vergoed wordt, wordt alleen aangegeven; “wij vergoeden alleen het pvc gebeuren” wanneer ik daar niet mee akkoord ga, moet ik zelf naar de verzekering!
Ik ga akkoord en geef mijn banknummer.
Beloofd wordt dat ik een schrijven ontvang over de afhandeling.
01-02-2023
Nog niets gezien van een afhandeling zoals hierboven beschreven. Gebeld; receptie, probeert door te verbinden. Krijgt de heer kragt niet te pakken en weet ook niet wanneer hij er weer is!! Over een half uurtje maar proberen dan……!
02-02-2023
Gebeld, receptioniste gesproken, nee hij is telefonisch niet bereikbaar, nee ik mag u geen mailadres geven.
Aangegeven dat ik me in zijn geheel niet serieus genomen voel. Dat dit niets meer te maken heeft met klantvriendelijkheid!
Receptioniste gaat een mail sturen naar de heer kragt met de vraag om mij met spoed terug te bellen.
Ik ben gebeld. Ik vraag wat de stand van zaken is van de schadeafhandeling. Reactie de heer Kragt; dat is toch die van € 300,- ? Alsof ik een ding ben.
Daarna; op vrijdag worden de betalingen gedaan.
Dan had dit dus ook op vrijdag 27-01-2023 afgehandeld kunnen worden.
Hij gaat het na en hij kan zelf geen mail naar mij sturen met de bevestiging van de afhandeling, dit moet het officemanagement doen.
Maar het komt in orde hoor………
Sluit af met “hoi, hoi” in plaats dag of fijne avond of iets in die geest.
Ahh zo benader je een klant dus!
Conclusie: Dhr. Kragt (Kracht) is niet capabel voor zijn functie. Hij heeft niet laten zien hoe je met klanten om moet gaan. Welke sociale vaardigheden je daar voor nodig hebt.
Er is absoluut geen sprake van een klantvriendelijke/professionele wijze van klachtbehandeling. Stelt zich laconiek en licht denigrerend op.
Er is geen moment geweest waarop hij heeft aangegeven het vervelend te vinden wat er is gebeurd, geen excuus, niets!
03-02-2023
Het schadebedrag is overgemaakt. Bij de omschrijving staat: vergoeding schade vloer, meubelstuk en gereedschapskist.
Echter het meubelstuk en gereedschapskist is niet vergoed! Het bedrag betreft alleen het herleggen van PVC.
04-02-2023
Ik ontvang een brief van Dhr. Smolders met de bevestiging dat het schadebedrag is overgemaakt met ook de omschrijving dat het de schade aan de vloer, meubelstuk en gereedschapskist betreft. Maar er is niets vergoed voor het meubelstuk en de gereedschapskist!
In deze brief wordt voor het eerst een excuus aangeboden.
Dat voelt nu niet meer als gemeend, maar als een standaard opmerking
Op 05-02-2023 een brief gestuurd met de vraag op bovenstaande te reageren. Geen reactie gehad.
Op 08-03-2023 een tweede brief gestuurd. Geen reactie.
Kennelijk is dit de cultuur van het bedrijf.
Slecht bedrijf! Zit inmiddels al weer 3 dagen zonder verwarming en warm water! Vorige keer zelfs een week! Probleem is wederom veroorzaakt door nalatigheid van hun kant, omdat ze na belofte de oorzaak wederom niet hebben opgelost! En nu kan je weer tig keer bellen, omdat ze steeds niet terug bellen zo als beloofd! En dan krijg je nu weer te horen van bel morgen maar terug... Word weer een heerlijke nacht in een koude hoekwoning met nachtvorst in het vooruitzicht, niet kunnen douchen en er woont ook nog een persoon op leeftijd! Bedankt Bonarius!!
TEVREDEN BEWONERS?
LAAT DAT MAAR
AAN ONS OVER.
Deze tekst lees je wanneer je de website opent. Graag laat ik u weten hoe ik dit ervaren heb middels onderstaand chronologisch overzicht van de contacten.
Bedrijf Bonarius.
Schademelding, gevolgschade na onprofessioneel plaatsen van de pakking in de CV bij regulier onderhoud.
Gevolg waterschade door lekken van condenswater.
Omschrijving klacht/schade.
Op zondag 4 december 2022 heb ik een melding gemaakt van een lekkage onderuit de cv ketel. De medewerker wilde aanvankelijk pas op 15 december een monteur laten komen. Uiteindelijk was er op 9 december nog een mogelijkheid. Op vrijdag 9 dec heeft er geen reparatie plaatsgevonden omdat er een verkeerd telefoonnummer was genoteerd door de medewerker die de afspraak heeft gemaakt. De monteur zou namelijk 10 min. van tevoren bellen zodat ik de buren kon waarschuwen om de deur open te maken en aanwezig te zijn.
Vervolgens is er een monteur op zaterdag 10 december gekomen en heeft geconstateerd dat de oorzaak van de lekkage een condenswater lekkage is met als oorzaak een niet goed geplaatste pakking tijdens de laatste reguliere onderhoudsbeurt van de CV. Zie de rapportage van de monteur van zaterdag 10 december 21.00 uur.
De vloer, het beton, was tot onder het pvc kletsnat tot twee derde van de berging, de metalen gereedschapskist heeft onherstelbare schade aangericht aan het pvc. De gereedschapskist zelf is compleet verroest aan de onderkant. Een kindertafel heeft vochtschade opgelopen.
Ik heb drie dagen zonder CV en warm water gezeten omdat het gebruik van de CV enorme lekkage gaf wat niet meer op te vangen was.
De door mij voorgestelde oplossing.
Vergoeding voor de gevolgschade; kosten herleggen van pvc, vergoeding kosten kindertafel, vergoeding kosten nieuwe gereedschapskist.
11-12-2022 schade gemeld bij Bonarius
12-12-2022 bevestiging ontvangst van de mail kenmerk gegeven; BSAC 22000293
Het streven is binnen twee weken tot een oplossing te komen
17-01-2023 nog geen reactie ontvangen, mail gestuurd
19-01-2023 geen reactie op de mail gekregen, gebeld, mijn gegevens zijn opgenomen met de mededeling dat deze doorgezet worden met een prioriteitsmelding naar Dhr. Kragt( of Kracht) hij gaat mij bellen.
20-01-2023 16.00 uur nog geen telefoon gehad. Gebeld, ander nummer gekregen: 088 1151313, keuze 4, die mij door kunnen verbinden met de receptie.
Na 25 min in de wacht eindelijk een medewerker aan de telefoon.
Doorverbonden naar Dhr. Kragt. Wekte niet de indruk de schademelding te herkennen!
Belooft ermee aan de slag te gaan en mij maandag 23 januari terug te bellen.
23-01-2023 de belofte mij vandaag te bellen, niet nagekomen!
24-01-2023 zelf weer met bonarius gebeld. 6 min in de wacht gestaan. Medewerker receptie ( Anja) wilde mij aanvankelijk niet doorverbinden met Dhr. Kragt, argument: wij doen eigenlijk alles per mail. Aangegeven dat ik al eerder netjes doorverbonden werd. Erop aangedrongen wel door te verbinden. Waarschijnlijk heeft zij nagevraagd of dit kan. Kwam terug aan de lijn met de vraag wat mijn adresgegevens zijn. Weer weg, kwam terug met de vraag waarvoor ik belde, welke schade. Vervolgens werd de verbinding verbroken. Onduidelijk waardoor.
Opnieuw gebeld; opnieuw in de wacht tijdens het proberen mij door te verbinden.
Receptie ( Anja) krijgt Dhr. Kragt niet te pakken. (?) Gaat een mail sturen naar met het verzoek mij te bellen. Erop aangedrongen dat hij mij vandaag belt. Gevraagd mij in de cc mail mee te nemen.
Start eerste belmoment: 10.43
Einde contact: 11.06
Duur: 23 min. Resultaat 0
Ik ben om 14.45 uur gebeld door Dhr. Kragt (of Kracht). Voorafgaand hieraan heb ik geen mail gekregen zoals toegezegd door de receptioniste ( Anja)
Dhr. Kragt doet laconiek over het feit dat hij mij gisteren niet gebeld heeft.
Aanvankelijk wordt het bedrag van € 250,- geboden als schadevergoeding. Er is niet goed gelezen dat het niet om nieuw pvc gaat maar dat de vraag in de offerte was: herleggen van pvc.
In dat geval wordt het bedrag € 300,-. Een beschadigd kindermeubel en onbruikbaar geraakte gereedschapskist worden niet vergoed.
Bij de vraag naar het argument waarom het kindermeubel niet vergoed wordt, wordt alleen aangegeven; “wij vergoeden alleen het pvc gebeuren” wanneer ik daar niet mee akkoord ga, moet ik zelf naar de verzekering!
Ik ga akkoord en geef mijn banknummer.
Beloofd wordt dat ik een schrijven ontvang over de afhandeling.
01-02-2023
Nog niets gezien van een afhandeling zoals hierboven beschreven. Gebeld; receptie, probeert door te verbinden. Krijgt de heer kragt niet te pakken en weet ook niet wanneer hij er weer is!! Over een half uurtje maar proberen dan……!
02-02-2023
Gebeld, receptioniste gesproken, nee hij is telefonisch niet bereikbaar, nee ik mag u geen mailadres geven.
Aangegeven dat ik me in zijn geheel niet serieus genomen voel. Dat dit niets meer te maken heeft met klantvriendelijkheid!
Receptioniste gaat een mail sturen naar de heer kragt met de vraag om mij met spoed terug te bellen.
Ik ben gebeld. Ik vraag wat de stand van zaken is van de schadeafhandeling. Reactie de heer Kragt; dat is toch die van € 300,- ? Alsof ik een ding ben.
Daarna; op vrijdag worden de betalingen gedaan.
Dan had dit dus ook op vrijdag 27-01-2023 afgehandeld kunnen worden.
Hij gaat het na en hij kan zelf geen mail naar mij sturen met de bevestiging van de afhandeling, dit moet het officemanagement doen.
Maar het komt in orde hoor………
Sluit af met “hoi, hoi” in plaats dag of fijne avond of iets in die geest.
Ahh zo benader je een klant dus!
Conclusie: Dhr. Kragt (Kracht) is niet capabel voor zijn functie. Hij heeft niet laten zien hoe je met klanten om moet gaan. Welke sociale vaardigheden je daar voor nodig hebt.
Er is absoluut geen sprake van een klantvriendelijke/professionele wijze van klachtbehandeling. Stelt zich laconiek en licht denigrerend op.
Er is geen moment geweest waarop hij heeft aangegeven het vervelend te vinden wat er is gebeurd, geen excuus, niets!
03-02-2023
Het schadebedrag is overgemaakt. Bij de omschrijving staat: vergoeding schade vloer, meubelstuk en gereedschapskist.
Echter het meubelstuk en gereedschapskist is niet vergoed! Het bedrag betreft alleen het herleggen van PVC.
04-02-2023
Ik ontvang een brief van Dhr. Smolders met de bevestiging dat het schadebedrag is overgemaakt met ook de omschrijving dat het de schade aan de vloer, meubelstuk en gereedschapskist betreft. Maar er is niets vergoed voor het meubelstuk en de gereedschapskist!
In deze brief wordt voor het eerst een excuus aangeboden.
Dat voelt nu niet meer als gemeend, maar als een standaard opmerking
Op 05-02-2023 een brief gestuurd naar het hoofdkantoor met de vraag op bovenstaande te reageren. Geen reactie gehad.
Op 08-03-2023 een tweede brief gestuurd. Geen reactie.
Kennelijk is dit de cultuur van het bedrijf.
Ontzettend slechte service! Kwamen een nieuwe ketel instaleren en hebben het gigantisch afgeraffeld, een lekkende verwarming, een scheve pijpleiding, oude onderdelen geplaatst, ontzettend lelijk afgeraffeld en niet ontlucht wat zij zeiden te zullen doen. Gebeld voor een nieuwe afspraak, kreeg een medewerker over de vloer die enkel er naar keek en vervolgens de boos telefoontje pleegde en weer vertrok, heeft overigens wel de instellingen opnieuw bijgewerkt aangezien die op MAX stonden. Zou gebeld worden voor een nieuwe afspraak maar hoorde vervolgens niets. Zelf er achteraan gebeld en kreeg te horen dat ik maar moest wachten want ze hebben het "te druk", terwijl ze allemaal hier in de straat lopen te schreeuwen om 8 uur in de ochtend om "nieuwe" ketels te installeren en af te raffelen. Bij mijn buren is het net zo lelijk en slecht afgewerkt. Weet nu na mijn telefoontje nog steeds niet waar ik aantoe ben en wanneer mijn lekkende verwarming word gemaakt. Waardeloos bedrijf en dit noem ik geen service! Er was niets mis voor de "onderhoud" en nu van alles.
Komen afspraken niet na, slopen meer dan onderhoud, schade aan huisraad, monteurs met bijzonder grote mond, telefonistes weten niet waar ze over praten. ZEER slecht bedrijf. Zodra je schade meld hoor je niks meer van ze. Ga niet met ze in zee, je krijgt er slapeloze nachten van. Een baggerbedrijf is heilig vergeleken met dit zooitje ongeregeld.
Vanaf vandaag vanaf 12.30 uur zou een monteur langskomen. Heb bijna twee weken op deze afspraak moeten wachten. Tot op heden geen monteur geweest en Bonarius is telefonisch niet te bereiken. Schandalig!
Zit je dan met een storing aan de CV en radiatoren die niet warm worden. Slecht bedrijf. Heb zelfs een vrije middag moeten opnemen.
Vandaag eindelijk, na 3 dagen in de kou, de nieuwe ketel geïnstalleerd gekregen. Wat een aardige en fijne monteurs waren het! Alles goed uitgelegd en ook nog eens netjes achtergelaten. Dikke pluim voor deze monteurs! De dames van het servicedeskmedewerker waren niet allemaal even vriendelijk. Jullie kunnen een voorbeeld nemen aan de monteurs.
Onze luchtverwarming is in april gerepareerd na lekkage. Sindsdien hebben wij deze niet hoeven gebruiken. In oktober komen wij er na een maand 'verwarming gebruik' achter dat niet alleen de stekker van de Elan nooit teruggestopt is in het stopcontact maar dat het apparaat ook een defect heeft. Bonarius gelooft ons niet en doet er een week over om toch tot de conclusie te komen dat er een ventilator kapot is. Deze ventilator kan pas over minimaal 3 maanden geleverd worden. Tot die tijd hebben wij 2 'handwarmertjes' gekregen als tijdelijke oplossing. Dit slaat natuurlijk nergens op en houdt ons niet warm in deze koude maanden. Heel ontevreden met deze service, en al helemaal met de onvriendelijke telefonisten.
Diverse keren Bonarius gebeld en verteld dat mijn ketel uit gaat en dat ik niet naar boven kan lopen omdat ik 70 jaar ben en heel veel klachten heb onder andere hartklachten en slecht ter been. Elke keer vragen ze me welke fout code ketel geeft. Ik zeg ik heb het koud in deze kou en woon alleen en kan de trap niet lopen. Antwoord dat kunnen we niets doen, ongelofelijk dus ik mag door de kou dood gaan komt het op neer. Onrespect vol en zo maar ophangen de telefoon terwijl ik zeg dat ik dood ga van de kou.
Ik heb geen familie en mijn buren zijn tegen de 80 jaar oud. Heb niemand die even naar de ketel kan kijken. Bonarius ik stel jullie verantwoordelijk als er iets gebeurt met mij. Ik ga jullie niet meer bellen want mensenloos zijn jullie
Geen respect voor oudere mensen om even een monteur langs te laten komen om er naar te kijken. Ik heb het stervens koud nu geen verwarming en ketele is 15 jaar oud, ik ben boos
Vanaf zaterdag al telefonisch proberen te bereiken.
Dinsdag is het ons pas gelukt.
Monteur zou woensdag komen . Wij nog foto's sturen van onderdeel wat stuk was.
komt die monteur met schoonmaak gereedschap en geen onderdeel.
Met spoed wordt het geregeld zegt die monteur. Wij bellen de volgende dag. na 2 uur pas contact gekregen.
Werd er gezegd u wordt voor 17.00 terug gebeld.
Nou inderdaad en met de mededeling het wordt maandag gemaakt.
lekker kan ik lauw douche. geen verwarming en 4 kids.. echt belachelijk dit
Dag Abdul, topper!
Bedankt voor de reparatie van onze verwarming.
Na maanden niet goed te zijn geholpen, hoopte we dat het vandaag wel in 1 keer zou lukken.
We legde het probleem uit en vertelde hoe we er ons bij voelde, jij toonde begrip en gaf ons een vertrouwd gevoel.
Het duurde ook niet lang voordat het gefikst werd. Wij zitten de komende koude weken weer warm gelukkig.
Wij weten bij wie we moeten zijn de volgende keer, aanrader dus!
Bonarius deze gozer moeten jullie echt houden ☺
Via mijn woningbouwvereniging nieuwe radiatoren en hr ketel aangeboden gekregen, het montage bedrijf was voor deze klus Bonarius.
Tijdens de werkzaamheden is er schade aangebracht onder andere aan mijn vloer (zeil) het hele huis door kleine pitten door het inlopen van cementen korrels die uit de muur zijn gevallen door het boren om de radiatoren en leidingen te kunnen plaatsten (plus minus 35 m2) schade aan muur en vensterbank.
Er geprobeerd door middel van een onafhankelijke tussen persoon die ook tevens als bemiddelaar diende tot een compensatie bedrag van de schade te komen.
Bonarius vind 100€ genoeg en 100€ als coulance omdat ik bijna 7 maanden bezig ben het verhalen van een compensatie schade.
Gedurende het hele proces geven ze mij als bewoner het gevoel dat ik aan het frauderen ben, ook de onafhankelijk gemaakte fotos worden niet serieus genomen.
In totaal zijn er 2 bedrijven geweest die exact dezelfde fotos hebben gemaakt zoals ik heb aangeleverd, ik wordt door Bonarius afgewimpeld dat er helemaal geen fotos zijn ontvangen, ach ja! je voelt het al van het kastje naar de muur idee.
Voor wie dit leest en Bonarius als aannemer krijgt…. Pas op ! ze werken slordig en hebben geen empatie voor jou als ze schade aanbrengen.
Jij kan ook net als mij je huis opnieuw moeten stofferen voor 100€.
Er zijn 29 reviews geschreven over Bonarius op Reviews.nl. Met een 1.6 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Matig.